Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Allegra schreef:Ik denk idd ook onbekendheid, een beetje bevestiging zoekenb als het ware. Of misschien een beetje irritatie ook daardoor. Die van mij doet het soms als ze iets moeilijk vind of gefrustreerd raakt (meestal las ze naar haar mening te lang moet wachten haha), zo van 'baas schiet is op ik verveel me!'.
Ik zie er ook geen probleem in om je paard zo de leiden hoor, ik sta heel vaak ter hoogte van de schoft met mijn arm er een beetje overheen, alleen heb ik dan meestal de teugels vast, voor grondwerk. Als je paard ook in de andere leidposities goed luisterd zie ik daar echt geen probleem in.
Allegra schreef:Ik ben er toen ik Aera net had ook eerst zo naast gaan lopen, gewoon hoofdstelletje om (of bitloos), arm over het zadel, teugels in mijn handen en wandelen. Dan kan je gewoon sturen met je handen, leren ze dat ook een meteen een beetje voordat je er op klimt, dan heb je al een redelijk stuur tegen die tijd. En leren ze iets meer zelfstandig te lopen ipv dat ze altijd gewend zijn te volgen. Scheelt ook weer met alleen rijden straks.