[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lisetje

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:33

Gezellig toch!
Ik heb een krusiing, dus dat is altijd nog de vraag of ze gaat tolten. Maar ik mag er ook bij horenhahaha

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:53

Lisetje schreef:
Maar ik mag er ook bij horenhahaha

Heel gastvrij inderdaad :)) Leuk beestje heb je! Jij hebt het er dus (ook) op gewaagd en een jong paardje gekocht? Mag ik vragen hoe dat allemaal in z'n werk is gegaan? En waar staat ze nu?

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:16

Uhm, Zamora kende nkprecious. En zij wist dat er dus nog veulentjes stonden.
Zo ben ik in contact gekomen met Indyra. Soms vraag ik mezelf wel eens af of het de goede keuze is geweest. Eigenlijk heb ik er wel te weinig ervaring voor. Maar ik heb een stalgenoot die haar merrie ook van jongs af aan heeft, dus daar heb ik heel veel hulp aan.
Ze staat nu op een "pensionstalling" hier sta ik dus samen met 1 ander iemand.
Overdag buiten en 's nachts lekker binnen. Vind ze ook (voor zover ik het merk) totaal niet erg!

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:15

Sonja89 schreef:
Nog geen plannen om Chasey te verkopen, Mariska? O:)

Oei, strikvraag :+
(Nog) geen plannen in die richting, maar als het je om een veulen van Moon (x Potter??) gaat, kun je natuurlijk een 'bestelling' doen als je begrijpt wat ik bedoel, haha!
Mocht ik Chase ooit willen verkopen, dan moet ik overigens eerst bij Sandra aankloppen zei ze :P

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:21

Lisetje schreef:
Soms vraag ik mezelf wel eens af of het de goede keuze is geweest. Eigenlijk heb ik er wel te weinig ervaring voor.

Dat gevoel had ik bij mijn eerste paardje ook. Die heb ik toen als veulen gekocht.
Ik heb echter zoveel van deze periode, en ook het inrijden en alles daarna, geleerd dat alles bij de paardjes die ik daarna kocht (Moon en Skeeta) super makkelijk ging.
Nu denk ik ook dat ik nooit een ingereden kant-en-klaar paard zou willen kopen. Ik wil dat 'opgroeiproces' niet missen. Denk ik...

Maar is het niet mogelijk voor jou om een wat ouder paard te gaan verzorgen en rijden, zodat je wat meer gevoel ervoor krijgt?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:45

Lisetje schreef:
Uhm, Zamora kende nkprecious. En zij wist dat er dus nog veulentjes stonden.
Zo ben ik in contact gekomen met Indyra. Soms vraag ik mezelf wel eens af of het de goede keuze is geweest. Eigenlijk heb ik er wel te weinig ervaring voor. Maar ik heb een stalgenoot die haar merrie ook van jongs af aan heeft, dus daar heb ik heel veel hulp aan.
Ze staat nu op een "pensionstalling" hier sta ik dus samen met 1 ander iemand.
Overdag buiten en 's nachts lekker binnen. Vind ze ook (voor zover ik het merk) totaal niet erg!

Het is wel heel leuk om een paard van jongs af aan te hebben, zo weet je tenminste ook wat er allemaal gebeurd is met het paard. Dat is bij een ouder paard vaak niet zo, kan je soms toch met andermans ellende zitten. En die ervaring krijg je vanzelf, en anders kan je ook nog andere mensen om hulp vragen.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:48

Mikkee schreef:
Sonja89 schreef:
Nog geen plannen om Chasey te verkopen, Mariska? O:)

Oei, strikvraag :+
(Nog) geen plannen in die richting, maar als het je om een veulen van Moon (x Potter??) gaat, kun je natuurlijk een 'bestelling' doen als je begrijpt wat ik bedoel, haha!

Echt waar? *klapperende oren*

Leuk dat jullie hier allemaal zo positief zijn over een jong paard kopen/hebben.

Lisetje, ik ben bang dat ik straks ook ga denken "waar ben ik aan begonnen'?!" Dat had ik nl. met mijn hond ook wel eens :+ Aan de andere kant lijkt het me een fantastische, overweldigende ervaring, waar je wellicht niet meer aan gaat beginnen als je 'wat ouder' bent.
Ze staat dus op pensionstalling? Hoe vaak ga je naar haar toe en doe je "wat" met haar? Gewoon vragen uit interesse, overigens.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:19

Yuna schreef:
Hallo iedereen :wave:
Mag ik hier eventjes ook hallo komen zeggen en meepraten?

Ik ben de nieuwe mens van Toby trouwens (zit hier nog altijd met zo'n giga grote glimlach dat ik dit nu kan typen hihi :D )
Nog eens bedankt he Mikkee :):)

heej hoi

Wat leuk dat je ook op dit topic zit.
Ik ben heel blij dat Toby een mooi plekje heeft gevonden, tja, Toby is hier geboren, dus ik ken zijn 1e stapjes zal ik maar zeggen en heb toch wel echt een zwak voor hem daardoor.
Veel plezier met het mannetje :)
Joyce

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:21

Welkom Yuna :D
Je hebt echt prachtig paard gekocht!

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:28

Ik kom hier ook nog eens kijken :o (weinig bokttijd)

Proficiat Yuna!! Je zal nog veel plezier aan hem beleven en ik hoop dat we in de toekomst samen eens een ritje kunnen maken.
Zou wel leuk zijn, Sakje en haar halfbroer samen op wandel :D

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:51

Welkom allemaal :D

Owjeej... een Jakary en een Jokari :+ als dat niet voor verwarring gaat zorgen weet ik het ook niet meer :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:26

kijk naar de ava's Leonie, die verschillen meestal wel nogal. :D

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:35

Ja i know ;) maar voor wakkere momenten :P :+

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 08:18

Ja het is inderdaad geweldig om het groeiproces mee te maken! Ik heb er ook absoluut 0,0 spijt van! Zeker omdat ze eigenlijk mooier word dan ik had verwacht. Sjieker vooral. En dat is echt heel leuk om mee te maken.
Ze staat nu inderdaad op een soort van pension/privestalling ,net wat je wilt haha. We staan er lekker met z'n 2en.
Ik ga elke dag naar haar toe. Mesten :+
Ze heeft eerst op een weiland gestaan met 1 leeftijdsgenootje en 2 shetten. Alleen in dat weiland had ik niet echt de mogelijkheid om iets met haar te doen. En de stal waar het van was, was toch een stuk lopen.
Door deze wandelingen heeft zij wel veel geleerd (lees: een grote kraan, hoop auto's, skaters, fietsers) Ik ben dus ook voor een grote rede verhuist zodat ik haar (ook als ik alleen ben) uit het weiland kan plukken en poetsen noem maar op. Ik vond het met mezelf en haar samen niet verantwoord om langs een drukke weg te moeten lopen. En ja, niet iedereen heeft daar tijd voor om je te helpen.
Heb er totaal geen spijt van!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:55

mijn ruintje heb ik gekocht toen hij amper 4 maanden oud was, ik vond de tijd van het opgroeien een hele leuke en nuttige periode, ik heb toen weer veel geleerd.
Jhumpa heb ik als 5 weken oud veulen gekocht en ze is met 5 mnd gespeend en hier gekomen, ook dat vind ik geweldig om te zien hoe ze zich ontwikkeld.
Kunst is pas een jaar hier, maar met haar heb ik een onwijs goede band, ik ben heel erg gelukkig met dat paardje!
Delicia kende helemaal niets, en ook met haar zijn we heel blij, tja elke leeftijd heeft zijn charmes.
Ik vind het leuk om de ontwikkeling mee te maken van dieren, maar merk ook dat dieren waarvan ik dat niet mee heb kunnen maken, ik ook een hele goede band kan krijgen.
Onze laatste hond was een herplaatser, dat meisje zit ook helemaal in mijn hart.

Dus elke leeftijd heeft zijn voor en nadelen.
Met een jong paard kun je genoeg doen, grondwerk, clickertraining (zie gangenpaarden.nl, in juni is er een workshop ;)), verkeersmak maken, vertrouwen opbouwen, zoals Liset ook schrijft, er is echt genoeg met een jong paard te doen als je nog niet kunt rijden vanwege dat ze te jong zijn.

Als je het leuk vind om hier een keertje mee te kijken wat er met welk paard gedaan kan worden, je bent welkom hoor!

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:26

NkPrecious schreef:
Welkom allemaal :D

Owjeej... een Jakary en een Jokari :+ als dat niet voor verwarring gaat zorgen weet ik het ook niet meer :D

Hahaha, we worden wel vaker verward :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:27

oh ja Leonie, we wonen ook maar op 15 km afstand van mekaar denk ik. :=

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:29

Sakara heb ik ook al van toen ze 9 maand was, is echt leuk om je paard zo van jongs af aan te hebben.
En op een dag word je wakker en is dat kleine veulen weg en staat er ineens een paard in de wei :=

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:30

jokari schreef:
oh ja Leonie, we wonen ook maar op 15 km afstand van mekaar denk ik. :=

ah ja, jij woont ook 'thuis' zie ik.
Ik ook :')

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:36

eigenlijk wel schandalig, zo dicht bijeen wonen, en ik ben nog nooit bij uw beestenbende geweest. Ondertussen heb ik wel in West-Vlaanderen, Limburg, Antwerpen en zelfs Nederland gereden & gefotografeerd, maar 15 km verder... ? Nah. :=

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:48

Ja, eigenlijk ... :P Da's nog een goed idee voor als het weer wat beter is.
Aussies, paarden, shetjes, ... keuze genoeg :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:46

Aussies :+:

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:59

Beer vorige week toen we in Thuringen waren. sorry offtopic :D

Afbeelding

Afbeelding

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 01:36

Wat een mooie Beer! :+:
Hier loopt ook een Beer rond, nu eigenlijk noemt hij Ravi maar Beer is zo'n beetje z'n tweede naam :D
Afbeelding

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:33

Citaat:
Hier loopt ook een Beer rond, nu eigenlijk noemt hij Ravi maar Beer is zo'n beetje z'n tweede naam :D

Ravi? Wat een mooie naam, hoe kom je daar nu op? :P Wanneer kom je onze Ravi weer eens zien, dat is pas een hele beer geworden! *D