Citaat:
Wat ik me wel nog afvroeg, hoe hoog kippen kunnen springen want ik wil wel bloementjes in hoge bloembakken neerzetten maar dan moeten ze natuurlijk niet te laag staan.
hoog... bij mij springen kipjens heel hoog... ruim 1.20 meter springen ze ... of fladderen ze... over de omheining... en zitten ook in bomen...
sinds een paar maanden moesten er zo nodig kippen komen... OK... ze zijn hier ook gedumpt
... wel mooie kippen... en een zeer tamme haan... maar ik bemoei mij er niet mee heb ik gezegd. Wel zag ik ze steeds op de weg lopen... toen heb ik gezegd: ophokken en niet meer loslaten zonder toezicht... (anders eet ik ze op dreigde ik
immers ik ben van een oudere generatie... maar niet heus hoor... ik zou ze nooit opeten hihi
)
eerst legden ze geen eieren, toen moesten er zonodig kunsteieren komen om ze aan de leg te krijgen, nu dagelijks een productie van 7 a 9 eieren... dus dan weten jullie dat er een complete kippenterrorhorde is gedumpt
die als maar groter wordt... omdat men nu wil dat de kippen moeten "broeden"... en een deel van de wei is door de kippen in beslag genomen... en dagelijks gaat men vele malen kijken naar die kippen en vergeten ze stroom weer aan te zetten van het schrikdraad... dus hou op over kippen
kippen zijn slimme "vogels"...
Laatst bijgewerkt door TheMagicLine op 10-05-10 15:03, in het totaal 2 keer bewerkt