Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Rose21 schreef:nou sorry, met alle respect maar wat is dit voor belachelijk iets?? wie moet dit nou weer verzinnen met wat voor doel en wat voor rede? er zal een zekere mate van aanleg zijn bij deze paarden voor deze gang maar dit is echt niet natuurlijk!!
anatomisch gezien voor het lichaam en de spieren is dit echt niet wenselijk! kijkend naar het tweede filmpje zie ik overwegend hoge spanningen in het lichaam, kin op de borst en veel van de paarden dragen hun staart in een afwijkende houding.
mooie paarden maar ik vind dit echt gekkigheid!
Ibbel schreef:Doet die op 28 seconden nou stap of draf?http://www.youtube.com/watch?v=v4xAXyuhHUo
Hier nog een Fino die 'normaal' onder het zadel z'n gang laat zien.

Rose21 schreef:nee dat bedoel ik niet. er is een verschil tussen aangeboren en aangeleerd. dit is deels aangeboren maar dat sterke verzamelde lopen is niet aangeboren, op de andere filmpjes zien we paarden die dezelfde gang hebben maar veel ruimer lopen. ik denk dat we daar de natuurlijke gang zien en niet dat verzamelde gekke loopje!!! observeer is het lichaam van de paarden... dat is echt niet wenselijk!!
overigens gebeuren ook niet wenselijke dingen in andere takken van sport...
Niet erg verder, kan gebeuren. corbosman schreef:Rose21 schreef:nee dat bedoel ik niet. er is een verschil tussen aangeboren en aangeleerd. dit is deels aangeboren maar dat sterke verzamelde lopen is niet aangeboren, op de andere filmpjes zien we paarden die dezelfde gang hebben maar veel ruimer lopen. ik denk dat we daar de natuurlijke gang zien en niet dat verzamelde gekke loopje!!! observeer is het lichaam van de paarden... dat is echt niet wenselijk!!
overigens gebeuren ook niet wenselijke dingen in andere takken van sport...
je hebt het gewoon misNiet erg verder, kan gebeuren.
Paarden die Classic Fino lopen is echt wel aangeboren. Na de geboorte wordt al na 6 maanden gekeken of een paard aanleg heeft voor de Classic Fino. Er zijn trainings stallen waar alleen de top Classic Fino veulens blijven, de rest gaat naar andere stallen voor performance/pleasure training. Later in de training kijkt men ook naar de uitstraling, dat noemt men Brio. Des te meer Brio, des te meer tijd men er in steekt om er een kampioen van te maken.
Een paard wat niet geboren is met aanleg voor Classic Fino (wat jij noemt, het verzamelde gekke loopje) zal nooit Classic Fino lopen. Hoe veel training je ze ook geeft.

_bella_ schreef:Maar Rose, een dravende paard wordt ook getraind om hem soepeler en sterker te maken, toch? Je kan ook geen Olympische dressuur paard maken uit een hobbel paard met geen aanleg voor verzameling en uitstreken. Ze hebben het, of ze hebben het niet.