Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ze staat in mn profiel
en op m`n website hihi

Citaat:hier laten de konijnen, de kippen met rust, andersom worden de cavias en konijntjes wel eens weggejaagd door de kippen, konijnen kunnen wel heel erg goed graven.
die komen overal in de natuur voor
), maar ze graven geen tunnels naar de kippen... zou wat zijn anders ontsnappen die verentoestanden via die tunnels
en de hazen en konijnen heb ik nog niet achter de kippen zien aanhuppelen...
... en ruiken...Citaat:...slapen in de caravan is dan handiger, ik lig heel dicht bij delicia en kan haar heel goed horen en zien...
,,,, ik weet dat hier mensen zijn die net als ik bij paarden slapen... in de box of buiten in de buitenbox... maar in een caravan??
waarom maak je geen touwtje vast aan delicia's rug... je rekent de afstand een beetje uit... andere uiteinde aan je grote teen (draadje via een raampje van je caravan)... en als delicia gaat liggen gaat je been omhoog
Tinka schreef:Heeft er iemand hier trouwens ervaring met een ontsteking na een castratie?
Pathos is dus 6 wkn geleden gecastreerd en er komt nog steeds een beetje pus uit de wond. Ik ben het nu aan het spoelen elke dag en hij heeft bijna 3 wkn antibiotica injecties gehad. Als het daarmee niet overgaat dan moet ie weer plat en de wond opgefrist (dat wil ik natuurlijk liever niet).
,,,,overleg over wat ik schrijf eerst met je eigen DA (is mijn disclaimer...) Tinka schreef:Die pus komt waarschijnlijk omdat de draad is ontstoken, dat gaat dan een beetje fistelen zeg maar.
Volgens de dierenarts die ik vandaag heb gebeld zet er gewoon nog een restje dood weefsel wat zit te irriteren zeg maar.
Ik denk dat antibiotica gewoon niet goed doordringt in de wond en dat het daardoor blijft pussen. Het is maar een klein beetje pus hoor, paar ml per dag schat ik.
Ik doe Pathos een praam op en dan laat ie het goed toe, alleen loopt ie dan vreselijk te kloten met zijn hoofd, hij heeft een hekel aan die praam.
Ik spoel met verdunde betadinescrub, dat doe ik in een 20 cc spuit, die doe ik dan helemaal in de wond en dan heel hard spuiten. Wel lastig want ik hang dan ondersteboven tussen zijn benen en omdat die wond tussen die flapjes van zijn zak zit heb ik er geen goed zicht op. Dat doe ik dus maar op gevoel.
Als het echt niet overgaat dan moet ie maar plat.
Kweek word maar zeer zelden gedaan bij dieren en zeker niet van een wond.
Tinka schreef:In Utrecht deden we altijd spoelen met verdunde betadine of jodium hoor, dan hadden we zo'n hele rugspuit vol om de wonden te spoelen. Theekleurige oplossing moest het zijn. Dat is dus maar een klein scheutje in een boel water. In die concentratie is het niet toxisch voor weefsels. Wij gebruiken dat ook altijd als ontsmetting voor een operatie.
Het is trouwens niet echt een abces, er zit een klein gaatje met een beetje slijmvlies/granulatieweefsel en daarop zit dus een beetje pus. Het is niet meer dik ofzo, is het wel geweest, maar met die antibiotica en vochtafdrijvers was dat snel weg.
Bij honden en katten gebeurt het ook vaak dat de vicryl eruit fisteld. Dan hengel ik meestal de draad eruit en geef een kuurtje antibiotica en dan gaat het weer goed.
maar je weet dan ook dat een correct wondtoilet na trauma gebeurd met schone borstel fysiologisch zout en een beetje milde zeep, dit om intacte cellen te beschermen/behouden. Betadine voor een OK: dit wordt dan gesmeerd op een intacte huid: de cellen hebben dan geen last van de toxiciteit ivm beschermende hoornlaag. Heeft pathos Vicryl gehad of iets dergelijks? Waarom gebruiken DA's vochtafdrijvers? Bedoel je diuretica? Of corticosteroiden? Granulatieweefsel is goed. Maar ik zou niet doorgaan met betadinescrub. Gewoon openhouden en spoelen met fysiologisch zout. Zijn alle hechtingen er uit of opgelost?
geen geklooi met water, paarden vinden het meestal verschrikkelijk om een waterslang op een wond gericht te krijgen (tenminste die van mij
) Dus ik doe het eigenlijk altijd zo
Dat van die 3 weken kan ik inkomen, toen was Precious ook veel onrustiger en paar dagen onregelmatiger met eten, maar dat loste zichzelf toen op na 2-3 dagen.. Zo'n ontstekeing later dan die tijd heb ik geen ervaring mee met paarden.. wel me tmijn hond maarja dta is natuurlijk niet echt vergelijkbaar... (2 prikjes en een week antibitica en toen was dat ook voorbij)
Succes in ieder geval!