Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ruitje schreef:Ik ben een beetje ' peta ' moe denk ik. Word doodgegooid met al dan niet enorm oude filmpjes waarbij gemakshalve hele beroepsgroepen gegeneraliseerd worden.
Ik zie het nut niet in van dit topic, filmpje heeft al 10 keer op Bokt gestaan, onderwerp is al 10 keer besproken en het blijft zielig.
ruitje schreef:Ik ben een beetje ' peta ' moe denk ik. Word doodgegooid met al dan niet enorm oude filmpjes waarbij gemakshalve hele beroepsgroepen gegeneraliseerd worden.
Ik zie het nut niet in van dit topic, filmpje heeft al 10 keer op Bokt gestaan, onderwerp is al 10 keer besproken en het blijft zielig.
Morganlefay schreef:Eerst zien en dan geloven. Dus ook vanuit het Stamboek de zaken regelen anders blijft men achter de feiten aanrennen.
Off topic: Geldt trouwens ook voor het Trekpaarden en Friezenstamboek.
Unicorn_xX schreef:Morganlefay schreef:Eerst zien en dan geloven. Dus ook vanuit het Stamboek de zaken regelen anders blijft men achter de feiten aanrennen.
Off topic: Geldt trouwens ook voor het Trekpaarden en Friezenstamboek.
Trekpaarden en Friezenstamboek? In het buitenland bdl je?
Ik had het artiekel gelezen en filmpje ook gezien! Walgelijk! Zoals er ook in gezegd wordt: zij zien de dieren echt als een ''ding'' en niet een levend wezen!
Morganlefay schreef:Zolang ze dierenmishandeling en doelbewust verkleinen van de genenpoel goedkeuren wel.
En daar bedoel ik mee het couperen van staarten en het verbieden van afwijkende aftekeningen
Kolletjes, sterretje, kroonrand en vos.
Maar zoals ik al eerder zei Off topic
_enna_ schreef:Echt meer dan walgelijk. Wederom een voorbeeld van hoe wij ons allemaal moeten schamen als mensheid. Dat het toegestaan wordt om zulke prachtige dieren zo ongelofelijk wreed te behandelen. Bizar... Daar zijn geen woorden voor. De mensen die dit doen moeten een levenslang verbod krijgen op het houden van alle dieren, evenals de mensen die er bij staan en naar kijken zonder te handelen. Bah.
Citaat:Ik vind het wel nuttig. Hoe meer dit bekend wordt, hoe eerder het gestopt wordt.
Nu is er wel nieuws. Er is, door de publieke druk, nu eindelijk een meerderheid om een wet aan te nemen om dit soort praktijken te verbieden. Zonder het verspreiden van deze filmpjes en de aandacht die er aan besteed wordt, was er waarschijnlijk geen meerderheid.