[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zamora

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:35

Die heeft echt een rond buikje :D
Wanneer is ze uitgerekend?

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:02

zo zeg, die is aardig rond, zo rond is delicia niet.
Delicia is vandaag uitgeteld, gisterenavond en vanmorgen was het uier erg groot, vanmiddag weer wat minder, tja, we wachten braaf af, tot die tijd blijf ik snachts in de caravan slapen, zo stoor ik de paarden niet en kan ik het goed horen, de caravan staat naast de paddock van delicia, de paarden hier staan nooit op stal, hebben altijd keuze om naar binnen of buiten te gaan.
Delicia heeft afgelopen nacht weinig gegeten en trekt zich steeds vaker terug uit de groep.
Overdag staat alles samen, in de nacht staat het verdeeld over groepen, de 2 jongsten (chasey en agrado) staan apart met extra voer, de rest heeft niet zoveel nodig.

tja, dus nog geen veulen, wel al kuikentjes, ik had een broedse kip en die heb ik maar wat eieren gegeven, inmiddels 8 kuikentjes, erg schattig, echt lente gevoel nu het weer nog

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:58

Ze moet nog bijna een maand -O-

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 07:52

je zou zeggen dat ze elk moment kan bevallen.
hoeveelste veulen word dit voor haar?
Tja het verschilt echt per paard, Delicia was van Agrado ook niet zo dik, terwijl moon erg rond was bij beide veulens, ligt denk ik ook aan de bouw en aanleg.
Agrado was ook niet erg groot bij de geboorte, chasey en toby waren bij de geboorte al behoorlijk groot.
ben benieuwd wat voor veulen je krijgt.

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:38

Hier is het ook nog even afwachten. Paloma loopt al weken met een gevulde uier rond maar 'er kan nog meer bij'. Ik ben erg benieuwd naar haar veulen. Een Paso is toch heel wat anders dan een Walker! ;)

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:52

Ik wacht nog op 2 geiten die moeten bevallen, nog 3 schapen die verlaat zijn een vriendin die deze maand moet, een vriendin die de volgende maand moet en 2 vriendinnen die over 3 maanden moeten bevallen van pulletjes _:- Volgend jaar wordt de pony waar royen bij staat gedekt (welschje) dus dan ook een veulentje :)

Update Royen:

Ze schiet omhoog en is haar wintervacht al bijna helemaal kwijt. Heeft wel ernstig last van een droge huid (allemaal sneeuw op mijn jas). Gister heeft ze zich weer eens aangesteld met gekke bokken en stijgeren in de paddock dus ze is kreupel (arme meisje) maar kreeg zonet een smsje dat ze al weer rap aan het lopen is dus het is gewoon een aanstellerige dame geworden (zou dat aan mij liggen? :=)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:00

Oh droge huid? Hoe dat dan?
Indyra is de rust zelve. Gister moest ik de paardjes alleen binnen zetten in de regen. Dus dan is het een kwestie van schuurdeur dicht, bakdeur open en ik vang ze later daar wel op haha. De 2 mannen schieten mij voorbij en gingen meteen grasjes eten. Maar indyra bleef heel lief bij mij staan en liep netjes met mij mee naar de schuur.
Die is tot nu toe niet snel onder de indruk van iets := Hoop zondag weer even te wandelen met der.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:11

Droge huid door het verharen denk ik, moet even lijnzaadolie geven dan is het (volgens bokt) zo weer over.

Royen is ook rustig als ik met haar bezig ben, alleen als ze in de bak staat vindt ze het heerlijk om even lekker los te gaan (af en toe een beetje te los :+) Ik laat Royen ook altijd los lopen, ze loopt ook netjes mee. Als ik dat bij die pony doe is die weg! Grappig dat Indyra dat ook doet :)

Heft Indyra haar hoofd ook zo omhoog (echt extreem omhoog) als ze ergens naar kijkt (een ander paard langs de weg e.d.)? En weet jij of de ligging van de staart kan veranderen, haar hele lichaam is ineens aan het groeien en veranderen en d'r kont ziet er een beetje apart uit (lage staart, hoekige kont) dat was eerst niet zo, ze had een mooie ronde kont en d'r staart lag er zowat bovenop.

Ik zal van het weekend wel een filmpje maken dan zie je het ;) Kan je ook eens een filmpje van Indyra hier plaatsen?

PS. waar is dat gangenpaardenforum? Ik weet daar nix vanaf ;)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:14

Niet extreem, wel oren rechtop en grote ogen :=
En ja ze zijn in de groei dus lichaam kan hier en daar veranderen. Dier is lekker overbouwd :+ Maar ik vind der nu al knap, dus jaarlingen (2-jarigen) worden alleen maar knapper :d
Ik zal eens proberen een filmpje te maken/plaatsen.

Www.gangenpaarden.nl geloof ik.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:33

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:16

Brego BRAAF! :D

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:20

WouW! Wat een prachtig circuspaard heb jij! :P

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:25

jodi schreef:
Brego BRAAF! :D

Die vooral ja .. hihi

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:43

leuke foto's!!

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:50

Zeer zeker brego braaaaaaaaaaaaaaaaaf! :D

Mooi getimed met de foto's ook!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:12

Wat een leuke foto's van Brego, wanneer gaat ie op puppy cursus?

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:25

Wij hebben een verassing :D
Vorig jaar onze draver merrie kyra wel gedekt (1 hengtigheid) maar leeggescand. omdat zij altijd de eerste keer pakte heb ik haar niet weer gedekt (in de zin van, als ze nu niet gelijk drachtig is dan is het niet meant to be)

maarrrrr blijkbaar was mevrouw het dara niet mee eens, want ze werd steds dikker tot ik besloot de DA te laten komen om haar op te laten voelen. En wat was het nieuws??? KYRA IS TOCH DRACHTIG :D 3 veulentjes nu dus, allemaal van Sam! :D

Ikke blij :+ :D

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:35

NkPrecious schreef:
Vorig jaar onze draver merrie kyra wel gedekt (1 hengtigheid) maar leeggescand. omdat zij altijd de eerste keer pakte heb ik haar niet weer gedekt (in de zin van, als ze nu niet gelijk drachtig is dan is het niet meant to be)

maarrrrr blijkbaar was mevrouw het dara niet mee eens, want ze werd steds dikker tot ik besloot de DA te laten komen om haar op te laten voelen. En wat was het nieuws??? KYRA IS TOCH DRACHTIG :D 3 veulentjes nu dus, allemaal van Sam! :D

Wat een leuke verassing. Zat het embryo zeker verstopt met scannen. Die Sam zal wel een trotse vader zijn met al die kindjes.

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:44

NkPrecious schreef:

_O- _O- _O- := dit is een goeie, die heeft jou voor de gek gehouden... Whisper heeft mij ook in 2008 voor de gek gehouden... was troch drachtig achteraf...

... "merries",,, :Y) :x

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:45

En ik ben ook trots op Sam :D haha ben echt benieuwd wat voor leuks er allemaal uit komt rollen vd zomer bij jou Leonie :P

Janou heeft sinds vandaag wat vollere uier dus begint nu spannend te worden hihihi

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:57

Spannend allemaal die veulens.

En leuk Leonie, toch een extra veulen, ben benieuwd!

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:17

hahha ja ze heeft zowel mij als de DA voor de gek gehouden. Veulen zal zich wel verstopt hebben destijds... Tis wat :P
Tis wel echt iets voor Kyra trouwens, onze oude grappenmaakster :D

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:16

Wel een leuke verassing!
Weet je wanneer het ongeveer zou moeten komen?

Ben ook benieuwd naar sam zijn veulens inderdaad. Maar er zijn tot nu toe echt prachtige veulentjes overal geboren!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:17

Wat leuk, een extra veulentje erbij ! Ik ben zo benieuwd naar de kleurtjes die Sam gaat rondgestrooid hebben. :j

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:19

kyra was tegelijk met de 2 andere merrie's gedekt, en is rond half juli uitgerekend :) Gelijk men DA 'getest', die gokte op de grootte van wat hij voelde van het veulen af dat ze nog 2 maanden moest! Dit klopte dus precies :)