Dankjulliewel ik hoop voor iedereen dat je dit nooit mee hoeft te maken dit is echt zoo zenuwslopend ik zou niet eens mijn bloeddruk durven meten op dit moment en eet alles wat ik zie liggen (ben ernstige emotie eten..)
Amy is een paar keer gaan liggen nu wat weeen maar verde rnog niets. Uier lijkt wel slapper dus misschien gunstig..?
Erg heftig verhaal en nu is het spannend of het allemaal goed blijft gaan natuurlijk. Berichten zijn gelukkig wel positief dus we blijven duimen! Sterkte meis! Wat ik zou hoorde van je is die kleine meid wel een doorzetter met een prachtig kleurtje!
jeetje leonie wat een spannende tijd. we blijven duimen voor je.
Kaplaars
Geplaatst: 15-08-10 13:42
Wat een heftig verhaal zeg! Sterke en ik wens je veel kracht toe de komende dagen
NkPrecious
Geplaatst: 15-08-10 17:28
Ook hier bedankt allemaal Ik weetd at de meesten van jullie ook wel KS mee lezen. Ik ben nu bezig met foto's uploaden en maak daar denk ik een nieuw topic van.
Veulen gaat met ups en down, Amy is helemaal gezond en vitaal. Diarree is volledig weg, geen koorts en goede eetlust Ik heb in ieder geval mijn merrie kunnen helpen ..
ik heb het verhaal net in de auto gelezen, we waren een weekendje weg. Ik heb je via gangenpaarden een pbtje gestuurd. Ik heb jaren terug een soortgelijk veulen verzorgt, dat was toen geboren op een stal waar ik werkte.
fijn dat het goed met Amy gaat, sterkte met de kleine.
NkPrecious
Geplaatst: 15-08-10 19:56
Kort na mijn laatste berichtje ging ik even bij de kleine meid kijken omdat de foto's nog aan het uploaden waren. helaas ging het zichtbaar slechter (ze was niet alleen hoor toen ik weg was, we verzorgden haar met 3 mensen)
Na een telefoontje met de DA besloten we om haar niet aan het infuus te doen, ze woog 12 kilo en had voornamelijk moeite met ademhalen. Het infuus zou daar weinig aan veranderd hebben.
Om 5 over 6 lukte het ademhalen niet meer goed, en heb ik haar nog een tijdje beademd zolang haar hartje nog werkte. Om half 7 hebben we onze kleine meid moeten laten gaan helaas...
Omdat ik geen apart topic mee rga maken ook hier even een plekje voor mijn kleine dappere meid, die het 22 uur volhield.
Merrie maakt het goed, veulen blijft erbij liggen totdat ze het 'begraaft'. helaas 4 jaar terug ook een veulen gehad wat overleed dus weet ondertussen hoe ik de merrie afscheid moet laten nemen.
Fokkerij kent vele kanten, dit is 1 van de meest zwarte, maar het hoort er uiteindelijk bij.
Omdat ik geen nieuw topic meer ga maken hier toch nog de foto's van de kleine meid.
onze 'couveuse baby'
Samen met de kleine (L)
Mikkee
Geplaatst: 15-08-10 20:40
Oei, wat sneu... Sterkte! Hopelijk lijdt Amy er niet teveel onder...
Amy leek het vanmiddag al te weten. Toen kwam ze al niet meer kijken bij haar veulen. Nu is ze onrustig, dus ik denk dta ik haar al ga proberen terug te zetten (ik wilde haar eigenlijk de nacht bij het veulen laten staan) Maar ze hefet het al begraven onder stro en mest...
Ik hoop dat Amy niet teveel stress eraan overhoud en snel opknapt. begraven zegt niet alles, ik heb het helaas jaren terug van dichtbij meegemaakt, veulen was allang begraven, werd niet naar gekeken totdat men het probeerde weg te halen, toen werd de eigenaar bijna vermoord. Ik hoop dat Amy er wat relaxter onder is. Op die stal verloren we 2 veulens in 1 seizoen, vooral de merrie van het 1e veulen is heel lang overstuur geweest. erg sneu voor iedereen. sterkte
Amy heeft vannacht met een inloopstal en uitloop naast bonny gestaan, en ze kon ook nog naar haar veulen. Dit bleek de beste oplossing want ze had eens in de paar uur toch ineens momenten dat ze weer terug wilde. Vanmorgen stond ze te slapen bij bonny en heb ik haar weer terug gezet. NU staat ze rustig te eten en het veulen ligt op stal. Vanmiddag gaan wij het veulen begraven. Ik had 2 meiden van stal die erg betrokken waren afgelopen weken, die zijn helemaal kapot, dus we gaan vandaag met zen allen de kleine meid begraven.
Amy haar koorts is ook helemaal weg, wat positief is voor hara baarmoeder natuurlijk, verder staat ze in 1 keer weer te glanzen, haar diarree is zo goed als weg en ze loopt weer normaal (ze liep eerst een beetje als een hoefbevangen paard). Al met al allemaal bevestiging voor mij, dat het gewoonweg niet lukte bij haar.
kevje06
Geplaatst: 16-08-10 08:04
hier ook in februari een overleden veulentje gehad prematuurtje, beetje zelfde idee als jou merrie alleen dan dus te vroeg merrie had het ook begraven en toen nog halve dag bij gelaten uiteindelijk veulen weg gehaald en haar nog een dag in die stal gelaten voor ik haar bij haar vriendjes terug deed
Heb je haar baarmoeder meerdere keren laten spoelen? Zeker als de nageboorte lang is blijven hangen is het zeer belangrijk om hoefbevangenheid te voorkomen.
Nee spoelen was niet nodig omdat de nageboorte eraf gehaald is door de DA en er zaten geen scheuren in. Als haar temperatuur dan onder de 38.3 bleef hoefde ze niet gespoeld te worden. Ik denk ook niet dat dta was gelukt want ze was het gister behoorlijk zat al dat gepruts aan haar achterste.
Kaplaars
Geplaatst: 17-08-10 17:48
Sterkte zeg, Het is wel een heel mooi getekend veulen.