[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zamora

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:17

Thnx! Ja hier heb ik echt lang naar gezocht :D Kan niet wachten tot ze hier is hahaha mja...geduld... :=

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:27

Toen er nog sneeuw lag :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze is trouwens de halfzus van bekende Buckskin hengst The Comet waarvan Bonnie Hodge mede eigenaar is.

Prachtige hengst :+:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Zamora op 31-03-10 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:29

leuke merrie, ze doet me erg denken aan diverse MM's die ik ken, kwa bouw.

ik hoop voor je dat ze snel drachtig is en ze dus bij je kan wonen.

ehm, ik schrik ook wel een beetje dat je op zoek was naar een paard met een bepaald kleurtje, niet banketstaaf bedoeld, ik weet dat veel mensen op bepaalde kleuren vallen en ik heb ook mijn voorkeuren, maar ik merk dat ik er toch wel weer iedere keer van schrik, een kleur zoeken. Dat vind ik zelf namelijk van ondergeschikt belang, maar goed, wie ben ik.

joyfordogs

berichtjes passeren mekaar, een mooie stevige dame, leuke meid hoor.

jokari

wauw Frida wat een mooie merrie ! Prachtig !

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:30

:oo O!!!Erg mooi paardje! :9

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:32

Citaat:
ehm, ik schrik ook wel een beetje dat je op zoek was naar een paard met een bepaald kleurtje, niet banketstaaf bedoeld, ik weet dat veel mensen op bepaalde kleuren vallen en ik heb ook mijn voorkeuren, maar ik merk dat ik er toch wel weer iedere keer van schrik, een kleur zoeken. Dat vind ik zelf namelijk van ondergeschikt belang, maar goed, wie ben ik.

Niet banketstaaf bedoelt maar komt op mij toch zo over.... :Z

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:34

joyfordogs schreef:
leuke merrie, ze doet me erg denken aan diverse MM's die ik ken, kwa bouw.

ik hoop voor je dat ze snel drachtig is en ze dus bij je kan wonen.

Ik snap wat je bedoeld en het is zeker niet zo dat ik alleen naar kleur zoek. Ik vind Buckskin ontzettend gaaf maar deze kleur komt niet veel voor bij dit ras, laat staan een grote merrie met goede bloedlijnen en bouw e.d.(die dus aan mijn eisen voldoet).
En toen liep ik tegen deze dame aan, plaatje was helemaal compleet voor mij.

Ik heb al een zilverappel hengst en de Rocky heeft meer kleuren dan alleen deze en ik wil andere kleuren merries naast Silver(want die ga ik aanhouden).
Dus niks om van te schrikken hoor ;)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:38

Hier kan je natuurlijk hele discussie over voeren want iedereen ziet dit anders. Zo was ik niet perse opzoek naar een Buckskin maar stond ze wel ergens op m`n verlanglijstje en als je haar dan tegen komt en kan dr kopen, waarom zou ik haar laten staan?
Je komt bijna alleen zilverappels tegen binnen dit ras en dat wil ik niet dus moet ik heel goed verder zoeken naar een paardje met kwaliteit. De kleur is extra maar als alles verder aan de eisen voldoet? Zo zou ik in de toekomst nog heel graag een Grullo en Champagne merrie willen hebben maar nog geen gevonden die aan mijn eisen voldoet, ben niet fanatiek opzoek maar als ik de juiste tegen kom en heb geld liggen :P
Ik wil graag variatie kunnen bieden in kleuren, ik weet dat een goed paard geen kleur heeft maar er wordt wel naar gekeken anders had je niet bepaalde voorkeur voor kleuren binnen een ras, kijk maar naar de Rocky.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 07:27

jammer als het voor sommige banketstaaf overkomt, dat is niet de bedoeling.

Zamora, die hengst, wow, wat een gaaf dier, helemaal mijn type paard, lijkt onwijs veel op de hengst die Delicia heeft gedekt.
Ja ik vind het ook jammer dat er bij de rocky zoveel silverappeltjes zijn, nog meer jammer vind ik dat sommige mensen een rockie willen vanwege de silver appel kleur, dat je voor een ras gaat en die kleur toevallig mooi vind, dat is een ander verhaal.

ik ben benieuwd naar je merrie en ook naar je veulen volgend jaar, mooie types hoor vanaf de foto te zien.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 08:12

@ joyfordogs, helaas gebeurt het veel :( mensen die alleen rocky's willen door de kleur, heb het zelfs zo erg gehad:

Mensen mailen me, willen graag mee info over rocky/gangenpaard/prijzen/etc en zilverappel. Dan mail je terug met info, ligt het boven hun budget, stel je een ander paard voor wat goedkoper is door prijs (geen zilverappel maar 'gewoon' bruin of zwart) ofwel door papier (kentucky ipv rocky)...

en weet je wat je dan voor antwoord krijgt? 'Nee ik wil geen bruin/zwart/kentucky etc want ik wil een zilverappel...' :(

deze mensen kiezen dus indd puur op kleur, en kunnen ze het paard niet betalen, dan hoeven ze ineens geen gangenpaard meer. Wat een wereld ..... :(

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 08:15

Vreselijk inderdaad.
Iedereen heeft natuurlijk wel voorkeur voor een kleur, maar een paard erop afwijzen zou ik niet kunnen.
Ik wilde noooooooit een vos, en ik kom met een vos thuis. Ben er nog steeds blij mee!

Maar helaas dat veel mensen zo selectief zijn inderdaad.

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 08:30

Natuurlijk gaat het uiteindelijk om de klik die je met het idividuele paard hebt maar feit blijft dat het gros als eerste wordt aangetrokken door een kleurtje. Bij Rockies is dat nog duidelijker omdat hun kleur vrijwel bij geen ander ras voorkomt.

Iedereen loopt straal langs mijn vosjes heen, totdat ik ze er letterlijk mee confronteer en ze contact met hun maken, dan vallen ze als een blok voor hun charisma. En dan weten ze nog niet hoe deze dieren onder zadel bewegen want dat is helemaal een droom. Tja, 't is 'slechts' een vos maar voor mij zijn ze heel bijzonder!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 08:52

Die mails krijg ik ook Leonie, draait allemaal om die zilverappel kleur, erg jammer idd!

Thnx Joyce, die hengst is idd erg gaaf :D

Ik vind vosjes ook leuk. Als ik een Rocky merrie tegenkom die aan al m`n eisen voldoet en vos is zou ik niet laten staan.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 09:08

hihi dan ben ik wss een zeldzaam geval aangezien dat zilverappel écht geen reden is voor mij om voor de Rocky te kiezen, ik ben er niet eens echt fan van, van dat kleurtje.

Bouw en uitstraling zijn voor mij belangrijker, zo vind ik EZ van Joyce de geweldigste viervoeter die er bij haar rondloopt en hij is nochtans 'gewoon' drieganger en vos. :+:
(ok ja, Agrado die heeft mij dan weer rond zijn hoefjes gewonden met zijn knuffelkarakter :) )

Frida, enig idee wanneer de dame bij jou zou kunnen zijn ? Want die wil ik dan ook wel kunnen zien, als ik naar Janou kom kijken. :D

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 09:30

Een vos Rocky... die is pas echt zeldzaam!

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 09:55

Wat een hoop berichten weer :D
Leuk, die nieuwe merrie van je, Frida! Heb je Beauty al verkocht inmiddels?
Zit er nog wat anders kwa verdunning in haar? De benen en staart/manen lijken me zo bruinig voor een buckskin...
Wat Joyce zei over dat haar type vergelijkbaar is met de Mangalarga Marchador zie ik ook wel; vooral haar hoofd lijkt op dat van Delicia.

Tja, ik moet eerlijk toegeven dat ik ook op kleurtjes val. Dat is ten slotte het eerste wat je ziet. Maar uit ervaring weet ik dat kleurtjes niet zaligmakend zijn en dat voor fokdoeleinden karakter, bouw en type het allerbelangrijkst zijn (en het gangwerk ook natuurlijk aangezien wij bezig zijn met gangenpaarden).
Neemt niet weg dat ik voor dekkingen al 2x voor die prachtige gouden Potter heb gekozen. Ik ben echter in eerste instantie gevallen voor zijn koppie dat boven de staldeur uit hing toen ik hem voor het eerst zag bij Josef en Hilke. Zijn bouw en gangwerk waren daarbij een mooie combinatie met Moon en zie daar al 2x een prachtig resultaat! Al zeg ik het zelf :P
Afbeelding

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 09:58

Leuke foto weer!

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 10:04

Thanks! :D
Lisetje schreef:
Ik wilde noooooooit een vos, en ik kom met een vos thuis. Ben er nog steeds blij mee!

Mja, ik ken het. Wilde absoluut noooooit een vos of een schimmel.
Je raadt het al...
Kwam dus thuis met een vos-geboren schimmel :+

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 10:19

Na jaren witte schimmels ging ik op zoek naar een paard waar je de moddervlekken niet op zag...kom ik thuis met een palomino! :roll:

Na deze eerste mislukte poging heb ik nu dus de zilvers ontdekt.Perfect!!!Je ziet er niets op en zelfs als de manen wat donkerder zijn dan valt dat de buitenstaander toch niet op. :P :D

En natuurlijk kijken kopers eerst naar de kleur.Ik krijg niet eens de kans ze kennis te laten maken met super leuke zwarte rockys,want ze komen gewoon niet eens langs....

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 10:24

jodi schreef:
En natuurlijk kijken kopers eerst naar de kleur.Ik krijg niet eens de kans ze kennis te laten maken met super leuke zwarte rockys,want ze komen gewoon niet eens langs....

Strikje erom, postzegel erop en stuur maar hierheen! :P
Moet ook zeggen dat zwart ook geen ideale kleur is. Keertje rollen in het zand met wintervacht en het blijft een stofwolk! :(

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 10:28

Tja...Stof en modder zou verboden moeten worden! :(
En verharen ook! :P

:+ Wat een ellende met die beesten! :+

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 10:54

Nou, zeg dat wel!
Zullen we allemaal maar overstappen op cavia's fokken? Kunnen we alles wat we niet verkopen weer kwijt in de kippenren van Joyce :P

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 10:57

Ik ben allergies voor cavia's. |(

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 11:00

Curly's dan maar?