[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:01

Ik denk dat het niet raar is dat mensen zich laten leiden door dat kleur, maar het zou niet de hoofdreden mogen zijn.
Ik vond als kind Rocky's ook geweldig en puur om dat kleurtje, want van gangenpaarden kende ik niets (nu van paarden in 't algemeen kend eik toen nog niets) :D
Bij de aussies zie je dat ook hoor. Allemaal willen ze een merlepupje en de blackjes blijven allemaal veel langer zitten.
Een goed paard/goede hond heeft nochtans inderdaad geen kleur.

Gelukkig hou ik van vos :D

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:55

Sandra, ben ik met je eens dat het niet netjes is van me. Maar kon er gewoon niet tegen dat die mensen niet eens hadden opgezocht op internet wat het ras is, hoe ze uitzien, meer info etc. Gaan gewoon naar het eerste de beste paardje kijken en willen gelijk kopen. Omdat ze het zo'n mooi paardje vonden.
Dat vind ik dan vreemd, omdat je toch over best wel flink bedrag hebt voor een recreatiepaard.
Dan wil je daar toch meer over weten, voordat je geld neerlegt?
Ze wilden ook niks met die gangen doen, dus ook kans als ze haar hadden gekocht dat ze dan de tolt eruit gereden hadden. Vind ik dan weer zonde en het feit dat je een paard te koop aanbied, wil niet zeggen dat je ze aan de eerste de beste maar moet verkopen.
Dat die vrouw op de leeftijd van in de 50 nog wil leren rijden, vond ik wel goed van der.
Daarbij had ik ze ook getipt op Misty mijn andere Rocky wat nu ook weer (helaas) te koop staat, die is bijna 10 jaar en echt wel super geschikt voor een beginner, staat nu op een zorgboerderij.
Maarja, net waar we het hier over hadden, Misty is zwart en dat wilde ze niet. Jammer, want dat was waarschijnlijk een hele goede match geweest!

Zamora

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:28

Jammer he, omdat ze dan zwart is... :n

Maar Leonie ik vind het daarom super ook dat je van die gangenpaarden dagen organiseerd. Want mensen weten gewoon niet waar ze terecht kunnen voor dit soort dingen. Er zijn over het algemeen meer jonge dieren dat doorgereden volwassenen. Dus dergelijke begeleiding is natuurlijk ook zeker gewenst :P

Zou Misty er best bij willen als fokmerrie maarja heb niet genoeg geld meer liggen haha :P

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:37

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:52

O,weer een knappe dame! <3

Ruilen tegen een kudde zwarte hengsten? O:)

:+

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:05

hahahahaha :D Ze is erg leuk ja!

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:18

whahahaha jij bent me er ook 1 sylvia ;)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 21:04

Sam mijn pennypaard haha
Afbeelding

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 21:20

@Nkprecious: Mooi paardje, krijg ik die ook nog te zien, jammer dat je valk merrie dan er nog niet is, ben ik ook wel erg benieuwd naar! Naar al je paarden trouwens, hoor :+
@Zamora: Gave foto!

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 21:26

@Jodi: Welke zadels heb je eigenlijk op Babe en Blu liggen op blz.25 van je franse forum?
Zien er erg comfortabel uit!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 21:27

En het vervolg van het familie album:Sunrise,het andere broertje van Silver. :P

Afbeelding

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 21:28

Maar hij kan ook lelijk kijken :( :+

Afbeelding

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 21:42

Dat wordt ook al een heel paard :P hihi knappe ventjes toch in die familie :D Hoe doen de zusjes het? Sam en Vivian??(toch? :P )

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 21:43

Mooie merrie Leonie, donker voor een red choc.
Alleen die hoeven op de foto.....ooooh :n :=

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 21:46

Ze heeft wel lichtere manen dan op die foto`s :=

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:00

Sam en Vivian houden van eten :j
Afbeelding
*Komt topic binnenvallen als zijnde huidige stagaire van jodi*

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:06

Wat leuk op geitenstage bij Sylvia.
Lijkt me ook een leuke ervaring en je leert ook nog frans spreken (als je dat niet al kon).

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:18

Mooie rocky;s voorbij zien komen, in allerlei kleuren.
Ik heb mss ook wel niet zulke nette dingen gezegd over de mensen die gereageerd hadden op Apollo. Die hadden trouwens alleen maar gemaild, ik heb 4 reacties gehad, en die mensen wilden allevier een zilverappel zwarte. Daar heb ik op zich geen problemen mee, alleen snap ik dan niet dat ze eerst heel veel interesse tonen in Apollo en dus niet eens weten hoe een zilverappelzwarte eruit ziet. Verder noem ik geen namen, mochten deze mensen mee lezen dan mogen ze best weten dat ik niet zit te wachten op dat soort reacties. Kost nl. best veel tijd heen en weer mailen en dan na een paar mailtjes erachter komen dat de kleur niet goed is.
Pathos is vandaag gecastreerd, ging gelukkig goed. Halverwege de 2e bal werd ie alleen wakker en stond bijna op. Toen heeft ie toch nog iets bij gehad. Jammergenoeg duurde het daardoor wel lang voordat ie weer een beetje recht kon lopen. Na een uurtje stond ie echter alweer te brullen naar de andere paarden alsof ie nog hengst was }> .
Pathos heeft dus niet zoals de rocky's minder narcose nodig, hij had zelfs voor 1100 kg gehad.

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:44

Ohh, Arme Pathos, gaat die als ruin verder....
Fijn dat alles verder goed gegaan is.
Vreemd van die verdoving, die van mij had, toen de paardentandarts haar tanden deed een hele lichte verdoving gehad, die lag haast op de grond, ze viel iedere keer net niet om :+

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 08:09

Nou moet ik eerlijk bekennen, dat ik ook graag een gangenpaard wilde terwijl ik er nog nooit op had gezeten. Uiteindelijk kwam ik bij de rocky uit als ras. Toen ben ik bij Toril gaan kijken. Wat viel me dat tegen zeg! Hele lieve paarden voor zover ik dat kon zien, maar de kleur was heel anders dan op de plaatjes uit het rockyboek (ja, ik ging ook voor zilverappel :+) Ik vond de kleur saai en er zat weinig warmte in. Ook vondt ik de prijzen van de rocky's nogal hoog en toen heb ik ook besloten dat een goed paard echt geen kleur heeft.

En Royen heeft door manen en staart blonde highlights en dat vindt ik ook erg bijzonder :)

Oja, volgende week ga ik ook voor het eerst op een gangenpaard rijden hoor :P Bij leonie! Het is er gewoon nog niet van gekomen en ik heb royen voor het paard en niet voor haar kleur of gang, het zou alleen wel leuk zijn als ze die extra gang heeft ;)

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 08:22

CrazyCat schreef:
Mooie merrie Leonie, donker voor een red choc.
Alleen die hoeven op de foto.....ooooh :n :=

ja erg he... tis allemaal beetje raar verlopen, de stal wilde haar nog laten bekappen maar ineens was de grondtransporteur er ook al. Als het goed is, is ze bekapt op de quarantainestal, we zullen zien, en anders wordt dat de eerste afspraak als ze in NL is!

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 08:59

Zelf fok ik al jaren Tennessee Walking Horses en zo wordt je dus ook geconfronteerd met kopers. Persoonlijk vind ik het alleen maar prettig wanneer iemand op voorhand besluit dat paard X niet hun droompaard is. Stel je toch voor dat men daar achteraf pas achter komt. Ik moet er niet aan denken want het zijn toch mijn 'kindjes'.

Gangenpaarden liggen qua prijs hoger dan een recreatiepaard en tot nu toe worden ze veel als recreatiepaard ingezet. Logischerwijs neemt een potientiele koper de tijd om zich te orienteren en de investering te maken. Dat kan soms wel een jaar of langer duren. Vaak is het enthousiasme over de comfortabele gangen en het individuele paard er wel, maar ontbreekt het aan de centjes of de wil om die in een paard te investeren. Dan is er ook vaak de onzekerheid of men wel in staat is een gangenpaard goed te rijden in hun gang. Vandaar ook dat ik jaren terug al ben begonnen met het geven van rijles en organiseren van workshops.

Kleur is en blijft een initiele aantrekker voor kopers. Inmiddels heb ik veel verschillende kleuren in onze kudde; vos, bruin, zwart, palomino, champagne, sabino, bont en zilverappel. En die paarden zijn ook nog eens verschillend van ras, bouw en hoogte. Heel fijn om geïnteresseerden in gangenpaarden op eigen lokatie wegwijs te kunnen maken in de verschillende rassen en gangen maar er zijn er maar een paar beschikbaar! *D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 17:23

Welke dag ga je Maayke? Sam is er ook aanwezig en zal een demo mee gereden worden.
Ik ga zelf de maandag waarschijnlijk even kijken :D

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:44

Zamora schreef:
Welke dag ga je Maayke? Sam is er ook aanwezig en zal een demo mee gereden worden.
Ik ga zelf de maandag waarschijnlijk even kijken :D

Sssstt, verrassing verklapt :Y) :+

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:52

Ik had ook nog nooit op een gangenpaard gereden toen ik Pathos kocht. Ik heb wel speciaal naar een gangenpaard gezocht vanwege mijn rugklachten en heb er geen spijt van. Pathos rijd heerlijk.
Eigenlijk jammer dat er vnl recreatie gereden word met de meeste gangenpaarden. Het zou leuk zijn als er ook wedstrijden en shows zijn voor gangenpaarden. Voor ijslanders zijn die er wel veel, maar niet voor de andere rassen.
Pathos was vandaag nog steeds helemaal het mannetje. Er komt nog wel behoorlijk wat bloed uit de wond, zijn benen waren helemaal rood vammorgen. En nu drupt het nog af en toe en het is heel dik. De dierenarts had hier wel voor gewaarschuwd dus ben nog niet helemaal gealarmeerd. Hij krijgt wel al antibiotica voor het geval dat het gaat ontsteken. Helaas kon ie vandaag niet veel naar buiten vanwege de regen.