[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 22:49

wie gaan er zondag?
wij gaan zondag heen, met gastpaard :D

Zamora schreef:
Welke dag ga je? Sam is er ook aanwezig en zal een demo mee gereden worden.
Ik ga zelf de maandag waarschijnlijk even kijken :D

joyfordogs

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 07:23

@ tinka, sterkte.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:34

Veel sterkte Tinka, hopelijk vind je een goeie oplossing :(:)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 07:45

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 08:21

Tinka, heel veel sterkte!
En Joyfordogs: Wat is het toch een knappe jonge. Hele mooie foto's trouwens ook.

Lily is vandaag jarig :#
(gelukkig zei mijn vriend het tegen mij, want ik was het al weer vergeten :o . Ach ze weet het zelf toch niet :')

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 08:52

Worteltjestaart! :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 09:04

Gefeliciteerd Rosalie!! :D 2 jaar alweer, wat gaat de tijd hard! :D

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:20

Ze heeft net een pedicure gehad. :Y) En leuk dat ze het vond.... -O-
Hihi

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:40

Ik heb een jarig dravertje staan hier hihi. 6 jaartjes

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:26

Royen is trouwens ook vorige week (31 maart) 2 jaar geworden! Gaat hard ineens zeg! Nog even en ik moet er al op :')
Ga volgende maand eindelijk op die ijslanders rijden, om het tölten ook straks te kunnen aanvoelen en het rijden weer op te pakken (heb sinds ik Royen heb eigenlijk niet meer gereden, zo'n 1,5 jaar dus :o)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:24

Dier 31 mei 2 jeeeeeej hahah :D
Pff ik wil echt een keer langs komen hoor Maayk om het halfzusje te bewonderen!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 09:48

ja, een jaar is zo om, de tijd gaat snel, en tja dat onze dieren een jaartje ouder worden, vind ik niet zo erg, maar wijzelf blijken daar ook gewoon een jaar ouder bij te worden, dat is een beetje jammer haha.
Ja Agrado is zich echt aan het ontwikkelen, ik ben trots op hem, tenslotte toch ons eerste eigen gefokte veulen.

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 10:15

Royen schreef:
(heb sinds ik Royen heb eigenlijk niet meer gereden, zo'n 1,5 jaar dus :o)

Hi Royen, ik heb een 'oom' (nu ruim 3,5) van jouw paardje als ik me niet vergis. Die is de afgelopen maand beleerd onder het zadel.

Ik heb al bijna een jaar vrij weinig/nauwelijks actief gereden, en heb nu dus de eerste keren op mijn eigen 'baby'paardje gereden. Ik mocht zelfs als eerste mens op zijn rug zitten, vond dat toch wel een hele eer. Paardje is echt ontzettend braaf en doet goed zijn best, dus hopelijk is dat een familietrekje. ;) (Nou over een poosje nog een wat meer gecontroleerde tölt, en dan ben ik helemaal gelukkig :Y) )

Geweldig toch om je eigen jonge paardje zo te zien groeien! (zowel mentaal als fysiek) :D

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 10:28

Agrado zie je gewoon groeien en ontwikkelen (op de foto's dan he)

Djini: volgens mij heb ik een tijdje terug een topic van jouw gevolgd over welk zadel je zou nemen voor jouw paardje. Toen nog niet ingereden. Waar heb je uiteindelijk voor gekozen.

@Royen: ik heb ook al een tijd niet gereden en denk dat ik niet eens mijn voet meer in een beugel krijg zo stijf ben ik geworden. :D Gelukkig is de mijne niet zo hoog O:) Hoe groot is royen nu?

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 10:43

Kaplaars schreef:
Agrado zie je gewoon groeien en ontwikkelen (op de foto's dan he)

Djini: volgens mij heb ik een tijdje terug een topic van jouw gevolgd over welk zadel je zou nemen voor jouw paardje. Toen nog niet ingereden. Waar heb je uiteindelijk voor gekozen.

Op de stal waar hij ingereden is, hebben ze een dressuurzadel van een goed merk gebruikt (weet niet precies welke). Die hadden ze toevallig liggen, en ze waren zo vriendelijk om die beschikbaar te stellen.
Thuis heb ik nog diverse merken/modellen boomzadels geprobeerd, maar helaas zonder succes.

Nu rijd ik maar even met mijn barefoot. Deze ligt op zich wel mooi, en paardje loopt er heel lekker mee. Enig nadeel is dat dit zadel ontzettend schuift; zowel voorwaarts, als zijwaarts. En ik heb er zo weinig steun aan (al vind ik dit toch prettiger dan een dressuurzadel :j ).
Ik vertrouw het zadel niet helemaal als er gekke capriolen komen... ben dan bang dat het misschien te scheef zakt. maar dat zal met een boomzadel helaas ook precies zo zijn.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:29

Rosalie: Moet je maar keertje op Janou komen rijden als ze weer onder het zadel is :P

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:04

Ben net thuis van de gangenpaarden-dag in Reesdal. Was super leuk! :) Heb ook weer even mogen genieten van Kyra en Precious dus dat was ook erg leuk.
Het rijden was geweldig, die gangen zijn ontzettend gaaf! En nou maar hopen dat Royen het later ook kan :P (ik heb wel een beetje spierpijn en kom er net achter dat ik een blaar op mijn voet heb, even nieuw schoeisel halen :+)

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:05

Heey Djini, wat is de afstamming van je paardje? Leuk koppie heeft ie! :)

@Kaplaars: 2 dagen terug toevallig nog opgemeten, ze is nu 1.46m. Dus dat schiet al op :P Maar d'r kont staat al een tijdje omhoog dus ze zal met het mooie weer vast wel weer de lucht in schieten :9

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:24

Ik heb ook een super dag gehad, gisteren. En leuk om weer wat gezichten bij de namen op bokt te hebben!
Zeker voor mensen wat nog nooit op een gangenpaard gereden hebben en dat willen proberen of mensen wat er een willen aanschaffen is dit zeker een aanrader.
Was goed opgezet, leuke aankleding, goede uitleg, ook met rijden, hele dag door zijn we goed gevoed geworden, haha, dus al met al een leuke en leerzame clinic.
Leonie heeft erg leuke paardjes staan, op het eind van de dag nog even Armando en Precious mogen ontmoeten. Erg mooi veulen!
Segull niet te vergeten, wat een leuke (en lekker ondeugende) IJslander!!! Maar hij heeft heel goed zijn best gedaan.
En Leonie en Temba wat zo hun best hebben gedaan om er een leuke dag van te maken.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:41

Ik vond het ook een erg leuke dag. De paarden waren braaf en goed afgericht, kunnen goed tolten. Krijg helemaal weer zin om op Pathos te rijden.
Hoe lang hebben jullie rust gehouden na een castratie?

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:11

Wat een leuke reacties :D hier zit inmiddels de 3e dag er alweer op en ook vandaag was weer zeer geslaagd! Helaas zat het weer iets minder mee en zijn er maarliefst 2 pannen soep en ontelbaar veel koffie en thee doorheen gegaan om iedereen warm te houden, maar gelukkig kon de kou niet opwegen tegen de gezelligheid ! :D

Vrolijk op naar morgen :)

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:21

Ik heb genoten van de gangenpaarden dag vandaag en ook Tessa was helemaal blij en stiekem verliefd op sweetheart haha. Complimenten voor de uitleg want het ultieme proefkonijn die niets van paarden weet en al helemaal niet van gangen (tessa dus), begreep het!

Ondanks de kou, maar die werd dragelijk door een jas die ik mocht lenen, heb ik een super dag gehad. Veel informatie wist ik al wel maar het mooiste vond ik dat ik 2 gangenpaarden achter elkaar kon uitproberen. De knopjes zijn toch wel degelijk verschillend!

Petje af voor de organisatie, informatie, creativiteit, paarden, lessen, catering en (wat ik erg belangrijk vind) open/gemoedelijke sfeer.

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:28

Het weer kun je helaas toch niks aan doen, wat ik dus wel super irritant vond, dat toen we thuis kwamen, mijn moeder zei, hebben jullie lekker warm weer gehad met lekker zonnetje, ik zo, huh?, was het dus bij ons in het zuiden lekker warm met zon............ :( grrrr.....
Ik was al blij dat het de hele dag droog gebleven was.

Succes nog op de laatste dag.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 06:53

In het noorden had het zonnetje ook de hele dag volop geschenen :P

Veel suc-6 leonie, met de laatste dag! ;)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 07:39

Tinka schreef:
Ik vond het ook een erg leuke dag. De paarden waren braaf en goed afgericht, kunnen goed tolten. Krijg helemaal weer zin om op Pathos te rijden.
Hoe lang hebben jullie rust gehouden na een castratie?

geen idee, agrado is nog niet bereden maar als ik kijk naar zijn genezing, als hij nu onder zadel was, had ik al enkele weken durven rijden.
Denk dat het er ook aan ligt hoe het met de wond/litteken gaat, bel anders even je dierenarts, wat zij adviseren.