Wie kan mij helpen. Omgeving arnhem/ nijmegen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

koetjeboe

Re: Wie kan mij helpen. Omgeving arnhem/ nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 19:33

KiWiKo schreef:
je hebt vet kans dat het hele been nog niet genezen is......... nooit genezen geweest is....

ik zou dit toch even overleggen met de desbetreffende dierenarts met een telefonisch consult.......

even zeggen dat ze linksachter niet goed loopt, en vragen of dit te maken kan hebben met de brandwonden.......... ik denk het namelijk van wel Lachen

ik heb altijd haar moeten laten bewegen ook toen ze de wonden had omdat de huid anders te strak zou worden. Ook werd het vocht dan beter afgevoerd. Dus ik ben toen de wonden dicht waren weer op haar gaan stappen. Ik denk dat ik pas 4 maanden later het gewone rijden weer heb opgepakt.

ik hoop dat jullie mij niet als een 1 of andere idioot zien die geen geld voor haar paard over heeft. Maar imke is dus niet van mij en ik betaal al heel veel. Ik ontworm haar en twee andere haflingers ook van die man en het enten betaal ik ook van alle drie. Zadels enz alles is van mij. De eigenaar zorgd altijd dat ze in een wei lopen met veel gras zodat hij minimaal hooi moet kopen en dan kan ik een slag in de ronde werken om te zorgen dat ze niet hoefbevangen worden. Ik zorg voor ze alsof het mijn eigen dieren zijn maar ook bij mij is er een grens. Ik heb ook een huis en een vriend en ik kan niet alles blijven betalen omdat ik anders thuis in de problemen kom. Maar ik hou zo veel van imke dat ik heel veel over heb voor haar.
Sorry ik moest even me hart luchten het zit me even tot hier.
Jullie snappen nu mijn situatie ook beter.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:35

nee hoor, het is ten eerste jouw paard niet..... dus kan jij niks aan doen Lachen

maar voor mij valt het kwartje wel, ik denk dat dit gewoon nog niet goedgekomen is Lachen

een telefoontje naar de dierenarts om dit voor te leggen zal over het algemeen niks kosten, en brengt hij wel wat in rekening zal het niet al te veel zijn Lachen

Hij heeft maar mazzel met jou!!!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 19:51

Ja dat zegt hij zelf ook. De eigenaar is wat ouder en is hart patiënt en hij kan niet alles meer. Hij zegt zelf zonder jou had ik ze weg gedaan.
Hij is wil wel goed zijn voor de dieren. Alleen hij heeft niet genoeg kennis en is te eigenwijs om iets aan te nemen. En te zeikerig om geld uit te geven. Het is gewoon erg lastig. Ooit ga ik imke kopen dan word het makkelijker. Maar nu wil ik de eigenaar het plezier wat hij heeft van zijn paarden niet afnemen.
Morgen ga ik bellen maar de da ik laat het hier morgen weten hoe het is afgelopen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:58

fijn!! ik ben benieuwd Lachen

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 20:15

KiWiKo schreef:

Ik heb net even het 1 en ander na gekeken. Imke is augustus 2007 kreupël geweest ze kwam toen in eens kreupël uit de wei. In oktober was het over en heb ik een korte endurance rit gereden. Toen liep ze 100% goed. Anders had ik het daar absolute gehoord van een da.
Een aantal maanden later ik denk dat het maart was toen was ze met het rijden in eens kreupël na een stukje galop. Paar weken later was het over en toen verbranden ze in mei haar benen. Dus ik denk dat het inderdaad wel eens van die stomme rot maden kan komen.
Ik vind het zo erg dat bij mij het lampje niet eerder is gaan branden. Ik met me tolten. Ik denk dat ik even de waarheid niet onder ogen heb durven komen.
en na andere mogelijk heden heb zitten zoeken om onder de waarheid uit te komen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:37

Beter laat dan nooit. Je bent er nu in ieder geval mee bezig. Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:51

kimmy1985 schreef:
KiWiKo schreef:

Ik heb net even het 1 en ander na gekeken. Imke is augustus 2007 kreupël geweest ze kwam toen in eens kreupël uit de wei. In oktober was het over en heb ik een korte endurance rit gereden. Toen liep ze 100% goed. Anders had ik het daar absolute gehoord van een da.
Een aantal maanden later ik denk dat het maart was toen was ze met het rijden in eens kreupël na een stukje galop. Paar weken later was het over en toen verbranden ze in mei haar benen. Dus ik denk dat het inderdaad wel eens van die stomme rot maden kan komen.
Ik vind het zo erg dat bij mij het lampje niet eerder is gaan branden. Ik met me tolten. Ik denk dat ik even de waarheid niet onder ogen heb durven komen.
en na andere mogelijk heden heb zitten zoeken om onder de waarheid uit te komen.

en best begrijpelijk....... het is soms ook makkelijker om iets anders te denken Knipoog

maar je bent goed bezig zo meis!! Super!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:47

Je bent niet de enige hoor!
Ik dacht dat mijn paard (ook haflinger) een 5tak galop had! Haha!
Bleek dat ze gewoon een luie achterhand had Bloos

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 21:51

Succubi schreef:

Dan ben ik gelukkig niet de enige.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:23

Succubi schreef:

Hoe kan iets met 4 benen een 5takt galop hebben?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 00:07

Ja, 4 tak, 5 tak?... Het is al een tijdje geleden Bloos
Het voelde alsof voor in galop zat en achter in draf.
Toen zei iemand dat het een bepaalde gang was.
Dat ben ik gaan nakijken en het bleek dat ze door een lichamelijk probleem zo liep. Lachen

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 13:32

Ik heb net de DA gebeld. En het kan inderdaad van de brand wonden en maden komen. Een kreupëlheids onderzoek met verdoving koste 75 euro dus ik ga straks met de eigenaar van imke praten. Of hij mischien de helft van de kosten wilt betalen. Ik hoop dat hij mee werkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:34

Zo zeg, goed van je dat je in elk geval al hebt gebeld!!!
Heel veel succes Kimmy, en ik vind het top dat je je zo voor het paardje inzet en iets hebt gedaan n.a.v. de posts van Kiwiko en mij!!! Top!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 14:16

suleilitha schreef:
Zo zeg, goed van je dat je in elk geval al hebt gebeld!!!
Heel veel succes Kimmy, en ik vind het top dat je je zo voor het paardje inzet en iets hebt gedaan n.a.v. de posts van Kiwiko en mij!!! Top!

als ik niks zou doen dan zou ik wel een erg dikke plank voor de kop hebben. Ik wil gewoon het beste voor imke ik wil lekker rijden met een pijn vrij paardje.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 20:59

Nou vanmiddag bij imke geweest. Had me al helemaal bedacht hoe ik het ging brengen. Was de eigenaar er niet. Maar goed morgen krijg ik een herkansing want dan zie ik hem zeker. Moeten samen even een ruintje uit onze mini kudde in de polder halen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:06

kimmy1985 schreef:
Ik heb net de DA gebeld. En het kan inderdaad van de brand wonden en maden komen. Een kreupëlheids onderzoek met verdoving koste 75 euro dus ik ga straks met de eigenaar van imke praten. Of hij mischien de helft van de kosten wilt betalen. Ik hoop dat hij mee werkt

SUPER!!!! helemaal top!!

ben plaatsvervangend trots op je Lachen

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 21:53

KiWiKo schreef:
kimmy1985 schreef:

SUPER!!!! helemaal top!!

ben plaatsvervangend trots op je Lachen

Bloos word er verlegen van. Ik vindt het super van jullie dat jullie mij steunen. Ik had ook even een duwtje in de rug nodig om dit aan de eigenaar te vragen. Dit duwtje heb ik van jullie twee gekregen. Ik ben jullie er wel dankbaar voor. Afgod Afgod

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 17:50

Nou heb straks de eigenaar gesproken. En helaas mee betalen nee. Imke liep niet kreupël volgens hem teminste hij zag het niet. Volgens mij had hij ook zo iets van te heb haar toch al aan je zelf toe geëigend dus dan zijn die kosten ook voor jou.
Hij zegt zelf ook altijd tegen iedereen dat hanneke en willem van hem zelf zijn en dat imke van mij is. Dus ik dacht altijd dat dat een grapje was maar volgens mij meent hij het. Maar goed vrijdag om half 10 heb ik een afspraak bij de DA ik hoop dat de eigenaar als nog dat wat mee wilt betalen als ook de DA zegt dat ze kreupël is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:53

heel goed gedaan meis!!! ach en weet je wat het is, stel dat hij niet meebetaald....... dan komt dat toch ergens wel goed Lachen

Ik ben benieuwd wat hij zegt! laat je het ons nog even weten?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 18:02

Ja ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen. Ik ben zelf ook wel heel benieuwd.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:04

Wat vervelend dat hij niet mee wil betalen! Maar wel super dat je wel een afspraak hebt gemaakt!
Kan je haar dan niet gewoon overnemen? En haar dan nog wel bij hem laten staan?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 23:27

Succubi schreef:
Wat vervelend dat hij niet mee wil betalen! Maar wel super dat je wel een afspraak hebt gemaakt!
Kan je haar dan niet gewoon overnemen? En haar dan nog wel bij hem laten staan?

ik heb hier ook al aan zitten denken.
Imke hebben we twee jaar geleden gekocht nadat we met anna een ongeluk hadden gehad voor de kar. We hebben anna verkocht omdat ze niet betrouwbaar was met mennen. We hebben toen imke gekocht ze was toen al betuigd.
Eenmaal thuis bokte ze regelmatig voor de kar. De eigenaar is nu bang dat hij met imke ook een ongeluk zal krijgen, en doet nu niks met haar.
Ik heb haar ingereden en ben gehecht aan haar.
Ik zei dus laats tegen de eigenaar van zou je haar niet willen verkopen je kunt er niks mee ze kost je alleen maar geld. Toen zei hij dat imke van mij is dat hij dat nooit zou doen. En hij genoot er van dat ik met imke rij. Pas als ik niks meer wil doen met imke zal hij in overleg met mij haar verkopen.maar toen zat ik dus ook al te denken dat ik haar beter kan kopen. Dan kan ik lekker zelf bepalen als ik een DA of een tandarts of wat dan ook er bij wil.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:34

Ja, idd. En als je haar bij hem blijft stallen kan hij nog wel van jullie beiden genieten Lachen
(wel vervelend van dat ongeluk)

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 23:48

Succubi schreef:
Ja, idd. En als je haar bij hem blijft stallen kan hij nog wel van jullie beiden genieten Lachen
(wel vervelend van dat ongeluk)

ja was ook heel eng. Ik wat er toen ook bij op. En het heeft best lang geduurt voordat ik met imke ontspannen kon rijden. Anna is toen der tijd. Met kar en al van de dijk gerent. En toen zijn we om geslagen en ik dacht ook over de kop gegaan. Ze zijn er beide en ook de pony zonder al te erge verwondingen af gekomen maar geluk hebben we wel gehad. Ik denk dat er een engeltje op de kar zat.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 14:02

Hoi nou vanmorgen bij de da geweest. Ze heeft geen buig proef gedaan. Moest haar wel op het harde laten draven. Het viel haar op dat ze niet kreupël of onregelmatig liep maar wel heel stram en stijf aan al de 4 benen en ook erg gevoelig op de hoeven. Imke heeft veel last van mok en het kon zijn dat ze daar zo stram van is. Ze heeft mij nu aangeraden om niet zo de mok zalf te smeren maar eerst haar sokken er af te scheren dus die moeten er morgen aan geloven. Ook heb ik pijn stillers en ontstekingremmer gekregen voor 10 dagen in die 10 dagen moet ik haar flink aan het werk zetten. En haar weer soepel krijgen.verder kan ik eventueel er weer een ijzer onder zetten. Maar daar wil ik even mee wachten want imke is een draakje op de wei en ben bang dat ze met ijzers de rest verwond... Verder moet ik afwachten of ze na die 10 dagen goed blijft lopen. Wel was het mogelijk dat ze na de vorige kreupëlheid gewoon zo door is blijven lopen zonder dat ze nu nog pijn heeft. Maar dat heb ik nooit durven aan pakken omdat ik bang was dat ze pijn had. Nu met die pijnstillers hoef ik daar niet bang voor te zijn. Een buig proef had nu nog geen zin. Verder denkt ze niet dat het van de maden is. Ook denkt ze dat dat ene been altijd wel wat dik zal blijven omdat dat been één en al litteken is. Verder viel het me mee was nu 50 euro kwijt.