Hoe oud wordt hij dit jaar?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tinka schreef:Mocht ie trouwens niet verkocht worden, dan ben ik nog op zoek naar een goed opfok, eentje waar ze veel buiten komen, elke dag het liefst en niet te duur, misschien weet iemand hier nog wat?
Zamora schreef:Fijn dat het zo goed is verlopen allemaal Joyce!
Hoe oud wordt hij dit jaar?
smaos schreef:Sorry dat ik weer eens kom binnenvallen, maarre ik heb een vraagje:
Als je een gangenpaard laat dekken door een niet gangenpaard (of andersom natuurlijk) dan is de kans op een toltend veulen 50%, maar stel dat het veulen wel tolt heeft, is die tolt dan net zo zuiver en makkelijk te rijden als het gangenpaard (dus de moeder of vader)? Of gaat er altijd wel 'iets' verloren van de tolt, dat die bijv. niet zo zuiver is, of dat het paard ingetolt moet worden, dus geen natuur tolter is, zoals dan de moeder of vader was? (hoop dat jullie snappen wat ik bedoel)
Zelf geen ervaring met kruisingen gangenpaard x niet gangenpaard, maar iemand op stal waar ik sta vroeg dat, kon er geen antwoord op geven. Dus vandaar mijn vraag.
smaos schreef:Ja, dat snap ik allemaal, maar ik bedoel, ALS het veulen tolt en uiteindelijk bereden gaat worden (dan komt mijn vraag pas) is dan zijn tolt net zo zuiver als zijn toltende ouder (er vanuit gaan dat de ouder een natuurtolter is) of gaat er dan toch iets verloren van de tolt, door die kruising met niet gangenpaard?
Dus eigenlijk moet ik deze vraag stellen aan iemand wat al een kruising ohz heeft (wat ook kan tolten).