wat voor een gang is dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dunno

Re: wat voor een gang is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:16

het lijkt me idd een "gang" die idd nep is, of die er apart voor "ingestudeerd" is
dat filmpje wat Dani62 laat zien, lijkt mij toch al gaan naar Dierenmishandeling?
lijkt me ook niet echt een verzamelde gang wat wij kennen.. is het te snel en te kort voor.. dat is wel te zien op 't filmpje wat Dani62 net in 'n linkje gezet heeft...

eerste instantie had ik ook gezegd/ged8 dit is op 'n bepaalde manier afgespeeld/bewerkt maar 't geluid en het commentaar komt dan niet overeen..
lijkt me jammer voor de gangen van 't paard, want lijkt me niet dat ie nog z'n "normale" gangen kan laten zien of kan lopen op z'n normale manier....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:17

Connie1964: kijk nog eens even naar dat filmpje waar het paard vastgebonden staat... en dan ben ik benieuwd of je het nog steeds geen dierenmishandeling vind. Want als je springen en polo dierenmishandeling vind, valt dit er zeker weten ook onder....

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:18

connie1964 schreef:
dit gebeurt veel bij zuid amerikaanse paarden en soms ook spaanse paarden.Geen dierenmishandeling.
Heb je wel eens naar polo sport gekeken en naar springpaarden,dat is dierenmishandeling.
En omdat ze met een zweepje aangetikt worden als ze vaststaan, je gaat me toch niet vertellen dat niemand van jullie een zweep gebruikt??
niet gelijk oordelen als je de achtergrond en gebruiken van een land niet kent lui!!

hmzz ik hou me maar in!
Maar dit doet niet ter zake er word gevraagd waarom en als jij de achtergrond en gebruiken zo goed weet TELL ME!!!
Ga niet over een zweep jammeren

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:18

zijn zoveel filmpjes als je in het lijstje naast het filmpje kijkt. Daar schrik je gewoon van. Sommige doen het wel iets minder druk en rustiger, maar vraag me toch af of hun het dan ook zo geleerd hebben. Kan dus niet zo zijn dat ze allemaal nep zijn.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:20

x_Marr in dat filmpje wat jij laat zien, kun je als je goed kijkt bij 0.56 sec dat er 'n stok oid aan te pas komt om 'm in 't "ritme" te houden...

Edit: had 't flimpje nog niet helemaal af gekeken Bloos
Laatst bijgewerkt door Dunno op 24-07-08 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:21

het filmpje is nep; het is versneld afgespeeld; let maar eens god op de benen
het is geen echte gang; meer een huppel tussen stap en draf in; kan mijn paard ook goed Knipoog
maar doordat het paard in het filmpje wel spectaculair is ziet er het wel leuker uit

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:22

wij vinden dit dierenmishandeling,misschien vinden zij wel onze piaffes en passages dierenmishandeling....wie weet

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:23

zoekatje29 schreef:
ik denk dat het hartstikke nep is
ik denk dat het versneld afgespeeld wordt

Ik denk ook dat het nep is nog NOOOIT een paard gezien die zulke snelle stappen kan zetten Verward

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:25

Ninx schreef:
Sientje schreef:
Verder begrijp ik niet helemaal waar iedereen zo bozig over doet. Natuurlijk zal het paard de nodige krachtsinspanningen moeten leveren om zo verzameld in viertakt te lopen (een gang dus waar hij aanleg voor heeft). Maar dat geldt evenzeer voor elk ander topsportpaard.

Wel vind ik het jammer dat het paard niet al te ruime gangen laat zien en er nauwelijks tempowisselingen zijn. Zelf zie ik dan toch een stuk liever dit: http://www.youtube.com/watch?v=-7rWeWym ... re=related (geluid aan!)

Nou, wanneer je dit ter vergelijking laat zien zodat we niet boos hoeven zijn... ik vind dit een heeeeel ander beeld geven hoor!
Mooi beeld overigens...
Daarnaast heeft het filmpje waar het paard vastgebonden 'getraind' wordt en iedere keer wanneer hij stil staat een klap krijgt mij erg boos gemaakt. Ik vraag me toch af wat er mis is met me wanneer ik dat een onvriendelijk trainingsmethode vind.

Ik liet het filmpje niet zien zodat jullie niet boos zouden zijn, Knipoog maar gewoon om te laten zien wat een goede viertakt is. En dat het filmpje dat TS heeft geplaatst dus ook viertakt is (daar ging de vraag tenslotte over).
Het vastgebonden filmpje had ik in eerste instantie niet gezien, vind dat er inderdaad allesbehalve vriendelijk uitzien. Zo leer ik mijn pony in elk geval niet tölten. Knipoog
Gaat het trouwens om hetzelfde paard? Kan me haast niet voorstellen dat alle paso's hun extra gangen tussen die balken aanleren. Voordat we de meneer op het filmpje met z'n allen ten onrecht gaan beschuldigen...

@tamaramt: het filmpje is van belabberde kwaliteit, maar je hoort echt een duidelijke viertakt hoor. Niks niet tussen stap en draf in, dan zou de takt veel rommeliger zijn.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:25

tamaramt schreef:
het filmpje is nep; het is versneld afgespeeld; let maar eens god op de benen
het is geen echte gang; meer een huppel tussen stap en draf in; kan mijn paard ook goed Knipoog
maar doordat het paard in het filmpje wel spectaculair is ziet er het wel leuker uit

Nou daar ben ik dus niet zo zeker van. Ga maar eens zoeken om de naam van het paard Bucefalo, zoals het in de filmtitel staat en je komt nog wel meer van deze gang tegen.

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:26

love_nadesh schreef:
zoekatje29 schreef:
ik denk dat het hartstikke nep is
ik denk dat het versneld afgespeeld wordt

Ik denk ook dat het nep is nog NOOOIT een paard gezien die zulke snelle stappen kan zetten Verward

Moeten jullie even verder kijken dan jullie neus lang is Knipoog
Kijk is in het lijstje ernaast dan zie je zat filmpjes ervan... Mensen die er lopen lopen op een normaal tempo dus kan het filmpje niet versneld zijn
Ik geef toe dat het er raar uit ziet maar het is gewoon echt waar dat die paarden zo moeten lopen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:28

geerke schreef:
wij vinden dit dierenmishandeling,misschien vinden zij wel onze piaffes en passages dierenmishandeling....wie weet

Dikke kans van wel ja.... en ik vind dat zelf tegenwoordig ook eigenlijk wel een beetje. Maar oei, nu dreigen we offtopic te gaan!

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:29

Ninx schreef:
geerke schreef:

Dikke kans van wel ja.... en ik vind dat zelf tegenwoordig ook eigenlijk wel een beetje. Maar oei, nu dreigen we offtopic te gaan!

Haha idd weer even terug naar wat er gevraagd word!

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:30

tis jammer genoeg echt niet nep

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:34

Maar is het nou die tolt gang eigenlijk of niet ben niet zo een kenner van ijslanders enzo dus Nagelbijten / Gniffelen

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:35

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:36

maar deze gang zal toch wel een naam hebben?:P

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:40

als je 't zo hoord vind ik 't beetje op 'n Spaanse dans lijken komen even niet op de naam Bloos of 'nn soort van tepdans wat ze wel 'ns doen (is beetje krome vergelijking maar kwa tempo lijkt 't dr op) maar tölt lijkt het idd niet....

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:41

Tinky12 schreef:
Dit is zeker geen tölt...ik hoor toch echt een 2-tact en geen 4-tact.
Ik vind het het meest weghebben van een passage maar dan in een rap tempo,veel beenwerk weinig vooruitgang.
Hier trouwens een paso fino in tölt ...

http://nl.youtube.com/watch?v=0FJSwzOR2 ... re=related

duidelijk een verschil met wat je in het 1e filmpje hoort

http://nl.youtube.com/watch?v=QbGaE8-6G ... re=related

Ik weet dat die kleintjes rap beenwerk hebben maar de "draf-versie" vind ik wel enorm zwaar...

Ik heb deze 2 filmpjes eens goed bekeken en ik zie bijna geen verschil, deze gangen gaan beide zo snel dat het lijk als of de achterbenen achter uit lopen (wat je bij somige auto's ook hebt). En die trainings filmpje dat weet ik nog zo net niet, dat ziet er erg mishandelend uit, maar goed, er gebeuren wel ergere dingen al is dit ook vreselijk! Maar wat wou je er tegen doen,, niks, want dat kan ook niet, maar bij het 2de filmpje is het met ijzers op straat en bij het 1ste filmpje om zand dus daar hoor je alleen verschil in maar kijk maar goed naar het bewegen van de benen,

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:47

het is een colombiaanse paso. in t zelfde rijtje als paso peruviano en paso fino. er zijn er nog een paar. die hebben een gang extra, de paso...is niet echt te vergelijken met wat anders.
tjemig, wat ging die ijslander snel!!!!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:49

Ryanne_ schreef:
Ik heb deze 2 filmpjes eens goed bekeken en ik zie bijna geen verschil, deze gangen gaan beide zo snel dat het lijk als of de achterbenen achter uit lopen (wat je bij somige auto's ook hebt). En die trainings filmpje dat weet ik nog zo net niet, dat ziet er erg mishandelend uit, maar goed, er gebeuren wel ergere dingen al is dit ook vreselijk! Maar wat wou je er tegen doen,, niks, want dat kan ook niet, maar bij het 2de filmpje is het met ijzers op straat en bij het 1ste filmpje om zand dus daar hoor je alleen verschil in maar kijk maar goed naar het bewegen van de benen,

Hier een ander filmpje waarbij het niet zo snel gaat...duidelijke 2-tact

http://nl.youtube.com/watch?v=w1XNmgMGh ... re=related

hier een langzame versie van de Brio

http://nl.youtube.com/watch?v=mNdjfcZzr ... re=related

Hier een vertraging van de Brio of de tölt...ook iets vriendelijker filmpje Knipoog

http://nl.youtube.com/watch?v=PXsF-mo2Q ... re=related

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:53

Ik weet niet wat het is en hoe ze het paarden aan leren.
Maar ik vind een paard vast zetten en dan met zweep "opjagen" niet bepaald diervriendelijk.

Soms wens ik wel eens dat mensen nooit uitgevonden hadden om op paarden te rijden

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:01

Ben even druk wezen zoeken...
"trocha" dat is de benaming van deze gang...
Citaat:
In Colombia there are native horses who perform a slightly different, unevenly timed diagonal four beat gait, known as the "trocha," which is also very smooth. While some Paso Finos will perform the trocha, it is discouraged and considered a fault in the purebred Paso Fino.
van wiki af...

http://www.usatta.org/
kijk hier maar even Knipoog

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:04

Dit heet idd de Trocha gang. Vind het er erg onnatuurlijk uitzien. Lijkt wel of die paarden op hete kolen lopen!
Wil er ook helemaal niet aan denken hoe ze het die paarden hebben aangeleerd.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:06

op you tube staan veel an dat soort filmpjes, de paarden hebben allemaal hun oren in de nek. het wordt volgens mij echt erg naar aangeleerd