Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lovemyladie schreef:@ TheMagicLine, veel van je vragen staan beantwoord op onze website.. Misschien wel makkelijk, vind je veel informatie over ze. Deze link is van het braziliaanse stamboek; http://www.abccmm.org.br/index.php .
Citaat:Een artikel over Manga larga Marchadors in Nederland en Europa.
De Mangalarga Marchador is een gangenpaard uit Brazilië. Dit ras wordt gebruikt als boerderijpaard en ook recreatiepaard. Een veelzijdig gangenpaard en moet alles kunnen, het zijn ook familiepaarden. Dus een van oorsprong Braziliaans paard om vee te vangen/drijven en voor werk op de boerderij en voor recreatie. Het schijnt een soort instinct te hebben voor vee (cow sense, cow cutting), dit hebben ze gekregen ivm veedrijven. Het paard wordt in het uitgetrekte Brazilie nog steeds gebruikt om vee te drijven, maar ook veel als recreatiepaard. Een echt werkpaard dus. Zoals alle veedrijverpaarden heeft dit ras een flink uithoudingsvermogen en is sterk. Het zijn werkwillende paarden, erg mensgericht en lekker voorwaarts zonder heet te zijn, je hoeft ze dus niet de hele tijd aan te sporen, dit is erg relaxt met buitenrijden
Ze zijn veelzijdig en zoals het oorspronkelijk is gefokt, echte familiepaardjes. De hele familie moet ermee op pad kunnen. Het zijn een beetje barokke paarden
Er zit onder andere Spaans en Portugees bloed in en Jennet's.
De stokmaat is tussen 1,40m tot 1,59m.
Er komen veel kleuren in het ras voor. Cremello, Perlino en Albino zijn niet toegestaan. Er komen veel verschillende types voor in dit ras.
Manga Larga Marchadors hebben een verschillend aanleg voor gangen. Varieert van een aanleg voor een goede en mooie singlefoot tot een meer naar de diagonale of laterale gang.
Brazilianen noemen het:
De Marcha Media: singlefoot in grote passen.
De Marcha Batida: meer draf, diagonale gang.
De Marcha Picada: laterale gang (telgang).
Voor meer informatie zie link Stamboek: http://www.abccmm.org.br/index.php
lovemyladie schreef:Het is Mangalarga Marchador.
Telgang mag idd niet onder het zadel!
@Royen, wat voor paard heb jij?? een kruising tussen een draver en een halfbloodsaddlebred (saddlebredxtenessee/rocky)Ik ben niet zo voor de Ijslandse manier op andere gangenpaarden. Ze trainen/rijden ze toch op een hele andere manier. Dan nog een puntje; een Ijslander moet je meestal IN-tölten, vele andere gangenpaarden niet. Deze hebben het van nature al. Wat is de andere manier dan? Wat doen hun anders qua trainen?Dus ik zou zeggen, ga tegen die tijd na het zadelmak maken gewoon kilometers maken en laat hem zijn gang lopen wat voor hem het makkelijkste is, na de tijd dat hij op zijn eigen benen kan lopen kun je altijd kijken om hem meer in een gang te rijden waar hij voorkeur voor heeft, of om deze te verbeteren. Dat zowiezo, alleen zei zij dat ze al voordat ik erop kan, haar kan laten tölten met dubbele lijnen zodat de spieren denk ik beter ontwikkelen (dat laatste heb ik niet geheel verstaan);)
Citaat:die houdt je wel in spanning! Wie is de vader eigenlijk?
Citaat:Offspring Color Probability
21.97% - Gray (Buckskin)
21.97% - Gray (Bay)
21.97% - Buckskin
21.97% - Bay
1.56% - Palomino
1.56% - Gray (Palomino)
1.56% - Gray (Chestnut)
1.56% - Chestnut
1.46% - Smoky Black
1.46% - Gray (Smoky Black)
1.46% - Gray (Black)