[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wachtff

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 14:39

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 14:39

Goldenflower schreef:
jokari schreef:
denk dat die woessies van mij na 10 minuten al aan het hek gaan staan drummen om terug binnen te mogen.

Mmm, woessies?? }:0

woessies = de knollies = geen 'harde' beestjes, kunnen niet veel hebben :D
Citaat:
En wat lees je zelf graag? ;)

vooral Feist, Tolkien ook wel maar had ik al lang gelezen voor de films bestonden, Marion Bradley en T.H. White lees ik ook graag. Vriendin van mij schrift zelf ook fantasy, maar heb gezegd dat ik haar reeks pas wil kopen als ze volledig is. := (Thirza Meta, schrijft nog niet zo erg lang).
Die van Paolini wil ik ook nog ja, en Hobbs wil ik ook graag ooit eens in mijn kast zien staan. :)

nog paarden naast 38 uur, en dan een eigen huishouden, pff ik zou vloeken zeg. Chapeau !

Zet je zelf die steentjes op je gordijnen dan ? Ziet er wel leuk uit. :j

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 14:50

Jep, zet ze er zelf op. Ik heb al jaren zelf sieraden gemaakt met steentjes en ben er ineens mee gestopt. Was een hobby maar ik kan er gewoon geen hobby meer bij hebben :P
De steentjes plak ik erop met een speciale lijm en het is echt een precisie werkje. Ik moet er 8 rolgordijnen mee doen dus ben wel even bezig denk ik haha! Ik zet met potlood stipjes neer en met een pincet plak ik de steentjes erop. Normaal gebruik je hotfix maar de rolgordijnen stop ik toch niet in de was dus het blijft wel zitten met een lijm. :)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:51

he is paarden topic hoor O:) hahaa straks wordt het helemaal een huiskamertopic :=

Echt geen weer gewoon, heb medelijde met mn paardjes voor t eerst denk ik haha. Lekker veeel hooi gegeven :D Hoop dat het snel beter weer wordt..

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:57

En ik wilde nog wel bij iedereen langs gaan,maar ik weet niet of het nog lukt |(

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:57

Hoi allemaal,
Even een vraagje hier: Zijn er meer mensen hier met een gangenpaard, dat zijn extra gang NIET als voorkeur heeft, maar liever draaft? (Vast wel)
Dan even een vraagje aan diegenen; Beginnen jullie paarden ook spontaan 3x zoveel te tölten nu er wat sneeuw/ijs op de grond ligt? Die van mij wel namelijk :+

Champ weet echt van geen ophouden :D En daar ben ik natuurlijk niet rouwig om!

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:30

Geen idee nog, die van mij doet alleen maar achterlijk in de sneeuw en ik weet zeker dat het geen draf is maar ook geen tölt :+
Lijkt me heerlijk als ie het makkelijker doet nu, kan je hem dan nu niet heel goed op die gang trainen?

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:31

Zamora schreef:
he is paarden topic hoor O:) hahaa straks wordt het helemaal een huiskamertopic :=

Echt geen weer gewoon, heb medelijde met mn paardjes voor t eerst denk ik haha. Lekker veeel hooi gegeven :D Hoop dat het snel beter weer wordt..

hihi, weet ik maar ben zo trots op mijn huiskamertje :') Zal het weer over die knollen hebben (of gewoon mijn mond houden :P)

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:39

Royen schreef:
Lijkt me heerlijk als ie het makkelijker doet nu, kan je hem dan nu niet heel goed op die gang trainen?

Hij wil het alleen maar doen als ie losloopt :+ Aan de hand heb ik al vanalles geprobeerd, maar dat wil dus niet. Zelfs niet met sneeuw :n

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:15

Royen schreef:
Zamora schreef:

hihi, weet ik maar ben zo trots op mijn huiskamertje :') Zal het weer over die knollen hebben (of gewoon mijn mond houden :P)

haha grapje hoor ik weet hoe je je voelt :D hartstikke leuk ook joh :D
Hoest met Royen? :P

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 11:05

Zamora schreef:

Hihi ja veel hooi is wel een pre met dit weer. Extra brandstof :) Maar verder heb ik niet het idee dat de paarden er veel last van hebben. Het heeft hier echt gespookt gisteraaf, tot een weeralarm aan toe, dus toch nog even extra checken: paarden stonden gewoon buiten :+ Veulens armando en solice hebben zelfs gister de hele dag tikkertje met de wind gespeeld geloof ik :P zelfs amy deed mee de oude dame! Ze maakte ook nog een ongelofelijke glijer, gleed minimaal 3 meter door, stond op, gaf een geweldige bok en crosste weer verder :P echt een heerlijk gezicht :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 11:30

hahaha heerlijk :D

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:18

Extra hooi is inderdaad belangrijk... alleen hebben mijn knollies nu dus allemaal puntbuiken!!! hahaha en medelijden heb ik niet echt bij die van mij, die hebben zo'n enorme vachten!
Heb net heeeeeerlijk gereden in de verse sneeuw! Geweldig al die landschappen.
Al mag het wel gaan dooien op zich ja :+ :P

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:24

Leuk temba!
Ik ga zo kijken of ik nog ergens kan schaatsen :=

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:44

vast wel! hier zijn ze vol op bezig op natuur ijs (achter bij mijn wei op de vennen en ook bij mij thuis op het grote meer in wijchen ;))

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:49

Djini schreef:
Hoi allemaal,
Even een vraagje hier: Zijn er meer mensen hier met een gangenpaard, dat zijn extra gang NIET als voorkeur heeft, maar liever draaft? (Vast wel)
Dan even een vraagje aan diegenen; Beginnen jullie paarden ook spontaan 3x zoveel te tölten nu er wat sneeuw/ijs op de grond ligt? Die van mij wel namelijk :+

Champ weet echt van geen ophouden :D En daar ben ik natuurlijk niet rouwig om!

Dit zie je best wel wat vaker ja :D. Goede manier om eventjes wat kleine trainingsessies aan te geven, mocht je net begonnen zijn met tölten ;) :P

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:15

Hierr nog een sneeuwpaard :D alleen was meneer zo enthousiast om iets te gaan doen dat we het toch maar bij de bak hebben gehouden, had niet zoveel zin in opgeruimd worden door de sneeuwschuiver op straat :+ uiteindelijk wel ff lekker 20 minuutjes derop gezeten :D heerlijk eindelijk weer stukje rijden :) Prcious vond et ook heerlijk volgens mij! (anders wa sie natuurlijk ook ni zo druk :P)

*-:) SneeuwFotoows:
Afbeelding

Meneer energie-opkrop :P
Afbeelding

Mijn ventie :+:
Afbeelding

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:44

Kaplaars schreef:
Ben ik de enige fulltime student hier? B-)
Ik werkte eerst ook nog op zaterdag in een bouwmarkt, maar dat heb ik opgezegt, want inderdaad met de paarden erbij werd dat gewoon te veel.

Oww, lezen!! ik hou ook van lezen!
Maar ik houd meer van waargebeurden verhalen, en dan meestal van die verhalen over wat vrouwen in anderen landen meemaken enzo.
Maar ik heb het geluk van een m oeder die bij de bibliotheek werkt. (misschien een idee voor goldenflower?) :D
http://static.panoramio.com/photos/original/1793988.jpg

Wow! Dat is pas grote bibliotheek! :D Prachtige schilderij op het plafond, maar de inrichting mag wel moderner en lichter ;) en er ontbreekt nog grote bank met hoogpolige kleed en openhaard, haha. :P

Mijn moeder leest weinig, maar zij houdt ook van waargebeurde verhalen of films.

jokari schreef:
vooral Feist, Tolkien ook wel maar had ik al lang gelezen voor de films bestonden, Marion Bradley en T.H. White lees ik ook graag. Vriendin van mij schrift zelf ook fantasy, maar heb gezegd dat ik haar reeks pas wil kopen als ze volledig is. := (Thirza Meta, schrijft nog niet zo erg lang).
Die van Paolini wil ik ook nog ja, en Hobbs wil ik ook graag ooit eens in mijn kast zien staan. :)

Die van Tolkien heb ik ook gelezen, net als Jean Marie Auel van de stam van de holenbeer. Die van haar vind ik geweldig! Ik houd van dikke pillen en ondanks dat ie dik was, verslond ik ze als koek. :P Ik ga straks even googlen wie de auteurs zijn die je net hebt opgenoemd, want ik ken ze niet, maar goed, ik let eerder op de titels, hihi.

Je moet zeker die van Paolin kopen en als je engels kunt, dan moet je zeker in het engels lezen.

Ik snap je heel goed dat je pas haar reeks wilt kopen als ie compleet is. Je moet eens weten hoe vaak ik heb zitten vloeken als ik eens een goeie en spannende boek heb gevonden en dan lees ik ze zo snel uit en vervolgens kom ik erachter dat de nieuwe deel in de maak is en ondertussen ben ik zo nieuwsgierig naar het vervolg van het verhaal. :+ 8-) Maanden of zelfs jaren lang wachten vind ik niet zo leuk, maar ik heb wel geleerd om geduldig te zijn. Dat moet helaas met de boeken en series. :P

@Maaike: Je hebt geluk dat je een veulen hebt, die hoef je niet elke dag te verzorgen, he. ;) Voorlopig kun je nog richten op je nieuwe leven met je hubbie en nieuwe hobby met je steentjes, hihi. :D

@Frida: En ikke maar denken dat ie huiskamer-topic is. :Y)

@Leonie: Leuke foto's! Maar had je niet koud met alleen een trui en bodywarmer?

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:10

Haha nee Goldenflower is had het niet koud in mijn thermoshirt-t-shirt-trui-winterjas :P

Het vest wat je ziet is overigens een hit-air airbagvest :)

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:31

NkPrecious schreef:
Haha nee Goldenflower is had het niet koud in mijn thermoshirt-t-shirt-trui-winterjas :P

Het vest wat je ziet is overigens een hit-air airbagvest :)

Ok ;) Ik heb ook ergens een thermoshirt en thermobroek in mijn kast liggen, maar weet niet waar. :o Maar ben veel te bang om mijn stapels laten omvallen om nou een stuk van onderen te pakken. Dat betekent weer werk en tijd. :Y)

Is je paard dan zo fris als je draagbare airbag draagt?

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:37

Naar mijn mening is een paard een dier, en kan altijd schrikken , en in dit geval uitglijden etc. Ik heb een behoorlijke verantwoordelijkheid hier :) Kan het me niet veroorloven om iets te overkomen, als dat gebeurt ga ik zowieso paarden kwijtraken, en dan heb ik het nog niet eens over het werk wat ik bij derden moet neerleggen. Snapje? :)

en daarnaast is dit ook nog het meest frisse paard wat i kheb staan ja, is niet bang om een fikse bok te geven en kan ook nog wel eens onvoorspelbaar zijn :)

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:49

Leuke foto's maar die laatste foto vind ik zelf het mooiste ;)! Ziet er leuk uit!
Zo'n vest is zeer zeker een goede bescherming voor jezelf. Zonder dat je volgens mij last heb van die airbagvesten.. Vind het er ook goed uit zien.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:21

Leuke foto's leonie!
Ik indd nog geschaatst. Niet heel lang, ijs was redelijk "slecht" met scheuren enzo. Maar toch wel weer leuk op natuurijs :)

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:36

nee klopt het airbagvest voelt als een normale bodywarmer, en is winddicht natuurlijk! ideaal :)

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:34

NkPrecious schreef:
nee klopt het airbagvest voelt als een normale bodywarmer, en is winddicht natuurlijk! ideaal :)

Ben je er al eens mee gevallen?Hoe voelt dat?
Ik heb er ook één maar heb hem nooit aan :o