1.80 op een IJslander

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:34

KoudbloedKim schreef:
Dit vind ik wel echt te lang persoonlijk:
[ Afbeelding ]

Dat is nou ook echt een foto van het jaar 0 :')

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:34

Aaah, het is weer sneren en sarcasme tijd. Top. Ontstippen maar.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:36

Christiene schreef:
zoals maarten op die ijslander vind ik nog niet mega storend en ze zeggen zelf al dat ze niet dagelijks rijden
, die foto van die man in pak is weer wat extremer maar in de ijslanders wereld zie je dat veel meer.

Persoonlijk heb ik meer moeite met iemand die af en toe een rondje hobbelt dan met iemand die wat langer is en met een degelijk getraind paard een sport A prestatie neerzet.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:38

Kuggur schreef:
Maanlicht schreef:
Waarom zou je in hemelsnaam met 1.80m op een IJslander gaan zitten?

Omdat je in IJsland woont, er geen andere paarden zijn en je schapen van de berg moeten.

Dit ja... :D

De meeste hier zijn nog nooit op ijsland geweest...zouden ze eens moeten doen.
Leer je een hoop van. :D

Change3x

Re: 1.80 op een IJslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:41

Dus dan is het niet erg om met een veel te lang en misschien wel te zwaar lichaam op zo'n (vaak kleine) pony te gaan zitten? :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:43

Change3x schreef:
Dus dan is het niet erg om met een veel te lang en misschien wel te zwaar lichaam op zo'n (vaak kleine) pony te gaan zitten? :+

Tuurlijk wel. Als er te staat is het niet goed.

Kleine pony's zijn shetten en A-tjes. Ook daar moet je niet op gaan zitten als je er te lang en te zwaar voor bent.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:51

Ik vind het geen kijk. Je eigen voeten komen tot aan de knieën van het paard.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:53

Gingen mensen maar eens op zoek naar een kasteel van een paard.
Het lijkt steeds meer een trend om met te dikke konten op te kleine pony's te gaan zitten.

Ik denk dat dit precies hetzelfde verhaal is als westernpaarden vaak al met twee onder het zadel gaan en staarten van trekpaarden nog steeds gecoupeerd worden. Stiekem weten we allemaal met de nieuwe inzichten anno 2017 dat het misschien niet praktisch is, maar die verdomde gewoontes ook..we zijn ineens allemaal starre Hein :')

Is het nu al eindelijk wetenschappelijk aangetoond dat ijslanders er van binnen heel anders uitzien als andere paarden.?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:56

_San87_ schreef:
Aaah, het is weer sneren en sarcasme tijd. Top. Ontstippen maar.
Nou inderdaad. :x
Dacht ook dat de insteek was om nu eens te zien wat het beeld was, jammer...

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:07

Je kunt natuurlijk niet alle IJslanders en ruiters van 1.80 over een lijn scheren. De ene combinatie kan prima terwijl de andere de plank volledig misslaat.

Zelf rijd ik ook op IJslanders, met 1.74. Ik heb ooit één IJslander gereden waar ik voor mijn gevoel te groot voor was, dat is dus bij die ene keer gebleven. Na voorheen jarenlang sportpony's te hebben gereden heb ik wel het idee dat de gemiddelde IJslander echt een stuk sterker is..
Even voor het plaatje, dit ben ik op een IJslander van 1.38. Dit vind ik zelf een prima combi:

Afbeelding

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:08

IJslander van 1.30m, ikzelf ben 1.75.

Afbeelding

Afbeelding

En als ik ernaast loop is het een ander beeld:

Afbeelding

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:17

Nou, komt ie hoor!

Afbeelding

1.91 op IJslander van 1.41.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:21

Ik ben net de ijslanderwereld aan het verkennen en moet qua beeld best wel even wennen soms (met name erg lange mannen op IJslanders).
Toch lopen ze met gemak en vol vuur de baan rond. Wat ik super vind, is dat ze pas laat beleerd worden en in een rustig tempo ingereden.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:23

Maar als ik naast een Ijslander loop dan ziet het er ook uit alsof ik op een Mini paardje aan het rijden ben en echt een dier pijn aan het doen ben. Natuurlijk snap ik dat het er misschien "niet perfect" uitziet voor iedereen z'n gevoel maar ik vind het kijken naar lengte echt wel vaak overdreven worden als ik eerlijk ben.

Voor mij gaat het inderdaad zoals hierboven word aangehaald om de balans die er imo. ook echt wel moet zijn wil je een Ijslander rijden als je langer bent. Zelf heb ik 6 jaar aan een stuk op allemaal verschillende manege paarden gereden, trektochten door de bergen gedaan in Oostenrijk op weer totaal andere paarden dus in mijn ogen doe ik een paard niet zodanig pijn/breng hem/haar uit balans met mijn lengte of mijn onkunde.

Overigens ben ik geen diehard Ijslandse ruiter. Ik ben een aantal keer in de bak geweest om gangen te oefenen en een aantal keerdoor de polder en het bos geweest en verder geen vreemde dingen gedaan. Er was iemand bij die zelf ook aan veel wedstrijden meedoet en zelf ook wat langer is en de de paarden hebben er zeker niet onder geleden :)

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:41

Nachtlampje schreef:
Nou, komt ie hoor!

[ [url=m/kuZDbW.jpg]Afbeelding[/url] ]

1.91 op IJslander van 1.41.

Huh hoe dan?! Ziet er kei normaal uit!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:51

sanso schreef:
Naar mijn idee kan je beter iemand van 180 op een ijslander zetten die goed kan rijden en het paard niet in de weg zit maar eerder ondersteund ( in balans etc etc) dan iemand van 160 die hem gruwelijk in de weg zit.

Ik vind het beeld van Maarten en de ijslander hierboven ook niet storend.

Dit is de meest onzinnige reden die ik ooit heb gelezen _/-\o_
Naar jou idee kan iemand van 1.50, die goed kan rijden en paard niet in de weg zit, dan ook beter op een shetlander rijden dan een kleiner kind die het dier gruwelijk in de weg zit.

Of.. geldt het alleen voor het IJslanderras? :')

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:56

Het is toch raar als je bijna mee kan lopen xd
Ik vind te lang of te dik dan moet je of een groter paard uitkiezen of afvallen of een stuk uit je been laten halen.
Shets zijn ook heel sterk dan gaan we er toch ook niet op zitten.....

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:58

Ik ben heus wel eens op mijn shet gaan zitten :j

Beetje flauwe opmerkingen over meelopen enzo. Op geen enkele foto die hier geplaatst is hier zie ik dat terug.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:01

Ik zie hier weldegelijk foto's voorbij komen waarvan ik denk: als dit een gewone C of D pony was geweest, dan had bokt commentaar geleverd. Maar omdat het dan om het IJslander ras gaat, is het niet erg. 8)7

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:04

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:06

Change3x schreef:
Ik zie hier weldegelijk foto's voorbij komen waarvan ik denk: als dit een gewone C of D pony was geweest, dan had bokt commentaar geleverd. Maar omdat het dan om het IJslander ras gaat, is het niet erg. 8)7

Bij deze nodig ik je uit om eens een keer een bosritje op mijn Ijslander te komen maken. Daarna mag je wederom je mening geven.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:13

Vind het vreemd dat je je mening niet eerder mag geven. :o

Vind alles langer dan 1.80 gewoon erg lang op zo'n klein paard. Ook voor het mooie.

En ja, ik heb met mijn 1,73m en voorheen dus korter ook IJslanders gereden. Kan me neut voorstellen dat het lekker rijdt als je langer bent. :o

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:15

Och ja. Ik kan me dan weer niet voorstellen dat een drieganger lekker rijdt.

Om ook maar eens een dooddoener in de groep te gooien.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:19

vilheide schreef:
Change3x schreef:

Bij deze nodig ik je uit om eens een keer een bosritje op mijn Ijslander te komen maken. Daarna mag je wederom je mening geven.

Ik zou met mijn lengte wel op een IJslander passen.

Het gaat mij om het principe dat iets wel bij een IJslander kan maar bij een pony met dezelfde schofthoogte niet.

Dat is toch eigenlijk heel erg raar? We zijn het gewend dat er lange(re) mensen op IJslanders rijden, daarom wordt er geen probleem van gemaakt, maar eigenlijk is het helemaal niet normaal, moet het niet normaal zijn, om op een pony te rijden waarvoor je te lang bent. :+

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:20

Koper schreef:
Och ja. Ik kan me dan weer niet voorstellen dat een drieganger lekker rijdt.

Om ook maar eens een dooddoener in de groep te gooien.

Sorry als dit ongepast klinkt. Maar dat doe je al vaker in mijn ogen en is in dit geval niet van toepassing.

Ik vind het niet kunnen, en het lijkt me verschrikkelijk rijden. Kan toch?