[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lisetje

Re: Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:08

Lilyyyy, die is echt mooi geworden ja :oo
Heb ik eigenlijk nooit in het echt gezien, shame on me :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:11

Zamora schreef:
Heb je al wat meer foto`s?? O:) Is het goed dat ik morgen hem weer even komen knuffelen?? :P Mis hem zo en wil graag zien hoe hij er nu uit ziet :D :D

haha mama frida hoor :P moet het heel de dag aanhoren: ik mis silver zoooo, morgen ga ik naar silver!! silver dit, silver dat :roll: haha grapje :=

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:11

ik heb een Immigrant ( American Saddlebred ) maar die gangen zitten er niet in, ik rij gewoon dressur met hem.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:15

@vivalavida hahahahahah :') thnx he hihi

heb je foto van je paard flugeltje?? :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:16

Lisetje schreef:
Lilyyyy, die is echt mooi geworden ja :oo
Heb ik eigenlijk nooit in het echt gezien, shame on me :o

welles, in Rhenen toen nog keer... maar toen stonden ze achterin geloof ik? :P Weet niet zeker :=

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:19

ECHT :oo Lily ook?? Oh sorry dan hahahahha.

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:21

Segull is 11 jaar en ik rij hem vanaf dat ie net is in gereden. Bij mij haalt ie het niet meer door elkaar maar bij beginners wel. Hij kan mij precies zien hoe ver iemand is met rijden. Bij hele echte beginners tolt ie ook zo weg (bij mijn tante gister nog nooit op een ijslander of iets gezeten en 4 keer op een paard in frankrijk) maar als ie merkt dat je al meer kan zal die je uit testen. Voor mij dus lastig om precies te kunnen zeggen wat er anders moet.. behalve dat je dus zelf moet gaan voelen wat draf en tolt is (hele goede les opzich al). Hij heeft vrij vlakke gangen behalve als ik heeeeel intensief naar veel verzameling vraag dan wordt het prachtig!
Het is inderdaad anders als 4ganger.. Die tolten nog makkelijker.. straks makkelijk vergelijkings materiaal als Nos is in gereden. hihi dat is een 4 ganger namelijk.
Ik rij geen 5e gang met hem. Ik heb zelf geen ovaalbaan in de buurt en vind dit te link om uit te proberen in het bos vooral met mensen die onverwachts uit struiken komen..

Een les op janou in de bak inruil voor jou prachtige foto's jokari vind ik een deal ;).. We kunnen die foto's hard gebruiken! :D

Frida kom morgen maar naar je schatje kijken hoor! Kan je om 3 uur?

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:24

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:28

@flugeltje: leuk dier! Groot of niet?? :P

@Nsundu: ja 3 uur is prima :D
En dealtje voor foto`s is best goed idee he :=

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:31

hij is 1.72 ja, dus niet echt klein.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:36

jeetje zezg := Ik ben blij met mijn 1.50m paardjes :=

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:52

Pff 1,72 zeg. Dat is ook niet voor mij weggelegd haha. Kom ik er heel niet meer op zonder krukje :')

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:01

Ik had al moeite met sunset :o maar als je een ijslander van ongeveer 1.30 gewend ben is dat misschien ook niet zo gek haha

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:10

Kaplaars schreef:
Royen schreef:
eerst maar eens Royen opvoeden (mijn eerste paardje vandaar)

Hey, nog iemand met als eerste paard een gangenpaard!
Mijn paardje (fokker zamora) (rocky X töltende draver) is ook mijn eerste paardje.

Hoe bevalt het 'moederschap' ;)

Heel goed! :D Het is echt een grote kleuter geworden. Alles uitproberen en testen of ik wel consequent genoeg ben haha! En zoals van de week weer: Ze geeft normaal gesproken altijd netjes haar voetjes en nu ineens gaat ze lastig zitten doen; expres achteruit lopen en gewoon koppig blijven staan, of het andere been optillen ^) . Ik ben echt een kind aan het opvoeden maar ik zou het zo weer doen! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Wachtff op 13-03-09 12:20, in het totaal 2 keer bewerkt

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:11

haha nou alles went idd, ik heb vorige week voor het eerst op een pony van ca. 1.40 gezeten en vond het doodeng..geen hals voor me..dacht dat ik er zo af zou kukelen hihi

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:15

Haha grappig is dat ja. Terwijl ik dat juist andersom heb met een heul groot paard hihi

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 13:37

1.50m vind ik mooi maatje :')

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:50

Lisetje, dat heb ik ook met grote paarden.

Dan sta ik me al te bedenken hoe ik nou erop moet klimmen. :o Zit ik eindelijk op een paard na veel moeite, dan zijn de passen best groot en galop tja..is soms best hoog met sprongen.

Ik houd toch liever bij paardjes. :D Die spreken me toch mee aan.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:53

Ja idd ja Goldenflower. Vroeger op de manege dachten ze altijd dat ik bang was voor een paard, omdat ik hulp nodig had bij het opzadelen. Maar ik kreeg eht zadel er gewoonweg niet op :')
Opstappen vind ik sowieso al een klus hoor, ook op de paarden van Frida en die zijn niet eens zo groot.
Dus ik moet toch maar een krukje aanschaffen haha :')

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:58

haha :')

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:21

Ik was op internet even research aan het doen maar kan het niet echt vinden. Als Royen nou alleen onder zadel een extra gang vertoont en niet 'los', kan ze dan wel ergens ingeschreven worden of niet? Bij NASHA moet het dus 'los'.

Misschien dat ik het haar op commando kan leren maar dat zou wel lastig worden ;)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:24

Toendertijd kon beide, zowel aan de hand of onder het zadel. Ik heb Noa aan de hand gedaan met 6 maanden en Janou onder het zadel met euh 11 jaar ofzo. Is dat veranderd?
Het heet toch geen NASHA meer?
http://www.shobaonline.com/

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:26

Citaat:
Follow these guidelines to submit a video of your horse for consideration of a performance registration.
Show the horse in hand without a saddle on in 4 views: directly facing the camera, the direct right side, the direct rear side, and the direct left side so the horse's markings and conformation can be clearly seen.
Lead the horse in a circle in both directions.
Pick up each foot so the horse's shoes can be clearly seen. A horse wearing excessive weight, plantation shoes, pads, or action devices of any kind on any foot will not be accepted for registration.
If the horse is rideable then saddle the horse and ride for at least 5 minutes to show his natural gait. Begin riding him at a walk and then ask for increasing speed. The horse should demonstrate a reasonably broad range of speed in an even timed, 4 beat, single-footing gait. At no time should the horse be allowed to become lateral (pace) or break gait for the sake of speed.
You must be a member of SHOBA, submit the proper fees, and the horse must meet the above registration requirements in order to be registered.

Kan gewoon onder zadel :P

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:34

Lisetje schreef:
Ja idd ja Goldenflower. Vroeger op de manege dachten ze altijd dat ik bang was voor een paard, omdat ik hulp nodig had bij het opzadelen. Maar ik kreeg eht zadel er gewoonweg niet op :')
Opstappen vind ik sowieso al een klus hoor, ook op de paarden van Frida en die zijn niet eens zo groot.
Dus ik moet toch maar een krukje aanschaffen haha :')

haha, met opzadelen stond ik altijd op een emmer of poetskist en dan hoopte ik dat hij sterk genoeg was om mij te houden. O:) Voor mij is opstijgen al een hele hindernis en dan ben ik nog niet eens beginnen met rijden. Ik heb weleens geprobeerd om vanaf stoel op te stijgen, maar ze wilden nooit stilstaan bij de stoel. :Y)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:37

Nou dat moet mijn aankomend paardje echt wel gaan leren hahahaha :P Ernstig dit zeg hahaha