Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Royen was erg rustig en gegil, paarden en geklap van mensen deed haar niets! Erg leuk om mee te maken. We zijn nog even op een grasveldje wezen grazen naast allemaal springpaarden en voltigepaarden die hun kunstjes lieten zien onder muziek. 

al ben ik bang dat de merriegrond toch ooit eens uitgeput zal zijn

hihihi
ben erg benieuwd zeg

) een paar varens, rustig muziekje (pomp van bubbelmat stond in de gang dus geen lawaai) en heerlijk bubbelen
Ik miste alleen mijn cocktail en een lekkere ober maar dat onthou ik voor de volgende keer
Tinka schreef:Mooie merrie hoor Gert Jan.
Ik ben vandaag voor het eerst met Pathos naar het bos geweest (gewoon bij mij aan de overkant). Ik moest langs de trekpaarden van de buren en ook het bos zelf was erg spannend. Maar toch was ie best wel braaf. Sjaak hield hem nog wel vast voor de zekerheid. Alleen de tolt in het bos ging niet zo goed, hij gooide alles een beetje door elkaar omdat ie zo opgewonden was. Op de straat deed ie wel een heel stuk mooie zuivere tolt. Ik ben dus best wel trots op mijn ventje.
Tinka schreef:Pathos heeft een voorkeur voor draf en dus wat meer moeite met de tolt. Hij is natuurlijk ook nog jong en nog maar pas getraint in de tolt. Daar komt dan nog bij dat ik ook geen ervaring met gangenpaarden heb.
Hij kan dus wel heel goed draven, daar hebben sommige gangenpaarden weer moeite mee. Galop doe ik niet met hem, dan gaat ie alles teveel door elkaar halen, maar hij kan het wel goed.
... zo heb ik haar langdurig in een mooie gait gekregen... ik word alleen moe van het staan... (ik zoek een goede hoge kruk met een draaistoel
... zodat ik ondertussen een boekje kan lezen...
). Met hengst Gold idem dito... Ik train ze uitsluitend met mijn stem... en niet onder zadel... de paarden kennen mij al zolang... ze weten ondertussen wel meer van Gert Jan dan menig mens... ze weten wat ik wil en wat ik leuk vind... Rocky's zijn net als mijn Labradors... ze hebben een "want to please" mentaliteit... ze willen graag iets doen voor een mens... de truc is hoe "vertel" je ze wat jij van ze wil/verwacht... dat betekent dat naar mijn mening het paard de kans moet krijgen om jou goed te leren kennen... boekjes over trainen zijn niet aan mij besteed... ik heb mijn eigen manier van doen ontwikkeld (met vallen en opstaan en met wat lef en eigenwijsheid en doorzettingsvermogen...) Tinka schreef:Met longeren tolt ie helemaal niet, alleen stap en draf. En af en toe een huppeltje galop. Hij is wel heel braaf met longeren.
) gaan, dus zal ik wel vaak met vragen komen hier. Ik heb net jouw filmpje bestudeerd Magicline over de beoordelingen van mountainhorses, gaaf !