[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Toril1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:23

Pleasuregaits

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:09

Toril1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:14

Hehehe, wat zijn wij toch een hebberts hè Sandra... :o (en harde werkers :O )

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:17

eh, wij??

en ik begin nu steeds meer te twijfelen of kleine Elena echt wel verkocht moet worden. LOL!

Maar voor nu moet ik eerst bijkomen van 3 dagen Horse Event. Onze logees vertrekken zo dadelijk weer naar Duitsland. Zooi uitruimen, paardjes verzorgen en rijden. Duty calls!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:45

En hoe is Horse Event verlopen?

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:05

Horse Event was heel tof! Wel jammer van het weer. Vrijdag regende het af en toe. Gelukkig was het droog tijdens onze demo en het rassendefilé. Zaterdag was een stralende dag, echt geweldig. Gisteren daarentegen regende het non stop wat het hele terrein omtoverde in een modderfestijn. We hebben veel bekenden gezien maar ook nieuwe contacten gemaakt. De reacties over de paarden, hun gangen en karakter was heel lovend!

Van gisteren heb ik dus geen foto's maar wel van de andere dagen. Die volgen snel!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:10

Ja,leuk!Foto's!
(Modderfoto's heb ik nog wel van een paar jaar terug.Wat een drama!Vooral het parkeerterrein.Hebben ze daar nu wat aan gedaan?)

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:13

Er lagen platen op de oprit naar het parkeerterrein maar dat was niet voldoende. De hele namiddag werden auto's weggesleept met tractors en bulldozers.

Helaas passeerden deze enorme gevaartes langs onze trailer terwijl wij onze slecht ladende Spirit aan het laden waren. Het arme meisje heeft al angst en dan dit er nog bij. Het was geen lolletje maar ze laadde gelukkig relatief snel (eigenlijk zelfs dankzij al die onrust achter haar).

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:17

Fijn dat jullie niet zo heel lang meer zijn bezig geweest bij de trailer. Bleef er de hele avond aan denken: "zou het al gelukt zijn...?"
Volgende keer dus een tractor meenemen voor Spirit? :=

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:19

't duurde maar een uurtje ;)

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:49

Zo.....ik ben weer terug van mijn vakantie :D Het is best koud hier in Nederland en ik mis de warmte van Portugal. ;(

Zo te horen hadden jullie lekker druk met horse event ;)

Joyce: de tijd gaat wel snel als Agrado alweer 2 jaar is!

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:08

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:12

<3 Mooi,dat rood op zwart!

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:24

Thanks!

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:29

Pleasuregaits schreef:
Horse Event was heel tof! Wel jammer van het weer. Vrijdag regende het af en toe. Gelukkig was het droog tijdens onze demo en het rassendefilé. Zaterdag was een stralende dag, echt geweldig. Gisteren daarentegen regende het non stop wat het hele terrein omtoverde in een modderfestijn. We hebben veel bekenden gezien maar ook nieuwe contacten gemaakt. De reacties over de paarden, hun gangen en karakter was heel lovend!

Van gisteren heb ik dus geen foto's maar wel van de andere dagen. Die volgen snel!

Hier hebben wij niks meer op toe te voegen... Ook inderdaad leuke reacties over de paarden, gangen e.d. gehad, veel bekenden en nieuwe mensen gezien. Al met al erg leuk, ook om met meerdere gangenpaarden te staan (vooral leuk in het rassendefilé voor publiek!).. Toppie!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:09

Jammer dat ik niet kon komen maar leuk dat het zo goed bevallen is allemaal!
Verwacht nog wel meer foto's hoor :o hihi

Hoe ging het bij jou Mariska? Jij deed mee met demo barrelracing toch? Als je dat binnenkort weer doet laat ff weten dan kom ik kijken :P

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:03

Klinkt al een geslaagd weekend. Jammer van de regen op zondag, hier was het wel mooi weer de hele middag.
Ik had ook nog willen gaan, maar ben blij dat ik het niet gedaan heb, met die blub had ik nooit kunnen lopen op mijn krukken.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:52

leuke foto's.
En ja, agrado werd gisteren 2 jaar, tijd vliegt idd.
Vrijdag zijn onze MM's gekeurd door een keurmeester uit brazilië. ( de paarden krijgen nu ook officiele braziliaanse papieren incl DNA) Leuke en duidelijk zeer kundige man, die trouwens ook nog eens dierenarts is.
Hij was erg te spreken over de paardjes hierzo, heeft veel uitleg gegeven, Delicia even gereden en over haar was hij ook erg positief.
Over Agrado waren zowel de keurmeester als de president van het stamboek het helemaal eens, precies zoals een MM hoort te zijn, zowel wat betreft zijn bouw, maar zeker zoveel vanwege zijn karakter. Echt een allround paardje.
Dus tja, ikke weer trots.
zaterdag een lange MM rit gehad, erg leuk, mariska reed mee op delicia, zowel in batida en draf, als het tempo wat hoger lag, kon ze het niet bijbenen in gang, wat niet gek is gezien haar omstandigheden. verder een enkel pasje picada maar bovenal, kuikenbraaf!! dus ik loop weer naast mijn schoenen.
het was voor vele een druk paardenweekend zo te lezen.
ook wel nuttig, die keuring, hij had ook een meetstok bij, dus ik weet nu hoe hoog iedereen is haha.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:24

Leuk Joyce! Ook errug leuk als zulke mensen zo te spreken zijn over je paarden :j Je hebt ook een heel leuk clubje lopen natuurlijk haha.

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:43

Hey wat leuk inderdaad!
En een ritje maken is nooit verkeerd ;)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:35

Dat is gaaf om te horen Joyce, paar complimenten krijgen van mensen die er verstand van hebben is helemaal niet vervelend :)

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:38

Dat is wel een leuke en aparte dag en was hij speciaal voor jouw paarden gekomen of ook voor helmi? Heb je nog veel geleerd van zijn bezoek? Het is wel leuk dat je een complimenten heb gekregen en zeker over jouw zelfgefokte veulens ;) Dus nu hebben jouw paarden duitse en braziliaanse papieren? Wat voor toegevoegde waarde heeft braziliaanse papieren (+ dna)? Ik moet nog veel leren, he. ;)

Nou...hoe groot zijn de paarden? :D Ik gok dat Agrado nu rond 1.44 cm zit, want hij is groter dan Nös.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:40

Goldenflower schreef:
Ik gok dat Agrado nu rond 1.44 cm zit, want hij is groter dan Nös.

Ik spreek even voor Joyce want als ik het goed heb, is Agrado gemeten op 1.48 m.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:43

dan is hij nog groter dan ik had verwacht. Nou, dan is ie nog groter met zijn 3e verjaardag. De verwachte maat van 1.50 haalt ie makkelijk, hihi. :P

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:46

Ja, makkelijk inderdaad want hij is pas 2 jaar oud nu.