Citaat:
B All members shall agree to breed Rocky Mountain Horses in their possession only to other certified to breed Rocky Mountain Horses.
of
Citaat:
B All members shall agree to breed Rocky Mountain Horses in their possession only to other certified to breed Rocky Mountain Horses in order for the offspring to be registered as a Rocky Mountain Horse
Het gaat om het weglaten van de tekst: Citaat:
in order for the offspring to be registered as a Rocky Mountain Horse
Wat betekent: in order for the offspring to be registered as a Rocky Mountain Horse?
Zie: http://en.wiktionary.org/wiki/in_order
Ik denk dat er mee wordt bedoeld: Emphasizes that what follows is the purpose of the preceding. met andere woorden: RMHA stelt: leden gaan er mee akkoord dat zij Rocky Mountain Horses, die in hun bezit zijn, alleen kruisen met andere gecertificeerde Rocky Mountain Horses:
- 1. opdat nakomelingen geregistreerd (kunnen) worden als Rocky Mountain Horse....
- 2. met de bedoeling dat nakomelingen geregistreerd (kunnen) worden als Rocky Mountain Horse....
- 3. als nakomelingen als Rocky Mountain Horse geregistreerd worden.
Ik kies voor vertaling 3. Mariska (Mikkee) kan hier wellicht iets over zeggen, volgens mij is zij tolk/vertaler engels-nederlands.
Als de bedoeling is om Rocky Mountain Horses te fokken dan gaan leden er mee akkoord dat je dan uitsluitend gecertificeerde Rockys met elkaar kruist. RMHA laat een optie open voor kruisingen, echter dat zijn dan geen Rocky Mountain Horses. Mogelijk is dit een strijd ivm RMHA-KMSHA... echter Nienke, veel leden RMHA zijn ook lid van de KMSHA... en ik heb wel eens gehoord dat er wel samenwerking is...
Maar goed Nienke ik heb de boodschap begrepen.... ik ben het met je eens en sluit mij aan bij jouw standpunt... we gaan geen fokkers uitsluiten die hun hengst beschikbaar stellen voor kruisingen, van zo'n club word ik met mijn 6 Rocky's geen lid. Aan betutteling heb ik een hekel en aan politiek gedoe ook binnen stamboekverenigingen. En we hebben altijd nog de RMHA.
Citaat:
Kijk bijvoorbeeld naar een Grani. Dan zie ik een onwijs goed gelukte kruising waar de eigenaresse dolgelukkig mee is.
ja eigenaresse is terecht heel trots op Grani, het is geen Rocky Mountain Horse, daarentegen is het een heel mooi veulen, en het is niet fair als anderen een Europese club daar zich "min" over zouden uitlaten omdat het een kruising is.
Citaat:
Mijn voorkeur gaat uit naar 1 Europese club, maar als dat niet werkt dan weerhoud niets een persoon een andere club op te starten i.s.m. de RMHA.
Ben ik mee eens, http://www.rockymountainhorses.eu of http://www.rockymountainhorses.org kan dan gebruikt worden voor een andere club...
Citaat:
Die 9 van de 10 keer kiezen gaan voor het karakter en niet zozeer voor de extra gangen (want dat kun je nou eenmaal niet garanderen).
Inderdaad, veel mensen staren zich blind op de singlefoot, echter voor velen is het ook het karakter, stressbestendigheid en ook en dat benadruk ik gezonde genen om vaak eenmalig een veulen te fokken op basis van een kruising.
Citaat:
Maar het zou dus een consequentie kunnen hebben in de toekomst voor gebruik van keurmeesters (certificeren), wedstrijden etc.
Dat zullen we nog wel eens zien, dan laat ik mij tzt ook opleiden als keurmeester... en te veel bemoeienis van fokkers in de keurmeesterij en bestuur... dan lig ik heel erg dwars, ik kan niet tegen onrecht en gedoe. Ik pak zo het vliegtuig naar Lexington en wandel het kantoor van de RMHA binnen met mijn verhaal (en videos van een wedstrijd
)