IJslander aanschaffen, waar?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:49

Ja, wat Ninx schrijft heb ik dus ook. Ik durf op bijna elke IJslander maar op een groot paard krijg je mij niet zo gauw meer. Uitgezonderd leuke quarters en arabieren ;)

Verder is een leuk kleurtje natuurlijk leuk maar niet het belangrijkste. Ik wilde een intelligent, gevoelig, niet te groot (max, 1,40 meter) en BREED paard. En het moest een vierganger zijn. Mijn rosje heeft een stevig onderstel en zeer solide wegligging, en zelfs wanneer ik zonder zadel met doorhangende teugels totáál niet zit op te letten en hij trekt ineens een sprintje blijf ik gemakkelijk zitten. Hij is slim en leergierig, draaft makkelijk en heeft ruim voldoende laterale aanleg. Ik ben bovendien vooral nooit bang geweest op/bij mijn paard en dat kan ik van de meeste grote paarden niet zeggen. Hij is verstandig, maar niet duf. Bovendien is hij veeeeel leuker dan alle wildkleurzilverappelbruinbonten bij elkaar, weet je wel hoe prachtig zijn rosse vachtje oplicht in het avondrood :D

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 13:59

_O-

Maar ik zou nog moeten gaan uitkijken als ik met een wat kleinere vos zou thuiskomen dat ik hem niet verwissel met mijn shetje :D . Stel je voor dat je onderweg denk: volgens mij zit ik wel heel laag bij de grond nu :+ .

Imre

Re: IJslander aanschaffen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 14:01

Ik zocht een 2-jarige merrie en kocht een 6-jarige onbeleerde ruin. Het gaat nooit zoals je vooraf plant. :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 14:07

LDRD schreef:
_O-

Maar ik zou nog moeten gaan uitkijken als ik met een wat kleinere vos zou thuiskomen dat ik hem niet verwissel met mijn shetje :D . Stel je voor dat je onderweg denk: volgens mij zit ik wel heel laag bij de grond nu :+ .

En hij tölt ook ineens voor geen meter :?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 14:37

:D :D

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:05

Whaha ohh pas op wat je zegt! Zo is het ooit een keer gebeurd dat we een verkeerd paard uit de wei hadden gepakt en hadden gezadelt en zo opgestapt en weg gereden. Pas na 5 minuten zei de instructeur uhh je hebt toch wel door dat je het 2 jaar jongeren zusje van die merrie hebt, die merrie was 4 en nog nooit iemand opgezeten. Leken echt als 2 druppels water op elkaar en hadden ook de zelfde ouders. Hij dacht ach we kijken eens even aan wat er gebeurt, nou dat was duidelijk helemaal NIKS!

Ik wou absoluut niet geen vos en ohh wat staat er in mijn wei :D

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 15:14

_O-

Ik heb het ook wel eens meegemaakt hoor, dat iemand mijn paard stond te zadelen terwijl ze in de veronderstelling was dat het haar eigen paard was. Ik zag toch wel duidelijk verschil, maar zij kennelijk niet :D . Maar goed dat ze niet opgestapt was, want het was geen begenadigd amazone zal maar zeggen :x .

Unaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 16:06

Er is in Noord-Sleen zometeen een verkoopshow met een heeeleboel leuke IJsjes, misschien heb je daar wat aan? Meer informatie staat op kempersendehaan.nl :D

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 16:06

Whaha oei dat zou pas banketstaaf zijn geweest, ze kwam er dus wel op tijd achter ;).

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 16:12

Ja, omdat ik vroeg waarom ze mijn paard aan het zadelen was. Je had haar gezicht moeten zien :') .

Maar Noord-Sleen is een beetje ver weg voor mij om zomaar even te gaan kijken ;( . En stel je voor dat ik helemaal weg zou zijn van een paardje |o .

Iphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 16:13

Grappig verhaal, gelukkig was die 4-jarige braaf! Dat zou je toch niet met elk paard kunnen doen, er zomaar opstappen en wegrijden.

Ik was helemaal niet op zoek naar een ijslander, ik heb genoeg andere paarden, en mag mij nu ineens eigenaar noemen van een drachtige 3-jarige, en een 2-jarige ijslander... Liefde op het eerste gezicht noemen ze dat! En ik ben er helemaal blij mee...

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:07

ik wou een ingereden, ervaren 'grote' gangenpaardenmerrie. Waar kom ik mee thuis ? Een 2,5 jarige snotneus van een IJs, nota bene nog een klein model ook. _O-
Wel zilverappelzwart, dus dat extraatje had ze dan weer wel. <3

Het zal je maar gebeuren, dat een ander je paard staat te zadelen in de volle overtuiging dat het de hare is. :=

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 10:00

Ik wordt steeds benieuwder waar ik straks mee thuis ga komen als ik jullie verhalen zo hoor :j :') .

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:09

Leuk dat je terugkeert naar je oude liefde!

Hier nog een IJslanderfan! Ook ik wilde nooit een vos, maar heb nu al 9 jaar een hele mooie (rood)vos.
Gewoon veel bedrijven bezoeken en om je heen kijken, en oppassen dat je niet nu al voor een paardje valt, en dat is erg moeilijk want meestal komt het juiste paard onverwacht en te vroeg, haha!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 12:16

Magic_Ice schreef:
oppassen dat je niet nu al voor een paardje valt, en dat is erg moeilijk want meestal komt het juiste paard onverwacht en te vroeg, haha!

Ja, dat is een probleem :j :D .

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:47

Magic_Ice schreef:
meestal komt het juiste paard onverwacht en te vroeg, haha!

Goh?

:') :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:16

Magic_Ice schreef:
meestal komt het juiste paard onverwacht en te vroeg, haha!

komt mij bekend voor ja. :j :D

jonur

Re: IJslander aanschaffen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:49

Yep! Ik wou wachten tot ik afgestudeerd was en een baan had. Ben in juli afgestudeerd en nog geen baan, maar Dyg staat al meer dan 1,5 jaar in de wei.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 15:02

Waar moet dat naar toe met jullie als je afspraken met jezelf al niet nakomt? :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:10

Dat vraag ik mijzelf ook inderdaad dagelijks af :+

Iphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:22

Ik wilde eigenlijk pas een ijslander kopen als ik zo rond de 60 was... en het de komende 25 jaar dus eerst met mijn gewone rijpaarden verder doen! Maar je ziet het, mijn zelfbeheersing heeft mij in de steek gelaten (25 jaar wachten is ook wel erg lang hé!).
Deze afspraak met mijzelf is dus volledig de mist in gegaan. Gelukkig heb ik er geen spijt van.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:37

LDRD schreef:
Waar moet dat naar toe met jullie als je afspraken met jezelf al niet nakomt? :+

Wacht maar... We spreken elkaar nog wel eens als jij de juiste IJs bent tegen gekomen. :D

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:05

Dit lijkt ook wel op je eisenpakketje en in verschillende leeftijden dus daar zit dan misschien volgend jaar ook wel wat tussen :D
http://link.marktplaats.nl/479656292
:o de site van hun is helaas nooit up-to-date trouwens ;)

Mijn vriendin heeft een nakomeling van Frosti (lijkt beetje op die op foto 5) echt een geweldig leuk, mooi, groot (+1.45) en stevig dier met sportpotentie *D
en een jaar later stond z'n kleine broertje (evenbeeld maar dan in t bruin) ook te koop :~ maar die heeft ondertussen alweer een nieuw thuis gevonden... maar beter ook want als ik geld had :z
Ze kunnen wel wat sensibel zijn, maar op die van mijn vriendin durf ik ook wel :j en ik ben geen held op sokken :+ ;)

Geweldig trouwens die verhalen over verkeerd paard pakken :') Op ijslanderstal waar ik reed was ook eens iemand een nog onbeleerde aan t opzadelen omdat die idd ook leek op een lespaard := misschien maar in aparte weitjes zetten dan :Y)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 09:35

Grid, mijn oog was al gevallen op verschillende Frosti nakomelingen. Die fokt wel helemaal het type waar ik voor val :j .
En sensibel is voor mij geen enkel probleem, kom tenslotte uit de dresssuurpaarden dus heb daar wel de nodige ervaring mee ;) :D . Vind dat wel prettig juist.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:42

Heb ik je eisenpakket dus best goed geïnterpreteerd :D 8-)

Ik bedoelde het ook niet als probleem/ nadeel dat sensibel :) Ik noemde het meer omdat dat dus regelmatig bij frosti's als (groot) Nadeel wordt genoemd ;) terwijl zelfs ik (als 0,0 held) dat reuze mee vind vallen :) idd gewoon fijn/ prettig :j
Ben wel blij dat ik hem niet in heb hoeven te rijden (heel bang/ schieterig), maarja dat heb ik bij veel KWPNers ook :+ mijn vriendin is wel wat gewend en had tijd genoeg en blijft rustig dus dat ging ook prima :)
Hij is nog jong dus nog niet op wedstrijd uitgebracht, volgend jaar wordt waarschijnlijk zijn debuut in de wedstrijdring, ben nu al benieuwd 8-)