[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wachtff

Re: Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:49

Maar welk nut heeft het dan om geregistreerd te staan? Om wedstrijden te doen of om de leuk? :+

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:51

wedstrijden heb je dat niet nodig hoor :P Je paard is er meer waard door, het is niet zomaar gangenpaard kruising maar geregistreerde Singlefooter :+ en als je gaat fokken, stel dat, en paps is ook singlefooter krijgt het veulen automatisch ook papier.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 16:41

Oww, dus in mijn geval is het voor de leuk :P
Want ben niet van plan haar ooit nog te verkopen en als ik er een veulen uit haal blijft deze ook lekker bij mij :D
Misschien dat ik het ooit aan ga vragen, gewoon om te hebben :P Maar dan kan ik eigenlijk toch wel zeggen dat Royen een singlefooter is (onofficieel dan he?)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 16:43

kan het alleen zeggen als ze die registratie hebt anders is het "gewoon" een kruising gangenpaard/singlefooter :P Je hebt dan ook niet de zekerheid dat je paard echt singlefoot toont, misschien doet ze wel wat anders :+ hahahaha grapje :P

de regels worden alleen maar strenger merk ik wel, paar jaar terug was het heel simpel, alleen klein stukje tolt en klaar was je :P

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:16

Naja, dan blijft het toch een mixje want ik vind het niet echt nodig om het aan te vragen alleen om het zeggen :P

Leuke foto's van je paardjes op hyves Zamora ;)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:18

thnx :D nou anders noem je haar toch gewoon singlefooter :=

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:21

Hahahaha, _O- vindt het wel een leuke discussie over wat voor soort mijn paard is }:0

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:23

een kruising tennesseewalkerrockymountainhorseamericansaddlebreddraver, :+

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:25

juist ja :roll:

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:52

Auw...buikpijn van het lachen _O- :')

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 20:30

Nsundu schreef:
Een les op janou in de bak inruil voor jou prachtige foto's jokari vind ik een deal ;).. We kunnen die foto's hard gebruiken! :D

als jullie allebei foto's van al je paardjes willen, kom je met 1 les niet toe nah. :P Krijg ik ook een lesje Segull ? O:) :D En een wandeling met Gypsy ? := Oh ja Molly ook nog. :j 't Is dat Neusje nog te jong is hé. :)

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 20:33

Zamora schreef:
een kruising tennesseewalkerrockymountainhorseamericansaddlebreddraver, :+

Poeh! Dan kun je idd beter bij een amerikaanse (gangenpaard) houden zoals je eerder zei. ;)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:18

jokari schreef:
Nsundu schreef:
Een les op janou in de bak inruil voor jou prachtige foto's jokari vind ik een deal ;).. We kunnen die foto's hard gebruiken! :D

als jullie allebei foto's van al je paardjes willen, kom je met 1 les niet toe nah. :P Krijg ik ook een lesje Segull ? O:) :D En een wandeling met Gypsy ? := Oh ja Molly ook nog. :j 't Is dat Neusje nog te jong is hé. :)

Nou temba, dat wordt nog even onderhandelen O:) hahahaha

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:34

jokari schreef:
Nsundu schreef:

Dat is nog leuker natuurlijk! Om van alle paardjes foto's te doen. Ik dacht alleen aan rockies maaaar ik heb het er allemaal graag voor over dus: Lesje janou en segull. wandeling met gyspy en molly. Neusje mee aan de fiets? hahaha Ik hoop haar over een half jaartje licht in gereden te hebben dus misschien een demo te zien? :+ Phoe moet dat allemaal in 1 dag? :D

Ps Silver is zo gek als een deur! Bleek vandaar wel weer he Frida? :p

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:39

ja echt!! :D heb echt genoten van zijn mafheid :P en tölten dat hij deed echt geweldig!! Echt natuurtöltertje :D :+:

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:33

nee dat lukt niet in 1 dag, dan zit ik 4 uur te paard en heb ik geen tijd meer om foto's te maken. :D

hmmm... dit wordt wel erg off-topic. Ik zal jullie mss beter eens pb-en. :)

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:29

Zamora schreef:
ja echt!! :D heb echt genoten van zijn mafheid :P en tölten dat hij deed echt geweldig!! Echt natuurtöltertje :D :+:

Hij is erg opgewekt ja! :D En Neusje leert nu wat socialer de baas te kunnen zijn ;)... Dus voor iedereen een voordeeltje hihi.. Segull geniet ook van zijn gezelschap :D
Hij krijgt meer vet op zn kont dus is makkelijker die spieren te gebruiken natuurlijk.. hihi.. Neusje tolt ook als een tierelier in de wei! :d

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:44

jokari schreef:
nee dat lukt niet in 1 dag, dan zit ik 4 uur te paard en heb ik geen tijd meer om foto's te maken. :D

hmmm... dit wordt wel erg off-topic. Ik zal jullie mss beter eens pb-en. :)

Daar dacht ik inderdaad ook al aan :D haha
ik zie je pb tegemoet ;)

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:40

Royen schreef:
Heel goed! :D Het is echt een grote kleuter geworden. Alles uitproberen en testen of ik wel consequent genoeg ben haha! En zoals van de week weer: Ze geeft normaal gesproken altijd netjes haar voetjes en nu ineens gaat ze lastig zitten doen; expres achteruit lopen en gewoon koppig blijven staan, of het andere been optillen ^) . Ik ben echt een kind aan het opvoeden maar ik zou het zo weer doen! *\o/*

Haha heel herkenbaar! even testen of vandaag bepaalde dingen ineens wel mogen. :P Nee nog steeds niet :Y)
Dat registreren kan ook handig zijn 'voor het geval dat...'

Citaat:
Maar Lily is speciaal, zo mooi en lief en en hahaha sorry ben erg trots op haar

Hmmm, dat vind ik nou ook:P en iedereen moet het horen (of ze nou willen of niet }> )

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:42

Doen jullie trouwens wel eens aan clickertraining/parelli/natural horsemanship?

En wat kunnen jullie gangenpaarden dan allemaal?

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:01

Ik wil zeker gaan clikker trainen en in de NA sfeer gaan trainen. Maar dat doe ik nu nog allemaal niet. Anders word het te vol in dat koppie.

De clikker heb ik al wel.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:44

Hahaha, hier ditto! Heb de clicker wel al maar ben ook nog niet begonnen. Ze ziet nu zo veel nieuws hier op haar nieuwe stalletje en andere vriendjes en vriendinnetjes om mee te spelen :P

Ik ging af en toe met haar een wandelingetje maken maar dat kan ze op het moment nog niet aan ;)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:26

mag ik ff bijdehand doen?
Voor degene die willen clickeren, zorg dat je wel begeleiding krijgt, clickeren is erg leuk als je weet hoe het werkt.
Ik zie dit namelijk nog best vaak fout gaan, het kan erg leuk zijn om je paard kunstjes mee te leren! maar alleen in de juiste handen.
Ik ken jullie ervaring verder niet, wil er dus verder ook niet over oordelen, maar kon het niet laten om dit even te vermelden ;)

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:54

joyfordogs schreef:
mag ik ff bijdehand doen?
Voor degene die willen clickeren, zorg dat je wel begeleiding krijgt, clickeren is erg leuk als je weet hoe het werkt.
Ik zie dit namelijk nog best vaak fout gaan, het kan erg leuk zijn om je paard kunstjes mee te leren! maar alleen in de juiste handen.
Ik ken jullie ervaring verder niet, wil er dus verder ook niet over oordelen, maar kon het niet laten om dit even te vermelden ;)

Is niets bijdehands aan hoor ;)

Maar ik (en ik denk ook alle anderen hier) ben volledig op de hoogte van Clickertraining en de risico's/consequenties ervan :P Het is alleen soms handig bij bepaalde omstandigheden om die training te hebben gedaan ;)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:23

fijn dat je het zo oppakt.
Fijn dat de mensen die er mee willen werken, snappen hoe het werkt, :)