[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:38

Shasta Cowgirls! Girls have fun :D

En ze viel net niet van het paard plons in het water... er bleken later distels in het water te zitten waar het paard van schrok.... zulke capriolen heb ik in Brabant Maashorst ook wel eens gezien :+ ... Magic van mij plonst direct onbehouwen in het water... geen probleem... Whisper wil eerst weten hoe diep het is >;) ... en voelt zeer voorzicht voetje voor voetje waar ze kan staan. Magic is een amphibievaartuig, en kan zo bij de waterpolitie *\o/* Met Gold de hengst heb ik dit nooit geprobeerd... durf ik eerlijk gezegd niet... dan heb ik een zwemvest nodig of hij lanceert mij met een enorme boog als een water-raket :D

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 23:18

lovemyladie schreef:
TheMagicLine schreef:
Al dat Oranjegedoe, daar moet ik niets van hebben, allemaal bierzuipen en gedoe, ik heb een gruwelijke hekel aan voetbal, tour de france en al die andere fanatieke zaken... ik kom er eerlijk voor uit... voordeel: het is is tijdens de wedstrijden lekker rustig. Tijdens een belangrijke wedstrijd heb ik een keer met paard in de Maashorst gereden. De stilte was zalig, je zag veel meer dieren, herten, vossen, koekoeken, allerlei vogels en dieren kwamen te voorschijn.

Ik zou er niet eens in willen rijden.. Trouwens, doordeweeks is het ook erg rustig hoor.
Alleen zijn de dazen er weer, dus dat is minder. ;)

Ik kom momenteel al enkele jaren niet meer vaak in dat natuurgebied de Maashorst, het is wel 1 van de grootste natuurgebieden in Brabant. In de jaren 80 was het daar zeer rustig, geen crossmotoren, er werd vrijwel niet gejaagd, geen mountainbikers, echte rust dus en geen st jacobskruid en geen homobanen.

Begin jaren 2000 ging het achteruit in de Maashorst, het werd drukker, crossmotoren, mountainbikers die buiten hun paden fietsten en veel minder toezicht, homobanen her en der, en er werd gejaagd in delen afgezet als vogelreservaat!:--> dit heb ik in 2006 gefilmd, tijdens een wandeling van mij met Whisper jaagden ze in de Brobbelbies.... dit heb ik toen op de film gezet nadat ze mij een keer met vuurwapens hadden bedreigd... nu ben ik niet zo bang aangelegd en bedacht een list... en ik kreeg de kans om hun illegale laffe jachtpartij in het reservaat de Brobbelbies op de film te zetten..., eerder dat jaar (2006) was ik al een keer bedreigd door jagers met getrokken geweer in de Brobbelbies toen ik er iets van zei... andere jagers in dat groepje lafaards hadden hun geweren gericht op mijn jonge labradors en dreigden ze "kapot te schieten"... zoals ze met hun grote mond riepen... getuigen kunnen dit bevestigen... in de Brobbelbies werd dus gejaagd en Staatsbosbeheer/boswachters wisten er van: in hun vogelreservaat... ik heb een en ander aangekaart bij Staatsbosbeheer en instanties zoals onze Politie en hun zelfs de kentekens van autos doorgeven... men deed niets... Politie deed niets... denk maar niet dat ze die Heren in goede doen een strafblad zouden willen bezorgen... dat zou wat zijn zeg in Nederland... (beetje erg corrupt...) . Jagers waren heren met super dure 4 wheel drives en van zeer goede doen, met buikjes en van die groene jagerpakjes... Toen ik de video op internet plaatste kwam er landelijk een enorme rel van... (ik heb die video nog)... en was het over en uit met de jagers en een aantal heren van Staatsbosbeheer, er kwam daarna ook een nieuwe boswachter, een vrouw meen ik.

Op een forum deed ik mijn beklag, over het jagen, over de bomenkap: ik kreeg bedreigingen aan mijn adres, verwensingen en doodsdreigingen, ook rare berichten als "Big Brother is Watching You"... en iedere keer werd ik in Brabant door de Politie met allerlei smoezen staande gehouden, papieren laten zien, alcoholcontroles (ik drink nooit), deuken in mijn busje, 2 keer ben ik mishandeld in de Maashorst en vrijwel dagelijks was het in 2006/2007/2008 raak met bedreigingen... daarna besloot ik om niet meer zo vaak naar de Maashorst te gaan... Blijkbaar is jagen een dusdanig belangrijke hobby van sommigen dat als je er wat van durft te zeggen je in NL gigaproblemen kan krijgen... Op zich heb ik niets tegen jagers, alleen dat ze in dat vogelreservaat op duifjes schoten schoot bij mij in het verkeerde keelgat.

En inderdaad de dazen... die zijn er dus nog steeds, zo rond 2003 kwamen die opzetten, miscchien door de klimaatsverandering. Wat ik ook erg vind in de Maashorst is de enorme kaalslag aan bomen, moord op hectaren prachtige bomen, met bulldozers op een grove wijze tegen de grond gemaaid. Alsof er een bom is gevallen... bij de Hofmanplas.

Nee, ik kom er liever niet meer. Maar dank zij mijn bemoeienis is het ook in de Maashorst nu een beetje veiliger en schoner... wie had dat ooit gedacht... dat Gert Jan dat was 8-)

Jullie zouden eens moeten weten wat ik allemaal heb meegemaakt... worden jullie compleet stil van.... heel erg stil... muisstil... daarom kan ik er niet meer tegen, tegen alle laster en gedoe.

Een deel van de video in de Maashorst 2006, jagers in vogelreservaat van Staatsbosbeheer de Brobbelbies, op klaarlichte dag, het paard welke te zien is, is: A Whisper of Magic waar ik mee wandelde:

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 08:59

Citaat:
Yvonne, gefeliciteerd met je HENGST! (Ik zei het!)
Heeft hij aftekeningen? Of helemaal niet?
Mooi dat het allemaal goed gegaan is! Is Noiva een beetje een goede moeder?

Ja je had het inderdaad goed! Ach volgende keer gaan we voor dit in merrieuitvoering :D .

Voor zover ik kan zien heeft hij geen aftekeningen, op zijn hoofd sowiezo niet alleen qua benen kan ik het eigenlijk niet zo goed zien omdat hij zo verrekte licht is! (wel mooi!!)

Noiva is echt een goede moeder. Kara is voorlopig persona non grata en ze houd hem goed bij haar weg. Ze was zelfs ontzettend panisch als Kara in de buurt was dus haar maar eventjes 2 nachtjes uit de buurt gehouden. Nu gaat het weer redelijk. (kara staat s'nachts toch graag in haar stalletje in de buurt van Noiva dus die is nu ook weer blij)

Wel grappig om te zien dat Noiva in het begin geen rust had en hem overal achterna liep en hem op ging halen. Nu is ze wat zekerder en blijft ze lekker eten :Y) . Meneer krijgt vaak de melkbar op een presenteerblaadje aangeboden, been aan de kant en andere been op rust zodat ie er goed bijkan. Soms tilt ze hem maar op (het been) zo ontzettend leuk om dat te zien hoe de merrie ermee omgaat. Bij veulenbezoek kijk je vaak naar het veulen en hoe die aan het dartelen is, maar dit vind ik eigenlijk net zo leuk.

joyfordogs

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:13

ja paardengedrag is erg leuk om te observeren.
Delicia vermoorde mij dit keer bijna de 1e dagen, is nu echt helemaal weg.
De 1e dagen heb ik haar alleen laten staan, na een paar dagen 1 ander erbij af en toe en na anderhalve week (tja was toen weekend dus ook de tijd om te observeren) de groep bij elkaar, dat ging direct ontzettend goed, hier is hij nu bijna 4 weken en huppelt al vaak heel zelfstandig door de groep, de 1e keren had delicia het er nog wel druk mee, nu kan ze gewoon gaan staan te eten.
Noiva "verteld" jou wel wanneer kara er bij kan staan.
Kara weet gelukkig ook hoe het is om met veulens om te gaan :)
Lekker van genieten zou ik zeggen.
Ik ga maar eens werken, net ritje met kunst gemaakt, nu weer centjes verdienen.

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:14

Ik vind het nu ook apart dat Noiva gisteren Kara wel miste toen ik haar in de wei achter het stalletje zette. Ze kwam gelijk al aan want ze vond het maar niks. Noiva en de kleine blijven ook wel dicht bij Kara als ze allemaal in de wei staan. Als het gedrag in de box ook een beetje normaal is, moet het denk ik wel goed gaan.

Ja scheelt wel hoor dat ze dat al weet. Een weekend is dan inderdaad wel praktisch voor de introductie.

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:45

Haha, hier hebben we ook een lichte valk! Hij heeft één witte sok achter, komt van mama denk ik, erg leuk ding ook. Moet zeggen dat hij wel steeds geler (donkerder) begint te worden!
Onze jongste, de mannetjes, staan 's nachts nog wel op stal en overdag in de paddock/wei. Moeders gaan goed bij elkaar maar wanneer ze naast elkaar in de box staan is het ook ff twee minuten lelijk doen.. apart he. Daarna is het over..

De 'kleintjes' hinniken elke keer naar elkaar wanneer ze elkaar weer buiten zien. Ook de dames hinniken je tegemoed wanneer je aan komt lopen. En wat 'luisteren' die al goed naar hun naam zeg.. Als ik aan kom lopen en ik roep Mayaaaaaa, hinnikt zij, wanneer ik Jadin roep hinnikt zij weer.. Erg leuk. :)

Je moet wel even nieuwe foto's maken hoor! Wij zijn hier thuis natuurlijk wel benieuwd naar de nieuwe aanwinst van Hash.
Al moet ik dat eigenlijk ook nog eens doen.. Komt er telkens niet van. |o

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:29

Dat is wel apart zeg dat ze inderdaad nog zo lelijk doen. Ik had Noiva voor de geboorte vaak buiten staan en Kara op stal zodat Noiva wat meer te eten kreeg. "sochtends dan weer bij elkaar. Ik heb ze inderdaad nog even op stal staan want ik vind het niet fijn als hij al snel een regenbui op zijn hoofd krijgt. Misschien erg stom maar eerste week heeft ie genoeg energie nodig om te groeien en te drinken ipv zich warm te moeten houden vind ik.

Oh, ben benieuwd wat Aquino gaat doen zeg qua kleur. Zal straks weer eens wat foto's plaatsen heb inmiddels leuke "hoofd met oren naar voren foto's" :D . Kom ook snel eens langs hoor om die van jullie te zien. (en die van Joyce)

Hij hinnikt nog niet zoveel. Proest wel hihi. En 'smorgens als ze uit de stal komen heeft ie zijn gekke uurtje, lekker rondrennen! Geweldig <3

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:21

en nu de hamvraag: mag hij blijven??

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:24

Citaat:
en nu de hamvraag: mag hij blijven??

Tja, ik denk het wel. De man had al helemaal een plekje voor hem in gedachten. Ik ben ook gewoon benieuwd hoe hij opgroeid, of het evt nog wat is voor mijn andere merries. (maar vind het ook wel beetje eng) Ach voorlopig is het gewoon het grote genieten.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:52

Zou leuk zijn als hij kan blijven natuurlijk :D

Ik heb vandaag voor het eerst met Beauty, samen met een vriendin en haar haf, buiten gereden in het bos! Wat was dat lang geleden voor mij :P Maar heb zoo genoten!
Beauty vond het geweldig, hele tijd haar oortjes naar voren en zelfs stukken voorop gelopen. Ook stukje over de weg gereden met verkeer en was allemaal geen probleem voor mevrouw :D Echt kicken zo`n fijn paard!

Moest ik ff kwijt :o

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:58

klinkt als een heerlijk ritje Frida. :)
Hoeveel rijdbare paarden heb je nu staan ? O:) :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:01

Jaa was echt heerlijk :D

Ik heb nu Janou, Sam en Beauty en straks Diva allemaal te rijden :P
Heb alleen het nadeel dat ik met de trailer naar het bos moet, en moet nu trailer van vriendin van mij eerst ophalen en dan weer terug brengen. Hoop over tijdje eigen trailer te hebben, toch handiger haha :D

Je komt nog wel langs he vd zomer :D

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:19

Zoo....dat klinkt wel als een geweldige ritje!! :D Als het zo doorgaat, wil je haar vast zeker niet meer verkopen! O:)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:33

Nee ik verkoop haar ook niet :P

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:00

na wikken en wegen of ik dit wel op het forum zou zetten heb ik toch besloten het te doen.
Ik denk namelijk dat ik een lotgenoot gevonden heb voor een medebokker, wellicht kunnen deze 2 mensen veel aan mekaar hebben, volgens mij hebben ze dezelfde ervaringen(belevingen) meegemaakt.
http://link.marktplaats.nl/355278656
zie deze advertentie.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:11

Jeetje _O- Ik denk dat je helemaal gelijk hebt Joyce :j

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:22

joyfordogs schreef:
na wikken en wegen of ik dit wel op het forum zou zetten heb ik toch besloten het te doen.
Ik denk namelijk dat ik een lotgenoot gevonden heb voor een medebokker, wellicht kunnen deze 2 mensen veel aan mekaar hebben, volgens mij hebben ze dezelfde ervaringen(belevingen) meegemaakt.
http://link.marktplaats.nl/355278656
zie deze advertentie.

Mooie Vos, mooie kleur, heel erg sjiek.

Dus was eerst verkocht en toen vonden de kopers opeens een gratis bijrijpaard? Is niet netjes. Wees aan de andere blij dat ze niet gekocht hebben, ze zijn het niet waard.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:38

Zamora schreef:
Jaa was echt heerlijk :D

Ik heb nu Janou, Sam en Beauty en straks Diva allemaal te rijden :P
Heb alleen het nadeel dat ik met de trailer naar het bos moet, en moet nu trailer van vriendin van mij eerst ophalen en dan weer terug brengen. Hoop over tijdje eigen trailer te hebben, toch handiger haha :D

Je komt nog wel langs he vd zomer :D

Liefst wel ja. }> :D
Maar dan moet ik husbie natuurlijk wel optrommelen als chaffeur (met de trein ben ik uren onderweg) en ik kan moeilijk vragen of ik met Janou mag gaan wandelen en husbie zielig alleen achterlaten terwijl ik met jou weg ben. Dus 3 paarden zou wel leuk zijn. O:) O:)

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:46

@Joyfordogs, Joyce

Als ik naar jouw advertentie kijk http://link.marktplaats.nl/355278656 begrijp ik het niet goed, staat dit paard bij jou in Brabant of in Gouda? Of verkoop je dit paard namens iemand anders?

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:07

RockyMountanHorse merrie EAGLE'S CINDY MAE die ik heb geruild voor een veulen in 2011, blijft voorlopig in Kentucky staan "in boarding" bij vrienden (Sue Wells van de Prince Albert Stables). Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik wil haar volgend jaar aldaar certificeren als ze 2 1/2 jaar is, wellicht laat ik haar daar een poos staan om mee te doen aan kampioenschappen in de USA, een soort tweede Whisper ;)
Dit is haar stamboom: http://www.rockymtnhorse.org/rmhDetail.asp?reg=2009042913
Over een paar weken plaats ik foto's, de fotograaf (Wendel Wells) is momenteel ergens in China voor zijn werk (bedrijf met grote vrachtwagens).

Met paardjes is alles goed, en de hengsten vermaken zich enorm, ik heb voor de hengsten een paddock gemaakt met 4 afdelingen, een soort Paddock-paradise (Temba bracht mij op een idee). Een smallere strook met een buitenbox, dan kunnen ze vandaar naar een grote paddock lopen, via een sluis komen ze in een weiland, via een volgende sluis komen ze in een wei met een grote kuil en er staat daar ook een kippenhok (8 kippen en een haan). Nachts ligt meestal één hengst voor het kippenhok, en de kolossale hengst Gold ligt in de kuil te pitten met zijn hoofd iets op de rand zodat meneer alles kan zien. Ze vinden het enorm leuk zo'n paddockgebeuren met allemaal variatie. trouwens de haan en de hengsten staan vaak tete a tete... heel leuk... een opgeblazen haantje (nou ja hij is enorm groot) en 2 hengsten die er gebogen naar kijken... één beweging van de haan en Gold gromt en snuift... maar gaat wel een paar passen naar achteren :D

De merries krijgen strookbegrazing en zijn tevreden, als ik de wei in kom lopen whisper en Magic heel loom naar mij toe en drukken hun voorhoofd tegen mij aan en geven een soort kopjes of zo.

Het certificeren van zo'n jonge merrie stelt daar in Kentucky helemaal niets voor, zeker met deze stamboom, rugspieren trainen en een paar keer heel kort rijden en de film met geluid is klaar, dit is aan experts als Josh Murdock wel besteed, dit is hun ding, dit kunnen zij en wij in Europa niet. In Nederland wordt ten onrechte (en wel eens opzettelijk tegen beter weten in...) een beeld geschetst van zwoegende trainers die een zeer jong paard dagelijks heel lang trainen en uitputten voor het certificeren... dit is complete onzin, bij een echte Rocky is de singlefoot aangeboren en wordt direct getoond, en een goede Rocky is zo makkelijk dat het inrijden/beleren weinig voorstelt. Als de RMHA het zou toestaan zijn overigens veel Amerikanen voorstander van certificeren aan de hand. Ik zeg dit voordat bepaalde mensen (namens anderen) zich hier weer aan storen (die overigens zelf rocky's geimporteerd hebben die op 2 jarige leeftijd zijn ingereden), commentaar welke ik overigens volledig zal negeren.

En zoals gewoonlijk, en dit is al jaren zo, wil ik uitsluitend Rocky's met 1 silvergen, dus ook EAGLE'S CINDY MAE, dit in verband met die erfelijke oogziekte ASD. Ik fok daarom van oudsher zwart x silver, jaren geleden was ik roepende in de woestijn en kreeg enorm veel kritiek (ik wist soms niet waar ik het zoeken moest van alle laster en aantijgingen...) nu de wetenschap mij gelijk geeft, stappen gelukkig wat meer fokkers in Europa over naar fokken van Rocky's met slechts 1 silvergen. Hoe klein de kans ook is, je bent in mijn ogen behoorlijk dom om een risico te nemen op een blind veulen... juist als je als fokker in staat bent om dit te voorkomen, juist dan moet je die kennis 100% aangrijpen om dit te voorkomen. Overigens moet je van zeer goede huize komen om hier iets tegen in te brengen...

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:21

Zamora schreef:
Nee ik verkoop haar ook niet :P

Ik ben wel verbaasd om te horen, want eerst stond zij te koop en nu ben je dus verslaafd aan haar. ;) Ga je haar gebruiken als een fokmerrie voor volgend jaar?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:18

Ja eerst stond ze te koop ja en nu niet meer. Waarom ben je dan verbaasd? Is toch simpel? :P

@Jokari: Ik kan hier niet lekker buiten rijden hoor(zonder met trailer weg te moeten) :o In de wei/bak kan wel :D

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:36

:=

Ben even niet erg veel hier, maar wilde even reageren op joyfordogs. :Y)

En frida, super dat Beauty het zo goed doet!
Ik zou toch ook nog eens langs komen? Hihi, nu kunnen we dat net zo goed nog een jaar uitstellen en dan kunnen we samen rijden!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:51

ja, ik zie overeenkomsten tussen een bokker en de persoon van de advertentie.
Het paardje ken ik verder niet, maar ik kwam die tegen en toen dacht ik, heej iemand hier op bokt, die nu in mijn foei lijstje zit, wat mij veel rust geeft, scheelt heel veel scrollen, maakt ook dergelijke dingen mee.
Ik weet niet of ze beide vrijgezel zijn ;)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:52

heej frida
Gaaf dat beauty het zo goed doet.
Vanavond ben ik met goldenflower, een ritje gaan maken, helaas zitten er inmiddels dazen, kunst maakt dat niet uit, maar mijn vosje wijst me steeds aan waar de dazen bij hem zitten haha.
was verder een lekker ritje :)