Whisper is gisteren bij de hengst gezet (Gold), Gold blij
Volgend jaar maart hopelijk een veulen van Whisper.
Straks een video van de hofmakerij... moment supreme heb ik er uit geknipt.
Magic pas in juni/juli of zo.
Al dat veulenwachtgedoe is op mijn leeftijd nogal vermoeiend.
Volgend jaar dus 2 veulens van Magic en Whisper.
Op de video straks is eerst Star goed te zien, Gold en Star staan bij elkaar in de hengstenpaddock. Eerst stond Gold samen met Lucky. maar Lucky is nu van mijn zoon en staat bij Toril in Thuringen. Star is toen bij Gold geplaatst, dat gaat goed, wel raar zo'n hengst van 7 jaar en een veulen van net geen jaar oud, vader en zoon. Star moest wel erg wennen en was in het begin heel erg stil, hij mist zijn vriendje Phenix: die staat ook bij Toril.
Het is wel moeilijk, ik mis de paarden heel erg Dream, Phenix en Lucky, ik moet vaak aan ze denken. 2 veulens volgend jaar is ook leuk, nieuw leven, en kleintjes, is altijd heel fijn. Maar toch blijft afscheid nemen van dieren erg moeilijk vind ik.
Star is een mooie jaarling aan het worden, een lief dier, erg mak, loopt steeds achter Gold aan, een hummeltje die zo'n grote beer volgt. Wel heel apart, ze nemen voorbeeld aan Gold, een makke hengst, en dat is erg goed vind ik. Zo is Lucky eerst door Magic en Whisper opgevoed, en later door Gold, en het resultaat is zeer bijzonder.
Tot nu toe zijn door mijn merries 4 Rocky's "geproduceerd".. wat klinkt dat oneerbiedig... volgend jaar dus al weer 6 als alles goed gaat... bij elkaar zijn er dan al heel veel Rocky's door mijn handen gegaan...
De veulens volgend jaar, wat ik met beiden ga doen weet ik nog niet helemaal zeker. Ik wil ze niet meer zo lang aanhouden, maar iets eerder afspenen. 1 wordt so wie so verkocht om een klein deel van mijn kosten te dekken.
Laatst bijgewerkt door TheMagicLine op 22-04-10 10:21, in het totaal 10 keer bewerkt