[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyfordogs

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:20

veel plezier, geniet ervan maar dat zal wel lukken zo te lezen ;)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:03

Royen schreef:
Eindelijk! Ik ga morgen IJsjes rijden! :D Ik krijg elke week een uur priveles en het gaat voornamelijk over mijn houding (holle rug) en over het aanvoelen en leren van de tölt. 1x per maand wordt er een buitenrit gedaan. Echt een super leuk stalletje op 10minuten fietsen van mijn huis :) Wens me morgen maar suc-6, dit wordt mijn eerste keer op een IJslander!!! :Y)

veel plezier royen op een echte ijslander, lekker tolten !

Kunnen m&m's ook tolten of is dat de batida ? ( klinkt ik nu heel erg dom :) )
Het duizelt me toch wel al die gangen, ik heb een paar leenboeken maar nog geen tijd om me daar nu in te verdiepen...
Over de staartdracht, langs de weg ligt hij plat maar gisteren aan de longe werd hij mooi gedragen, dus zou het best kunnen dat het te maken heeft met stress, dat zou heel goed mogelijk kunnen zijn.
Nog een vraag over de bouw, wijken m&m's af qua botstructuur ( langer/korter) met bijv. kwpn'ers, zijn er rastypsiche kenmerken ?

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:10

garny95 schreef:
Royen schreef:
Eindelijk! Ik ga morgen IJsjes rijden! :D Ik krijg elke week een uur priveles en het gaat voornamelijk over mijn houding (holle rug) en over het aanvoelen en leren van de tölt. 1x per maand wordt er een buitenrit gedaan. Echt een super leuk stalletje op 10minuten fietsen van mijn huis :) Wens me morgen maar suc-6, dit wordt mijn eerste keer op een IJslander!!! :Y)

veel plezier royen op een echte ijslander, lekker tolten !

Kunnen m&m's ook tolten of is dat de batida ? ( klinkt ik nu heel erg dom :) )
Het duizelt me toch wel al die gangen, ik heb een paar leenboeken maar nog geen tijd om me daar nu in te verdiepen...
Over de staartdracht, langs de weg ligt hij plat maar gisteren aan de longe werd hij mooi gedragen, dus zou het best kunnen dat het te maken heeft met stress, dat zou heel goed mogelijk kunnen zijn.
Nog een vraag over de bouw, wijken m&m's af qua botstructuur ( langer/korter) met bijv. kwpn'ers, zijn er rastypsiche kenmerken ?

Pfff, hoop niet dat deze vraag aan mij gericht was want in dat opzicht ben ik een echte leek! :') haha

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:12

ik ook hoor, op gangengebied dan vandaar ook mijn vragen hier, ik hoor wel of ik me schamen moet :)

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 16:28

Whiehoewww camera batterij teruggevonden :D eindelijk weer normaal foto's maken ipv met de telefoon ;)

Mijn 2 mannetjes vandaag!
Afbeelding

en Armando die eindelijk een klein beetje fotogeniek aan het worden is !! :+
Afbeelding

<3

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 16:50

Mooie mannen leonie!
Armando ziet er top uit!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:49

de tölt lijkt het meeste op de picada, batida is diagonaal, picada en tolt zijn laterale gangen.
Er zijn regelmatig workshops op gangenherken gebied enzo, reuze interessant.
kijk eens op www.pleasuregaits.com, daar vind je diverse workshops, heel nuttig, leerzaam en toepasbaar bij je thuis.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 18:01

Ohh wat is Armando gaaf geworden!!!

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 18:02

@ Garny95 Kijk eens op onze website onder gangen, daar vind je uitleg per gang (batida, media en picada). Ook staat er onder exterieur vanalles over het uiterlijk van de MM beschreven. ;)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 18:05

je bent me net voor, daar staat het idd heel goed en duidelijk uitgelegt.

hoe is het met de 2 jonge heren lovemyladie?

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 18:16

Armando's vacht is hetzelfde als die van Lily! Ook aan hetzelfde been dat witte.
Alleen zijn haren zijn een slag donkerder blond. Leuk om te vergelijken, omdat er maar zo weinig van die kleur zijn nog.

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 18:25

joyfordogs schreef:
je bent me net voor, daar staat het idd heel goed en duidelijk uitgelegt.

hoe is het met de 2 jonge heren lovemyladie?

Goed goed, ze liggen lekker te bakken in het zonnetje.. Straks worden ze nog bruin. :))

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 19:12

Kaplaars schreef:
Armando's vacht is hetzelfde als die van Lily! Ook aan hetzelfde been dat witte.
Alleen zijn haren zijn een slag donkerder blond. Leuk om te vergelijken, omdat er maar zo weinig van die kleur zijn nog.

ja ze zijn ietsje donkerder dan die van Lily. Maar moet zeggen dat de foto wel vertekend, zijn manen zijn namelijk even blond als zijn staart als je hem in het echt ziet. Hij heeft tegenwoodig wel een homo roepnaam hoor :o : Blondie :Y)

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:48

Hier ligt ergens ook een Duits boek in de kast 'gangpferde besser reiten' (ofzo)
Daar staat ook dat verschil tussen de verschillende gangen en namen uitgelegd.

Oja en als we toch foto's gaan spammen:
vandaag genomen, mét madeliefjes krans (penny)

Afbeelding

edit: duitse typo

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:57

Armando wordt al lekker stevig! Mooi hoor :9

Iemand toevallig nog interesse in een shetlander hengstveulen? Heuelemaal graties.
Is geboren op een zorgboerderij en volgens mijn schoonzusje (een echte paardenleek) lichtbruinig met wit ;)
Zal het ook ff op gangenpaarden.nl zetten...

TinkaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 23:10

De mannen zien er goed uit Leonie. Ze glimmen je tegemoet.
Ik heb vandaag weer op Pathos gereden, hij had een paar dagen niets gedaan. Hij was een beetje eigenwijs met sturen en zat vast op rechts. Ook deed ie steeds maar een paar pasjes tolt en dan weer draven. Heeft iemand hier tips om hem losser te krijgen? Ik rij al veel achtjes enzo in stap en draf. Hij was verder wel heel braaf, beetje sloom met longeren, maar met rijden wel actief. Kan zijn dat ie ook een beetje last had van wondjes op zijn benen, denk dat ie weer een paar trappen van Brunka heeft gehad.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 23:19

Owww lekker ding Armando :9 :9

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 07:30

Tennessee Magic, Rocky Mountain Horse is vandaag jarig! MAGIC is 17 jaar geworden, en Magic is moeder van 7 Rocky's: A WHISPER OF MAGIC, HERSHEY BOY'S WIN DANCIN, HERSHEY'S MISS MONEY PENNY, LITTLE BIT O' MAGIC, MAGIC CHARM, MAGIC'S LUCKY SEVEN, DINY'S MAGIC PHENIX: 4 MERRIES EN 3 HENGSTEN.

Voor zover ik weet is dit de oudste Rocky Mountain Horse in Europa of één van de 2 oudste merries. Magic is kerngezond, loopt in een zeer grote wei samen met Whisper. Magic is een lieve merrie, een troetelmerrie, zeer cool, zeer intelligent en zeer edel. Kortom een kei van een dame, een echte lady. Een rasstandaard. Oud RMHA wereldkampioen en ze staat ook met foto in het boek over Rocky Mountain Horses van Bonnie Hodges.

Vandaag kan ik niet naar Magic, ik vertrek zo meteen naar Erfurt. Maar een goede kennis brengt Magic vandaag een paardentaart. Magic en Whisper zijn inmiddels ergens in Nederland een lokale bezienswaardigheid geworden op hun weide, toeristen, fietsers en moeders met kinderwagens staan stil om naar ze te kijken en spreken mij aan en zeggen meestal het zelfde: "...wat een prachtige paarden meneer, wat voor een ras is dit?..."

Eigenaar van de weides is zeer content met de paarden, hij waardeert deze hele rustige paarden, mooie paarden, goed voor zijn wei en hij zegt dat ik voor dit soort paarden zoveel wei kan krijgen als ik wil.

Deze merrie en ik hopen samen oud te worden en altijd bij elkaar te blijven.

Magic van harte gefeliciteerd!

Tennessee Magic 2007
Afbeelding
Tennessee Magic 2008
Afbeelding
Tennessee Magic 2008 met veulen Lucky
Afbeelding
Tennessee Magic 2009 (met veulen Phenix)
Afbeelding

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 08:32

@ lovemyladie, pas maar op dat, straks hebben ze hele rare kleurtjes.
Hier oefend Coração ook geregeld het in de zon liggen, hij is idd bruin ;). Hij is de laatste tijd erg van zijn renspieren ontwikkelen, en dan heel hard remmen, bokken stijgeren, drinken en dan weer uitrusten.
Gaaf dat die 2 hengtjes even oud zijn en straks samen kunnen spelen, hier moet hij het hebben van zijn grote broer en "ome" ez.

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 08:58

@ Joyfordogs
zijn er ook filmpjes van Manga Larga Marchadors in Europa, of van jullie? Zijn er veel van in Europa? Ik kreeg laatst 2 emails van mensen (1 in Frankrijk en 1 in Belgie) die ook naar dit ras vroegen, ze wilden weten of ik ook dit ras had. Wat zijn de verschillen met bvb Rocky's, IJslanders, Paso's, TWH's? En het karakter van Manga Larga Marchadors? Zijn er ook stamboekverenigingen? Hoeveel dekhengsten zijn er van dit ras in NL en Europa? Zijn er veel dekhengsten? Is het importeren van dit ras uit Brazilie makkelijk? Brazilie is een zeer groot land, zijn er bepaalde gebieden in Brazilie waar dit ras vandaan komt? Hoe zit het met de kleuren? Zijn alle kleuren toegestaan? Is het een ras? Hoe oud is het ras? Waar is het ras uit ontstaan? Waar wordt of werd het ras oorspronkelijk voor gebruikt?

ik heb gezocht op youtube en vond deze video:

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 13:52

leuk, een shet hengstveulen, maarre ehm, geen plek, lol,
hopelijk vinden ze een leuk plekje voor dat ventje. Zal vast wel lukken voor die prijs haha

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:02

@ TheMagicLine, veel van je vragen staan beantwoord op onze website.. Misschien wel makkelijk, vind je veel informatie over ze. Deze link is van het braziliaanse stamboek; http://www.abccmm.org.br/index.php . ;)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 17:24

Heb je een foto Mariska? Heb wel iemand denk ik die interesse heeft :P

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 15:55

Rara wie zijn dit?? :D

Afbeelding

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 15:58