Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sonja_vR schreef:jans1999 schreef:Dat er geen zweefmoment in tölt is is zeker waar, het ligt denk ik ook aan je rug of je dit vol zou kunnen houden of niet. Nu heb je natuurlijk ook heel veel verschillen in paarden en in hun tölt. Sommige 'tölten' zouden misschien wel kunnen maar sommige echt niet. Je ziet ook in het filmpje hoe soepel je moet zijn met je rug...
een spetterende WK tolt laten zien als illustratie dat je echt niet stil zit is ook niet echt een goed voorbeeld, het gros van de ijslanders die in NL , maar ook in DE rondhupsen, hebben half niet de actie van wat je op een WK voorbij ziet schuiven
ook niet voor niets de bierpullen proef , tolten met een gevulde bierpul in de hand waarbij degene die het minste knoeit wint als illustratie van stil zitten tijdens tolt verzonnen![]()
een tölt zit wel degelijk stiller dan een draf/galop, al is het alleen al doordat er geen zweefmoment is (dus geen klappen op de ruiter, maar ook niet voor het paard om op te vangen)
en bij hetgros van de recreatie ijslanders is de actie niet half zo spetterend als bij de gemiddelde WK combinatie waardoor je over het algemeen heel ontspannen kan rijden, ja er zit beweging in, maar over het algemeen heel wat subtieler en beheerster dan bij de standaard gangen
ook is de beweging die je als ruiter maakt heel anders
maar je moet maar net wel geluk hebben dat je een makkelijke tolter vind , gewoon een braaffie die gezellig mee door het bos klost
hele veel succes met het vinden van je toekomstige bosklosmaatje Alje, lees nu net aan het eind van mijn bericht dat je om bent ,
ik weet zeker dat jij ook de perfecte ijs gaat vinden
Alja schreef:Ben al de hele avond wat op zoek en rond gekeken maar heb het idee dat de recreatie paarden niet echt worden aangeboden maar alleen de paarden met talent.. Hoop dat ik via via gewoon aan een braaf doorgewinterd dier kom waar ik veel plezier aan ga beleven maar het probleem is dat ik niet in het wereldje zit..
. 
jans1999 schreef:Op stoeterij de Breidablik in Oirschot kun je lessen (op ijslanders) en daar staan ook een aantal paarden te koop. Dit is een van de beste adressen dus misschien is dit een leuk adres? Succes !!
Ik les er nu ongeveer een halfjaartje en heb er nog geen moment spijt van gehad dat ik hier ben gaan lessen.