[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zamora

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 19:32

Haha ze hebben een schuilstal! := Maar het gras is lekkerder :P

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:25

Hmmm, madam Moon verkiest hun schuilstal(len) boven de wei. Mij best, ze is toch al dik zat :Y)
Skeeta vind de regen daarentegen heerlijk en rende al bokkend door de wei toen het begon te regenen vanochtend ~~}>

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:37

Janou denk ik ook wel. Die was als enige droog :P

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 08:48

Hier gaan ze geen van alle schuilen voor de regen... }:0

Wel als er hooi in de schuilstal ligt natuurlijk. Achja een verfrissend buitje op zijn tijd :D

Dalijk weer eens een grondwerk les met Lily.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:41

Bij mij ook nooit voor de regen, wel voor de dazen en de zon haha.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:00

Ik heb alle hokken afgesloten :P
Ze gaan er alleen maar in om te schijten en dan kan ik het weer opruimen ^)

Tis zomer hoor! :Y)

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:03

jodi schreef:
Tis zomer hoor! :Y)

Idd, maar mijn paardjes en ik zitten hard te wachten tot de dazen op 1 september het vliegtuig naar hun zomerbestemming hebben genomen :+

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:07

Hier wonen de grote neefjes van die Hollandse mini's :P
En die gaan gewoon mee naar binnen,dus daar hoef ik het niet voor te doen...

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:14

ow, dus nu hoeven we een keertje niet jaloers te zijn op de franse zon haha.
hier word er ook voornamelijk gebruik van gemaakt tegen de dazen en tegen de zon, als het flink regent zijn er wel eens een paar die naar binnen gaan, maar is duidelijk geen noodzaak, ik zal de stal eerder missen in de zomer dan in de winter.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:17

jodi schreef:
Hier wonen de grote neefjes van die Hollandse mini's :P

Getsie!
*ziet zo'n eng vliegebeest voor zich met n rode hoofdband en mitrailleur*

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:26

Het is nu precies 2 jaar geleden dat met hulp van onbekenden: mensen die mij te hulp schoten, mijn RockyMountainHorses werden bevrijd uit de klauwen van gijzelaars te Rosmalen, na een gijzeling van 1 1/2 week en mishandeling van de paarden. Het voortbestaan van TheMagicLine hing aan een zijden draadje, in principe was het over en uit, zoals gijzelaars mij in juli 2008 brutaal emailden: "This is the End!".

Deze onbekenden van toen zijn vrienden voor het leven geworden, en helpen nog steeds.

Dankzij hulp van veel mensen die mijn paarden belangeloos hielpen, en daarom ook mij hielpen, heb ik mijn paarden kunnen behouden en bestaat The Magic Line nog steeds. Deze mensen ben ik zeer dankbaar, ik had nooit gedacht dat ik in die dagen destijds in juli 2008, dagen van diepe wanhoop en onbeschrijflijk verdriet hulp zou krijgen, hulp van onbekenden, onbekenden die dit vreselijke onrecht ook niet konden verdragen, onbekenden die naast mij en mijn paarden gingen staan en volstrekt belangeloos voor mijn paarden en ik opkwamen... tot nu toe... opdat mijn paarden kunnen grazen in groene weiden en het goed hebben...

Voor allen die vandaag, 2 jaar geleden naast mijn paarden en mij gingen staan, en mijn paarden hielpen en helpen en die nog steeds naast ons staan, voor hun dit lied als eerbetoon en hulde: "Stand by me"

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:09

Janou vind het altijd wel lekker om binnen te staan, wat voor weer dan ook haha.
Op een vorige stal stond ze juist binnen met zulke hitte, was daar lekker koel. Helaas is dat bij mijn huidige stal niet zo :P

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:19

wow, niet is echt niet meer grappig, het waait en regent me toch hard hier, ik krijg het idee dat straks de paarden voorbij komen waaien.
Ik had ze net op de paddock gezet, dus ze kunnen naar binnen als ze willen, konden ze al, maar ze stonden ook op de wei, en dan kiezen ze daar toch minder snel voor.
ik kan me niet herinneren dat het ooit zo hard gewaait heeft sinds we hier wonen, ach, waait wel weer over zal ik maar zeggen, oeps, bedenk nu ook dat de ramen van mijn bus open staan, word gezellig morgenochtend als ik naar het werk rijd haha

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:29

Ik had de auto te leen van mijn moeder en die heeft van die raampjes achter die je stukje naar buiten open kan zetten. Klinkt het nog logisch? Was ik met de vorige storm vergeten dicht te doen :') Gelukkig viel het de volgende dag mee met de nattigheid haha.

Het is hier ook begonnen met regenen en onweer...hoop dat het beetje meevalt allemaal..Heb helaas maar 1 schuilstal.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:46

nah, ik heb geluk, manlief heeft de ramen dichtgemaakt toen hij net weer naar zijn werk reed om nog ff wat te repareren.
De appelboom bij de buren in de wei ligt om, de ergste wind is geweest, nog wel wat onweer, maar niet zo heftig nu. Het is ook al weer een stuk lichter buiten, dus ik ga zo maar eens een kijkje nemen om de schade op te nemen, ik zag dat Agrado en EZ buiten stonden net, ik kan vanaf huis een hoekje van de paddock zien.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:25

Dan valt het bij ons allemaal nog mee geloof ik.
Wel een paar windstoten gehad. Paar goede klappen onweer en veel regen.
Nu alleen nog regen gelukkig

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:38

naja hier begint het nu net zegmaar... ben benieuwd... Jonge veulens staan binnen, en Amy staat op knappen :S heb ergens een vermoeden dat ze midden in de onweersbui gaat liggen.. maargoed, hopen dat ze het niet doet iig.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:34

Net zoals Varitha en Dier toen toch?

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:48

hier heel veel schade, schuilstalletje wat in de wei staat onder een megagrote boom, die zijn beide om, veel bomen in ons paardenbosje zijn om en tja, nog meer bomen links en recht, pannen van het dak, ik merkte dat de paarden liever buiten stonden dan binnen, blijven toch vluchtdieren, zo konden ze wel weg, er zijn heel wat takken de paddock ingewaait, wat opviel was toen het over was, bijna alle paarden zijn gaan rollen.
ze hebben nu wat berkentakken om te knagen en kunnen de komende dagen niet het bos in of de wei op, omheining is op diverse plaatsen stuk.
Toen ik tijdens het noodweer, naar buiten keek, leek het net of ik in een filmset zat, zo bizar heftig ging het er aan toe.
ik hoop dat het bij jullie mee is gevallen.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:07

Jeetje Joyce dan is het bij jullie goed raak geweest.
Ik ben niet meer bij de paarden geweest maar wat ik zo heb gemerkt is het hier gelukkig meegevallen.
Is meestal wel zo, bij ons in de buurt is het meestal in Ede raak, of richting de Rijn.
Veenendaal zelf valt eigenlijk altijd wel mee geloof ik :=

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:16

Hier is vlakbij echt wel ingeslagen, was me toch een knal...bijna hele flat zit/zat zonder stroom. Wij gelukkig niet :=

Maar het was hier gelukkig snel voorbij, maak me altijd wel zorgen om de paarden dan...

Dat klinkt echt niet best Joyce!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:22

joyfordogs schreef:
hier heel veel schade, schuilstalletje wat in de wei staat onder een megagrote boom, die zijn beide om, veel bomen in ons paardenbosje zijn om en tja, nog meer bomen links en recht, pannen van het dak, ik merkte dat de paarden liever buiten stonden dan binnen, blijven toch vluchtdieren, zo konden ze wel weg, er zijn heel wat takken de paddock ingewaait, wat opviel was toen het over was, bijna alle paarden zijn gaan rollen.
ze hebben nu wat berkentakken om te knagen en kunnen de komende dagen niet het bos in of de wei op, omheining is op diverse plaatsen stuk.
Toen ik tijdens het noodweer, naar buiten keek, leek het net of ik in een filmset zat, zo bizar heftig ging het er aan toe.
ik hoop dat het bij jullie mee is gevallen.

:oo

Gelukkig dat de paarden niets hebben!
Sterkte met opruimen :(:)

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:44

Jeetje joyce, dat is niet niks!
Ik heb ze ook veel liever buiten staan hoor, maar dat kleine grut kent nog niet helemaal de schrikdraad dus dan vind ik het altijd wat angstiger. Dit is zowieso de eerste keer dat ik paarden binnen heb gehaald bij onweer, niet echt lekker gevoel. Gelukkig viel het hier mee, de aanzet was eerst enorm, rukwinden en fikse bliksem, maar ineens was het extreme weg en ging het over in een middelmatige storm + regen. heel bizar. Maar wel mazzen gehad in ieder geval. Succes met opruimen, jouw verhaal doet me denken aan januari 2 jaar terug, toen hadden wij ook zo'n ravage.

@ liset, Indyra is inderdaad (zonder enige aanwijzing van moeders van te voren) geboren tijdens een hele heftige onweersbui. Hele nacht zowat wakker geweets om vanuit huis paarden in de gaten te houden, rond 6 uur naar bed gegaan, en toen belde 's ochtends de buurvrouw: 'Gefeliciteerd met jullie veulen!!'... :+ en wij echt: VEULENN?!?!?!? *rennen* maar alles was toen gelukkig goed gegaan :) Ze heeft haar naam eraan te danken in ieder geval ;) (indyra = godin van de natuurrampen --> in de positieve zin, soort beschermgodin)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:48

Altijd mooi zo'n verhaal erachter. En al helemaal met zo'n betekenis.
Heb jij daar een site voor o.i.d.?

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 01:29

google :+ beetje creatief zoeken zegmaar :) de ene keer wil ik een bepaalde letter, end an begin ik daarmee, de andere keer een bepaalde betekenis, en dan zoek ik daarop. Ik ben in ieder geval niet zomaar tevreden haha als ik een naam moet bedenken :P