[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:55

Ik wilde ook nog een foto maken van de twee dames. Het bewijs dat ze elkaar inmiddels wel aardig vinden. Als ik die heb komt ie ook nog. echt heel <3 .

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:58

@TheMagicLine; Wat vervelend zeg, het is echt heel naar als je weet dat je paarden niet lekker in hun vel zitten.

Het klinkt allemaal inderdaad alsof ze van slag zijn door de verhuizing, dat kan soms best wat tijd nodig hebben.
(Mijn pony heeft een tijd in een kliniek en vreemde revalidatie stal gestaan, hij was daar echt compleet gestoord en onhandelbaar; schoppen, bijten, apatisch en dan ineens rondjes rennen(!) door zijn box. Terwijl hij zich thuis altijd keurig gedraagt, en zeer mensgericht is. Zelfs mijn ouders die niks van paarden weten, kunnen hem goed hanteren thuis.)

Een vreemde omgeving/mensen/paarden kan héél ingrijpend zijn en daar worden sommige paarden onzeker en gestressed van, dat heb ik wel ervaren. Het heeft i.m.o. weinig met opvoeding en vermenselijken te maken, zo'n dier moet gewoon het vertrouwen terugkrijgen in haar omgeving en de mensen daarin.
Je moet dus niet teveel aan jezelf gaan twijfelen door zoiets, vooral omdat ze zich bij jou dus wel normaal gedragen. Geef ze genoeg tijd en een beetje tlc :(:)

Wat betreft de wormen; De wormei-tellingen zijn vaak niet zo heel betrouwbaar. Ik heb voor school een onderzoeksproject gedaan bij paarden op een manege, volgens mestonderzoek zouden de dieren 'schoon' zijn. Toch zat de mest bij sommigen zichtbaar hélemaal VOL met rode bloedwormlarven. Overigens zijn deze in het voorjaar het best te zien omdat ze dan massaal vrijkomen, vooral in combinatie met stress kunnen ze snel vermeerderen.
Deze dieren zijn toen nog extra ontwormd met een zwaarder breed-spectrum ontwormingsmiddel, en dat leek goed te helpen

Misschien dat je je vraag over de entingen naar de universiteit zou kunnen mailen? Daar zullen ze vast wel uitsluitsel kunnen geven of het mogelijk is om d.m.v. bloedonderzoek te bewijzen of een paard geënt is. Ze reageren vaak heel netjes en vlot daarzo. :)

Succes, en hopelijk gaat het snel beter!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:51

@TheMagicLine:
Lange vermoeiende reis,meerdere verhuizingen en stres zijn een prima bodem voor allerlei rampen.Hun imuuniteitssysteem is nog niet aangepast aan de plaatselijke bacteriën en parasieten,dus als het bij wormen blijft mag je blij zijn.
Mijn paardjes zijn ook heel braaf,maar ik weet dat ze best wel eens de beest uithangen als ik er niet ben,vooral de twee hengstjes }> :D

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:00

Wat ziet ze er goed uit die dikke Noiva! Nog geen uier??
Ik ben ook benieuwd naar Kara hoor.. binnenkort foto's plaatsen dus!

Dancarina die officieel pas 18 Juni uitgeteld is, maar eigenlijk altijd 16 dagen te vroeg werpt staat nu al op het punt om te bevallen.
We wachten ook nog op een baby van Eila, zij is nu ondertussen alweer 16 dagen over tijd. Dus ook hier wachten we nog lekker even wat langer.. MERRIES?! %)

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:14

Als de merries drachtig zij krijgen zijn krijgen ze van mij 2 x Equimax tegen veulen worm, verspreid gedurende de dracht. Paarden hier worden 3 a 4 maal per jaar ontwormd. Merries worden na de worp ontwormd met een middel welke voor zogende merries mag. Veulens worden rond 6 weken na de geboorte ook ontwormd. Dan doe ik 1 x per jaar een mestonderzoek voor alle paarden.
Stress verminderd de afweer van mens en dier, ik ben er van overtuigd dat de verhuizingen de 3 paarden enorme stress hebben opgeleverd. 2 x in een korte periode verhuisd is niet niks. Hun afweer is slecht geworden, ander hooi, andere omgeving, hier stonden ze met 7 paarden, daar staan er veel en veel meer paarden.

Voor de entingen moeten ze maar navragen bij mijn dierenarts Oscar D. Rego te Vriezenveen, D.A.P. "Oosteinde", hij heeft alle veulens in 2009 geboren 2 x geent. Oscar is erkend KNMvD paardendierenarts. Oscar is mijn dierenarts.

Ik ben er nog steeds kapot van, nu heb ik het gedaan en ik krijg te horen dat mijn paarden zo zijn en stikken van de wormen en slachtoffer zijn van mijn ondeskundige gedoe.
Ik zie dit niet meer zitten, je doet je best, je ontwormd goed, je doet mestonderzoeken, ik heb Dream 3 jaar lang ontzien qua rug enz, Dream heeft 1 jaar lang op een prima opfok gestaan, en nu zeggen ze dat Dream minstens 1 jaar chronische rugproblemen heeft, dat Dream een onderontwikkelde merrie is met chronische rugproblemen met gestoord gedrag, en dat ik mij de ogen uit de kop moet schamen voor de 3 paarden Dream, Phenix en Lucky. Ik heb Lucky 2 jaar lang ontzien, hij heeft vrijwel altijd buiten gestaan, zonder enige moeite kon hij worden bekapt door Maarten Abbink. Aan halster lopen kon Lucky uitstekend, een gehoorzame hengst die je overal kon aanraken, zijn testikels, zijn scrotum aanraken, zijn buik, alles liet hij zonder enig probleem toe, hier heb ik heel vaak van jongs af aan op geoefend... en nu gedraagt Lucky zich uitermate gestoord, heeft raar gedrag en ik moet mij daarvoor doodschamen. Ook Phenix kon ik aan het scrotum voelen, zijn buik, zijn benen, alles. Maarten Abbink een zeer goede en gerenommeerde hoefsmid heeft Phenix regelmatig hoef voor hoef bekeken, de benen opgetild en hoeven bekeken: nooit liet Phenix zich vallen(!), Maarten vond het steeds niet nodig om Phenix te bekappen, tsja en wat moet ik dan als eigenaar? Ik denk dat die Oost Duitse hoefsmid die in Thuringen naar mijn voormalige paarden kijkt maar dit moet uitvechten met Maarten. Maarten is overigens geen natuurlijk bekapper of iets dergelijks, een traditionele bekapper, misschien is dit het probleem, dat ik andere opvatingen heb over bekappen en dat als het nodig is, ik ook ijzers gebruik? Ik heb veel en veel tijd gestoken in oefeningen met alle veulens, en nu dit. Voor Phenix was ik inderdaad bezorgd, ondanks alle oefeningen was Phenix nooit daadwerkelijk bekapt, en dat is uiteindelijk ook 1 van de belangrijke redenen voor beenoefeningen bij een veulen, en die vuurdoop had hij nooit gehad het bekappen, ik was daar eerlijk in en zei dat daar mee geoefend moest worden met beenoefeningen. Misschien wel typisch paardenwereld, maar op zo'n manier hoeft het niet meer voor mij, je doet het nooit goed, altijd commentaar en iedereen heeft zo zijn eigen trainingsopvattingen en die zijn onmiddelijk de maat van alles. Ik denk dat ik veel te eerlijk ben, ik ben te eerlijk, royaal, en daarom heel erg kwetsbaar, en daarom ben ik absoluut ongeschikt in de huidige paardenwereld, je wordt dan afgemaakt.

In 2007 heb ik een cursus bewegingsapparaat gevolgd, 8 maanden lang, in Barneveld, met practica en alles, ik heb mij verdiept in ziekten bij paarden, een EHBO diploma paard, en veel meer cursussen gevolgd, en nu ben ik ondeskundig en zou Dream al meer dan 1 jaar chronische rugproblemen hebben, heb ik het niet onderkend en moet ik de ogen uit mijn kop schamen. Op de cursussen deed ik het eerlijk waar goed, op de practica als ik aan de beurt was haalde ik bij oefenpaarden de rugproblemen, en andere zaken uit en stelde de goede diagnose, en nu dit.

Ik weet niet meer of nu nog zin heb om door te gaan met de paarden die ik nu nog heb. Ik ben er nu helemaal doorheen.

Voor de paarden die ik nog heb laat ik binnenkort 3 mestonderzoeken doen door 3 verschillende laboratoria, Oscar de DA moet ze van binnen en buiten grondig keuren, rontgenfoto's, longeren op binnen en buitenhand, alles maar dan ook alles laat ik dan checken, al kost het mij een fortuin. En ik laat alles compleet over doen door een andere DA die ik niet ken.

Veulen "Star", staat in Vriezenveen, ook door mijn handen gegaan(!), is mak als een hondje, alles maar dan ook alles kan men bij hem aanraken, aan halster lopen is geen enkel probleem, bekappen is geen enkel probleem bij hem, Maarten bekapt hem en voor je het weet is hij klaar. Wie kan mij uitleggen wat ik nu nog meer moet doen bij dit 1 jarige veulen? Star loopt rondjes in de paddock aan het halster, is een zeer braaf veulen. Net als Phenix, geen enkel verschil, ook net als Lucky en Dream. En Star wordt regelmatig bekeken door een zus van huidige eigenaar (Mark) en die heeft zelf ook paarden en volgt een opleiding op een HBO paard, en nooit heb ik ooit enige kritiek gehad, eerder complimenten over Star en Phenix en Lucky. Star staat samen met andere paarden en vrijwel altijd buiten, het afspenen ging moeiteloos, hij heeft bijna 1 jaar bij zijn moeder mogen staan, ook kan Star makkelijk alleen op box staan. Dit kan men navragen, is eerlijk zoals het is.

Ik ben er van overtuigd dat er door de verhuizingen iets zeer grondig is misgegaan met de 3 paarden, laat ik hopen dat het ooit goed komt met hun en Dream, Lucky en Phenix zich weer normaal gaan gedragen.

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:06

TheMagicLine schreef:
Ik weet niet meer of nu nog zin heb om door te gaan met de paarden die ik nu nog heb. Ik ben er nu helemaal doorheen.

je moet het zo zien... als ik Whisper morgen te koop aanbied staan ze in de rij om haar te kopen... (voor een prikkie weliswaar... want 6000 euro was onlangs enkele maanden geleden het hoogste bod wat ik kreeg.). Iedereen wilde onlangs Whisper kopen, ik heb zeer veel reacties gehad (binnen en buitenland)... maar als ik haar echt zou verkopen, daarna... dit deugd niet, dat deugd niet, stikt van de wormen en ze is gestoord en zus en zo. Ik geef ze liever weg aan een manege voor kinderen met beperkingen, als ik stop met de paarden dan verkoop ik ze niet, ze gaan dan allemaal gratis als schenking (met alles zoals trekker, buitenstallen enz) naar een manege voor kinderen met beperkingen.

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:51

Even een knuffel momentje met ons nieuwschierig meisje Maya..
Afbeelding

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:23

@Gert-Jan: Abby heeft 1 jaar ook in Vriezenveen gestaan, waarvan de laatste paar maanden bij Dream in de wei. Ik heb van kortbij gezien hoe de paarden erbij stonden en hoe je ze deed verzorgen.
Ik kan er niks slechts over zeggen, paarden zagen er goed uit, kregen goed eten, verzorging etc.
Ik denk niet dit nou door jouw komt. Alleen van Dream haar rug vind ik wel een beetje vreemd.
Bedenk wel dat ze alle 3 bij jouw geboren zijn en opgegroeid, dit is voor hun het eerst op heel vreemd terrein en vreemde mensen, ze hebben nu helemaal niks vertrouwd meer. Dat heeft gewoon zijn tijd nodig. Meeste paarden hebben soms wel 1 jaar nodig om volledig aan hun nieuwe mens en omgeving te wennen. En over die wormen, Abby had geen wormen en heeft op dezelfde wei als Dream gelopen, hoe verklaar je dat dan? Vind ik ook wel vreemd, maargoed.
Abby is wel nog steeds dezelfde vrolijke merrie wat ze ook bij jouw was.
Ik zou haar jouw zo weer toevertrouwen! Kop op, laat je niet gek maken en ga door met dezelfde verzorging als hoe je deed met Whisper, Magic en Gold en alle andere! :(:)

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:30

smaos schreef:
@Gert-Jan: Abby heeft 1 jaar ook in Vriezenveen gestaan, waarvan de laatste paar maanden bij Dream in de wei. Ik heb van kortbij gezien hoe de paarden erbij stonden en hoe je ze deed verzorgen.
Ik kan er niks slechts over zeggen, paarden zagen er goed uit, kregen goed eten, verzorging etc.
Ik denk niet dit nou door jouw komt. Alleen van Dream haar rug vind ik wel een beetje vreemd.
Bedenk wel dat ze alle 3 bij jouw geboren zijn en opgegroeid, dit is voor hun het eerst op heel vreemd terrein en vreemde mensen, ze hebben nu helemaal niks vertrouwd meer. Dat heeft gewoon zijn tijd nodig. Meeste paarden hebben soms wel 1 jaar nodig om volledig aan hun nieuwe mens en omgeving te wennen. En over die wormen, Abby had geen wormen en heeft op dezelfde wei als Dream gelopen, hoe verklaar je dat dan? Vind ik ook wel vreemd, maargoed.
Abby is wel nog steeds dezelfde vrolijke merrie wat ze ook bij jouw was.
Ik zou haar jouw zo weer toevertrouwen! Kop op, laat je niet gek maken en ga door met dezelfde verzorging als hoe je deed met Whisper, Magic en Gold en alle andere! :(:)

Dank je Simone.

Op dezelfde wei waar Dream en Abby stonden hebben ook vaak Lucky en Magic gestaan. Na Abby is er nimmer maar dan ook nimmer een ander paard van buiten op de weide van mijn paarden geplaatst. Iedereen in Vriezenveen kan dit bevestigen. Dat de hengsten in Thuringen nu stikken van de wormen is mij een raadsel. De weiden in Vriezenveen waar de paarden in juli 2008 zijn geplaatst werden jarenlang uitsluitend begraasd door schapen! Dit hebben de boeren mij vandaag uitdrukkelijk bevestigd. Ik ben blij om te horen dat Abby geen wormen had. Dream is in Thuringen met een kleine pony op een heuvel geplaatst, en had moeite om haar evenwicht te bewaren en om steeds horizontaal te staan, nergens kon ze horizontaal staan, naar beneden of omhoog was alleen mogelijk is mij gemeld, en daarbij meegeteld de nieuwe omgeving, misschien is ze uitgegleden. Sinds ik de paarden naar Thuringen heb gebracht heb ik ze niet meer gezien, en slechts 2 maal ;( kreeg ik foto's opgestuurd ruim meer dan een maand geleden. Ik moet het doen van wat mij momenteel over Dream, Lucky en Phenix wordt verteld (email) en de informatie verifieren kan ik helaas niet. De informatie die ik over Phenix, Dream en Lucky heb gekregen liegt er niet om en is schokkend en ervaar ik als uiterst verdrietig nieuws over deze 3 paarden.

Gold is sinds juli 2008 nooit weg geweest, Magic ook niet, Whisper is sinds juni 2009 niet van mijn land afgeweest. Dream kwam vorig jaar wormen vrij terug van opfok textor in Noord Limburg. Abby is wormenvrij geweest. enz enz.. ik snap dit niet meer. Ik ga er van uit dat de informatie die ik krijg betrouwbaar is. Daarom snap ik er niets meer van.

Kunnen wormcysten via pootjes van vogels van de ene wei naar de andere worden "overgevlogen"? Behoudens bloedwormen bij mijn veulens moeten andere soorten wormcysten op een mysterieuze wijze mijn land hebben besmet, anders weet ik het ook niet meer.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 08:40

enn back on-topic :D

de merrie's zijn hier echt al zo zwaar pff... niet te geloven dat ze alledrie nog tot half juli moeten.. Ik heb er 2 die toch minstens een slag dikker zijn dan delicia nog haha! (terwijl die een maand eeder is uitgerekend toch? :+) Is delicia een maiden?

Groeit bij jullie het gras al een beetje? hier in het noorden in ieder geval nog niet echt. Het groeit wel, maar heel gestaag. Niet hard genoeg in ieder geval :S Nachten zijn nog veels te koud. Gister nog 2 jonge merrie's naar mijn andere locatie toegebracht, waar Precious en Armando ook staan, nou die vonden het wel gezellig wat nieuwe dames naast hun wei :D Armando met zijn 1 lengte jong zou denk ik wel gaan dekken als ik hem de kans geef.. := Maargoed hem in combi met precious gaat gelukkig echt beter dan ik ooit had kunnen verwachten! Pres voed hem lekker op, en ze zijn dikke maatjes geworden :D hopen dat het zo blijft in de toekomst :)

Lisetje

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 08:42

Leuk leonie!
Hier groeit het gras ook nog niet echt helaas.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 08:49

Wat heerlijk dat pres en armando zo lekker samen kunnen lopen. Daar zal armando veel van leren!

Hier groeit het gras ook goed. En we hebben een appel en een perenboompje geplant drie weken terug. Eigenlijk iets te laat, maar ze doen het vooralsnog prima.

Ik merk trouwens dat mijn 'kudde' van drie meer een kudde aan het worden is. Het paard dat er als laatste bij is gekomen hoort er helemaal bij en ik heb hem en Lily ookal echt zien spelen.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 08:55

@lovemylady, wat een schattige foto en wat een mooi koppie heeft Maya.

Wat betreft het gras, dat groeit hier ook niet zo geweldig, een jaar eerder had ik in deze tijd ook meer gras, maar toen was het ook bemest, dat ik nu nog niet gebeurd.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 08:59

ow. lees ff over je Delicia vraag heen, nee dit is haar 2e veulen, de vorige keer was ze ook niet zwaar en dit keer viel het ook reuze mee, op het laatst wel duidelijk zwanger maar als ik had gezegt dat ze nog 6 weken moest, had iedereen me geloofd.
Haar uier is ook niet zo erg groot en na de geboorte zie je niet dat ze net zwanger is geweest. Delicia word volgende maand 12, zou het er mee te maken hebben dat ze pas op haar 10e haar eerste veulen heeft gehad? ik weet het niet?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:00

Hier mag het gras zeker ook wel even gaan groeien ja.

Fijn idd dat Armando en Pres het zo leuk doen :D Wanneer komen er weer foto`s??? :D

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:27

Ik heb er gister een paar gemaakt! Zal even kijken of ik er vandaag een paar bij kan maken en dan ga ik vanavond even alles uploaden. Deal? :+ echt grappig trouwens, ik heb Faemme en fiona naar Fort gebracht, en Faemme is echt de kopie van precious gewoon, niet normaal! faemme is dus de dochter van Pecious en Faemina van vorig jaar :) over 2 weekjes gaat ze naar haar nieuwe eigenaar! Voor de verandering wonen deze mensen maar 50 km hiervandaan :D echt zo leuk echt een super huisje krijgt ze :) (andere veulens wonen nu allemaal meer dan 100 KM hier vandaan :()

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:29

zoals ik :D :P

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 13:27

Maar je mag altijd langskomen en wij komen naar jou! ;)
Raar dat bij jullie het gras niet zo hardt groeit, in mijn ogen groeit het wel. De paarden staan dan wel om de dag in de boomgaard en de andere dag weer op het grotere weiland waar ook dat beton ligt.

Hoefsmid is geweest... zegt: ik heb nog nooit zulke sterke hoeven gezien! :Y) Hij wilde haar eigenlijk niet bekappen maar op aandringen van mij heeft hij ze ietsies bijgesneden, want de straal ging iets dubbel en ik kon er moeilijker bij. Maar ze heeft inderdaad super hoeven. We lopen nu 1x per week 2 km. Daar geniet ze ontzettend van (elke week weer een andere route). Schriktraining heb ik voorlopig ook nog niet nodig want ze loopt overal door en langs en is goed verkeersmak. Ben helemaal trots op mijn 2,2jarige dame :o :D

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:13

hihi ja dat weet ik :D reisje voor dit jaar wodt het najaar waarschijnlijk :) of heel misschien eind augustus :) Maar dat laat ik dan nog wel weten ;)

Altijd leuk veulen-bezoek-vakantie :D

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:17

Ja Noiva ziet er ook goed uit vind ik zelf (soms denk ik een beetje te goed). Pff uier? dat is echt drie keer niks :( . Ik snap nu waar de term "theezakjes" vandaan komen :+ . Nou ja we wachten het af, ze is nog niet uitgeteld en het komt als het klaar is geloof ik :P . Tja Dancarina is altijd vroeg toch? Ben benieuwd naar het halfbroertje/zusje van Kalía.

Trouwens een lieve foto van Maya.

Gelukkig heb ik nog wel wat gras, dat komt vooral omdat het in het voorjaar nog aardig is gegroeid en ze er pas een week of twee op staan. Ik vraag me vaak af of ze het allemaal opkrijgen, zo lang staan ze er per dag niet op.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:26

Bij osn groeit het gras ook amper, maar het is hier dan ook al 3 weken kurkdroog, de grond is gewoon aan het scheuren. Gelukkig is er vandaag een flinke lading regen gevallen.
Ik ben ben vandaag naar de equitana open air geweest, erg druk en mooi weer. Weer van alles gekocht en mooie paarden gezien. Gisteren naar pink pop geweest, was ook leuk. Rammstein trad op en gaf een goede show met veel vuur en vuurwerk (en een hoop herrie 8-) )

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:31

De paarden voelen zich trouwens al helemaal thuis. Vanmiddag reed ik langs en zag ik Noiva languit liggen: schrik natuurlijk ik denk niet dat het veulen nu al geboren gaat worden maar ja, beter een keer te veel gechecked dan één keer te weinig. Mevrouw lag languit plat te slapen. Mijn man was daarna ook nog bezig met de poorten en die vertelde dat ze languit lag te slapen (en dromen want ze hinnikte soms zachtjes <3 )

(overigens was het verder niet echt een dame vandaag: hij vertelde dat ze erg last van gas had en op een gegeven moment zelfs een scheet liet die wel 1,5 minuut oid duurde! := :=, dit alles overigens dus ook plat liggend, zal er met de birth alarm rekening mee houden)

Kara heeft de routine ook al helemaal door en maakt duidelijk als ze het gras op wil en er weer vanaf wil. En s'avonds slapen we in de stal dus daar gaat ze ook alvast in staan, echt erg grappig. Ze is ook zo lief en hinnikt vaak als ik aankom (hebben jullie dat ook? zo leuk! Noiva doet dat dus niet)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:01

heel herkenbaar hoor, duurt tot je een veulen hebt, lol.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:22

Hier hinniken de paarden ook als ze iemand zien, vooral omdat ze eten willen :Y) . Het zijn echt bedelpaarden wat dat betreft. En naar elkaar hinniken ze ook vaak, vooral als ze elkaar niet kunnen zien.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:24

Het regent hiet trouwens flink, je ziet het gras bijna groeien :D .
Ik heb de Pathos en Brunka maar in de bak gezet en Hadaya in de paddock. Word een beetje blubberige bedoening anders in de wei. Pathos en Brunka gingen wel een kwartier rond rennen, bokken en helemaal uit hun dak in de bak en natuurlijk lekker rollen, echt leuk om te zien. Vooral die kleine Brunka die gewoon de baas is over de veel grotere Pathos.