Zo worden mijn paarden vanmiddag gekeurd. Ik vind het ook wel fijn om te weten wat de mening is van mensen die er verstand van hebben. De meerwaarde van Braziliaanse papieren is dat je zeker weet dat je MM voldoet aan de Braziliaanse standaard. De ervaring leert dat momenteel paarden in Duitsland worden ingeschreven in een bepaald stamboek (bijv het Nordrhein westfalen stamboek, wat nu verkeerd geschreven staat, weet even niet hoe je het moet schrijven) Hier staan paarden van allerlei rassen ingeschreven waar geen apart stamboek voor is. Een hengst kan voor dat stamboek wel worden goedgekeurd (wat niet zo heel moeilijk schijnt te zijn) maar voor Braziliaanse begrippen zou die hengst misschien wel helemaal niet zijn goedgekeurd.
Persoonlijk zegt voor mij een Braziliaans papier meer dan een Duits papier (wat MM's betreft!!)
Maar goed, ik ben toch wel benieuwd wat hij van mijn paarden vind aangezien de een een reus is (hopelijk dat zij wel wordt goedgekeurd) en de ander een dwerg. Tja ik houd wel van uitersten...