[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyfordogs

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 07:25

ja ik zou met dit weer pasgeboren veulens ook naar binnen doen hoor, zeker als ze nog zo jong zijn en idd de stroomdraad nog niet kennen.
Gelukkig heb ik een grote paddock met houten omheining, daar staan ze nu, dat is ook een ruimte waar ze altijd kunnen komen, vanaf de paddock kunnen ze naar het bosje of de weitjes. maar dus nu even niet.
Mijn man gaat vanmiddag beginnen met puinruimen, tja op zoveel plaatsen liggen er bomen om en ook veel op de stroomdraad. Bij de buren waar moon en skeet staan, is de grote appelboom omgewaait en skeeta heeft even spannende momenten gehad toen de dakplaat stukwaaide. Arm meisje, tja ik heb het nog nooit in deze heftige mate meegemaakt, meestal valt het hier ook reuze mee.
Ach, ruimt lekker op, alle dieren hebben het overleefd en wij ook, ja zonde van sommige bomen, het kijkt nu al een stuk kaler, saai ;(

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 07:37

Gister ging het er echt heel hard aan toe ja. Ik herken je verhaal wel Joyce, mijn vriend kon onze wijk niet zomaar meer in rijden vanwege mega grote omgevallen bomen. Niet zo prettig. Maar het ging echt heel hard. Gelukkig hebben mijn paarden ook niks. Ze staan nou eventjes ergens anders om gras te kunnen eten, wat bij mijn wei toch echt ontbreekt. In dit weitje hebben ze een schuilstal maar die heb ik afgezet met dit weer, dan weet ik zeker dat er geen paard onder staat als hij om waait. (beetje een heel oud stalletje dus vandaar ;))

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:11

Oef dat klinkt niet echt fijn allemaal maar gelukkig dat de jullie en de dieren in orde zijn Joyce. Tja het ergste wat wij hebben gehad is een nat pak. Hier is het allemaal reuze meegevallen maar op buienradar zag ik al dat het ergste boven het oosten zat, wij NH-ders zijn er tussendoor gepiept :+

Ik heb uiteindelijk de paardjes ook even binnengezet, Aquino stond te trillen op z'n beentjes. Noiva wil altijd wel buiten staan maar gisteren moest dat maar even niet. (wel grappig om dan een nat veulen te zien, nu zie ik dat zijn huid dus zwart is maar er zitten ook allemaal vlekken op :? 8)7 Heel apart....Dit wordt dus een echte toverbal. Ik zal straks weer eens wat foto's plaatsen, alhoewel dat ook niet makkelijk is want als je de wei inkomt komt ie vaak al kijken en dan krijg ik een foto van een oor/oog halve rug, etc :Y)

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:57

Hier gelukkig weinig schade, alleen de dazenval ligt plat.. Steel is uit de grond gerukt.
Hoorde wel dat heel de peelweg gisteravond ramvol lag met allemaal omgewaaide bomen en stukken tak op de weg.

Had gister na de zware regenbui en storm nog wat foto's geschoten van de fillies. Gisteravond alle paarden even op stal gezet tot dat de heftige storm voorbij was, vandaar dat ze op de foto nog allemaal zo droog zijn! ;)
Als eerst de dames ..

Maya
Afbeelding

Jadin en Maya
Afbeelding

Heb nog veel leuke foto's van de mannen, die probeer ik er vanavond even op te zetten.. Staan op andere pc nl.! ;)

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:52

TheMagicLine heeft geen stormschade, alle lokaties zijn schadevrij en onze paarden maken het goed. Wel hadden wij onze motorzagen, trekker, enz... voor eventuele omgevallen bomen paraat enz. Boerderijen zijn idem schadevrij.

De stormen tot nu toe gaan gepaard met extreem veel blikseminslag, wel gevaarlijk voor paarden in het open veld, slaat bliksem in vlak in de buurt van een kudde paarden dan is de kans dat ze op hol slaan zeer groot, met alle gevolgen van dien. Alhoewel in 2008 ik in de hengsten-weide stond en de bliksem op 20 meter van mij vandaan insloeg met een knal die klonk als een enorme granaatinslag... hengst Gold ging toen van angst liggen op de grond en stond later naast mij te trillen op zijn benen.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:52

@lovemyladie: wat groeien ze hard he. Die Jadin heeft echt al lekkere billen :9

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 08:28

wat zijn die quarter veulens toch leuk en jadin in het bijzonder.

hier ruimen we gewoon dagelijks het hout op, de weg naast ons huis (noujja, weg, zandpad) ligt vol met takken, die we weggesleept hebben of over hebben van gezaagde bomen, het bos is nog onbegaanbaar maar inmiddels wel weer 1 wei in gebruik.
de wilgentakken zijn een groot succes bij de paarden, dus die krijgen ze nu elke nacht wel wat erbij, dr ligt genoeg :).
vanmiddag krijgen we hulp erbij, dan word er met 2 man gezaagd, dus ach, komt weer goed.
straks de verzekering bellen over hoe en wat, 1 schuilstalletje is nu onbruikbaar geworden ivm de boom die er tegenaan was gevallen.
tja, en de dazenval is dus nog gewoon heel, knap he.
wel tig keer rond gedraait, maar meer dan dat niet.

TinkaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:10

Gefeliciteerd met je veulens Leonie, een ware geboortegolf als ik het zo hoor.
Wij waren op vakantie in limburg en de ardennen, daar was het erg heet, ook wel storm en onweer gehad, maar gelukkig geen schade.

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:21

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 10:14

Deze week is onze kudde uitgebreid met 2 dames: Beetle, onze Walker merrie die we vorig jaar in de US hebben gekocht en Anouck, een prachtig gangenpaardenmeisje. We zijn in de wolken met deze beauties!

Afbeelding

Afbeelding

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 11:11

Mooie meisjes hoor Sandra!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:01

O,wat wordt Anouc mooi! <3 (heb haar van de winter even gezien...)
Hoe groot is ze?

Hebje die Rocky niet meer?

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:04

Anouck is nu ± 1.50m en ze is net 2 jaar geworden. Die gaat de 1.55m wel halen, perfect maatje!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 15:10

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 15:20

He heb ik iets gemist?? Sandra heb je nog zo'n mooi paard erbij (is dat ook een TWH?) Mooie meisjes.

Star is ook al een mooie meid aan het worden zeg, ik weet nog wel dat er discussies waren of ze wel zilverappel was maar dat is ze nu echt duidelijk. Mooi <3

De veulentjes bij jullie zijn ook erg schattig Lovemylady. André en ik komen binnenkort langs om de veulens live te bewonderen.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 15:20

Prachtige dame Nienke :D
Ze is lekker blond aan het worden :j

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:01

leuke paarden is europa weer rijker.
Op de site bij pleasuregaits staat meer info over Anouk.
je zou niet zeggen dat ze pas 2 jaar is, mooi meisje.
voor sandra pratend, nee die rocky staat niet meer bij sandra.
Sandra kan vast beter uitleggen dan ik, waarom zij niet meer bij sandra woont.
vanmiddag een demo gegeven samen met 1 bokker en helmi stam in de mortel, tijdens het NK van de TWH, leuke ervaring, voor het eerst met een headseat op verteld over het ras.
Was wel ff wennen zeg, jezelf terug horen door een speaker, ik werd er stil van, nou voor de mensen die me kennen, komt dat niet zo heel veel voor ;).
Kunst had er in ieder geval zin in en helmi had nog wat leuks in petto, enkele mensen mochten ook nog even 1 of meerdere rondjes op Kerze, een halfzusje van Kunst, om zo ook even kennis te maken met de gangen van de MM.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:05

Ohh had dat gezegd, was vrij dan had ik ook ff kunnen komen kijken :P hahaha
Maar leuk dat het zo'n geslaagde dag was :D

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:11

super leuk joyce!! :D Wilde ook naar het kampioenschap maar heb hier amy op het einde van haar dracht staan en dan ga ik nergens heen wat verder dan 10 km is zegmaar ;)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:15

tja dat snap ik, blijft spannend heb, naderende geboorte van een veulen, ik vroeg me net af of amy al een veulen had, niet dus.
succes met het waken, het word vroeg of laat beloond.

zamora, morgen is de wedstrijd ook nog in volle gang.
We waren gevraagd om de MM te laten zien, het is voor helmi en mij niet zo ver weg, dus ach, toch leuk om onze paardjes te showen.
ook leuk om weer wat mensen te zien die je normaal alleen van een forum kent.
Lastig ook om beschikbare paarden te zien die je dan ook nog eens leuk vind, waar blijft dat schip met geld? lol

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:20

ahahahah ja indd altijd lastig :P Ik heb gelukkig al een verschoven ritme dus het gaat me aardig goed af nu, 's nachts wakker, lig lekker in de stacaravan en amy staat in de bak (met beetje bakverlichting) zitten grote glazen deuren in de caravan dus kan lekker 'live tv' kijken 's nachts! 's ochtends neemt mijn moeder het over en slaap ik van 7 tot 11-12 uur. Nog niet echt lang ofzo, maar waken moet in mijn ogen dus het maakt me dan ook weinig uit. Hoop dat er net zoiets moois uitkomt als de andere 2 veulens :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:20

Morgen heb ik mijn hele dag al volzitten haha :=
En ja ik ken het..wordt er alleen maar hebberig van hihi en moet nodig minderen met paarden. Wil je niet nog leuke Rocky erbij O:)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:21

NkPrecious schreef:
ahahahah ja indd altijd lastig :P Ik heb gelukkig al een verschoven ritme dus het gaat me aardig goed af nu, 's nachts wakker, lig lekker in de stacaravan en amy staat in de bak (met beetje bakverlichting) zitten grote glazen deuren in de caravan dus kan lekker 'live tv' kijken 's nachts! 's ochtends neemt mijn moeder het over en slaap ik van 7 tot 11-12 uur. Nog niet echt lang ofzo, maar waken moet in mijn ogen dus het maakt me dan ook weinig uit. Hoop dat er net zoiets moois uitkomt als de andere 2 veulens :D

Dat is zeker waken ja :D Hoe staat ze er nu bij?

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:23

voornamelijk dik :P

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:24

ahahah :+ nee gekheid, natuurlijk is ze dik, veulen is al wel wat ingedaalt, banden zijn slap, vulva ook, uier is er amper. Maar ik mag van de DA niet op het uier afgaan, hij verwacht dat ze pas vult tijdens geboorte omdat de rest van haar lichaam wel al klaar is voor bevallen...