[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:55

Star is een erg mooi meisje aan het worden Nienke !

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:03

Wauw Nienke wat een knappe dame! :9

En prachtige Beer :+:

Sierra is mooie dame! Heeft haar nieuwe eigenaar haar al bewonderd? :D

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 07:08

@crazy cat: ik pest je maar hoor, "vroeger" toen deed ik dat ook wel eens zo, om soortgelijke redenen hoor.
ehm, Sierra? wat heb ik gemist.
Op welke leeftijd word Star gespeend?

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 08:27

Zamora schreef:
Wauw Nienke wat een knappe dame! :9

En prachtige Beer :+:

Sierra is mooie dame! Heeft haar nieuwe eigenaar haar al bewonderd? :D

NkPrecious schreef:
Ja deze is zegmaar nooit van mij geweest, heb ik uitgezocht voor een klant van me :) Hij was helemaal happy met haar dus weer een geslaagde keuze :) We mogen nog wel een jaartje genieten van deze heerlijke dame, haar eigenaar wil namelijk eerst samen met haar hier trainen.

ja hij is direct zaterdag langs geweest :)

joyfordogs schreef:
@crazy cat: ik pest je maar hoor, "vroeger" toen deed ik dat ook wel eens zo, om soortgelijke redenen hoor.

Sierra is de donkere buckskin die op de vorge blz staat :)
Vorige week hadden Frida en ik toevallig een paard op dezelfde vlucht zitten. Voor haar was dat Diva, voor mij Sierra. Al is Sierra geimporteerd voor een klant en staat ze nu bij mij voor een periode training :) We mogen dus nog even van haar genieten!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:27

joyfordogs schreef:

Ik moet zeggen dat ik er ook van baal hoor van een paard die honden aanvalt. Beer kon altijd gewoon los mee en vond het leuk op stal nu wil ie het liefste in de auto blijven zitten. Maar goed we gaan naar een andere stal, nieuwe ronde nieuwe kansen.

Star speen ik af zo rond 5 maanden denk ik, maar is afhankelijk of ze daar aan toe is. Ze is behoorlijk zelfstandig en trekt meer op met de andere paarden dan met mama. mama is wel goed voor een slokje af en toe. Ik denk dus dat ze er tegen die tijd wel klaar voor is.
Maar de nieuwe eigenaresse van Sterre wil gewoon wachten tot ze er helemaal klaar voor zijn dus langer kan ook.

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:37

Op het nieuwe fototopic heb ik een foto geplaatst van onze nieuwste aanwinst: Rocky Mountain Horse merrie Anna :(:) , ze heeft 1 silver gen, en is wat lichter chocolade. Ze is jong, net 3 jaar en al iets meer dan 15 hands, ze groeit nog flink momenteel en daarom wordt ze niet bereden en getraind zoals Amerikanen wel vaak doen met 3 jarigen. In het najaar gaan wij weer naar Kentucky om haar en Black Pearl op te halen en vliegen met ze terug. Anna zal gebruikt worden voor fok en eigen plezier, en vrije tijd rijden.

De andere merrie Eagles Cindy Mae :(:) is nog een piempie, erg jong en blijft totdat ze gecertificeerd kan worden in Kentucky... dat zal nog lang duren eer dat kan, na haar certificeren wil ik haar laten trainen voor een aantal wedstrijden en shows in de USA omdat dit een zeer mooie merrie zal worden, en daar bedoel ik in de eerste plaats haar gang mee.

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 08:35

Tennessee Magic wordt momenteel gedekt door Gold, voor een veulen volgend jaar juni, waarschijnlijk haar laatste veulen gelet op haar leeftijd. Magic ziet er nog goed uit voor haar leeftijd, ze oogt biologisch veel jonger dan haar kalenderleeftijd.

Hier een foto van Tennessee Magic (17 jaar) en mijn moeder (84 jaar):
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:43

@Leonie: had voor mijn toekomstige merrie ook de naam sierra in gedachten, vind dat al jaren zo'n super gave naam!

Vanavond eindelijk aera zien van Natas (allegra) :D

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 18:28

ow oke, nu heb ik de link gelegt met sierra, thanks :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:08

O wat was het gisteren warm. De paardjes had ik al lekker afgespoten, lekker laten rollen en in de schaduw geparkeerd.
Maar toen hadden we arme Beer in dikke vacht nog die ook wel even wilde afkoelen.

Aangezien we ook even bij mijn schoonouders langs wilden werd het dus Zandvoort (aangezien ze daar wonen).
Ik had zowaar mijn camera mee en heb even 2 van mijn mannen vastgelegd.

Afbeelding

Afbeelding

edit: paar linkjes nog
http://i60.photobucket.com/albums/h27/n ... nd_009.jpg

http://i60.photobucket.com/albums/h27/n ... nd_002.jpg

http://i60.photobucket.com/albums/h27/n ... nd_011.jpg

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:43

Heerlijke foto's Nienke!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:54

Die eerste foto is erg mooi!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:57

heerlijk, ja hier lopen we weinig met de honden, dagelijks ff onder de sproeier vinden ze zalig, verder hebben we wat van die zandbakjes omgedoopt tot badjes, in de tuin voor de hondjes, heerlijk ff afkoelen.
vanacht buien dus goed voor het gras zullen we maar zeggen.
De paarden hier staan uit zichzelf veel in de loopstal in de schaduw en weg van de dazen. Ach, nog ff en dan kunnen we weer klagen dat het te koud is, haha

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:59

Foto's van een dochter (LITTLE BIT O' MAGIC http://www.rockymtnhorse.org/rmhDetail.asp?reg=1998005231) en kleindochter van onze overgrootmoeder merrie en voormalig wereldkampioen RMHA: Tennessee Magic. Kleindochter en dochter zijn in de USA. Tennessee Magic is 17 jaar en maakt het erg goed, nu met het warme weer houdt ze zich ook erg goed staande. Ze heeft tot nu toe 7 veulens gehad waarvan 4 gecertificeerde merries, op de RMHA site staan 5 van haar nazaten (Lucky en Phenix moeten nog geregistreerd worden).

Afbeelding
Afbeelding

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 13:30

TheMagicLine is genoemd naar onze overgrootmoeder Rocky Mountain Horse merrie Tennessee Magic. Tennessee Magic staat ook met foto in het boek over RockyMountainHorses van Bonnie Hodges, ze is ontzettend mooi, mooie gang, en een 100% bomb proof Rocky, een absolute rasstandaard.

Ik ben heel erg trots op Tennessee Magic en dat ik haar ooit heb mogen kopen, ze is mijn lievelingsmerrie, we houden heel veel van haar. Ze staat al vanaf begin juni dit jaar samen met Whisper in een zeer grote weide, de wei is te groot voor 2 Rocky's alleen, perceel is onlangs wat vergroot tot 1 1/2 hectare en dus staan er ook andere merries bij om het gras kort te houden, Tennessee Magic is de kuddeleider en dat is ze op een wijze en rustige manier, passend bij haar karakter.

Ik zal wat foto's van Ole Time Hershey Boy (Roepnaam "Hershey") opsnorren, hij is de vader van Lucky en Whisper en de Opa van Star.

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 16:30

Video's uit de oude doos van ruim 3 jaar geleden... RockyMountainHorse merrie-veulen Dream (Sullivan's Dream of Magic) 13 uur oud, ze is kort na middernacht geboren en de video is begin van de middag gemaakt.
Van begin af aan was Dream een leuke merrie en mama Whisper een grote (15.1 hands) en excellente moeder.

Dream staat nu in Thuringen en is eigendom van mijn zoontje, ik heb hem Dream geschonken, het is zijn pony voor eigen gebruik later.
Laatst bijgewerkt door TheMagicLine op 10-07-10 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 16:58

Ik heb ze gevonden, een aantal foto's van de oudere en legendarische RockyMountainHorse hengst Ole Time Hershey Boy, 20 jaar oud, eigendom van Sue en Wendel Wells Prince Albert Stables Kentucky USA, en vader van mijn merrie A Whisper of Magic, Opa van Star en vader van mijn hengst Lucky.
Ole Time Hershey Boy is een zoon van Sam Clemons Tim. Lucky lijkt sprekend op Ole Time Hershey Boy en dus ook op Sam Clemons Tim, althans dit is mijn mening. Lucky staat nu in Thuringen en is eigendom van mijn zoon, ik heb hem Lucky gegeven (Lucky is Ole Time Hershey Boy x Tennessee Magic)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door TheMagicLine op 10-07-10 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:05

Overigens ben ik vandaag 10 juli 54 jaar geworden, en zoals veel oudere Curacaose mannen vier ik mijn verjaardag niet. Echter... ik moet straks van uit Wijchen naar het Noorden... ze hebben een BBQ voor mij georganiseerd op 1 vd warmste dagen ooit in NL... vreselijk ik ben een feestvarken... :+

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:06

Heeft het bij jullie ook zo gestormd?
Hier is de top van de wilg eruit gewaaid!
Maar ik zei al gelijk:'die kunnen de paardjes dan mooi opeten!'

dus die staan nu lekker te knabbelen

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:17

ja, het is gisteren even flink tekeer gegaan, mijn neefje van bijna 5 logeerde hier, die was ook erg bang, dus heeft gezellig bij ons in de kamer gezeten, kijkend naar tv die het dan wel, dan niet deed.
Tussendoor ff bij de paarden gekeken, die mogen normaal snachts ook naar het stuk bos wat we voor ze hebben, maar dit keer heb ik ze maar op de paddock gelaten, de paarden stonden trouwens heel rustig ondanks het noodweer.
goed voor het gras, scheelt weer sproeien :).
vanmorgen wat fotootjes gemaakt van hem bij de paarden, vooral Agrado en coração vinden hem erg leuk.
Ondanks dat de paarden hier braaf zijn, vind ik het zelf wel spannend hoor, zo'n klein mannetje bij de paarden, hij mag dan ook alleen er lopen als 1 van ons erbij is. het blijven dieren.
ik heb een tijd terug een (gangenpaard) zo enorm zien uithalen naar een volwassenen, pfft, als dat raak was geweest.....
volgens mij krijgen we vandaag ook nog wat buien, het is nog best benauwd, altans, hierzo.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:05

Er is hier in de buurt flink wat schade hier en daar. Had op de wei ook wat schade maar was makkelijk te verhelpen.
Zie het gras gewoon de grond weer uitschieten! Heerlijk!
Van mij mag het nog well ff blijven regenen maar niet te lang, heb nu 3 weken vakantie :P

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:00

ja, je ziet het gras groener worden.
Nu viel het hier wel mee met het gras, we sproeien veel, maar je ziet wel welke hoekjes we vaak net niet bij komen dat die nu ook weer groener worden.
geniet van je vakantie, lekker!!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:59

mijn neefje bleef afgelopen nacht hier slapen, hij vind dat altijd 1 groot feest, gezellig tussen de dieren en lekker buiten spelen:
hier had hij Coração net een kusje op zijn neus gegeven, hij vond het een heel lief veulentje, aldus, Jesse.
Afbeelding
en nog even met teuntje (1 van de 3 katten) knuffelen, Coração vind het erg interessant, jammer dat de foto aan de buitenkant van de paddock is gemaakt, maar als je goed kijkt, zie je een kat, kindje, veulen en mijn klompjes er nog op staan haha.
Afbeelding
en tja, er word ook hard gewerkt:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ENMNSKQU.jpg
en dan tussendoor even rusten en knuffelen met Pipin
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GEHXCDTH.jpg
tussen de paarden vind tante joyce een beetje spannend, dus dan ff dragen, wat best handig is.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VTRVRVK4.jpg
nog even met wat hondjes spelen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-STB8ORTA.jpg
en zn grote vriendin een brokje geven
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LLV4ZWET.jpg

zo dat was het weer even voor nu.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 21:10

Noem je dat hondjes? >;) :=

Neefje ziet er erg ongelukkig uit! :+

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 22:18