Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
connie1964 schreef:dit gebeurt veel bij zuid amerikaanse paarden en soms ook spaanse paarden.Geen dierenmishandeling.
Heb je wel eens naar polo sport gekeken en naar springpaarden,dat is dierenmishandeling.
En omdat ze met een zweepje aangetikt worden als ze vaststaan, je gaat me toch niet vertellen dat niemand van jullie een zweep gebruikt??
niet gelijk oordelen als je de achtergrond en gebruiken van een land niet kent lui!!

zoekatje29 schreef:ik denk dat het hartstikke nep is
ik denk dat het versneld afgespeeld wordt
Ninx schreef:Sientje schreef:Verder begrijp ik niet helemaal waar iedereen zo bozig over doet. Natuurlijk zal het paard de nodige krachtsinspanningen moeten leveren om zo verzameld in viertakt te lopen (een gang dus waar hij aanleg voor heeft). Maar dat geldt evenzeer voor elk ander topsportpaard.
Wel vind ik het jammer dat het paard niet al te ruime gangen laat zien en er nauwelijks tempowisselingen zijn. Zelf zie ik dan toch een stuk liever dit: http://www.youtube.com/watch?v=-7rWeWym ... re=related (geluid aan!)
Nou, wanneer je dit ter vergelijking laat zien zodat we niet boos hoeven zijn... ik vind dit een heeeeel ander beeld geven hoor!
Mooi beeld overigens...
Daarnaast heeft het filmpje waar het paard vastgebonden 'getraind' wordt en iedere keer wanneer hij stil staat een klap krijgt mij erg boos gemaakt. Ik vraag me toch af wat er mis is met me wanneer ik dat een onvriendelijk trainingsmethode vind.
maar gewoon om te laten zien wat een goede viertakt is. En dat het filmpje dat TS heeft geplaatst dus ook viertakt is (daar ging de vraag tenslotte over).
tamaramt schreef:het filmpje is nep; het is versneld afgespeeld; let maar eens god op de benen
het is geen echte gang; meer een huppel tussen stap en draf in; kan mijn paard ook goed
maar doordat het paard in het filmpje wel spectaculair is ziet er het wel leuker uit
love_nadesh schreef:zoekatje29 schreef:ik denk dat het hartstikke nep is
ik denk dat het versneld afgespeeld wordt
Ik denk ook dat het nep is nog NOOOIT een paard gezien die zulke snelle stappen kan zetten

geerke schreef:wij vinden dit dierenmishandeling,misschien vinden zij wel onze piaffes en passages dierenmishandeling....wie weet
Ninx schreef:geerke schreef:wij vinden dit dierenmishandeling,misschien vinden zij wel onze piaffes en passages dierenmishandeling....wie weet
Dikke kans van wel ja.... en ik vind dat zelf tegenwoordig ook eigenlijk wel een beetje. Maar oei, nu dreigen we offtopic te gaan!
of 'nn soort van tepdans wat ze wel 'ns doen (is beetje krome vergelijking maar kwa tempo lijkt 't dr op) maar tölt lijkt het idd niet.... Tinky12 schreef:Dit is zeker geen tölt...ik hoor toch echt een 2-tact en geen 4-tact.
Ik vind het het meest weghebben van een passage maar dan in een rap tempo,veel beenwerk weinig vooruitgang.
Hier trouwens een paso fino in tölt ...
http://nl.youtube.com/watch?v=0FJSwzOR2 ... re=related
duidelijk een verschil met wat je in het 1e filmpje hoort
http://nl.youtube.com/watch?v=QbGaE8-6G ... re=related
Ik weet dat die kleintjes rap beenwerk hebben maar de "draf-versie" vind ik wel enorm zwaar...
Ryanne_ schreef:Ik heb deze 2 filmpjes eens goed bekeken en ik zie bijna geen verschil, deze gangen gaan beide zo snel dat het lijk als of de achterbenen achter uit lopen (wat je bij somige auto's ook hebt). En die trainings filmpje dat weet ik nog zo net niet, dat ziet er erg mishandelend uit, maar goed, er gebeuren wel ergere dingen al is dit ook vreselijk! Maar wat wou je er tegen doen,, niks, want dat kan ook niet, maar bij het 2de filmpje is het met ijzers op straat en bij het 1ste filmpje om zand dus daar hoor je alleen verschil in maar kijk maar goed naar het bewegen van de benen,
van wiki af...Citaat:In Colombia there are native horses who perform a slightly different, unevenly timed diagonal four beat gait, known as the "trocha," which is also very smooth. While some Paso Finos will perform the trocha, it is discouraged and considered a fault in the purebred Paso Fino.