Einde mishandelingen Tennessee Walking Horse

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Re: Einde mishandelingen Tennessee Walking Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:41

Ik ben een beetje ' peta ' moe denk ik. Word doodgegooid met al dan niet enorm oude filmpjes waarbij gemakshalve hele beroepsgroepen gegeneraliseerd worden.

Ik zie het nut niet in van dit topic, filmpje heeft al 10 keer op Bokt gestaan, onderwerp is al 10 keer besproken en het blijft zielig.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:46

Quote uit dit topic:
Mukkietje @ [MD] Walking Horses filmpje zo zielig

Eerder geplaatste filmpjes:

[ON] Ernstige mishandeling Tennessee Walking Horse

[LN] dit kan toch nooit goed zijn?

En deze stonden op de Nieuwspagina

[VN] Filmpje over mishandelingspraktijken bij gangenpaarden

[NM] Mishandeling Tennessee Walking horses...

Ik kan het niet echt quoten want het topic is gesloten door een mod met de volgende reden:

Hier een slotje. Dit is al veel vaker gesproken en dit filmpje is niet de bedoeling op Bokt.

Zou fijn zijn als de nieuwsredactie zich wat in zou lezen in het verleden van bepaalde onderwerpen zodat er niet weer eenzelfde topic ontstaat :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:51

ruitje schreef:
Ik ben een beetje ' peta ' moe denk ik. Word doodgegooid met al dan niet enorm oude filmpjes waarbij gemakshalve hele beroepsgroepen gegeneraliseerd worden.

Ik zie het nut niet in van dit topic, filmpje heeft al 10 keer op Bokt gestaan, onderwerp is al 10 keer besproken en het blijft zielig.

Ik vind het wel nuttig. Hoe meer dit bekend wordt, hoe eerder het gestopt wordt.
Nu is er wel nieuws. Er is, door de publieke druk, nu eindelijk een meerderheid om een wet aan te nemen om dit soort praktijken te verbieden. Zonder het verspreiden van deze filmpjes en de aandacht die er aan besteed wordt, was er waarschijnlijk geen meerderheid.

VivienneRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:58

Wat bezielt deze mensen?

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 01:07

Oeeef ik hoef ze echt niet voor handen te hebben... Wat bezield de mensheid toch. Dit is slecht een enkel voorbeeld van weerloze dieren die door de mensheid mishandeld wordt... Kotsmisselijk wordt ik ervan. Heeft lang geduurd maar ik hoop dat de wet er heel erg snel doorheen komt en dat deze mensen goed aangepakt worden. Ik hoop dat er in de toekomst snel eens wat sneller op zulke voorvallen wordt ingegrepen, bah.. Ziek wordt ik ervan.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 01:22

Ik schrik ervan dat mensen het artikel kennelijk niet gelezen hebben. 2 quotjes er uit :
"Afgelopen vrijdag heeft het 117e congreslid zijn stem beloofd om de PAST-act (Prevent All Soring Tactics) te ondersteunen. Hiermee is de meerderheid van de stemmen behaald waardoor het niet langer mogelijk moet zijn om het wetsvoorstel tegen te houden."
en (zelfregulatie hielp niet):
"Daarom is de PAST-act als wetsvoorstel te komen, die het gebruik van stacks, de Big Lick en soring verbiedt,"

Al die reacties meteen op een paar steekwoorden |o , lees het artikel uit de OP en je wil terecht al is het nog voorzichtig feest vieren.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 06:24

Eindelijk. Ik hoop dat het nu eindelijk verboden wordt.

stormpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 08:23

Hoe ziek kun je zijn

Leentje_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 09:23

Met veel moeite en een traan heb ik het filmpje af kunnen kijken.
Het is best sneu want ze lopen alles behalve mooi door deze behandeling.
Gelukkig dat het bijna verboden is. Hoe ziek kun je als mens zijn om een dier zoveel pijn aan te doen. Vind dat de maatschappij ook eens duidelijk mag gaan maken dat het verschil tussen een mens en een zoogdier erg klein is.

Als mensen toch perse van die raar lopende paarden willen, doe me een lol en koop een fries of een draver dat ziet tenminste nog mooi en natuurlijk uit.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 09:38

Die arme, arme paarden ;(

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 09:53

Wat kunnen mensen weerzinwekkende wezens zijn.
Deze filmpjes brengen bij mij agressie naar deze mensen naar boven.
Het had al lang verboden moeten zijn het is al zo bekent.
Ik vind het alleen niet goed om dit open op bokt te laten zien kinderen die toch al nieuwsgierig zijn kunnen hier nachtmerries aan over houden.
Wij kunnen hier niets aan veranderen en ik persoonlijk vind het vreselijk om te zien echt extreem.

heli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:08

ruitje schreef:

Het nut kan zijn dat we ons weer eens realiseren dat we niet allen de eigenaar van een levend wezen zijn. Maar vooral verantwoordelijk voor het welzijn van dat levend wezen zijn. Hier kunnen we niet te vaak aan herinnert worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:11

Eerst zien en dan geloven. Dus ook vanuit het Stamboek de zaken regelen anders blijft men achter de feiten aanrennen.
Off topic: Geldt trouwens ook voor het Trekpaarden en Friezenstamboek. ~~}>

Unicorn_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:18

Morganlefay schreef:
Eerst zien en dan geloven. Dus ook vanuit het Stamboek de zaken regelen anders blijft men achter de feiten aanrennen.

Trekpaarden en Friezenstamboek? In het buitenland bdl je?

Ik had het artiekel gelezen en filmpje ook gezien! Walgelijk! Zoals er ook in gezegd wordt: zij zien de dieren echt als een ''ding'' en niet een levend wezen! |(

Frits2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:20

Wat is dit vreselijk zeg. Hopelijk komt er snel definitief een eind aan deze praktijken. De 'beesten' die toch doorgaan met het mishandelen van de paarden mogen wat mij betreft zeer zwaar gestraft worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:20

Unicorn_xX schreef:
Morganlefay schreef:

Trekpaarden en Friezenstamboek? In het buitenland bdl je?

Ik had het artiekel gelezen en filmpje ook gezien! Walgelijk! Zoals er ook in gezegd wordt: zij zien de dieren echt als een ''ding'' en niet een levend wezen! |(

Nope, gewoon hier en in het buitenland.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:21

Wat een vreselijke mishandelingen. Dat een mens dit normaal vind om te doen

Morganlefay dan vraag ik me wel af wat het trekpaarden en friezen stamboek moet gaan verbieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:32

Zolang ze dierenmishandeling en doelbewust verkleinen van de genenpoel goedkeuren wel.
En daar bedoel ik mee het couperen van staarten en het verbieden van afwijkende aftekeningen
Kolletjes, sterretje, kroonrand en vos.
Maar zoals ik al eerder zei Off topic
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-11-14 10:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:34

Niet te geloven hoe mensen dit aan zulke lieve, gevoelige, zachte, bijna beleefd te noemen paarden kunnen aandoen.
Als (heel gelukkige) eigenaar van (jammer genoeg maar één) Tennessee walker doet het pijn om zulke beelden te bekijken.
Dit mag niet, niet bij twh's niet bij eender paardenras, geen enkel paard verdient dit soort van behandeling.

Ze hebben van nature zeer aangename gangen, hiervoor hebben ze niet eens hoefbeslag nodig.
Hoog tijd dat hier ingegrepen zal worden.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:40

Morganlefay schreef:
Zolang ze dierenmishandeling en doelbewust verkleinen van de genenpoel goedkeuren wel.
En daar bedoel ik mee het couperen van staarten en het verbieden van afwijkende aftekeningen
Kolletjes, sterretje, kroonrand en vos.
Maar zoals ik al eerder zei Off topic

Couperen is hier verboden.
En het verbieden van een kol mishandeling die snap ik niet helemaal.
Dat is nl bij elk ras, paard,hond, kat, koe. Een ras is een ras omdat het aan bepaalde eigenschappen en uiterlijke kenmerken voldoet

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 11:42

Ik krijg het er gewoon koud van... :\ Dat mensen tot zoiets in staat zijn.. ;( :\

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:35

_enna_ schreef:
Echt meer dan walgelijk. Wederom een voorbeeld van hoe wij ons allemaal moeten schamen als mensheid. Dat het toegestaan wordt om zulke prachtige dieren zo ongelofelijk wreed te behandelen. Bizar... Daar zijn geen woorden voor. De mensen die dit doen moeten een levenslang verbod krijgen op het houden van alle dieren, evenals de mensen die er bij staan en naar kijken zonder te handelen. Bah.

Helemaal met je eens.

Ben benieuwd welke straffen er komen te staan op overtreding van een eventuele wet.

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:38

[/quote]
Door de aandacht op Sociaal Media is de kans nu groot, dat dit verboden wordt. Bokt als paardenforum hoort daaraan bij te dragen (het verbod), vind ik.[/quote]

Mee eens

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:41

Citaat:
Ik vind het wel nuttig. Hoe meer dit bekend wordt, hoe eerder het gestopt wordt.
Nu is er wel nieuws. Er is, door de publieke druk, nu eindelijk een meerderheid om een wet aan te nemen om dit soort praktijken te verbieden. Zonder het verspreiden van deze filmpjes en de aandacht die er aan besteed wordt, was er waarschijnlijk geen meerderheid.

Hier ben ik het ook mee eens. Mensen die het niet willen lezen of zien hoeven niet op dit topic te reageren.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:41

:r

Walgelijk.

En ik vind het nog lelijk ook hoe die paarden lopen.
Niets moois aan.

Wat is er leuk aan zo trainen? Het geld?
Hart voor dieren hebben ze niet.
Puur geld verdienen.