[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Silfurfaxi

Re: Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:34

haha jaaaa zeker ;) dealtje met Frida kan ik zo maken.. Heb namelijk nu een silvertje in opvoeding bij mij staan haha :D ;)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:34

Of ik :D :P
Maar leuk nieuws zeg Maayke!!

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:42

jokari schreef:
je kan ze ook tegen de bevalling naar een kliniek brengen, ben je zeker dat ze goed in de gaten wordt gehouden. :D Wil alleen niet weten welk een prijskaartje daaraan hangt. :)

Zal wel duur zijn, maar heb het er wel voor over als het zo ver is :D

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:43

Nsundu schreef:
Als je tegen die tijd een veulen gaat fokken is het dan anders voor jou als je naar die registratie kijkt? Of laat je het gewoon zo? :)
ben wel benieuwd wat je gaat doen.
In ieder geval gefeliciteerd!

Dank je wel! :D :D :D
Bedoel je of ik haar dan alsnog laat registreren bij het stamboek? Geen idee eigenlijk, als ik er een rocky hengst op zet wat voor ras komt er dan uit als ze wel of niet is geregistreerd?

;)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:44

Kentucky?

Of zeg ik heel iets raars nu? :=

Ik moet me ernog in verdiepen haha

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:45

Lisetje schreef:
Of ik :D :P
Maar leuk nieuws zeg Maayke!!

Dank je! Ben er ook super blij mee! :D

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:45

Lisetje schreef:
Kentucky?

Of zeg ik heel iets raars nu? :=

Ik moet me ernog in verdiepen haha

Kan misschien wel, maar ik dacht eigenlijk aan Singlefooter... :=

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:17

Ja bedoelde inderdaad of je je merrie nu misschien wel zo registreren bij een stamboek om dan ook papieren bij je (over 6 jaar durende) veulen te krijgen ;)

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:13

Nsundu schreef:
Ja bedoelde inderdaad of je je merrie nu misschien wel zo registreren bij een stamboek om dan ook papieren bij je (over 6 jaar durende) veulen te krijgen ;)

Haha, ja dat duurt idd wel erg lang nog :P
Maar dat zie ik dan wel, ze moet eerst gaan tölten voordat ze mag worden ingeschreven bij de Singlefooters. Maar ik begin steeds meer te denken dat dat wel moet lukken. Ik was gister in de longeerbak met d'r en toen kwam er een eend! laag langsvliegen, ze sprong zeker een meter de lucht in (misschien ook nog een potentieel springpaard :') ) en deed daarna weer een paar pasjes tölt! Dus het zit er zeker in, nu maar hopen dat ze dat onder zadel gaat doen. Ik heb een mail gestuurd naar de ijslanderstoeterij bij mij in de buurt en die willen het wel proberen, qua afstamming denken ze dat ze het idd onder zadel wel zou moeten vertonen :D

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:26

Owja, ik had ook gister weer dat ze zo op me afstormde, maar dit keer was ik goed voorbereid. De eerste keer een tik met de zweep (niet super hard maar zodat ze het weet). Daarna heb ik haar geleerd dat als ik zeg 'terug' dat ze dan stil gaat staan en een stuk of 5 passen achterwaarts doet. Als de oefening voorbij was 'klakte' ik met m'n tong en dan natuurlijk een worteltje. Dit pakte ze binnen 5 minuten op! :D Wat heb ik toch een slim paard :D

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:32

Leuk zeg Maayke!!

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:53

Dat is inderdaad wel een stuk beter. Het is geen gewenst gedrag wat zij niet weet natuurlijk dus het enige wat wij kunnen doen is het dier leren dat wij daar niet voor in zijn :D.. Hardstikke goed!

Leuk dat ze haar pasjes begint te maken.. heeft ook veel te maken met de spieren op haar kont die ze moet gebruiken.. Als ze die niet heeft wordt het lastig tolten ;)
zelfde als bij silver.. die begint het nu goed te doen door de vetlaag die die krijgt en dus de spieren ;):D

Ik weet dat het nog minimaal 6 jaar duurt voor je een veulen zou kunnen/ willen krijgen met haar maar misschien dat je toch ineens anders na begon te denken over die registratie. Eerst was het nog een vraag en wilde je het zo houden maar misschien na de uitslag van de dierenarts was dat veranderd dus vandaar mijn vraag :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:01

Het merrie stamboek van het Kentucky gaat weer sluiten dus als je mooi registratie wil zou ik er idd overnadenken! Meeste Rocky`s zijn ook Kentucky geregistreerd en zo krijgt je veulen uit een Rocky altijd Kentucky papieren dus.

Vandaag Segull weer eens gereden he Temba :D Heerlijk paard is het haha :D

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:33

Ja was leuk he?! En ik heb weer even op neusje gezeten :D

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:44

Jeetje als je twee dagen niet kijkt zijn er twee bladzijden bij.

Maar frida, je hebt silver ergens anders gezet? Begonnen zijn hormonen te werken?

Lily komt volgende week helemaal in eigen beheer! Woei!!

@royen- ze zijn slim he, die veulens van 2008!

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:41

Rosalie, silver moet juist zijn hormonen nog ontwikkelen.. Mijn merrie biedt ik aan om te kijken of hij misschien het dekken gaat leren.. Daarbij moet hij zijn groeispurt nog krijgen en hopen frida en ik allebei dat dit lukt door wat extra aandacht en extra voer..
Hij staat nu 2 weken bij mij en dit gaat uitstekend!
Beter als verwacht.
Hij plakte eerst ook heel erg aan gypsy vast waardoor hij veulen bleef.. Langzaam aan is dit ook bij aan het trekken :D
Het is een super beestje om er bij te hebben!!!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 08:49

Wat geef je hem,dat hij nu ineens wel vet maakt?Of heb je gewoon veel gras?

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:24

Zamora schreef:
Het merrie stamboek van het Kentucky gaat weer sluiten dus als je mooi registratie wil zou ik er idd overnadenken! Meeste Rocky`s zijn ook Kentucky geregistreerd en zo krijgt je veulen uit een Rocky altijd Kentucky papieren dus.

Vandaag Segull weer eens gereden he Temba :D Heerlijk paard is het haha :D

Voorgoed sluiten? Maar ik kan nog geen papieren krijgen want ze tölt nog niet. Dus ik moet nog 2 jaar wachten voordat er een zadel op kan en dan kan ik er papieren bij krijgen. Maar ik kan toch alleen Singlefooter papier krijgen en geen Kentucky papier? (volgens mij zei Leonie dat).

En als Royen geen papier heeft en een veulen krijgt van een Rocky, krijgt het veulen er dan geen papier bij?

;)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:36

Als zij aan de eisen/rasstandaard voldoet van het Kentucky kan je papier krijgen. Voor haar 4e jaar moet ze dan gecertificeerd worden doormiddel van video van haar onder het zadel in tölt op te sturen naar US. Dan wordt ze, als ze goed tolt, dus certified to breed. Beide ouders moeten dit zijn voor het veulen ook papier kan krijgen. Als ze straks niet blijkt te Tölten no big deal maar verlopen haar papieren en krijgt het veulen geen volpapier, merrie veulen kan geloof ik wel papier krijgen als paps dan wel kentucky is(gecertificeerd) := :P Snap je??? :=
Maar heb contact gehad met Kentucky stamboek en het merriestamboek is tijdelijk open voor nieuw bloed, dus gaat op den duur weer sluiten. :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:37

Kaplaars schreef:
Jeetje als je twee dagen niet kijkt zijn er twee bladzijden bij.

Maar frida, je hebt silver ergens anders gezet? Begonnen zijn hormonen te werken?

Lily komt volgende week helemaal in eigen beheer! Woei!!

@royen- ze zijn slim he, die veulens van 2008!

Silver staat bij Nsundu idd, we hopen dattie haar merrie gaat dekken :D En met het oog op dat de hengst van Toril straks komt leek het ons beter als hij even uit logeren ging. Plus stukkie extra personal aandacht :=

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:38

Maar Frida, Stel dat Royen dus ''te laat'' is met certificeren, waar zou zij dan papieren kunnen krijgen?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:40

Nou Kentucky is niet heel streng dus kan best nog na die tijd :j Faemina is ook al lang 4 jaar geweest en heb toen ook contactr met ze gezocht en was geen probleem.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:43

Ja maar als het stamboek gesloten is :P

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:45

ja maar dan heeft ze al papier!

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:52

jodi schreef:
Wat geef je hem,dat hij nu ineens wel vet maakt?Of heb je gewoon veel gras?

Een keer extra goed ontwormen en 1 kilo meusli/1 kilo merrie brok met zeewier en eventueel nog een pavo koek als ie die eet ;) en dat elke dag!
Hij eet langzaam of helemaal niet dus ik ren altijd met zijn emmer voer zodat hij het zeker weten eet en niet beetje rond gaat rennen.. verder heb ik wel wat gras topjes maar nog niet echt gras te noemen ;) :D
Ik denk dat het vooral aan die ontworming ligt. Altijd goed ontwormt maar net die ene worm die de kuren niet dood heeft hij net te pakken. Kan de beste nog over komen ;)