[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 00:01

Hmm.. ik wacht dan liever een aantal maandjes totdat ik met Doll op de koeien kan. Vind dat denk ik leuker, al was jouw plan een goed idee. Kost toch best wel wat geld dus dan doe ik het liever met mijn eigen knol. ;)

Welke keuzes heb je eigenlijk allemaal nog open voor Moon? Weet niet hoeveel ggk Tennessee hengsten hier in Nederland staan?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:58

Ori is vannacht bevallen om een uur of 3, heb het helaas gemist, was net te laat. Het is een merrietje en de kleur is vos. Ik zal zo snel mogelijk foto's plaatsen. Ik dacht vanmorgen al een pasje tolt te zien :D

Allegra

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:52

Gefeliciteerd!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:23

gefeliciteerd :D een merrietje, wat leuk! Snel foto`s ja :P

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:15

Proficiat, we wachten op de foto's!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:24

gefeliciteerd, gaaf dat je al een tolt hebt gezien.
ben benieuwd naar de fotootjes :)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:32

Nienke haar veulen is ook geboren :D

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:04

ja, net gekeken, leuk zeg.
Ze zal vast zelf snel het nieuws vertellen.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:06

leukk gefeli allemaal :D
Hoelang moet jij nog wachtne joyce?

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:29

delicia is 12 mei uitgeteld, hoe lang we nog moeten wachten weet ik niet ;).
Met Agrado was ze 3 weken te laat, maar goed, dat was in het najaar, nu zijn we in het voorjaar, wellicht is ze dan eerder lol.
morgen over 3 weken is ze uitgeteld.
Dr uier is wel aan het veranderen maar nog niet echt gevuld, we wachten het verder vrolijk af.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:27

Spannend joyce! Janou is 9 mei uitgerekend :P Komt toch al dichtbij ineens.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:26

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 23:53

Een bijzondere neef van mij heeft een aantal weken geleden voor zijn zoontje een Rocky merrie gekocht, het moest een absolute lieverd :(:) zijn (zoals Dream), en zo'n merrie heb ik voor hem gevonden ;) . Het is een prachtig volbloed merrieveulen van 11 maanden oud, in de kudde komt ze als eerste naar de mensen toe, een zeer vriendelijk karakter. Ze heeft 1 silvergen, vader is zwart: Double Eagle, en moeder is Silver: Smith's Flecia, en ze heeft 'Nuncio's Silver Fable', Smith's Ginger, Choco-Lot, Double Eagle enz in haar bloedlijn.

De prijs was ook uiterst vriendelijk, merrie komt van mijn vrienden Sue en Wendell vandaan, ze is eigen fok van Sue Wells.

Stamboom: http://www.rockymtnhorse.org/rmhPedigree.asp?reg=2009042913&level=6

Ze blijft minstens tot minstens eind van het jaar in Kentucky staan, wij zijn geen voorstander van overvliegen van zulk jong spul in hun uppie in een container... ze moet eerst getraind worden om soepel trailers in en uit te lopen, en ze moet mentaal opgewassen zijn tegen zo'n traumatische vliegreis enz...

Deze merrie heeft een prima gait in de wei, en zal mijn merrie A Whisper of Magic overtreffen qua gang enz...

Een merrie die ik heb uitgezocht, in zoeken ben ik beter dan in verkopen... een paard of veulen verkopen vind ik heel erg emotioneel en uiterst moeilijk... het is mij tot nu toe niet gelukt...

Dus weer een Rocky er bij in Europa *D

2 foto's:

Afbeelding
Afbeelding

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 05:27

Foto's zijn gisteren in Kentucky gemaakt, ze staan met allemaal jonkies bij elkaar buiten op gras: zie foto onder, vóór de bovenste foto's zijn gemaakt stonden ze gezellig te grazen (vandaar de dikke buiken) en met een karretje gaan Sue en Wendell er naar toe en roepen ze en komen ze naar de poort.

Sinds Dream ben ik steeds meer gesteld geraakt op de wat kleinere Rocky, meer het kinderformaat, die zijn ook enorm gewild merk ik, kinderen zijn er helemaal weg van die kleintjes, en als ze dan ook nog super super mak en lief zijn... is het heel leuk denk ik om ooit een groep kinderen voorbij zien te stuiven op allemaal kleine Rocky pony's :j

Sue verwacht dat Cindy uitgroeit naar 15 hands, maar ik denk dat het niet zo is, is puur intuitie :D

Cindy Mae staat links voor op de foto, ze is aan het grazen naast haar vriendje pientje een jonge hengst:
Afbeelding

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 08:25

Tinka: leuk veulen hoor. geniet ervan, enne hoe is het met mams?

zamora: ja het komt nu dichterbij, dat doet het al maanden ;) maar idd, het is bijna mei, het kriebelt ook bestwel als ik links en rechts onderweg naar mijn werk, veulens rond zie hupsen.
ik kijk nu dagelijks ff naar het uier van Delicia, ik verwacht in ieder geval de komende week nog geen veulen.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 08:28

Bij mij op stal ook rond half mei. Zelfs ik vind het spannend terwijl het niet eens mijn veulen is hihi.
Maar gewoon altijd leuk.
Ook om het toen te zien bij Gyps vorig jaar, met mooie Armando

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:13

Paloma haar uier vult zich langzaam aan, het zal niet lang meer duren of wij zijn een Paso veulen rijker! Paloma ziet er prachtig uit en is er helemaal klaar voor.

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 09:53

Whisper is gisteren bij de hengst gezet (Gold), Gold blij :D

Volgend jaar maart hopelijk een veulen van Whisper.

Straks een video van de hofmakerij... moment supreme heb ik er uit geknipt.

Magic pas in juni/juli of zo.

Al dat veulenwachtgedoe is op mijn leeftijd nogal vermoeiend.

Volgend jaar dus 2 veulens van Magic en Whisper.

Op de video straks is eerst Star goed te zien, Gold en Star staan bij elkaar in de hengstenpaddock. Eerst stond Gold samen met Lucky. maar Lucky is nu van mijn zoon en staat bij Toril in Thuringen. Star is toen bij Gold geplaatst, dat gaat goed, wel raar zo'n hengst van 7 jaar en een veulen van net geen jaar oud, vader en zoon. Star moest wel erg wennen en was in het begin heel erg stil, hij mist zijn vriendje Phenix: die staat ook bij Toril.

Het is wel moeilijk, ik mis de paarden heel erg Dream, Phenix en Lucky, ik moet vaak aan ze denken. 2 veulens volgend jaar is ook leuk, nieuw leven, en kleintjes, is altijd heel fijn. Maar toch blijft afscheid nemen van dieren erg moeilijk vind ik.

Star is een mooie jaarling aan het worden, een lief dier, erg mak, loopt steeds achter Gold aan, een hummeltje die zo'n grote beer volgt. Wel heel apart, ze nemen voorbeeld aan Gold, een makke hengst, en dat is erg goed vind ik. Zo is Lucky eerst door Magic en Whisper opgevoed, en later door Gold, en het resultaat is zeer bijzonder.

Tot nu toe zijn door mijn merries 4 Rocky's "geproduceerd".. wat klinkt dat oneerbiedig... volgend jaar dus al weer 6 als alles goed gaat... bij elkaar zijn er dan al heel veel Rocky's door mijn handen gegaan...

De veulens volgend jaar, wat ik met beiden ga doen weet ik nog niet helemaal zeker. Ik wil ze niet meer zo lang aanhouden, maar iets eerder afspenen. 1 wordt so wie so verkocht om een klein deel van mijn kosten te dekken.
Laatst bijgewerkt door TheMagicLine op 22-04-10 10:21, in het totaal 10 keer bewerkt

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 09:58

Tevreden Paloma met een lekker buikje.

Afbeelding

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:38

even geduld met de video... momenteel een kleine technische "storing" :+

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:19

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:15

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:59

Mijn supermooie hengstveulen Mark's Magic Star, roepnaam: "Star", Star No 1 :D staat weer bij Gold en Whisper en Magic zijn ook weer bij elkaar: Gold brullen van liefdesverdriet <3 . Morgen gaan ze nog een keer bij elkaar: Whisper en Gold en dan afwachten of de bevruchting is gelukt, alhoewel ik vrijwel zeker weet dat het is gelukt omdat Gold vanmorgen nog heel druk in de weer was met een fruitmand met appels/peren en andere vruchten voor Whisper 8-)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 22:38

De dierenarts is net bij ons geweest. Gaat niet zo goed met het veulen van Ori, ze ligt heel veel, drinkt weinig en is lusteloos. Ze heeft ook diarree. Er waren teveel darmgeluiden en de pols en ademhaling waren te hoog, beetje koliekerig. Ze heeft buscopan gehad, daarna ging ze gelukkig drinken, maar het blijft eng zo.

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 23:35

Hè wat vervelend. Had de dierenarts enig idee van de oorzaak? Hoe is de merrie hieronder?