CrazyCat schreef:Enige is met de registratie dat het duurder wordt als je langer wacht.
REGISTRATION FEES:
O to 6 Months $ 40.00
6 Months to 1 Year $ 80.00
Over 1 Year $160.00
na 1 jaar is best duur, en hoe duur is het lidmaatschap RMHA ook al weer per jaar?
En die Europese club wat vragen die voor lidmaatschap per jaar?
Al die clubs en verenigingen, allemaal zo duur, en denk jij Nienke dat het aan de hand certficeren er ooit van komt? En alle trainers in de USA dan? En commercie rondom inrijden/certificeren? Dan staan die mensen wel op straat en die hebben ook gezinnen met vaak jonge kinderen (en hun salarissen zijn al laag). Economische belangen zijn groot denk ik.
Ik ben wel voorstander van aan de hand certficeren, echter rechtvaardigheid voor de economische gevolgen voor trainers en commerciele stallen in de USA zijn even belangrijk, deze afwegingen wordt vaak vergeten. De werkgelegenheid op het platteland van Kentucky en Tennessee is slecht, en het zou triest zijn als deze zaken onrust veroorzaken in (vaak jonge) gezinnen van trainers. Desondanks ben ik wel voorstander van certificeren aan de hand, maar ik denk dan aan een voorlopige certificering van uitsluitend merries waarvan de nakomelingen (die moeten nog een aantal jaren groeien) pas geregistreerd en gecertificeerd mogen worden als de merrie met voorlopige certificering op uiterlijk 5 jarige leeftijd per film en geluidsband of live is gecertificeerd.
Is de merrie op basis van live of video certificering afgewezen dan vervalt de voorlopige certficering. Met andere woorden eigenaren zullen dan slechts die merries aan de hand certificeren die ook een zeer mooie gait hebben. En voor hengsten altijd live of video certificering en niet aan de hand.
De meest simplele oplossing is om een minimale certificeringsleeftijd in te stellen van 4 jaar. Daarvoor mogen Rocky's niet ter certificering worden aangeboden. Dan ben je ook van aan de hand certificeren af op jonge leeftijd.