[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NkPrecious

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:30

Als we dan toch verhalen aan het vertellen zijn: :+

Ik heb voor 2 jaar terug een keer gehad dat 's ochtends heeeel vroeg iemand die aan het hardlopen was met zijn hond op mijn raam aan het kloppen was. (ik slaap op begane grond) Ik denk wie gaat er nou om deze tijd op mij raam lopen kloppen?!?!?!?!?!?
Ik doe de voordeur open, staat die mevrouw: 'ik geloof niet dat de paarden in de voortuin horen ... toch?' Stonden de paardjes naast mijn slaapkamer in de voortuin te grazen :+

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:32

Gezellig! :D

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:54

wel lekker wakker worden :+

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:12

jodi schreef:
Bij mij liggen regelmatig veel draden op de grond en dan staat toch nog (bijna) iedereen op z'n plek.
Dat is heel prettig met 3 hengsten op het terrein! :P
Alleen Vivian neemt het wat minder nauw met de grenzen :+

Brave paarden toch. :Y)

Hengsten hier hebben ook veel pret en plezier in het iedere keer mollen van de paaltjes :Y) ... kost op een hoop geld en ergernis... ze hebben een paddock waar ze flink ruimte hebben met een pad en allemaal plekjes... een soort paddockparadijs.... als ik de paaltjes/schrikdraad repareer gaan ze in de buitenbox staan en loeren naar mij... toen heb ik maanden geleden de omheining versierd met rood/wit plastic lint, dit wappert in de wind en sindsdien mollen ze minder... ik heb zelfs geprobeerd om aan het schrikdraad van die aan/uit lampjes te hangen (met die mini batterijen die sommigen gebruiken om aan de hondenriem van bvb een teckel te hangen)... die gaan heel snel aan/uit... maar dat hielp niet... het rood/witte lint helpt goed: kun je in elke bouwzaak kopen... alleen oppassen dat ze het niet opeten...

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:50

Weet iemand of 2 jonge kippen bij een 5jaar oude konijn gezet kan worden? En welke klimplanten zijn veilig (niet giftig/niet eetbaar) voor ze? Ik krijg namelijk 2 kippen maar mijn schoonmoeder wilde ook meteen haar konijn bij mij dumpen :+ Erg lief en leuk maar wat zijn de mogelijkheden.Wil graag een gaashekwerk met klimplanten. De beestjes komen op een stuk te lopen van 20 meter bij 2 meter breed (langs het huis) maar daarom moeten we wel de sloot afschermen met gaas en ik wil daar dus iets van klimplanten tegenaan. Van google wordt ik tot nu toe niet veel wijzer. :P

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:45

@Rosalie: Ik moest nog werken vandaag, nu heb ik 2 weken vrij :D ben zoooooooo blij hahaha
Maar Janou toont nog niet veel dus dat kan nog wel even duren..misschien weer 3 weken overtijd?? :P

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:55

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:59

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:05

hier lopen de kippen cavia's en konijnen bij elkaar en ik heb een kipje en haan bij de paarden lopen en daar lopen ook de katten en af en toe 1 van onze honden.
dus ik zou het doen.
Kippen eten vaak de dingen die giftig zijn niet, konijnen zijn wat minder slim op dat gebied, ik dacht dat alle klimplanten giftig waren, ooit eens gehoord, weet niet of het waar is.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:33

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 16:19

ik zoek een heel leuk iemand (m/v) om samen ritten te maken op mijn paarden, of met zijn/haar paard. kan ook in gelderland of ten noorden van overijssel, of in duitsland... sinds enige tijd heb ik een degelijke 2paards paardentrailer. bij voorkeur PB

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 18:03

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:24

Nou over uitbrekers gesproken.... %)
Ik kwam (is al weer 5 jaar geleden) bij mijn knollie in de wei. Stond met een vriendin van mij samen met die van haar. Ik fluit zoals ik altijd naar Segull doe maar er kwam niemand naar het hek. Er was geen bont paard in de wei... Schrok me dood!
Niks geen open gebroken hek of draad te zien..
Ik alle paardenmensen in paniek opgebeld natuurlijk om een zoektocht te hebben door het hele dorp (er was behoorlijk veel bos en ook een snelweg in de buurt dus reden om Segull snel te vinden!). Komen een stuk of 5 mensen aan om te helpen en het verhaal aan te horen hoor ik een enorme gelukzalige proest wat mij héél bekend voor kwam!?! 8)7
Raar, want ik zag Segull nergens. Vervolgens zie ik iets bewegen in de wei van de buren. Dus ik ga kijken.. Staat Segull aan de andere kant van een 3 meter hoge heras hek!! VREEEEEEMD! _O-
Bleek hij een losse rand in het heras hek gevonden te hebben wat nog geen halve meter omhoog kon vanaf de grond en ook nog geen halve meter breed was, waar meneer onderdoor is gekropen zonder een gat te graven.. Wat een clown!
En het gras is altijd groener aan de overkant. Dat heeft Segull me toen toch wel even duidelijk gemaakt! *\o/*

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:31

CrazyCat schreef:
Hier een linkje naar een overzicht van giftige planten voor konijnen: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/gifti ... ijnen.html

Die had ik inderdaad ookal gevonden, maar als ik dan een plantennaam van het lijstje kopiëer en het neerzet op google zijn de meeste van die planten dus weer giftig voor kippen... Nogal lastig. Maar zat te denken of ik niet beter gewoon een stook siergrassen kan neerzetten en daar gewoon wat gaas omdoen zodat ze de spietjes die eruit steken wel kunnen opeten maar niet de plant doodmaken. Siergrassen (tot nu toe welke ik heb gezien) zijn niet giftig voor kippie's of nijntjes :) Zo hebben ze wat te doen en kunnen ze elkaar ook uit de weg gaan. Het konijn is een mannetje (ongecastreerd) en 'rijdt' altijd op een voetbal die in de tuin ligt, gaat hij dat dan niet met de kippen doen (dus de kippen berijden) of laten die dat niet toe?

Ik heb een stuk van om en nabij 20 meter lang en 2 meter breed, de bedoeling is om een soort rotstuin aan de ene kant te maken met grote stenen en een hok. En ook wat grove boomstammen en een ondergrondse tunnel (breed genoeg als de kippie's er per ongeluk ingaan) en aan de andere kant van de tuin wil ik een klein terrassje maken zodat we in de 'minikinderboerderij' gezellig kunnen zitten.

Wat ik me wel nog afvroeg, hoe hoog kippen kunnen springen want ik wil wel bloementjes in hoge bloembakken neerzetten maar dan moeten ze natuurlijk niet te laag staan.

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:54

Citaat:
Wat ik me wel nog afvroeg, hoe hoog kippen kunnen springen want ik wil wel bloementjes in hoge bloembakken neerzetten maar dan moeten ze natuurlijk niet te laag staan.

hoog... bij mij springen kipjens heel hoog... ruim 1.20 meter springen ze ... of fladderen ze... over de omheining... en zitten ook in bomen...

sinds een paar maanden moesten er zo nodig kippen komen... OK... ze zijn hier ook gedumpt :+ ... wel mooie kippen... en een zeer tamme haan... maar ik bemoei mij er niet mee heb ik gezegd. Wel zag ik ze steeds op de weg lopen... toen heb ik gezegd: ophokken en niet meer loslaten zonder toezicht... (anders eet ik ze op dreigde ik :Y) immers ik ben van een oudere generatie... maar niet heus hoor... ik zou ze nooit opeten hihi ;))

eerst legden ze geen eieren, toen moesten er zonodig kunsteieren komen om ze aan de leg te krijgen, nu dagelijks een productie van 7 a 9 eieren... dus dan weten jullie dat er een complete kippenterrorhorde is gedumpt :( die als maar groter wordt... omdat men nu wil dat de kippen moeten "broeden"... en een deel van de wei is door de kippen in beslag genomen... en dagelijks gaat men vele malen kijken naar die kippen en vergeten ze stroom weer aan te zetten van het schrikdraad... dus hou op over kippen >;) >;) >;) >;) >;) >;)
kippen zijn slimme "vogels"... 8-)
Laatst bijgewerkt door TheMagicLine op 10-05-10 15:03, in het totaal 2 keer bewerkt

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:58

Ik had een haan die op 2,5 meter hoogte de boom invloog om te slapen.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:05

:') dit gaat allemaal wat lastiger worden dan ik dacht.... aan de andere kant van het hek is namelijk een stijle afgrond met een brede sloot. Ik neem aan dat kippen niet hun zwemdiploma's hebben? Ik wil geen net over het tuintje want dat gaat niet i.v.m. het terras. Helpt het als ik ze in de sloot gooi en ze er weer uitvis? Dan zijn ze op de hoogte van wat er achter de heg zit _O- :') Grapje natuurlijk!

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:09

Citaat:
Helpt het als ik ze in de sloot gooi en ze er weer uitvis?

ik weet zeker dat ze in no time de sloot uitfladderen :+ maar ik denk dat die kipjens je dat niet in dank afnemen... ze zullen dit nooit meer vergeten en je zal ze nooit meer kunnen vangen en als gevolg zitten ze voortaan in de hoogste boom/bloemenbak...

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:22

En mochten ze er niet uitfladderen dan is het probleem ook opgelost...Afbeelding

:+

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:25

Foei :P

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:17

jodi schreef:
En mochten ze er niet uitfladderen dan is het probleem ook opgelost...Afbeelding

:+

Nee het zit dit keer anders: ik wil uit eigen wil kippen :+

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 18:31

de kipjes van mijn overbuurman zitten achter een draadje van 1m hoog en die blijven daar netjes achter. :)

gangenpaarden.nl doet het bij mij nog steeds niet, hoe zit het bij jullie ?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 18:33

Bij mij doet het forum het weer :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 18:41

Jeej ! *\o/* Ik kan weer veullies kijken. :D

Frida, ben je ook van plan om Janou door Sam te laten dekken of blijft ze Silvers maatje ? (gewoon uit nieuwsgierigheid)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 18:59

Ik was/ben van plan dit jaar Janou door Sam te laten dekken..maar zit beetje met ruimte gebrek dus weet niet of het gaat lukken Silver en Janou te scheiden :P Weet nog niet hoe ik dat ga oplossen :=
Heb je interesse in veulen van die combi? :P