[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:37

Lisetje schreef:
Ja was het ook zeker lovemyladie. Al was het alleen maar stappen.
Maandag even overleggen met de ostheo of dit wat vaker kan. Al is het maar 1x in de week. Het zou mij wat meer motiveren denk ik :=
Heb vorige week echt even een dip met hem gehad omdat je zelf de vooruitgang niet ziet. (misschien is ie er wel hoor, dat hopen we maar :) )

*Edit Een werkdip bedoel ik. Absoluut geen dip met Winston zelf, dat blijft een lief ventje :D

lovemyladie

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:43

Daarom ook 'ritje'. ;)
Wat heeft hij precies gedaan dat je weet? Ik las een knieblessure? Vervelend zeg!

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:21

Toril1 schreef:
Er gaat dus niemand een kijkje nemen bij het Hausturnier ;( Of is dit een stilte voor de storm :o ?

Ik wil wel, maar het is nog even afwachten of er een auto beschikbaar is :P heb wel een klein jeepje tot mijn beschikking maar voor lange afstanden is dat een verschrikking ;(

Ik las dit bericht nog op voorpagina nieuws..
[VN] Bloedbad op de Duitse snelweg door losgebroken paarden

Nog wat van meegekregen Toril? Hopelijk geen bekenden ofzo.. Al stond er natuurlijk geen plaatsnaam bij maarja wel zelfde gebied natuurlijk ..

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 17:27

Liset, je straalt helemaal! :D

NKPrecious, nog geen 3e veulen bij jou?

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 17:30

Over wedstrijden met gangenpaarden gesproken...
Zou er interesse zijn om een keer een gangenpaardenwedstrijd te organiseren in NL (met allerlei rassen dus)?
Ik denk hierbij vooral aan 'fun' onderdelen, zoals trail, waterglas klasse, eierrace en noem maar op.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 17:36

@ Mariska. Ik kom dan kijken! Dus 1 kijker heb je al haha.
Lijkt me wel gaaf zoiets. Socializen met iedereen, en als je mee kan doen nog leuker natuurlijk!

@ Lovemyladie
Ostheopaat is er bij geweest, zij had wel het idee dat dit er al langer in zit. Ik heb hem sinds april. Als ik hem toen had laten keuren dan was ie ook afgekeurd (niet als rijpaard overigens, er valt aan te sleutelen). Maarja dat is het risico geweest wat ik heb genomen.
Om het even kort door de bocht te zeggen gaat zijn knieschijf (links achter)naar de zijkant. Stalgenootje van mij is ook opgevallen dat hij meer bilspier heeft links, dan rechts.
Ik heb dus eerst alleen rechtuit mogen stappen, toen beetje bochtjes gemaakt en nu met dubbele longe verder longeren, balkjes lopen enz. Ik zelf zie helaas nog geen vooruitgang, maar ik heb ook niet het inzicht als de osteo natuurljik ;) Maandag hang ik weer met haar aan de telefoon en moet ze maar weer langskomen. Hopen op groen licht voor het rijden!
Het is zo'n ontzettend lief ventje. Wel snel maar absoluut niet gevaarlijk of iets.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 17:40

Mikkee schreef:
Zou er interesse zijn om een keer een gangenpaardenwedstrijd te organiseren in NL (met allerlei rassen dus)?
Ik denk hierbij vooral aan 'fun' onderdelen, zoals trail, waterglas klasse, eierrace en noem maar op.

I'm in :D

en wat het veulen betreft....:
[KS] Wie gokt er mee....? 352 dagen dracht op dit moment

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 17:49

Mijn auto rijdt een beetje raar op lpg dus ik moet nog even kijken of ik naar Vierhaus ga.
Lijkt me wel heel gezellig, maar is voor mij een behoorlijk stuk rijden.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 18:45

Mikkee schreef:

ja leuk, zijn vast diverse onderdelen te vinden, ook dingen die je met handpaard kan doen enzo, ik wil wel mee brainstormen, ben alleen niet zo goed in organiseren, wel in meedenken, dus als er mensen zijn die het leuk lijkt om te organiseren, dan wil ik wel meehelpen en denken.
Een lokatie is waarschijnlijk al gevonden, erg geschikt!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:04

Heb helaas nog geen paard zover maar in de toekomst doe ik zeker mee, leuk idee Mariska :j

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:46

Organiseren zou ik op zich wel samen met iemand willen doen.
Heb dit alleen nog nooit gedaan dus er moet mij wel goed uitgelegd worden hoe en wat. En ik woon verder niet echt dichtbij iedereen dus misschien ook lastig hihi

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:13

Wij hadden voor dit jaar een onderlinge wedstrijd op de agenda staan als afsluiter van een 2 daagse gangenpaarden clinic. Helaas heb ik geen positieve reacties gekregen op dit initiatief, anders hadden we het zeker doorgezet.

Hier is alles in huis: locatie, stalling (paddocks), jury en veel kennis qua organisatie (jaren ervaring in het showmanagement van EK voor Walkers).

Geef gerust door als er interesse is, dan zetten we het voor volgend jaar in de agenda!

Toril1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:57

Er stond hier een grote foto van die dode paarden in de krant. Echt afschuwelijk. Weer een nachtmerrie erbij |( . Vlakbij kennisen die meerdere paarden hebben, dus die gelijk gebelt. Maar gelukkig waren zij het niet. Moet heel raar zijn geweest, want die 8 paarden zijn met zijn allen eerst een smalle brug overgestoken om op de snelweg te zijn gekomen? Terwijl de andere kant brede velden waren???

Hé Frida, ik deed toen ook mee met een paard wat net onder zadel was. Ging dus voor geen meter, toch erg leuk. Ik zat ongeveer 5 meter van de ring bij het ringsteken. Ook een record geloof ik. Haar stuur werkte nog niet helemaal :D Dus gewoon mee doen!

Leonie en Nienke... zie ik jullie daar +:)+

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 12:29

Pleasuregaits schreef:
Wij hadden voor dit jaar een onderlinge wedstrijd op de agenda staan als afsluiter van een 2 daagse gangenpaarden clinic. Helaas heb ik geen positieve reacties gekregen op dit initiatief, anders hadden we het zeker doorgezet.

Hier is alles in huis: locatie, stalling (paddocks), jury en veel kennis qua organisatie (jaren ervaring in het showmanagement van EK voor Walkers).

Geef gerust door als er interesse is, dan zetten we het voor volgend jaar in de agenda!

heel goed idee.
Ik wil wel mee organiseren en onderdelen bedenken, ik vind een 1 daagse wedstrijd ook prima en dan eventueel ook onderdelen met paarden aan de hand, zodat de mensen met jonge paarden ook de mogelijkheid hebben om mee te doen en graag ook bitloze optomingen mogelijk.
Binnenkort met een groepje bij mekaar gaan zitten?
wie heeft hier nog meer interesse in, bv in het najaar of komend voorjaar om mee te doen met een gangenpaarden wedstrijd in belgie?

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 12:46

Voor Belgie haak ik af. Dan vind ik het net iets te ver om alleen te "kijken".
Maar ik ben dan ook geen Deelnemer dus dat is anders haha

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 15:46

Leuk een spel (wedstrijdjes) dag!
Met dat idee zit ik inderdaad ook al erg lange tijd mee te spelen maar welke keer is er wel iets waardoor ik me aandacht er even op verloren heb. Dus echt van de grond kwam het niet.
Wel leuk om met een aantal mensen te gaan organiseren en te brainstormen!

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:34

Even voor de duidelijkheid:
Wij zitten net 10 minuten over de grens in Belgie. Veenendaal is 1 uur en 3 kwartier hier vandaan. Goed te doen lijkt mij! Het blijft een feit dat met de lage hoeveelheid gangenpaarden er niet op elke hoek van de straat activiteiten georganiseerd kunnen worden. Zodra er meer paarden zijn en interesse is, volgt dat ook.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:52

Nou,ik vind dat je maar ver weg zit hoor! ^)

:P :+

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:04

Als je nog een leuk optrekje weet met gastenkamers en minimaal 5 ha weiland dan kom ik meer richting t zuiden ;)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:38

Pleasuregaits schreef:
Even voor de duidelijkheid:
Wij zitten net 10 minuten over de grens in Belgie. Veenendaal is 1 uur en 3 kwartier hier vandaan. Goed te doen lijkt mij! Het blijft een feit dat met de lage hoeveelheid gangenpaarden er niet op elke hoek van de straat activiteiten georganiseerd kunnen worden. Zodra er meer paarden zijn en interesse is, volgt dat ook.

Dat kan wel wezen. Maar ik zou alleen komen om te kijken. Dan ligt dat voor mij toch net even iets anders als dat ik zelf echt mee zou doen.
Ieder zo zijn mening

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:23

Ik ben op zoek naar iemand die pathos of 1 van mijn andere paarden een tijd wil lenen, leasen of kopen. Ik ben gisteren nl van sara afgevallen en heb mijn heup gebroken.
Kan dus een hele tijd niet rijden en ook de verzorging gaat niet.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:32

Ai!
Veel sterkte! :(:)

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:38

Jeetje!
heel veel sterkte.

Toril1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:06

Wat een pech, welke was Pathos ook al weer? Heel veel beterschap! Kun je nu een tijd niet lopen???

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:14

Tinka schreef:
Ik ben op zoek naar iemand die pathos of 1 van mijn andere paarden een tijd wil lenen, leasen of kopen. Ik ben gisteren nl van sara afgevallen en heb mijn heup gebroken.
Kan dus een hele tijd niet rijden en ook de verzorging gaat niet.

jeetje, dat is balen zeg, pfft.
misschien kun je bij te koop, een advertentie plaatsen, daar is wel een rubriek voor verzorgpaarden aangeboden of gezocht, mogelijk zit er iemand bij jou in de buurt die wil en kan komen rijden.

Beterschap.

Wat betreft de wedstrijd:
voor ons is het naar Sandra, 5 kwartier met de trailer, prima te doen, naar het noorden van het land zou lastiger zijn, richting utrecht ben ik net zo lang onderweg, dus mij maakt het niet zoveel uit.
Ik weet wel dat de locatie in belgië zich prima leent voor dit soort dingen en dat de plek waar je je paard dan neer kunt zetten, veilig is, dat vind ik ook wel heel veel waard.
Wanneer gaan we iets plannen? dit najaar of volgend voorjaar?
En toril, jammer dat ik dat ringsteken van jou gemist heb, lol.
toen ik net bij de ponyclub weg was en bij de rijvereniging ging rijden, bestond de sponsor een X aantal jaar, toen werd er ook ringsteken georganiseerd, de ponies tegen de paarden, nou ik zou ze wel eens een poepie laten ruiken, zittend op Nelson die de 1e maanden onder zadel alleen maar gebokt had met veel succes en die ik een tijdje eindelijk bokvrij reed, zou ik wel eens lekker hard laten gaan, nah, dat was heeeeel leuk voor het publiek, na behoorlijk wat gebok lag ik er uiteindelijk af en heb toen een preek gehouden (en public), tja, ik vond dat toen echt heel ongepast wat hij deed (ik was 18 toen, dus tja, echt lang geleden).
maar zoiets vergeet je niet meer.
was verder heel gezellig, zo'n spelletjes dag.