Kent/heeft er iemand een ijslander van de besmanninck hoeve?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PoelieWoelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:38

Waar staat ie dan?

balli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:06

laura! kijken! op de foto! haha.. naja je had 'm al gezien...

jonur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 08:07

Ja dat is inderdaad een grappig paardje, toen ze net geboren was had en geen rechte aalstreep maar een zigzag.

Noppes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:03

Nori, vertel mij eens even hoe het met Píla, Érla en Thorretje gaat? [ik vind ze zoo leuk ]

balli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:25

nou janneke (jij bent janneke toch?) met pila gaat 't wat ik zie goed... ik heb haar een tijdje geleden een heerlijke poetsbeurt gegeven waarvan ze echt stond te genieten...
erla heb ik een tijdje elke les op gereden (4 lessen lang ofzo) en dat ging heel goed... ze stond toen al een hele tijd stil en ze ging er weer helemaal 100% voor... js heeft haar nu geruild met gerrit (g. heeft nu een paard wat van hem was) en wil erla laten keuren...
thor ziet er goed uit.... hoe 't verder met 'm gaat heb ik geen idee van... hij is nu net onder 't zadel, maar hoe 't gaat weet ik niet...

Noppes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 10:03

Klopt, ik ben Janneke
Klinkt goed allemaal! Kan Pila nou nooit meer bereden worden? Ze reed echt zo fijn, heerlijk paardje
Ben benieuwd wat er uit de keuring van Érla komt, best gaaf dat Jan Sander er dus wel wat in ziet
Thor onder het zadel is ook leuk, hij is stoer

balli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 10:45

ik denk dat pila met veel geduld en goede opbouwende training (en miss wat fisio) wel weer bereden kan worden, maar dan nog niet heel veel... je moest haar altijd al tegenhouden omdat ze meer wilde dan dat ze aankon... ik hoop zo dat de bevalling van haar aankomende veulen goed gaat!
en tjah, js is helemaal gek van erla (me too =D) dus hij wil 't gewoon eens proberen... ze heeft heel leuke gangen en wil wel graag werken (als je haar eenmaal hebt, je moet haar wel eerst vangen en dan nog wil ze je wel in de modder duwen *'k heb er ervaring mee*)

Noppes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 10:52

Haha maf beest, erg goed dat er weer wat met haar wordt gedaan, ik ben ook, vanaf de eerste keer dat ik haar zag, helemaal verliefd Bij mijn eerste kamp, waar ik op Pila reed [waar ik dus ook helemaal weg van ben] mocht ik haar elke dag uit de stal halen om haar medicijnen te geven.
Door wie is Pila nu eigenlijk gedekt??

balli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:25

weer door odinn! (volgens mij zijn alle paarden dit jaar gedekt door odinn =) )

Tifa

Re: Kent/heeft er iemand een ijslander van de besmanninck ho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 16:29

Weetje, ik wist neit eens dat Pila gedekt was Ik weet nog zo goed, die ene keer Ik moest op Pila, en Nanne had ent die les daarvoor op haar gereden, ik wou er dus op klimmen, toen schoot ze weg of zoiets

Noppes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:14

Pila had vorig jaar ook een veulen van Odinn
Dat wegschieten lijkt me een typische Pila actie Eerste keer dat ik op haar reed, en ook eerste keer écht op een IJslander rijden was het echt een machtig gevoel toen ze wegstapte

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 17:38

Haha

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 06:02

Erla is toch de volle zus van Mundilfari?

balli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 08:23

@manon: yups klopt.... heerlijk, gaaf beest!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 08:54

Nori: oooh dan ben ik wel benieuwd of ze, qua karakter erg op hem lijkt.
Is het ook zo'n draakje? genoeg temperament, fijne gangenaanleg, wil graag werken maar als ze iets niet wil dan kun je op je kop gaan staan? Erg beleefd in de omgang? beetje introvert type, moet je haar echt voor je winnen?

Noppes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:41

Je moet haar zeker voor je winnen, genoeg temperament, wil graag werken, heel lief paardje
Maar een draakje, dat niet echt naar mijn idee, maar dat hangt ervanf hoe je het bekijkt

Noppes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:46

Even in je profiel gekeken, op sommige foto's heeft hij echt wel wat van Érla weg zeg!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:56

Wat grappig! Dan lijken ze iig qua uiterlijk op elkaar en dus waarschijnlijk ook een beetje qua karakter.
Met draakje bedoel ik dat Mun vol streken zit. In de bak is hij voorbeeldig braaf. Dan kun je er een kind van 5 opzetten en rustig weglopen. Hij zal werkelijk waar geen stap verkeerd zetten. Teugels heb je niet eens nodig want een halt en hij staat stil.
Buiten is het een heeeeeel ander verhaal. Dan komt zijn ware temperament naar boven. Hij houdt er niet van om in zijn eentje naar buiten te gaan en als hij niet wil, wil hij ook echt niet. Dan is je stuur weg EN je rem.
Verder is hij in de omgang echt het makkelijkste paard wat ik ken. Als ik "om" zeg, gaat hij keurig opzij. Hij staat zelfs los. Er lopen kinderen en honden om, achter en onder hem door, hij blijft gewoon staan.
Eigenlijk is het gewoon het perfecte paard

balli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:37

@manon: beschrijving erla: wat afstandelijk typje... wil graag voor je werken, maar je moet er dan wel zijn.... zeker van jezelf zijn, als jij maar een beetje onzeker bent en dat laat merken maakt zij er leuk misbruik van.... ik denk dat als ze een eigen "vast" baasje heeft dat ze voor je door 't vuur zal gaan, maar nu is ze niet zo'n mensen vriend.... ik denk dat ze eigenlijk wel geniet van aandacht, maar dat ze moeite heeft met het te uiten (iets mannelijks miss )...
tjah ik ben helemaal weg van 'r omdat ik van afstandelijke paarden houd (zo is mijn vz.paard ook).... maar dat afstandelijke scheen haar moeder ook een b'tje te hebben.....

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:56

Ik keek vandaag even op de site van BH. Daar staat nu op de eerste pagina een foto van een buitenrit en vooraan loopt een erg mooi schimmeltje. Dat is Isold toch niet??

jonur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:54

Haha uh nee dat is zeker niet isold. Als ik mij niet vergis is dat een wat oudere foto van alrun.

balli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:41

jawel, dat is wel isold! *is namelijk volgens mij afgelopen weekend gemaakt*...
isold, dan von, dan fafnir en dan efstur

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 17:50

Volgens mij is het ook Isold

PoelieWoelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:35

Isold is dan best wat breder geworden, wat minder babypaard maar kan ook momentopname zijn natuurlijk.. leuk beestje

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:41

Ze is zo ongeveer wel wat ik zoek