[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:09

Zamora schreef:
bv balkjes laten lopen(draven dus). Ik had Gypsy hulp aangeleerd om te gaan draven en andere voor de tölt.

En dan op commando gooien? (ik gooi alles op commando :P)

Zamora

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:12

Been en gewicht hulpen zeg maar. Vooral in het begin ga ik wat meer naar voren zitten en laat ik ze wat meer los van voren of vraag ze naar beneden ipv oprichting.
Gypsy vond het alsnog moeiijk hoor en ging liefst tussendoor weer gewoon tölten haha. Maar met Sam kan ik prima draven in de bak en buiten tölten.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 10:13

Vergeet niet dat je een jaarling hebt he?
Indyra geeft de ene dag ook liever dan de andere dag. Ik zie dit vooral als uitproberen. De eerste pubertijd is bij mij op stal al begonnen in ieder geval :Y)

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:05

Lisetje schreef:
Vergeet niet dat je een jaarling hebt he?
Indyra geeft de ene dag ook liever dan de andere dag. Ik zie dit vooral als uitproberen. De eerste pubertijd is bij mij op stal al begonnen in ieder geval :Y)

Nee het is geen uitproberen of jongigheid dit keer, het is echt een soort irritatie van de hoef. Want ze wil hem dan wel geven maar als ik de hoef dan zachtjes vastpak, probeert ze hem soms een beetje weg te trekken. Ik kwam erachter dat dat alleen gebeurde als ik haar hoef vasthield bij dat roze gedeelte. Vandaar dat ik dacht dat ze er een beetje last van had, maar dat klopt dus ook wel, ik moet het zien als een blauwe plek. Ik zou het ook niet fijn vinden als iemand op mijn blauwe plek mij vastpakt :+ Die hoeven doe ik de ene keer 1x p.w. en de andere keer 2x p.w. (ligt eraan of ik steentjes gekras hoor op de betonnen vloer).

Royen vindt eigenlijk alles altijd wel best, ze kan erg gezellig met me tutten _O- Die pubertijd is eigenlijk weer even weg hierzo, maar verwacht dat ie van de zomer wel weer terug komt. Het was alleen zo toen ik haar verplaatsde dat alles nog nieuw en veel interessanter was dan mij :+

Hoe is het met Indyra verder? (behalve dat ze nu in de pubertijd zit :P)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:48

Hmm nouja het is bij mij bij Indyra nog nooit opgevallen dat het zeer deed, maarja weet ik verdero ok niet :)
Gaat goed met der! Lekker uitproberen al haha, alleen maar leuk. soms niet := :P

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:58

haha! 'soms niet' :') ik ken het :P

@Leonie: Heb ik eigenlijk een rijbroek, laarzen etc. nodig op de workshop in maart? Ik heb wel een goede cap maar daar houdt het zo'n beetje op :P

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:03

Wat erg :oo

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:19

Volgens mij gaat het goedm et het hotel. Me baas zingt heel hard en vals :P

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:22

Lisetje schreef:
Wat erg :oo

Had je het over mijn lege paardenkledingskast? :')

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:24

Hahaha ja :')

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:54

nou, dat is wel weinig, maaike. Zelf ik heb meer kleding dan jij. :p Ik heb 3 rijbroeken, maar eentje is kapot en eentje is oud en eentje heb ik in december gekocht, maar heb nog niet kunnen dragen vanwege kou en sneeuw. :(

Rijd je dan geen paard? Ik dacht dat je nu op ijslander reed. ;)

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:03

Die ijslanders mag ik met spijkerbroek op rijden en buiten dat, ik vindt het nog te glad om op de dijk te gaan rijden, de bak is bevroren dus lessen gaan ook even niet lukken. Vandaar dat ik even wacht.

Als ik rijdt, rij ik met spijkerbroek en gympen (wel goede, net zoals laarzen). Verder heb ik maar een cap aangeschaft toen ik op hengsten ging rijden :P

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:20

Als jij een spijkerbroek lekker vind rijden is dat goed toch? Mag bij leonie ook wel? :=

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:34

spijkerbroek is geen probleem, schoenen met hak is wel een must! Maar staat ook in de brief die je volgende week (eindelijk, sorrie daarvoor) krijgt

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:56

Zamora schreef:
Been en gewicht hulpen zeg maar. Vooral in het begin ga ik wat meer naar voren zitten en laat ik ze wat meer los van voren of vraag ze naar beneden ipv oprichting.
Gypsy vond het alsnog moeiijk hoor en ging liefst tussendoor weer gewoon tölten haha. Maar met Sam kan ik prima draven in de bak en buiten tölten.

Dus dan bijv. in mijn geval, zou ik eerst een commando aan de tolt toevoegen en als dat goed gaat, dan ohz balkjes gaan draven oa en daar ook een commando aan toevoegen. En zodanig dat het paard het hopelijk niet doorelkaar gaat gooien, daar ben ik dan nl. bang voor.
Maargoed, zover ben ik nog lang niet, ben ook wel benieuwd wat voor een gang een Rocky voor de koets laat zien, gewoon zijn voorkeursgang? Of is het makkelijker draven voor de koets? (Lijkt mij)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:01

Pathos draaf gelukkig heel makkelijk. In de draf moet ik wat voorover gaan zitten en mijn handen heel laag houden, op de manenkam zeg maar en hij moet een lage hoofdhouding hebben. In de tolt meer rechtop zitten, handen wat hoger en hoofd dus ook. Soms haalt Pathos alles een beetje door elkaar en word de tolt te drafachtig.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:40

Ik zat net even naar foto's te kijken van het veulen van Brunka, hij heet nu Muck. Hij is echt veel gegroeid al, hij heeft het lijf van een ijslander en het hoofd van een kentucky, heel grappig.
http://www.ellen-vierhaus.de/?q=image/tid/32
Hier staan de foto's, heb aan de ene kant wel spijt dat ik hem verkocht heb, maar je kan niet alles houden natuurlijk. Hij heeft het wel naar zijn zin daar, met vriendjes in de opfok.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:19

Het is echt een knap beestje! :+:

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:32

wat betreft gangen en zelf aanbieden, jhumpa heeft tot voor kort nagenoeg alleen maar gedraaft, ik heb haar toen ze ongeveer een half jaar oud was, 1 keer zien telgangen, enkele keren met het van en naar de wei bij de buren brengen, een paar pasjes in picada maar de laatste anderhalf jaar alleen maar draf met soms een raar pasje.
Nu heeft ze vorige week (ze is ruim 2 en half) in de wei diverse stukken in picada gelopen.
Je kunt er zo weinig van zeggen bij dat jonge grut.
Tja Agrado, die loopt vanaf zijn geboorte al heel vaak in Picada.

Ik kijk wel uit naar het moment dat ik met Jhumpa aan de gang kan, tenslotte mijn eerste gangenpaard :)

FraDiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:20

Hij staat al wel weer te koop bij zijn nieuwe adres.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:33

FraDiki schreef:

Waarom staat hij weer te koop? Dat is wel minder voor jou als jouw oude paardje alweer moet verhuizen en dat in een jaar.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:46

FraDiki schreef:

Bedoel je mijn veulen? Hij staat bij een commercieel bedrijf, ze hebben hem gekocht om te verkopen, dat wist ik ook.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:09

Ok, dus je wou niet zelf verkopen zodat je weet waar je veulen terecht komt?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 19:19

Wie is FraDiki?? :P

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:45

Dat vroeg ik me ook al af... ? :+