haflinger x ijslander

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

verapony88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:08

ik heb een eigen pony die een kruising is tussen en haflinger en een ijslander. Hij is 5 jaar en erg mooi vind ik zelf. Ik heb op bokt helaas nog geen foto's van hem. Hij heeft de bouw van een ijslander en de kleur van een haflinger. Hij is 1.46 m. groot. Zijn moeder is een haflingerXarabier en zijn vader is een raszuivere ijslander. soms tolt maestro maar dat kan hij oficieel niet...

ik hoop dat je hiet wat aan hebt. En neem een haflingerXijslander het zijn zulke mooie paardjes!!!!!!

lisetteexx

Re: haflinger x ijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:10

heb je geen foto?

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:11

Dit topic is 3 jaar oud! Ik Tem :).

Mysla34

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:04

Ik heb een haflingermerrie,en dat idee heb ik ook weleens gehad... Als je dan met een zilverappel hengst fokt,wordt het vast een leuke combi. Als je doorfokt,kun je misschien proberen de tolt(jemig hoe krijg ik de puntjes erop) en de haflingerkleur alletwee te behouden...?
Hoe heet dat dan? Hijslanders,haflanders of IJslingers?

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:18

IJslanders met haflingerkleur bestaan al. Ik ben nogsteeds tegen het kruisen van Ijslanders O:)

Dit topic komt steeds maar weer naar boven, vreemd. Ik Tem nog maar eens een keertje voor de zekerheid :P

balance
Moderator Over Paarden
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 16:01

Het is toegestaan om iets toe te voegen aan een verouderd topic, mits die toevoeging relevant is er er inmiddels geen nieuw topic over dat onderwerp is.
Op dit moment lijkt het zo dat er niet veel zinnigs aan dit topic kan worden toegevoegd nog. Wil je er dus op reageren, bedenk dan goed of de info die je geeft een echte bijdrage leverd.

Elza23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:11

Met kruisingen is het stamboek niet blij! Je komt er ook niet in namelijk!

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:17

Toch vind ik sommige kruisingen wel erg leuk <3 op deze ben ik echt verliefd http://link.marktplaats.nl/508261420 :~ kruising ijslander fries, als ik er een paardje bij kon kopen dan wist ik het wel hoor:))

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:01

Ik vind dat je het ras helemaal verpest als je een ijslander kruist ik heb zelf veel ervaring met IJslanders maar om ze kruisen.......
Daar heb ik een heel aan koop dan een ijslander zweetvos

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 00:27

Ben benieuwd wat TS ondertussen gedaan heeft. Ik ken wel wat erg leuk gelukte kruisingen.. Fries x IJslander (tolt? Geen idee, wel prachtig mooi paard) die is vervolgens weer samen met een volle IJslander gegaan waar een toltende perlino uit kwam. Dit paard heeft ook nog een veulen gehad met een IJslander en het paardje wat daar uit is gekomen heeft de looks en abnormaal veel tolt! Doe mij maar een raszuivere (vanwege wedstrijd ambities) maar verder als je ruimte/financiën hebt om zo'n kruising voor jezelf te fokken, why not? Tuurlijk er kan altijd iets onverwachts gebeuren waardoor ie weg moet maar dat kan ook als je een 100% IJslander fokt en die tolt bv niet en is extreem klein gebleven (om maar wat te zeggen), en dan raak je die net zo lastig (of niet) kwijt... :)

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 20:22

Nee er is bij mij nooit een kruising gekomen, heb het nooit aangedrurft. heb ondertussen ook geen haflinger meer maar wel een ander toltend ras