[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:05

Als je het zo omschrijft (oortjes naar voren en niet narrig), zie ik het als speelsheid en onbekendheid.
Maar misschien heeft iemand anders een andere mening...?

Lisetje

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:20

Ik ga zaterdag bij een crosswedstrijd kijken.
Ben benieuwd hoe dat is :=

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:22

Lisetje schreef:
Ik ga zaterdag bij een crosswedstrijd kijken.
Ben benieuwd hoe dat is :=

Wil je dat later met Indyra gaan doen? Lijkt me echt super gaaf! Ik ben alleen een echte bangepoeperd dus dat is niks voor mij :'). Langeafstanden/endurance lijkt mij wel wat :)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:26

omdat ik er ga kijken? :\
Maar nee, ik ben niet zo van het springen :=

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:01

Ik denk idd ook onbekendheid, een beetje bevestiging zoekenb als het ware. Of misschien een beetje irritatie ook daardoor. Die van mij doet het soms als ze iets moeilijk vind of gefrustreerd raakt (meestal las ze naar haar mening te lang moet wachten haha), zo van 'baas schiet is op ik verveel me!'.
Ik zie er ook geen probleem in om je paard zo de leiden hoor, ik sta heel vaak ter hoogte van de schoft met mijn arm er een beetje overheen, alleen heb ik dan meestal de teugels vast, voor grondwerk. Als je paard ook in de andere leidposities goed luisterd zie ik daar echt geen probleem in.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:18

Allegra schreef:
Ik denk idd ook onbekendheid, een beetje bevestiging zoekenb als het ware. Of misschien een beetje irritatie ook daardoor. Die van mij doet het soms als ze iets moeilijk vind of gefrustreerd raakt (meestal las ze naar haar mening te lang moet wachten haha), zo van 'baas schiet is op ik verveel me!'.
Ik zie er ook geen probleem in om je paard zo de leiden hoor, ik sta heel vaak ter hoogte van de schoft met mijn arm er een beetje overheen, alleen heb ik dan meestal de teugels vast, voor grondwerk. Als je paard ook in de andere leidposities goed luisterd zie ik daar echt geen probleem in.

Ok, ik denk inderdaad dat je het zo wel kunt omschrijven. Misschien snapte ze het gewoon nog niet en was ze aan het happen/proeven/proberen om te kijken wat ik nou weer allemaal deed haha!
Of misschien verveelde ze zich inderdaad, we doen meestal 'hooo, stap, draf, gras (eten) etc.' spellentjes als we buiten zijn, en niet saai naar huis wandelen met een irritante arm om me heen :P
Misschien moet ik het eens wat vaker proberen, maar dan als een spelletje (belonen). Zo went ze misschien al aan het idee dat er later iets op d'r komt te zitten wat beweegt.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:21

Lisetje schreef:
omdat ik er ga kijken? :\
Maar nee, ik ben niet zo van het springen :=

O, zo kwam het gewoon op mij over. Dacht dat je bedoelde dat je daardoor ging kijken.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:41

Nee het is hier in de buurt

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:55

Even mezelf in dressuurtenue spammen 8-)
Afbeelding

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:00

*Kwijl! Zelfs in dressuurtenue ziet het er prachtig uit! Alleen vondt ik je wedstrijdfoto die je eerder hier had geplaatst nog een tikkie mooier :P

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:01

Weer zo'n mooie foto Maris!

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:19

Ik ben er toen ik Aera net had ook eerst zo naast gaan lopen, gewoon hoofdstelletje om (of bitloos), arm over het zadel, teugels in mijn handen en wandelen. Dan kan je gewoon sturen met je handen, leren ze dat ook een meteen een beetje voordat je er op klimt, dan heb je al een redelijk stuur tegen die tijd. En leren ze iets meer zelfstandig te lopen ipv dat ze altijd gewend zijn te volgen. Scheelt ook weer met alleen rijden straks.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:27

Ik moet met Dier ook dingen gaan verzinnen :=
Iemand al ideetjes? :P

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:29

Lisetje schreef:

Ha,ha!
Als je over de rug wilt gaan hangen om te leren sturen,moet je dat wel doen voordat ze echt boven je hooft uit groeit! :P

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:32

Allegra schreef:
Ik ben er toen ik Aera net had ook eerst zo naast gaan lopen, gewoon hoofdstelletje om (of bitloos), arm over het zadel, teugels in mijn handen en wandelen. Dan kan je gewoon sturen met je handen, leren ze dat ook een meteen een beetje voordat je er op klimt, dan heb je al een redelijk stuur tegen die tijd. En leren ze iets meer zelfstandig te lopen ipv dat ze altijd gewend zijn te volgen. Scheelt ook weer met alleen rijden straks.

Zelfstandiger lopen vindt ze denk ik nog een beetje engig. Denk inderdaad dat ze daardoor een beetje aan het testen was of ik er nog wel naast liep :P Zadeltje heb ik maar die gebruik ik nog niet, wel een keertje op d'r rug gelegd maar niet aangesingeld. Hoofdstel heb ik ook nog niet. Heb wel een appelbitje gekocht en laten aannemen uit mijn hand, vond ze maar een gek ding :+
Ik kan misschien wel een lang halstertouw aan het halster vastknopen als teugels en daar een beetje mee oefenen.
Wanneer kan ik een zadel met singeltje gaan proberen? Of eerst een hoofdstel oefenen?

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:35

jodi schreef:
Lisetje schreef:

Ha,ha!
Als je over de rug wilt gaan hangen om te leren sturen,moet je dat wel doen voordat ze echt boven je hooft uit groeit! :P

Daar moet ik nu dus mee beginnen hahaha. Aangezien ik zelf maar 1.62 ben ofzo :o :P

StarMagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:07

Hallo ik ben Mark, en ik zal mij voorstellen:
Ik heb een hele mooie zwarte RockyMountainHorse jaarling met de roepnaam "Star" (Mark's Magic Star). Star heb ik vorig jaar gekregen van Gert Jan (TheMagicLine) als geschenk, ik ben heel erg blij met Star. Star is een zoon van A Whisper of Magic en Black Hill's Gold.
Star is een hele lieve hengst, en groeit goed, ik heb ook kippen en een haan en veel konijnen.
Elke zaterdag ga ik paardrijden op een manege. Ik ken RockyMountainHorses heel erg goed, van dichtbij heb ik veel van deze paarden gezien en voor gezorgd, ik ben dit jaar ook mee gereden naar Thuringen om een aantal paarden naar Thuringen te brengen, om te helpen, samen met mijn broer Michel en Gert Jan.

Een paar foto's van Star staan op Gert Jan zijn site: http://www.rockymountainhorses.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=91:mark-en-zijn-volbloed-rocky-mountain-horse-veulen-qstarq&catid=41:nieuws-artikelen-news-articles&Itemid=73

video van Star 1 dag oud

hier breng ik Dream naar de paddock, ze had toen lang op box gestaan ivm strenge vorst

hier breng ik Star naar buiten

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:42

Welkom Mark! :)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:07

leuke foto mariska, wat een mooi zadel trouwens ;),
succes met je enkel en wat betreft dat gedrag, ik vind het zelf altijd heel lastig om gedrag te intepreteren als ik er zelf niet bij ben geweest.
je kunt het nog eens testen en dan iemand erbij vragen die verstand van paarden gedrag heeft.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:11

Afbeelding
fotootjes van Kunst dr hoofd gevonden, gemaakt tijdens de demo van de MM bij de TWH kampioenschappen.
leuke foto's staan daar, ik ga nog ff verder kijken op die site :)

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:00

nice joyce <3

Kunst heeft echt een mooi hoofdje zeg!

Mikkee: echt multifunctioneel die moon 8-)

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:10

Kunst is en blijft een mooie dame :j
noivadapaz schreef:
Mikkee: echt multifunctioneel die moon 8-)

:))

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:05

Ik had ze ook al gezien! Vind er nog best leuke tussen zitten.. ;)

Afbeelding

Bochtje om.. +:)+
Afbeelding

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:19

ja die had ik ook gezien van jou, maar had die maar ff niet geplaatst, vond ik een beetje brutaal, maar die is echt heel erg mooi van jou en lorinda!!
op die 2e foto gaan we allemaal wel heel mooi schuin door de bocht, hmm, nog ff oefenen lol

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:33

Ginger, kan jouw veulen al een paar uurtjes zonder mams inmiddels?
De 31e is er weer cowclinic bij Wendy }:0
Ik heb me uiteraard weer ingeschreven. Denk dat ik eerst Skeeta meeneem en de volgende keer (14 of 28 aug) Moon. Eens kijken of zij ook cowsense heeft... ;)