Groetjes, [***]
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Heb 'm inmiddels zo'n 5 jaar en behalve dattie wat vies (
) is ziet ie er verder nog steeds perfect uit! Zit ook een verwisselbare boom in, maar welke maat ik er in heb zitten weet ik zo niet
Misty_MMS schreef:Ik heb zelf geen IJslander, maar ik ken wel wat mensen met IJslanders.
Zij rijden ze allemaal met een boomloos zadel en vinden dit ideaal.
Voor meer informatie over boomloosrijden zie: http://www.boomloosrijden.nl
Ik heb zelf de Cheyenne voor m'n Quarter, als je de kunststof zadel koopt ben je €299,- kwijt.
Leuke prijs, toch?
Kuggur schreef:Misty_MMS schreef:Ik heb zelf geen IJslander, maar ik ken wel wat mensen met IJslanders.
Zij rijden ze allemaal met een boomloos zadel en vinden dit ideaal.
Voor meer informatie over boomloosrijden zie: http://www.boomloosrijden.nl
Ik heb zelf de Cheyenne voor m'n Quarter, als je de kunststof zadel koopt ben je €299,- kwijt.
Leuke prijs, toch?
Boomloos rijden is niet "ideaal"; het heeft voor- maar zeker ook nadelen (en voor mijjn gebruiksdoel wegen de voordelen niet op tegen de nadelen.). Ik ken geen enkele ruiter die boomloos rijdt (en ze hebben allemaal ijslanders).
Ik heb geen flauw idee wat mijn zadel - om het nog een klein beetje on topic te houden: een Goertz tölt met ribzit, erg lelijk maar onverwoestbaar en fijn zittend - zou moeten kosten, zat bij aankoopprijs van paard in
maar ik geef liever wat meer uit aan een goed passend zadel dat bruikbaar is voor het doel dat ik voor ogen heb dan dat ik de prijs het belangrijkste of zelfs enige
argument laat zijn, eerlijk gezegd

Ik zie wel dat op de plek waar normaal merkplaatjes zitten er gaatjes zitten, dus ooit heeft er een plaatje gezeten, aan beide kanten. Er zijn geen singelstootbeschermers meer bij, op de rest van het zadel is ook niets te vinden. Hrimnir&Ik schreef:ik heb inmiddels verschillende zadels op mijn ijslander gehad. ben begonnen met een wembley ijslands zadel. toen mijn paard afgevallen was op haar juiste gewicht (was namelijk moddervet toen ik haar kocht) was dit zadel te breed voor haar.hierna ben ik over gestapt op een goertz liberte softseat. helaas heeft ze in het najaar een bekken/heup trauma opgelopen. toen ik weer het rijden op kon gaan pakken reageerde ze niet fijn op dit zadel (hoewel het wel goed paste). met een goertz zit je wat verder naar achteren en dat vond ze niet fijn. nu heb ik een oud model wintecje en dat bevalt zeer goed dit zadel is net iets korter en je zit meer op het midden van je paard.zadel is dus niet alleen paard afhankelijk maar ook situatie afhankelijk, zoals ik gemerkt heb.groetenHallo,Omdat ik zelf op zoek ben naar een nieuw zadelvroeg ik me af welk zadel jullie op je IJslanders hebben liggen.Het zadel dat bij Hrímnir hoort is bijna op.het is een ... Faxi(het enige leesbare gedeelte)Dus als jullie dat weten zou het ook fijn zijn
alvast bedankt!
Citaat:met een goertz zit je wat verder naar achteren
Neel komt 9 mei langs met een PS, ben heel benieuwt! Ik hoop heel erg dat hij gaat passen

Glossi schreef:Citaat:met een goertz zit je wat verder naar achteren
Ik heb een Goertz Champion en daar zit je in het midden en niet naar achteren. Mischien hangt het van het model af.
Noemy schreef:Ligt eraan hoe het zadel op het paard ligt, als het zadel goed ligt, ligt het diepste punt precies in het midden, is het zadel bv voor te smal en ligt het voor hoger, komt het diepste punt verder achterin te liggen, ongeacht wat voor merk
Eindelijk na 6 jaar een zadel wat goed past op de moeilijke rug van mijn paard 
Citaat:Ik gebruik een Pagony
niet om het een of ander, maar ik heb nog nooit gehoord van een passend zadel van dit merk, zal wel niet voor niets de goedkoopste zadels hebben