[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:27

Moderatoropmerking:
Het is niet toegestaan om persoonlijke kwesties uit te vechten op Bokt. Ik heb een aantal berichten verwijderd en verzoek jullie om het gezellig te houden.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:56

+:)+

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:48

Ik had ontzettende mazzel met het weer. Het regende hier de hele ochtend, om 3 uur ging ik rijden in Poortugaal, kurkdroog geweest. Toen we daarna in de auto zaten begon het enorm te regenen, onweren en hagel. En toen we de haringvliet over waren werd het mooi weer en hebben we nog lekker met de hondjes op het strand gelopen.

Les_Fjal

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:03

IN poortugaal??? Vertel hoe wie wat waar, dan was je gewoon heel erg in de buurt!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:06

Les_Fjal schreef:
IN poortugaal??? Vertel hoe wie wat waar, dan was je gewoon heel erg in de buurt!

Ori staat in Poortugaal op de wei, op de hoogvlietse kerkweg. Misschien kunnen we een keer samen gaan rijden, is idd in de buurt.

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:09

Is inderdaad even de groenekruisweg over en je bent er. Er staat ook nog drie ijslanders langs de duifhuis weg ( achter die dijk), heb ik vorige week kennis mee gemaakt, leuke paarden!

Als florus van de antibiotica af is ( bacterieel probleempje), dan gaan we er zeker eens op uit, leuk!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:50

voor de m-m's eigenaren onder ons, hoe is de staartdracht van een m en m ? die van mij houdt hem tussen haar billen en practisch komt hij niet omhoog in stap dan... hoort het bij het ras ?

alle baby-eigenaren weer gewoon aan de slaap en in eigen bed ? ;)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 07:34

@ garny, hier loopt alles met een ontspannen staart, Kunst heeft wel eens zo gelopen als ze iets spannend vond, maar het is niet iets typisch bij mijn weten, voor een MM.
@ lovemylady, wat is jou ervaring hiermee? jij kent MM's tenslotte een aantal jaren langer dan ik.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 07:36

@ garny, en ja, hoor, ik slaap weer in mijn eigen bedje, lekker hoor, hoewel ik soms de caravan mis, het had ook wel iets gezelligs, zo dicht bij de paarden slapen :).
Met moeder en kind gaat het goed, sinds zaterdag staan ze nu overdag in de groep, snachts nog wel in hun eigen paddock, Delicia heeft wel meer voerbehoefte dan de andere, zo kan ze rustig extra eten in de avond en nacht.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:06

heerlijk om te lezen hoe begaan je bent met je kroos, ik hoop ook nog eens een stuk land te kunnen huren/lenen/kopen naast ons huis, dan laat ik ze ook dekken, lijkt me geweldig om mee te maken. Maar dan moeten de stallen ook worden uitgebouwd, wat hier op het erf komt gaat er meestal niet vanaf en is meteen familielid :)
met de m en m gaat het goed, ze staat overdag lekker in het land en zo te zien heeft ze een plek in de groep en bevalt dat prima, ook met mijn kwpn-er gaat het nu prima, echte maatjes zijn eht niet maar zo samen gaat redelijk. Het leuke met haar is dat ze zo heerlijk makkelijk is dat zelfs mijn man nu met regelmaat mee gaat halen of brengen van de we en haar dan meeneemt, helemaal super, we doen soms nu wat oefeningen aan de hand of aan de longe en dat gaat best goed. Over twee weken heeft ze een check bij steffi van laarse en daarna gaan we dagelijks aan het werk, maar wat een heerlijk paard. Ze is alleen een schimmel en niet zo netjes op zichzelf, men wat een werk...

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:23

Het strak tegen de billen leggen is een kwestie van onwennigheid.
Het dragen van de staart verschilt per paard, sommige dragen hun staart meer dan andere. ;)
Paarden in rust hebben en horen hun staart gewoon netjes aangesloten, los te laten hangen.

Dit is de meest voorkomende stand bij 'inspanning', net wat gedragen niet overdreven.
Afbeelding

En in rust (Dit is trouwens Kara in vroegere tijden)
Afbeelding

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:35

Die schimmel is om te kwijlen :9

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:16

Vanmiddag mijn nieuwe wei bekeken, (1,2 hectare), gras staat er zeer goed bij, duurde dit jaar wat langer dat het gras bij kwam. Ik pacht dit land voor 400 euro per jaar, in principe onbeperkt en paarden mogen er het hele jaar staan. Het is goede grond, goede drainage, geen klei, beetje menggrond en het ligt wat hoger. Prima grond. Er mag ook een stacaravan bij. Binnenkort komt er nog een halve bunder er naast bij. Er mogen ook buitenstallen op. Alles is al netjes met schrikdraad en paatjes omheind, ik hoef helemaal niets te doen, dus niet sjouwen met grondboren en palen en zwoegen, alleen stroom aansluiten. Buitenboxen heb ik al enz.. Nou ik heb nu een compleet overschot aan land. En een leuk iemand van mijn leeftijd zet er 2 merries bij. Hengsten komen er ook bij. Eind van het jaar komt er een jonge rocky merrie bij. Magic wordt in juni/juli gedekt, volgend jaar 2 veulens van Whisper en Magic. Met zoveel grond is het onderhoud en werk ook veel minder. Met buitenboxen ideaal. Deze week plaats ik wat foto's van het land. een moestuintje, mijn filosofieboeken, een rustig buitenleven met de paarden om mij heen. Ik lees momenteel veel over metafysica, Plato (Parmenides deel II) en Heidegger... zware kost maar zeer interessant.

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:12

Begin van de avond dacht ik... ach waarom niet, ik zet Tennessee Magic en A Whisper of Magic nu in de grote wei ;) De winter is voorbij, gras staat er goed bij en het gras waar ze nu staan is weer bijna op. Gold de enorme hengst, gaat binnenkort ook naar een grote wei, de grote-hengsten-wei, zomers staan mijn paarden altijd erg ruim. Ik hecht er veel belang aan dat mijn paarden kunnen rennen en spelen. Alles ontwormd volgens schema met Equest ivm met nieuwe wei, stroomapparaat ingeladen, waterbakken gevuld en de trailer in. Deze merrie lopen uit zich zelf de trailer in, je zegt in the trailer, en ze stappen in, vastbinden en klaar is kees.

Ik geef wat meer openheid over onze entourage heb ik nu besloten. Wat meer inzicht in hoe The Magic Line omgaat met land, dieren, weides enz. In principe zo veel mogelijk onderhoudsvrij; dat moet wel gezien mijn gezondheid: alles zo efficient mogelijk, geen kunstmest, correct en juist ontwormen, bemesting via eigen paardenmest welk op bepaalde tijdstippen met een trekker word doorgesleept, voorjaar zaaien we open plekken door, en winters staan alle paarden vrijwel altijd buiten in paddocks met buitenboxen. Zo efficient mogelijk dus. Weinig tot niet zwaar tillen en geen zware lichamelijke inspanning.

Huidige grote merrie-wei van The Magic Line, op de voorgrond Tennessee Magic en achter staat A Whisper of Magic, de bedoeling is dat volgend jaar om deze tijd er 3 merries en 2 veulens staan, grote schaduw op de voorgrond ivm laaghangende zon:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door TheMagicLine op 31-05-10 23:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:28

Mijn hondjes

bij de grevelingenmeer, bruinisse
Afbeelding

en bij stellendam in de duinen

Afbeelding

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:32

Tinka schreef:
Mijn hondjes

bij de grevelingenmeer, bruinisse

die middelste en rechter vind ik wel heel knap en bijzonder!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:34

Het is een beagle, een vuilnisbakkenras (jack russell X teckel x pekingees) en een chihuahua

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:38

Tinka schreef:
Het is een beagle, een vuilnisbakkenras (jack russell X teckel x pekingees) en een chihuahua

ik dacht al, die hond is een photoshop creatie... zo van 4 honden 1 maken ik bedoel die (jack russell X teckel x pekingees) :D

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 03:34

Hier zijn deze nacht TWEE hengstveulens geboren! Stonden bij Eila, het was ff stil en ineens hoorde we een paard 'plassen' heel zacht en langzaam.. Mama en ik keken elkaar aan van 'huh dat zal toch niet..' En aan de andere kant van de stal lag meneer nog in het vlies met zijn pootjes en kopje er net uit..
Twee spruiten geboren op 1 Juni dus! :D
Ik plaats morgen een aantal foto's, nu toch niet zoveel zin in.. ff slapen hoor!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 07:02

Gefeliciteerd!

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 07:30

Gefeliciteerd, foto's!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 08:06

gaaf hoor, 2 in zo'n korte tijd.
gefeliciteerd!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:17

gefeliciteerd! Leuk zeg 2 in 1 nacht haha. :D

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:06

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:54

gefeliciteerd :D