[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyfordogs

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 07:24

leuk dier nienke, gaaf!

Tja paarden verzorgen kost veel tijd, we hebben het wel zo praktisch mogelijk ingericht maar dan nog, hier ook veel tijd kwijt met verzorgen, ik heb wel het geluk dat mijn man mee helpt en dat mariska vaak helpt, vooral als we aan t werk zijn.
het scheelt ook dat het aan huis is.
Maar hier is het opstaan, paarden voeren, etc etc, en net voor het naar bed gaan, nog even de laatste ronde.
Maar ik zou niet anders meer willen :).

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 08:41

VivaLaVida schreef:
Raven, wat een mooie bijpassende naam zeg!
En Frida; groot gelijk...
Ik heb soms na een lange dag werken al moeite met de mest van 1 paard ruimen :') laat staan tig die je ook nog moet voeren, beweging geven e.d, niet te doen na een 40 urige werkweek en huishouden,huisdieren en vriend die ook nog aandacht wil :D

En studie :P
Maar idd dat allemaal maakt het dan ik geen tijd en energie meer overhoud om te genieten van mijn paarden en te rijden e.d. En het moet wel hobby bliijven natuurlijk!

@Joyce: Ik heb ze idd niet aan huis staan en ik moet ook nog eens alles zelf doen. Dus wordt voor mij allemaal te veel. Ik werk nu liever hard en richt mij op mijn studie zodat ik miss in de toekomst ook mijn paarden aan huis kan stallen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 10:50

dacht al ik vergeet wat :P en studie ja :D

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 10:53

Mooie paarden voorbij zien komen hier weer, kon ik niet zien op mijn mobiel. Gangenpaardenwedstrijd lijkt me erg leuk. Ik ben vorig jaar bij Vierhaus geweest bij de hausturnier, erg leuk om te zien.
Ik ben sinds gisteren weer thuis, kan nog niet veel doen helaas, en doe geen oog dicht van de pijn en omdat mijn spieren in mijn benen de hele tijd verkrampen, dus dat is wel klote. Maar toch blij om niet meer in het ziekenhuis te liggen.
Paarden aan huis is idd wel makkelijk, maar niet als je je been breekt, nu moet mijn man alles doen, en die heeft ook een drukke baan. Vandaar dat ik maar zoveel mogelijk paarden probeer ergens anders onder te brengen. Lastig is dan wel dat ik niet kan autorijden, dan moet mijn man dus illegaal met de trailer op stap.

Toril1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 13:17

Niet op publiek forum melden van het traileren en is er niks aan de hand ;) Ik wens je sterkte en heel veel beterschap! En natuurlijk een snelle goede oplossing voor je paarden. Is er geen goedkoop opfokbedrijf die er een aantal kan hebben?

Ik zal maar niet vertellen wat ik hier dagelijks voor werk heb :Y) Val je spontaan in slaap.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:50

En als je naast paarden ook nog 100 melkgeiten hebt..... :+

Ik ben dus 3,5 jaar geleden,net voor de lammertijd,in het ziekenhuis beland. Paniek in de tent! :oo
Er kwamen toen uit de meest onverwachte hoeken mensen opdagen om een handje te helpen <3 (en sommige 'vrienden' bleken erg afwezig... }:0 )

Vaak helpt een magnesium-complement goed tegen krampen(en tegen stres!)

Sterkte :(:)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:54

Toril1 schreef:
Niet op publiek forum melden van het traileren en is er niks aan de hand ;) Ik wens je sterkte en heel veel beterschap! En natuurlijk een snelle goede oplossing voor je paarden. Is er geen goedkoop opfokbedrijf die er een aantal kan hebben?

Ik zal maar niet vertellen wat ik hier dagelijks voor werk heb :Y) Val je spontaan in slaap.

Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor, heb hier ook veel werk aan de paarden, en heb er veel minder. In de zomer gelukkig wel iets minder dan in de winter. Daarnaast werk ik ook nog 32 uur en heb ik nog minimaal 10 uur reistijd per week om van en naar mijn werk te komen.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:22

wij vieren vandaga feest, lang leve het waken voor een merrie die het niet volgens boekje doet, en die al 25 dagen over tijd is, en dus vandaag........ * tromgeroffel*

*\o/* 1 jaar drachtig!!! }:0

-O- ;( Al had ik toch echt gehoopt deze dag niet mee te maken... :Z

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:47

:oo jeetje al zo lang...wat een super speciaal veulen komt daar uit straks?? :D

Toril1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:43

Vriendin had eens een merrie met dracht van een meer dan een jaar. Veulen kwam er juist klein uit...

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:08

Ik denk dat dat ook geldt voor amy, ze is niet heel erg dik namelijk... Eerst in maart kreeg ze een groeispurt, maar sindsdien staat het stil. Veulentje heeft een zwembadje gehad in het begin ;)

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:45

Tsja om je daar nou om te feliciteren is wel een beetje een rare gedachte eigenlijk....
Beetje jammer ook van je nachtrust... Hopelijk is het in ieder geval een gezond veulen en dat het er maar snel uit mag komen!

Toril1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:44

Bij vrouwen is het zo dat de spanning van de baarmoederwand (onder andere) de weeën opwekken. Dus als het veulen wat klein is duurt het wellicht wat langer. Is het een oudere merrie...? Inderdaad zijn de nachtrust en spanning niet leuk. Waak ze!!!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:04

Nou,Chelsea heeft onderhand heel wat spanning op de baarmoederwand dus laat maar komen... :P
Ik meende dus dat ze drachtig was van een dekking begin juli,maar daar begin ik toch echt wel aan te twijfelen :+

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 22:00

pff gelukkig nog een mede waker :P
Net even weer paar uurtjes slaap kunnen pakken :)

Dat van die baarmoederwand zou inderdaad een logische verklaring kunnen zijn, ik verwacht echt een klein princessen-veulentje ahahah :P

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 06:35

@ frida: ja ik snap helemaal dat het nu teveel werk is hoor, ik heb ook hulp van manlief en mariska, dat scheelt zeer zeker!

@ leonie: tja, ik moet dan meteen aan een collega van me denken, die heeft jaaaaren met paarden gewerkt en die zei nadat delicia een beetje over tijd was, ow ik ken een paard die probleemloos 6 weken over tijd en gaf een gewoon gezond veulen.
dusuh, kan blijkbaar makkelijk, lol,
succes met waken, er is er nog nooit 1 blijven zitten zegt men dan he, hihi.

Toril1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 09:36

Nou... ik zag laatste een documentaire van een vrouw die 36 jaar haar baby in de buik had mee gedragen. Helemaal versteend... heel akelig. Maar dat zal wel hoge uitzondering zijn geweest :D

Succes!!!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 11:32

Die documentaire over die vrouw heb ik ook gezien zo bizar.

Vandaag verhuzien Brego en Vival naar hun nieuwe plekje. Heb echt zoveel zin om in de duinen en op het stran te wanelen en rijden.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:17

@Toril... hoe krijg je dat voor elkaar :=

@Nienke: heerlijk! Als ik paardje zover heb kom ik keertje strandrit maken :P

Er was op bokt ook een merrie die langer dan een jaar had gedragen, was ook gezond veulen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:18

CrazyCat schreef:
Die documentaire over die vrouw heb ik ook gezien zo bizar.

Vandaag verhuzien Brego en Vival naar hun nieuwe plekje. Heb echt zoveel zin om in de duinen en op het stran te wanelen en rijden.

Mmm was nog niet helemaal wakker denk ik excuseer me voor de typefouten.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:31

O,maar van mij mag je best wanelen op het stran hoor! :(:) :+

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 13:04

jodi schreef:
O,maar van mij mag je best wanelen op het stran hoor! :(:) :+

Doe je mee dan, ik wanel, jij wanelt hij/zij wanelt hahaha
En op het stran is het heel rustig komt nooit iemand. Het strand daarentegen is soms best druk. ;)

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 16:03

1 jaar? 12 Maanden, paard draagt normaal 11 maanden.. dat is maar vier weken.
Heb hier op mijn eerste veulentje van mijn merrie ook zes weken moeten wachten.. Dusse dat valt nog reuze mee! :P
Wel is mijn merrie toen der tijd uit de hand gedekt dus dekdatum ligt dan gewoon goed vast, ipv de hengst er bijv. een aantal maanden bij laten lopen.

Toril1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:30

Tot 6 weken is geen enkel drama... en ook daarna moet je maar afwachten. Ik zou na 6 weken wel een levensteken willen zien/horen... dus naast het waken ook uren naar de buik zitten staren. En continue twijfelen of die beweging het veulen was of niet... :\

Nogmaals sterkte. En Chelsea dan, hoever is zij? Zal wel weer een mannetje zijn... :n die blijven toch altijd langer in de buik?

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:24

Nee precies, ik weet ook wel dat dit voorkomt, maar had het nooit verwacht bij een maiden merrie van 17 jaar oud.. Het schept gewoonweg zorgen en het waken wordt er niet minder vermoeiend op. Beweging van het veulen is hier iets wat we niet zien, en ook amper voelen. Zelfs de DA had er moeite mee toen hij haar van binnen opvoelde. Maargoed ze is verder nog gezond, dus hij acht de kans dat het veulen dood is erg klein.

Maargoed, om 4 weken over tijd ' normaal' te noemen vind ik wel een beetje ver gaan. Normaal is het zowieso niet, maar het kan natuurlijk voorkomen.

edit: deze merrie was ook uit de hand gedekt :) daarom weten we ook exacte datum