[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Allegra

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:55

Idd :) Met dubbele lijnen is wel fijn, ff wennen vond ik haha, gedoe met touwen enzo... Maar uiteindelijk prettiger dan aan 1 touwtje trekken vind ik.
Word echt werken zegmaar ipv rondslingeren :P

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:56

Ja mijn stalgenootje heeft dat wel gedaan. Ik had er verder ook geen ervaring mee en Winston ook niet :') Maar ging eigenlijk wel goed, dus die houden we erin ;)

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:00

Pfff nog 3,5 uur werken...
Maarrr bijna weekend, jeej :D

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:02

Ik mag zo nog :O Bruiloft met 150 man :O
En het hele weekend mag ik ook ...

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:05

ik stop met bokt, ik heb hier geen zin meer in. Ik ben geen masochist.

Mijn websites ga ik upgraden en ik blijf zo lang ik leef in de gangenpaarden (Rocky Mountain Horses).

Niemand hoeft voor mij op te komen, ik dop mijn eigen boontjes.
Laatst bijgewerkt door TheMagicLine op 18-06-10 14:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:05

He bah....
Das ook niet wat...
Blij dat ik geen horeca werk, kan me tenminste achter mijn beeldscherm verschuilen als ik ff niks wil doen (A)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:06

ik soms ook he. Ben officieel receptioniste. Maar met partijen loop je hier en daar weleens mee haha

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:07

Dat maakt het wel afwisselend, dat is dan wel weer leuk :)

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:37

laatst heb ik lil ook na laten kijken door de ostiopaat.
Uit zuilichem. Ze vertelde dat ze ook bij andere gangenpaardjes komt.
Ze vertelde heel veel en het was interessant om te horen hoe het allemaal werkt en zo.

En afwisseling in je werk is altijd fijn. Maar bruiloften met 150 man.... succes nog!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:00

ik stop hier ook, ik vind het erg raar gaan allemaal

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:00

dubbele longe kan erg fijn zijn, ik heb er ook veel mee gewerkt, een fijn hulpmiddel om een paard goed los te krijgen.
Ehm, Garny, ik snap je ff niet? vandaag gewerkt, dus niet alles gelezen en ik heb sommige op de foeilijst, dus lees niet alles wat er getypt word.
Kaplaars@ ik denk dat ik dezelfde osteopaat heb, ik ben er zeer tevreden over.
@ garny: op de site van www.mangalarga-marchador.nl vind je info over de mm en zij hebben 2 goedgekeurde dekhengsten, verder staan er nog hengsten in oa belgie en duitsland.
Ons veulen is een zoon van een hengst uit duitsland, dit omdat ik een merrie van die hengst heb(gefokt bij fam stam) en ik er een mooie combinatie in zag.
De volgende dekking zal bij hun zijn denk ik.
Onze agrado is een zoon van 1 van hun hengsten, een erg leuk dier met een super karakter!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:46

Ik heb geen vliegangst hoor :P Heb al heel vaak gevlogen, ook naar Dominicaanse Republiek, Israel(heb er familie), Spanje diverse keren.
Het is alleen dat laatste tijd, of ligt aan mij hoor, veel ongelukken gebeuren...en het is niet het vliegen wat ik eng vind maar meer als het mis gaat, gaat het goed mis... :')
Ik kan zo gratis heen en weer vliegen, als groom, maar ik kan me er nog niet overheen zetten..erg he.. :=
Laatst bijgewerkt door WendyBZ op 18-06-10 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: deel bericht verwijderd

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:39

Moderatoropmerking:
Ik heb een lading berichten verwijderd. Zoals in de Bokt Regels te lezen is, is het niet de bedoeling persoonlijk vetes via Bokt uit te vechten.

TinkaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:41

Gaaf trouwens dat je naar de USA gaat om op een ranch te werken lovemyladie.
Dat zou ik ook wel willen, alleen kan ik zo lang geen oppas voor de dieren regelen en fysiek kan ik dat werk ook niet aan.
Gisteren is de hoefsmid geweest om de paarden te bekappen. Toen ik Pathos terug in de wei zette vond ik al dat ie wat kort liep. Maar vandaag liep ie echt stokkreupel RV, op het harde. Hij heeft wel een wondje bij de kogel, kan zijn dat dat de oorzaak is, of dat ie gevoelige hoeven heeft nu. Ik heb de hoefsmid gebeld, die zei het even aan te kijken tot na het weekend. In de wei trok ie trouwens wel een sprintje.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:47

jeetje, das balen, is hij alleen bekapt of ook beslagen? want dan kan hij vernagelt zijn.
Verwacht het niet, anders had je wel geschreven dat hij was beslagen ;).
sterkte ermee, hopelijk is het snel weer over.

wat betreft werken op een ranch, is het een optie om een week te gaan? hoef je maar voor een week oppas te regelen en is het wellicht lichamelijk ook prettiger.
samen met bokker Mikkee, zijn we in september naar Canada geweest, 1 week rondgetrokken en 1 week op een ranch gereden, dat was geen zwaar werk, wel lange ritten, weet nu wat ze bedoelen met zadelpijn haha.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:47

zo :D

Heb ook zelfde probleem, naast het vliegen :') te veel dieren en geen oppas haha

TinkaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:55

joyfordogs schreef:
jeetje, das balen, is hij alleen bekapt of ook beslagen? want dan kan hij vernagelt zijn.
Verwacht het niet, anders had je wel geschreven dat hij was beslagen ;).
sterkte ermee, hopelijk is het snel weer over.

wat betreft werken op een ranch, is het een optie om een week te gaan? hoef je maar voor een week oppas te regelen en is het wellicht lichamelijk ook prettiger.
samen met bokker Mikkee, zijn we in september naar Canada geweest, 1 week rondgetrokken en 1 week op een ranch gereden, dat was geen zwaar werk, wel lange ritten, weet nu wat ze bedoelen met zadelpijn haha.

Hij is bekapt idd.
Ik zou samen met mijn man naar de USA gaan en dan ook een week op een ranch in Kansas (via iemand van bokt), maar door relatieproblemen is dat maar even op de lange baan geschoven. Voor die periode had ik wel oppas geregeld. Maar toch zit ik dan niet helemaal gerust op vakantie, want stel dat er iets gebeurt met de paarden ofzo.

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:15

Zo weer normaal "praten" hier.

Het probleem van de oppas heb ik inmiddels ook, "gelukkig" heb ik thuis nog genoeg te doen en was het geld op om op vakantie te gaan geloof ik :P.

Vervelend dat Pathos gevoelig/kreupel loopt. had ik ook bij Noiva, die had ik dan wel van de ijzers gehaald maar mijn smid had de hoeven vervolgens wel erg kort bekapt.

@zamora, ah begrijp het nu. Alhoewel je meer kans hebt om een ongeluk te krijgen bij het autorijden dan met een vliegtuig.

Ik vind het altijd heerlijk vakantie, amerika, kenia, zanzibar, dominicaanse, hong kong ... zucht, wil weer eens op vakantie ;( Heb nog wel wat bestemmingen op mijn wensenlijstje staan, australie, brazilie (paardjes kijken :)) paardrijden in Jordanie... Nou ja zal wel zijdewind aan zee blijven 8-) :D .

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:27

tja ik had het geluk dat mijn man zo'n vakantie totaal niet zag zitten, dus eh, hij was mijn oppas, hij heeft toen halve dagen gewerkt om voor de honden en de paarden te zorgen.
Sinds we hier wonen heb ik eigenlijk geen behoefte aan vakantie, we zijn laatst wel een weekendje weggeweest met de familie, toen hebben vrienden opgepast.
wij ervaren het hier wonen, al vaak als vakantie :).
@ Tinka, ik hoop dat jullie er samen uitkomen en jullie relatie er sterker van word.
Sterkte met Phatos, hopelijk loopt hij snel weer goed.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:32

noivadapaz schreef:
Zo weer normaal "praten" hier.

Het probleem van de oppas heb ik inmiddels ook, "gelukkig" heb ik thuis nog genoeg te doen en was het geld op om op vakantie te gaan geloof ik :P.

Vervelend dat Pathos gevoelig/kreupel loopt. had ik ook bij Noiva, die had ik dan wel van de ijzers gehaald maar mijn smid had de hoeven vervolgens wel erg kort bekapt.

@zamora, ah begrijp het nu. Alhoewel je meer kans hebt om een ongeluk te krijgen bij het autorijden dan met een vliegtuig.

Ik vind het altijd heerlijk vakantie, amerika, kenia, zanzibar, dominicaanse, hong kong ... zucht, wil weer eens op vakantie ;( Heb nog wel wat bestemmingen op mijn wensenlijstje staan, australie, brazilie (paardjes kijken :)) paardrijden in Jordanie... Nou ja zal wel zijdewind aan zee blijven 8-) :D .

ja dat weet ik maar het is meer van als het mis gaat dan gaat het ook goed mis :') en ik heb zelf geen controle, in de auto heb ik dat wel.
Kan het toch niet helemaal goed uitleggen :') sorry haha

Ik wil ook weer keer op vakantie....maar komt wel weer keer hahaha

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:20

Gadverdarrie, hou maar op over die vliegtuig ongevallen.. moet er niet aan denken. Of de aswolk.. Hoop dat ik veilig aan en
terug kom. Daar ga ik eigenlijk gewoon van uit. :)
Ik ga veel foto's maken en natuurlijk een verslag uitbrengen. Denk dat dit wel echt DE reis van mijn leven
gaat worden, al vond ik Afrika ook erg wel gaaf.

@Noivadapaz; Wat een leuke kerel is het zeg, maar wat een pokke-eind rijden om 'ff' op kraamvisite te komen.
Ben ook erg benieuwd naar Kara. Rij je haar nog regelmatig? En Kalia, ook alles goed met d'r?

Ik zal maar niet teveel uitwijden over de berichten hierboven, ik ken hem niet, ken ook geen achtergrond van hem, weet ook niet van wie ik dat zou moeten horen.. Zit helemaal niet in de Rockywereld. Maar ik bedoelde het helemaal niet persoonlijk,
of nou hij zo'n opmerking maakt of een goede vriendin, dat maakt in mijn reactie geen verschil. ;)

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:32

lovemylady: je boft wel dat je nu al de reis van je leven kan maken! :D Nou...amerika lijkt me wel veiliger keuze vanwege enge en giftige beesten :=

Ik wou dat ik jouw ballen had, want dat is ook mijn droom net als rondtrekken in australie en nieuw-zeeland, maar zie mezelf niet in mijn eentje doen.

tinka: het is wel vervelend dat je paard nu kreupel loopt, maar ik lees dat ie niet beslagen is. Bij mijn oude pony hadden ze een keer per ongeluk in een deel waar zenuwen loopt een nagel erin geslagen.

frida: ik vind het ook eng met al die berichten van de laatste tijd, maar toch moet ik deze zomer vertrouwen hebben in klm. ;) Ik wou ook perse boeken bij klm en niet bij ene of andere goedkope buitenlandse vliegtuig. Je moet gewoon vanuit gaan dat de vliegtuigen veiliger is dan de auto´s.

Je hebt zo te horen wel interessante familie als ze in israel wonen. Bij mij is het gewoon in NL of curaçao en bij mijn vaders kant een aantal in amerika, maar ken ze niet.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:46

Heb ook nog familie in Canada, België, Argentinië euhh verder weet ik niet uit m`n hoofd :')

Ik kan er niet gewoon vanuit gaan dat vliegtuigen veiliger zijn :P Gaat mij om stukje controle ook zoals ik zei. En daarbij als het mis gaat... maargoed ga niet in de herhaling vallen :P Zal vast nog wel keer in vliegtuig stappen hoor :P

Je hebt groot gelijk dat je idd een betere maatschappij hebt gekozen.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 09:35

zozo, grote familie, frida. haha.
Ik heb geen problemen met vliegen, ik vind het wel lang duren voordat je eens in het vliegtuig zit, inchecken en wachten enzo, dat vind ik altijd een beetje jammer, maar goed, hoord erbij.
ooit een keer met een busreis naar salou gegaan, nooit meer!!!!!
sindsdien vind ik vliegen een erg goede uitkomst.
ehm en mijn familie woont gewoon in nederland, saai he..

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 09:40

Mijn naaste familie in Nederland gewoon.
En de rest Amerika en Indonesië :')