Paso Fino aanschaffen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ThinkAgain

Re: Paso Fino aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 22:25

volgens haar huidige eigenaar heeft ze wel 4 gangen die ze ook allemaal laat zien. Wordt een beetje lastig als je dat tegen iemand via mail zegt en vervolgens het niet kan laten zien als er iemand naar haar komt kijken, dus ik ga er maar gewoon vanuit dat ze de waarheid vertelt. Als niet dan komen we daar snel genoeg achter. Ik weet ook niet wanneer 'destijds' is, maar er kan geweldig veel veranderen in een hele korte tijd. Hoe dan ook bedankt voor je inbreng.

corbosman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 23:09

Zorg dat je zelf goed het onderscheid kan zien tussen de echte zuivere gate, en diagonaal, trocha of pacing fouten.

Ik heb nog nooit gehoord van meer dan normaal zomer eczeem in paso finos.

Ik zou echt oppassen met dropped fetlocks, als dat ook maar een beetje erger wordt zou ze met pensioen moeten.

Anyways, als je gaat kijken, hopelijk lukt het. Als alles meezit kan je echt een leuk paard hebben aan een paso fino.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 15:54

Bedankt corbosman. Ik kan wel zien wanneer een paard te lateraal loopt, dus wil haar sowieso even voorgereden zien voordat ik er zelf op zou gaan zitten. Ben nog niet wezen kijken maar overweeg het wel nog steeds, moet alleen hier even overleggen.

cl@udia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:54

als je toch gaat kijken...maak een filmpje!! dan kunnen we meekijken :)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 17:24

ja filmpjes maken doen we hier altijd eigenlijk als we bij paarden gaan kijken, maar kan 'm dan inderdaad hier ook wel posten. Thanks voor de tip :)

anyw1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:55

een goede paso voor een niet al te gekke prijs zou ik ook overwegen.
zeker omdat het een merrie is niet oninteressant. ik zou dan wel willen weten of die koten-kwestie erfelijk is??
als het erfelijk is zou ik het niet doen (of wel maar dan voor veul minder geld), als het niet erfelijk is is het een mooie kans. succes!

corbosman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 16:12

In europa is de kans dat je een goede paso goedkoop kan krijgen vrij klein.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 22:14

Er zijn ook mensen die echt niet weten wat ze in handen hebben. Dat ze weet dat het een rare breed is wil niet zeggen dat ze zich beseft dat dit ras in 't buitenland voor minstens 10 keer zoveel verkocht wordt. Gangenpaarden zijn hier niet echt gewild, tenzij het pacers zijn voor straatraces.

anyw1: dat is inderdaad het punt. Moet met de baas praten maar weet niet goed hoe ik het op moet brengen :')

anyw1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:23

haha, eerste les mbt gesprekken: kort en bondig, er niet omheen draaien en duidelijk zijn in dat je dit graag wilt en wilt proberen.
lijstje plussen neerleggen helpt ook. succes! (en een filmpje natuurlijk ;-))

Lente76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:50

En? Heb je haar gekocht?