StalNollie schreef:@superwoman: daarom staat nageeflijk ook tussen ' ' deze tekens, kon geen beter plaatje vinden die onder de pixels komt,
Maar dan is het hele idee toch weg?!
Dit is gewoon een prutser

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Mijn ervaring is echter dat ze het veel liever zien met 't koppie in de lucht "omdat het front dan indrukwekkender wordt". Bullcrap als je 't mij vraagt maar oké. Er zijn wel meer dingen in de ijslander wereld waar ik het niet helemaal mee eens ben.
superwoman schreef:Nu een reactie op de quote + foto hierboven: ik zie eigenlijk helemaal geen nageeflijk paard hoor.
Ik zie een ruiter met een harde hand (zie polsen in de onbuigzame houding) en veel spanning die het hoofd in de krul zet
Tamara_H schreef:Toch vind ik de meeste rollkur plaatjes minder als deze.
Rollkur is vaak toch een moment en zie hier en ook in filmpjes
Het heel langdurig aanhouden
Tamara_H schreef:Dit is geen opgeheven hoofd, dit is het compleet omhoog trekken van heel het hoofd/hals
Ik heb nog nooit een piaffeerend paard dat zien doen
hestejente schreef:superwoman schreef:Nu een reactie op de quote + foto hierboven: ik zie eigenlijk helemaal geen nageeflijk paard hoor.
Ik zie een ruiter met een harde hand (zie polsen in de onbuigzame houding) en veel spanning die het hoofd in de krul zet
En je hebt ook in de gaten dat er een jeugdruiter op zit? Beetje flauw om zo iemand een prutser te noemen, jij kon vast bij je geboorte al perfect rijden maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen he![]()
Een paard netjes van achter naar voren rijden leer je niet zomaar, op wat voor paard je ook zit. Die harde hand en die krul waar jij het over hebt zie ik trouwens niet hoor, ik zie iemand die met een paard naar balans zoekt is en met redelijk resultaat voor zover je dat kunt zeggen met niet-bewegende beelden.
Tamara_H: ik dacht al: wanneer zou hij gepost worden. Zal ik eens wat leuke rollkurplaatjes opzoeken? Daar zijn er veeeeeeeeeel meer van
amanda2 schreef:Het zal uiteraard met het exterieur van het ras te maken hebben maar wat ik nog niet helemaal snap:
mijn paard loopt in het Z2 ook verzameld, zakt aan de achterkant, ga zo maar door,
maar al zou ik willen (not) dan nog krijg ik zn hoofd niet zo ver omhoog.
Is dat dan wel goed voor de rug, ruimte van de bewegingen etc?
Liezel1 schreef:Een goed töltende ijslander ga je nooit met de neus op de loodlijn krijg of nét met het neusje eruit.... Wel in de stap, draf en galop, maar in de tölt niet. Simpelweg omdat de bewegingen van de benen dat tegengaan. Een goed töltende ijslander zakt van achter en komt door die stuwende beweging die van achteruit komt, aan de voorkant omhoog. Sommigen willen dat plaatje "valsspelen" door hem eerst aan de voorkant te liften, maar dan is de achterhand niet stuwend genoeg en vroeg of laat valt die persoon door de mand.
Als je kijkt hoeveel ruimte er aan de voorkant zit en hoe hoog de benen komen, kun je een dergelijk paard nooit op de loodlijn laten lopen, hoe zou zichzelf voor zn neus meppen...
http://www.hestafrettir.is/Vefsidan/dat ... labaki.jpg