Mijn Rocky is nadat ze met 2 jaar gecertificeerd is (ongeveer 10x iemand opzeten voor 10 a 15 min.) ook niet meer bereden tot nu. Ik dacht toen ik haar kocht, datdat wel goed was omdat ze daar allemaal met 2 jaar ingereden worden (terwijl ik nooit op mijn Fell pony van 2 jaar was gaan rijden en toch dan wel op een Rocky, zo zie je maar, je kunt altijd nog leren), maar eenmaal in Amerika heb ik haar direct naar (toen nog) Belgie laten komen. Het was nog gewoon een groot veulen, ben blij dat ze geen maanden training daar gehad heeft. Ze is nu 3,5 jaar oud. Ik rij haar nu 2x in de week niet langer dan de 10 a 15 min. Het liefst had ik haar nu ook voor de koets beleerd, maar heb op het moment geen geld voor een koetsje. Dan leren ze toch al alle hulpen, maar hebben geen gewicht op de rug, als je een licht koetsje hebt en geen zware bergen omhoog laat lopen (nouja, bergen in Nederland

Afgelopen dinsdag is de dierenarts hier geweest, die is ook tandarts en ostheopaat tegelijk, dus ze heeft een hele behandeling gehad, helemaal nagekeken, tandjes nagekeken, tanden waren prima in orde, maar ze zat wel vast op haar linker heup, dat heeft hij los gewerkt, wel nog gevraagd als ik dat niet had laten doen of ze daar dan last mee gehad had met rijden, zei die, nee waarschijnlijk niet, als je haar goed zou rijden, dan zou het zelfs zo los gaan zitten, maar als ik haar verkeerd zou rijden, zou haar hele rug dan ook vast komen te zitten en zou ze uiteindelijk wel last krijgen. Maarja, dan kan je dus al jaren verder zijn. Ik laat haar ieder jaar met de enting samen ook direct helemaal nakijken. Kan toch een hoop ellende schelen. En binnenkort eens gaan rondkijken voor iemand wat les kan geven, alhoewel ik geen vol half uur intensief op haar wil rijden, dus misschien pas met 4 jaar les nemen, moet ik nog even kijken.
Wel jammer dat er niemand van ook maar iets van gangenpaarden hier in de buurt zit, dus als ik in de problemen zou komen, kan me niet direct iemand ermee helpen.
Ja, is zeker een verschil even op een paard zitten of er echt mee rijden, ben zeker al wel eens in de wei op mijn jonge Fell pony gesprongen zonder zadel, gewoon los in de wei, maar erop en weer eraf, gewoon voor de lol. Dat heb ik ook ooit een paar keer gedaan.
Dat verhaal van je merrie van 11 heb ik ook gelezen, op gangenpaardenforum dacht ik? Makkelijke paardjes he. Ik heb hiervoor ook een Kentucky gehad, dat was ook een fokmerrie van 12, nooit iets mee gedaan, zadel erop en wegrijden.
En inderdaad ook ik moet nog heel veel leren, zeker met die gangen rijden. Daarvoor heb ik me ook opgegeven voor de workshop van Temba en Leonie, jammer alleen dat bijv. Temba niet wat korter bij woont. Had me destijds ook opgegeven voor de clinic van Liz Grazes, maar toen ben ik bij mijn (ex) vriend weggegaan en dus hebben de paarden bijna een heel jaar opgevangen gestaan. (1 Fell pony ruin en 2 Rockies) Dus tegen die tijd dat die clinic was had ik geen bereden Rocky tot mijn beschikking, helaas. Had graag die clinic willen meedoen. Nu heb ik nog maar 1 paardje en moet weer helemaal overnieuw beginnen, dat gevoel heb ik ook echt, maar maakt niet uit. Ik kom er wel weer. Maar als je altijd de paarden achter het huis hebt gehad, is er geen geschikte stalling te vinden, ze zijn allemaal niet goed genoeg, haha. Erg he!