[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zamora

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:27

Spannend dus!! :D Ben echt benieuwd...!! :D Hoop wel dat ze voor dinsdag bevalt hoor :\ :')

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:32

Ff spammen met Sam :P

Afbeelding

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 18:08

Citaat:
Heb je die Rocky niet meer?

Nee, de Rocky dame is weer 'retour afzender' gegaan. Ze is een maand bij ons geweest en ik heb heerlijk met haar gereden. Het doel was haar in te zetten voor de rijlessen en workshops na een trainingsperiode. Helaas is ze een 1-persoonspaard en heeft ze het niet op vreemde mensen (en dieren). Ze heeft ook 10 jaar voornamelijk met 1 persoon doorgebracht en vreemden werden bewust op afstand gehouden wat waarschijnlijk haar gedrag enkel versterkte. Op onze lokatie is er altijd bedrijvigheid met veel bezoekers door workshops, lessen en trainingspaarden. Ik had noch de merrie, onze honden, noch de bezoekers een plezier gedaan om haar aan te houden.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:06

Wat jammer!
Wel erg on-rocky gedrag... :?

Zoek je nog een plakker? Afbeelding

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:04

Zoiets vind ik niet ras gerelateerd maar kwestie van opvoeding/gewenning waar je als eigenaar verantwoordelijk voor bent.
Jammer dat ze weer terug is gegaan.

Heb nog wel leuke merrie voor je te koop ook :P

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:00

Het 'puppy' karakter van Rocky's wordt anders wel de hemel in geprezen en is ook één van de redenen waarom ik voor het ras gevallen ben.
Hier komen ook niet veel mensen langs,maar als er vreemden binnenkomen,dan moeten die absoluut bekeken en besnuffeld worden,en dat maar met één doel:aaien en knuffels binnen halen.Feest! :+
Het beestje moet wel heel erg alleen geleefd hebben om zover te komen,of gewoon de uitzondering die de regel bevestigd zijn.

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:04

Ik denk het laatste, ze heeft altijd samen met een IJslander gestaan en als veulen ook in een groep.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 08:39

deze rocky dame heeft gedrag laten zien waar ik getuige van was en waar ik enorm van geschrokken was, het was toen de druppel voor Sandra helaas, maar om dit paardje te houden, was echt gevaarlijk.
Ze haalde zo heftig en direct uit naar een persoon, dat deze persoon heel veel geluk heeft gehad dat er een dikke paal tussen stond want als die klap raak was geweest, dan had dit grote gevolgen gehad.
het was erg triest, Sandr had duidelijk een klik met dit dier, reed zalig maar zodra er maar iets om iemand naar haar mening te dichtbij kwam, aarzelde ze geen moment.
Ik denk ook dat dit de uitzondering is, een paard met een mega grote persoonlijke zone.
de mm's die we hier hebben is het ook zo dat ook vreemde leuke mensen zijn en wel eens voor aandacht zouden kunnen zorgen, maar het zo ook best kunnen dat er ergens een minder aardige mm bestaat, ik vind niet dat je kan zeggen dat elk individu van een ras, altijd maar lief en braaf is.
Ik ken genoeg golden retrievers die bijten (zelf wel eens gebeten door een golden zelfs), ik heb er moeite mee als een bepaald ras alleen maar bekend staat om braaf, je kan daar scheve verwachtingen bij scheppen, maar goed, dat is mijn mening.
het was in ieder geval van Sandra een verstandige en goed overwoge keuze om dit paard niet te houden, anders waren er zeer zeker ongelukken gebeurd.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:03

Citaat:
Ik ken genoeg golden retrievers die bijten (zelf wel eens gebeten door een golden zelfs), ik heb er moeite mee als een bepaald ras alleen maar bekend staat om braaf, je kan daar scheve verwachtingen bij scheppen, maar goed, dat is mijn mening

In Frankrijk is ooit onderzoek gedaan naar gebeten postbodes :P
Daar kwam uit dat Labradors en retrievers het meest bijten! }> Dat heeft wel te maken heeft met de enorme hoeveelheid van deze honden,die minder in de gaten gehouden worden dan de gemiddelde Pittbull...

Citaat:
Ze heeft ook 10 jaar voornamelijk met 1 persoon doorgebracht en vreemden werden bewust op afstand gehouden wat waarschijnlijk haar gedrag enkel versterkte

Ze was dus waarschijnlijk voor die tijd al link(?)
En natuurlijk houdt je geen gevaarlijk paard als je veel mensen over de vloer krijgt(en zelfs niet als je minder volk hebt).

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 15:47

ja klopt, men verwacht vaak niet dat men gebeten word door bepaalde type honden.

het was maar een voorbeeld, dit om aan te geven dat er ook bij leuke gangenpaard rassen, een ander typje tussen kan zitten.
Ik hoop niet dat er ooit met haar gefokt gaat worden, het is aangetoont dat gedragsproblemen wel degelijk erfelijk kunnen zijn en vaak ook erfelijk zijn! en tja, als een veulen dit gedrag overneemt, zou dat wel heel erg jammer zijn.
zulke dieren zou men direct moeten uitsluiten van de fok, maar goed, dat is weer een andere discussie.

Geeske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 16:01

joyfordogs schreef:
deze rocky dame heeft gedrag laten zien waar ik getuige van was en waar ik enorm van geschrokken was, het was toen de druppel voor Sandra helaas, maar om dit paardje te houden, was echt gevaarlijk.
Ze haalde zo heftig en direct uit naar een persoon, dat deze persoon heel veel geluk heeft gehad dat er een dikke paal tussen stond want als die klap raak was geweest, dan had dit grote gevolgen gehad.
het was erg triest,

heel erg triest voor paardje en eigenaar. schopt deze Rocky naar iedereen? is ze wel goed en grondig nagekeken door een dierenarts? medische dingen kunnen ook een oorzaak zijn. heeft ze ergens pijn of een aandoening onder de leden? gebit? gewrichten? iets met de hoeven? heeft ze ASD? En ziet ze daarom niet goed en schrikt van schimmen om zich heen? Ziet misschien wazig?

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:17

Hoera!
Ik ben vandaag op het NK Tennessee Walking Horses 2010 in De Mortel (N-Br) Nederlands Kampioen Barrelracing geworden met mijn lieve Moon!
*trots* :D

Afbeelding

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:46

VAN HARTEEEE!!!!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:49

Gefeliciteerd met jullie mooie prestatie.
Zeker geen filmpje van barrelrace is cool? De foto ziet er in ieder geval gaaf profi uit.

Toril1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:53

Wauw gefelicteerd.

Ik heb na jaren mijn inlogcodes weer gevonden. En ben eens hier gaan lezen, gezellie... op gangenpaarden.nl is iedereen verdwenen. :D

Rocky van hierboven is Zz dus geen ASD. Ik heb de laatste maanden geleerd dat bloedlijnen, opvoeding, omgang, training, ervaringen heel véél doen bij paarden. Je kunt, zeg maar, élk paard verpesten... ook een Rocky. Dus dat wordt geen makkelijk antwoord.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:00

Proficiat Mikkee!

TinkaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:24

Gefeliciteerd Mikkee.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:31

Gefeliciteerd Mariska !

Toril1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:31

Zal me even voorstellen... Toril Strooper, eigenaar van 19 Rockies. We hebben een kleine Rocky Mountain Horse fokkerij met zorgvuldig uitgezochte paardjes. Fijne karakters, mooi, gezond en goede gangen... kijk maar op onze website: http://www.rockymountainhorses.nl. :o

Onze dekhengst "RVF's Risky Business"
Afbeelding

Eén van onze fokmerries "Mocha's Lady Smith":
Afbeelding

Een heel paard:
Afbeelding

Geeske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:44

Gelukkig heeft die Rocky merrie geen ASD. Ik heb Rocky's ooit gezien bij een kennis in NL en die waren heel erg mooi en lieve paarden, en ik zou er wel eentje willen hebben... maar Ijslanders zijn en blijven toch mijn favoriet.

Oh.. ik zie net die prachtige foto's van Rocky's: SUPERRRRR!!!!!

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 23:00

Gefeliciteerd Mariska!!!!

Welkom Toril ;)

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 23:03

Haha geweldig barrelrace parcour met die dikke van je! :P
Wel eng al die paarden in volle galop weer op de uitgang die natuurlijk nog dicht zat.. scheelde niet veel of er lagen er dus een paar in de heg of op het hek..

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 23:22

Hey zeg, die dikke is wel drachtig hoor. Ze eet gewoon tijdig al voor 2, een heel verstandige dame ;) Nogmaals gefeliciteerd Mariska!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 07:27

proviciat mariska, tja, moon denk, beter op tijd beginnen met eten, stel dat het veulen straks ineens reuze honger krijgt, dat zou zomaar kunnen tenslotte haha.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 07:36

Bedankt allemaal!
Maar er was nog een forsere TWH bij. Ook een zwarte. Toeval...? ;)
Moon houdt van eten, heeft idd een baby 'on board' en ik hou eerlijk gezegd wel van dit stocky type. Zo past ze wel bij m'n dikbil quarter :+