[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pleasuregaits

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 07:46

Ik vond Midnight ook een hele vent geworden hoor. Dat is die grote bruine ruin. Wat een bakbeest is dat geworden, ik ken hem nog als veulentje..

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 07:48

ja die 2 zijn een erg leuk duo (penotti;)).

Toril, wat betekend Zz? ik weet alleen dat dit paard uit choco maal choco komt, maar daar zijn volgens mij geen conclusies aan te verbinden.
@ geeske: bij mijn weten mankeerde dit dier niets, maar stel dat ze wel wat zou mankeren, dan vind ik het een hele heftige reactie en zegt dat ook wat over het dier, dat ze bij pijn of angst dus deze mate van agressie zou laten zien.
maar goed, genoeg over dit dier.
Wat gebeurd is, is gebeurd.
@ mikkee: ben nu al weer benieuwd naar het veulen van moon en potter, benieuwd wat voor leuks ze er volgend jaar uit poept.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 07:53

Pleasuregaits schreef:
Ik vond Midnight ook een hele vent geworden hoor. Dat is die grote bruine ruin. Wat een bakbeest is dat geworden, ik ken hem nog als veulentje..

Zeker! Dat is ook een flinke en dan vooral hoooooog :j
Kan ik nooit opkomen zonder opstapje denk ik, maar goed, ik heb zelfs moeite met een welsh a }:0

Joyce, gisteren in de inrijbak kwam een schimmel andalusiër voorbij. Moon was dol enthousiast en hinnikte volop omdat ze Skeeta dacht te zien :(:)

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 08:04

Gefeliciteerd Mariska!

Sandra, gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten eindelijk op Belgische bodem.

Toril: Welkom!

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 09:58

Gefeliciteerd Mariska! Echt gaaf hoor.

Ik ben gisteren nog jurylid geweest bij een oefenmarathon in Warmenhuizen. Erg leuk om mee te maken (geen gangenpaarden maar wel véél andere paarden) enkelspannen, tweespannen, vierspannen en tandems. Zo leuk om te zien hoe mensen dat ook allemaal heel door de hindernissen krijgen (alhoewel er eentje een vlaggenmast omverreed) zo leuk om ook verschillende aanspanningen te zien, veel Friezen maar ook twee hele kleine mini-shetten voor de kar. Joyce: jouw aussies hebben hetzelfde formaat als deze kleine opdonders!

Had alleen niet door dat het best mooi weer was dus het velletje is hier een daar iets rood gekleurd :7

Toril1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:56

Zz betekent dat ze één zilvergen heeft. ASD komt alleen voor bij zo'n 2 tot 10% (verschillende onderzoeken) paarden die twee zilvergenen hebben: ZZ dus :Z . Haar eigenaar heeft haar laten testen als jong paardje, naar ik weet.

Geeske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:24

ehum... paarden met pijn vertonen agressief tot zeer agressief gedrag...

...ik heb ervaring met paarden met pijn...

paarden met pijn: chronische pijn, acute pijn, subacute pijn...

agressief gedrag kan blijven al is de pijn al jarenlang over...

oorzaken pijn: tumoren (hersenen of ergens anders), bewegingsapparaat, tanden en vele andere oorzaken

een kies met een zeer scherpe opstaande rand die in de tong snijd met een scherpe rand of wortelprobleem kan een paard compleet gek en gigantisch agressief maken...

zie [OPG] zeer agressief paard
http://www.mijnpaardgezond.nl/info/agre ... arden.html
http://www.dierfysioveluwe.nl/PDF/heeft ... 20pijn.pdf

kijk die merrie een keer na alsjeblieft, is echt heel belangrijk voor het dier

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:29

Zoals je had kunnen lezen is de merrie weer terug naar de oude eigenaar.
Hier kunnen wij verder niks meer aan doen.
Gesloten hoofdstuk neem ik aan nu.

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:36

Men mag aannemen dat ik niet op een paard stap wanneer er sprake zou zijn van lichamelijke klachten. In 1 op 1 contact was er niets aan de hand en ik heb ook veel met haar gewerkt zowel op als naast het paard. Pas toen bezoekers en stalmedewerkers in aanraking kwamen met haar liep het fout. Zo ook met buitenritten in groep, alleen buitenrijden was simpelweg genieten.

Maar idd, dit is voor mij nu een afgesloten hoofdstuk.

Toril1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:45

Hé Sandra. Mij heeft dat Annouck paardje ook zo enorm aangesproken... hoe bevalt ze???

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:58

Welkom Toril :D Leuk dat je je ook op bokt begeeft haha.

@Mariska: Gefeliciteerd! Echt super :D Geen filmpjes/foto`s van de race??

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:11

Ik pas even 3 daagjes op dit kleine monstertje. Heb nog nooit zo'n drukke pup gehad. Hij heeft gisteren een uur lang gegild toen ie in de bench zat, uiteindelijk ging ie gelukkig wel slapen :Z . Als er iemand nog een leuk labje zoekt, hij is 3 mnd oud en mag over 2 weken weg, mits de rechtmatige eigenaar hem niet alsnog op komt halen natuurlijk. Let op, bezint eer ge begint, het is echt een handenbindertje die nog niets kan.

Afbeelding

Afbeelding

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:44

Mikkee schreef:
Hoera!
Ik ben vandaag op het NK Tennessee Walking Horses 2010 in De Mortel (N-Br) Nederlands Kampioen Barrelracing geworden met mijn lieve Moon!
*trots* :D

Afbeelding

HI Mariska GEFELICITEERD *\o/* Ook namens Els en Billy Jean. Super gedaan +:)+ Dikke knuffel voor Moon
Mooie foto ook :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:43

Wat gaaf zeg!! Vind barrelen echt zo gaaf maar lijkt me best moeilijk, echt knap!

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:33

Even spammen
Afbeelding

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 06:15

@ Mariska: gefeliciteerd :D super prestatie!!

@ liset : super leuke foto :D ze wordt echt al groot ofni :D

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 07:00

@ Leonie, Die kont is hoger als dat ik ben op het moment. Is met een opgroeiend paard ook niet zo moeilijk natuurlijk :')
Maar toen ik gister dus weer met der ging wandelen had ik wel zoiets van: Wow, je word nu pas echt mooi. Niet meer dat puppyachtige, het begint nu echt een paard te worden.
Ben ook ontzettend trots. Heenweeg ging alles echt super, langs een snelweg, maisveld, enge krekels (of hoe heeten die beesten := ).
Alleen de terugweg wist ze dat ze naar huis moest, of ze vond achter een ander paard aan wandelen helemaal niks (heenweg liep ze fier voorop). Maar toen ging het iets sneller en iets drammeriger. Toen we bij de dam van de stalling kwamen helemaal, beetje draven, kop erop, staart in de lucht. Was ff bang dat het een hengst was :')

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 08:30

Lief hoofdje heeft ze. Echt een merrie-uitdrukking :)

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:09

Lisetje schreef:
@ Leonie, Die kont is hoger als dat ik ben op het moment. Is met een opgroeiend paard ook niet zo moeilijk natuurlijk :')
Maar toen ik gister dus weer met der ging wandelen had ik wel zoiets van: Wow, je word nu pas echt mooi. Niet meer dat puppyachtige, het begint nu echt een paard te worden.
Ben ook ontzettend trots. Heenweeg ging alles echt super, langs een snelweg, maisveld, enge krekels (of hoe heeten die beesten := ).
Alleen de terugweg wist ze dat ze naar huis moest, of ze vond achter een ander paard aan wandelen helemaal niks (heenweg liep ze fier voorop). Maar toen ging het iets sneller en iets drammeriger. Toen we bij de dam van de stalling kwamen helemaal, beetje draven, kop erop, staart in de lucht. Was ff bang dat het een hengst was :')

Erg leuke foto Liset!
Bij mij is het op het moment andersom: zo enthausiast dat we gaan wandelen dat ze net een 'hengst' lijkt. Op de terugweg is ze wat moe en dan moet ik haar echt meetrekken...en zover lopen we niet hoor! :+

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:59

Dank jullie :D

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 07:17

idd lizet, al een hele dame aan het worden, leuk joh, en gave kleur!!
in gangenpaarden land zelfs een hele bijzondere kleur;)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 07:23

Vos ja? :o Nooit geweten haha.
Nu nog hopen dat ze de extra gang ook gaat tonen.
En anders jammer dan haha

Toril1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:53

Welk paardje is dit? Een vos gangenpaard merrie van Liset??? Moet het wrs wel weten :\

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:17

Dit is Precious Indyra (gefokt door Leonie)
Moeder is appaloosa en vader is half american saddlebred.
Dus niet vol GP :P

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:32

Ik had gister tijdens het rennen buiten (met royen aan een lijntje) mijn enkel verzikt, deed echt zeer. Toen heb ik mijn arm om Royen d'r rug heengelegd en is ze zelf naar huis gestapt. Het was maar een klein stukje. Maar af en toe keek ze om (naar mij) en ging ze een beetje happen (niet echt bijten). Zoals je wel eens paarden ziet happen naar de stijgbeugels/voeten van de rijdende ruiter. Wat betekend dat? Vond ze het dan niet leuk? Ik had niet het idee dat ze het niet accepteerde en ik kon ook zo loslaten. Ik steunde alleen met mijn arm.
Ze heeft vorig weekend voor het eerst een longeersingeltje omgehad, daar keek ze niet eens naar om. Nou is een arm natuurlijk wel anders... Ze had wel haar oortjes naar voren en af en toe naar achteren (luisteren). Ik was niet van plan dit nogmaals te doen, zeker niet mijn enkel verzwikken :P Maar ik wil gewoon weten wat dit gedrag betekend.