bij mij doen beiden het ook niet, hoofdsite en forum, sinds een paar uur doen ze het niet. maar het is ook een ouderwets forum qua programmatuur, wordt tijd om een keer te upgraden naar een meer robuuste versie... er worden wellicht te veel foto's op geplaatst, ongecontroleerd en ongelimiteerd... wellicht zijn er geen bytes meer over in het geheugen... hier op bokt.nl is er niet voor niets strenge controle... anders loopt het geheugen/opslag zo vol.
bokt ligt er ook wel eens uit, zojuist deed gangenpaarden het weer. Elke forum ligt er wel eens uit, kan gebeuren, gewoon later op de dag weer proberen.
bij mij doet ie het ook niet, maar bon dat zal wel weer in orde komen. Idd, elk forum ligt er wel eens uit. Om de beheerder daar nu een bericht voor te sturen... We mogen al lang blij zijn dat ie de boel niet van het web smijt.
TheMagicLine
Geplaatst: 05-05-10 22:28
jokari schreef:
We mogen al lang blij zijn dat ie de boel niet van het web smijt.
hij doet het nog steeds niet ik wilde naar foto's kijken enz.
dat zou jammer zijn... als het forum weg zou zijn ik amuseer mij altijd kostelijk met gangenpaarden.nl bekijken
morgen zal hij het wel goed doen, weer opnieuw opstarten vroem broem vroem rokketokketok wegenwacht er bij en klaar is Dirk/Kees.
ik kan mij niet voorstellen dat het forum stopt.
TheMagicLine
Geplaatst: 06-05-10 00:04
Pazezels... kruising tussen Paso's en ezels... blijkbaar steeds populairder in Oostenrijk.
Met veel plezier kijk ik al geruime tijd naar foto's en video's van deze prachtige schepsels in de gangenpazezelwereld Aanvankelijk was ik wat argwanend zo van een kruising tussen een "burrico" en een Paso Peruano En waarom Paso's?
Kijken jullie mee en geniet van deze prachtige gangenpazezels (muilezels) Balthasar en Mikado, 2 gangenpazezels uit Oostenrijk :
Ik zou er wel eentje van dichtbij willen bekijken... ik ben enorm nieuwsgierig geworden naar deze prachtige gangen-pazezels Zijn er Pazezels in Belgie? In NL?
Voor mijn hengst Gold maakt het niets uit denk ik zo uit de losse pols voor één keer alleen ben ik altijd zeer op mijn hoede voor ezels i.v.m. longworm.
lovemyladie
Geplaatst: 06-05-10 11:00
In Brazilie lopen er ook verschillende rond, gewone muilezels met gang dus. Alleen dan geen kruising met paso maar kruising met MM.
Walking Mules zijn vanaf $ 8.000,- maar pas op, een muilezel is geen paard. Hun karakter is duidelijk anders en daar moet je van houden cq mee om kunnen gaan.
Tinka
Geplaatst: 06-05-10 17:20
Er is ook nog verschil tussen een muildier en muilezel, ook kwa karakter. Muildier, moeder paard, vader ezel en bij een muilezel is het andersom. Ze zijn wel leuk in ieder geval.
TheMagicLine
Geplaatst: 06-05-10 17:29
Op Curacao liepen de wilde ezels af en toe om ons huis... mijn moeder joeg ze altijd weg omdat ze haar tuin wilden slopen en wasgoed van de lijn trekken (deden de geiten ook... die aten het wasgoed op ). In mijn jeugd woonden we vrij, behoorlijk afgelegen in de buurt van Hato. Ezels waren heel leuk! We probeerden ze ook wel eens te vangen. Maar je moest wel uitkijken.. sommigen konden flink schoppen. En als je ze kon aaien dan deden wij er als kind een touw om de nek... maar ze bleven staan, niet vooruit of achteruit te branden... enorm koppig. soms konden ze wel urenlang op dezelfde plek stilstaan...
Maar ezels zijn echt enorm taaie dieren, kunnen tegen een stootje... maar wel klein...en ook heel leuk! Echte karakterdieren.
Hoe hoog zou zo'n pazezel kunnen worden?
smaos
Geplaatst: 06-05-10 18:08
Ik had Abby ook willen laten dekken door een grote ezel, maar heb nu andere pony teruggekocht, dus hoef er geen 3e bij, voorlopig, maar blijft wel een droom, zijn zo'n leuke diertjes, muildieren, zou geen muilezel willen. Vraag maar eens aan Sue, daar de buurman, die fokt gaited mules, zijn ze niet over te spreken hoor! Just a bunge of crap!!! Toen ik zei dat ik ze best leuk vond, nou had ik me toch wat gezegd....
De Oostenrijker zegt dat zijn 'mulis" erg aanhankelijk zijn, en zich vaak hechten aan 1 persoon (gelijk een soort diefstalverzekering...) ... anders zijn ze niet voor of achteruit te krijgen. En ze kunnen veel dragen ... tot 150 kg vertelt hij. Het zijn ontzettend lieve en leuke dieren zegt hij. Maar ik vind deze "pazezels" ontzettend mooi. Muilezels/dieren heb ik van kinds af aan mooi gevonden.. daar trokken de cow boys in het oude westen de bergen mee in, de goudzoekers enz. En ze hebben vaak een zeer mooie gang!
NB geen berichten op deze forums plaatsen... ik haal ze straks weer uit de lucht...
Kaplaars
Geplaatst: 07-05-10 21:43
ik werd net gebeld:"Volgens mij zijn jouw paarden ontsnapt.." En ja hoor, ze stonden in het net ingezaaide maisveld tegenover ons huisje. De wei ligt helemaal achterin. Ze zijn uit de wei gebroken, over het terrein, de straat op, gelukkig gelijk het maisveld in. Gelukkig lieten ze zich opvallend gemakkelijk weer vangen. En zijn we weer terug gelopen. Ze hebben twee omheiningspalen omgegooid en zijn over de draad heen gestapt. We denken dat er niet genoeg stroom op de draad stond. Ze zijn weggelopen uit een weide met volop gras. De rest is een raadsel, maar met weet van wat er allemaal had kunnen gebeuren, is het heel goed afgelopen. Net nog even alle paarden gecheckt, en ze staan er goed bij.
Tinka
Geplaatst: 07-05-10 21:50
Dat is schrikken Kaplaars, gelukkig staan ze weer veilig in hun wei. Mijn paarden hebben ook weleens het draad gemolt en een hele rij palen gesloopt. Toen stond er genoeg stroom op het draad. Dat doen paarden gewoon soms, geen idee waarom. En Sara, mijn tinker rent vrij vaak dwars door het draad heen, maar die is dan ook vreselijk lomp.
Ja soms is er niet echt een aanleiding. Normaal gaan ze niet over een wit draadje op de grond. En nu dit..
Dan is het natuurlijk ook gewoon een dier van 600 kilo, die een bepaalde kant op wil.
TheMagicLine
Geplaatst: 07-05-10 22:18
Ja dat is zeker schrikken... het is gelukkig goed afgelopen.
Eergisteren stond er opeens een merrie met 2 kleine veulens (2 ling) in de wei naast hengst Gold en Star, waren ergens ontsnapt. En Magic stond vorig jaar buiten de wei te grazen... En Whisper is in 2008 ontsnapt uit een wei vol gras (5 hectare)... en nam toen ook 20 of zo andere mee... ik weet zeker dat Whisper initiatief nam aangezien zij de baas was van die kudde pony's en zij wat wondjes aan de voorbenen had en de rest niet... en midden in de nacht liepen de dames dwars door Vriezenveen heen, over de dorpsstraat met allemaal lokale politie-agenten (uit vriezenveen en almelo) achter hun aan ik wist van niets en sliep... de volgende ochtend waren er geen paarden in de wei... toen schrok ik mij dood... na wat omvragen trof ik ze aan in een weitje van 30 x 30 meter... doodgemoederd stonden ze daar te wachten. Politie had ze daarin (een willekeurig weitje) gepropt... met veel moeite... gelukkig waren het geen Pazezels anders konden ze de dames niet vangen
Kaplaars
Geplaatst: 08-05-10 08:04
wat een ontsnappingsverhalen komen hier naar boven. De politie erbij... nou dat was hier gelukkig niet nodig. Ze zijn hier ook uit een weide vol gras gegaan... maarja, het gras bij de buren...
Das minder Noa was bij mij echt de ontsnapper...en toen Silver er bij stond nam ze hem mee kon ik ze tussen de schapen vandaan plukken bij de buren
Kaplaars
Geplaatst: 08-05-10 10:11
Bhééééh wat vervelend Moet jij trouwens niet Janou in de gaten houden? (nog maar 1 dagje )
(gangenpaardenforum doet het bij mij nu nog steeds niet.)
jodi
Geplaatst: 08-05-10 11:10
Bij mij liggen regelmatig veel draden op de grond en dan staat toch nog (bijna) iedereen op z'n plek. Dat is heel prettig met 3 hengsten op het terrein! Alleen Vivian neemt het wat minder nauw met de grenzen