Kent/heeft er iemand een ijslander van de besmanninck hoeve?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:40

Isold is wel een geweldig paardje hoor,heel erg lief

gaska

Re: Kent/heeft er iemand een ijslander van de besmanninck ho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:20

imaudy schreef:
Tifa schreef:
Ik denk iets tussen de 3500 tot 5/6000 ofzo, ligt eraan welk paard

Ik denk ook wel dat de meeste prijzen vrij gemiddeld zullen zijn, dat hopen we dan maar

De paarden van de besmanninck hoeve zijn wel vrij duur, denk dat je al gauw 4 á 5000 betaalt. Mijn paard was 7000. Maar dan heb je wel wat; goedgekeurde hengsten als vader, mooie merries als moeder
[/quote]

Nou ik ken een paard die was in de 3000 die daar vandaan komt!
Ik denk dat er vast wel een paar in de prijs zitten maar dan wel al wat de ouderen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:02

Ik weet niet precies wat Isold en Raisa echt waard zijn. Ik heb de gangen niet gezien natuurlijk. Ik ben zo van de foto af niet weg van hun dekhengsten.
Beneden de 5.000 euro zou ik nog naar Isold en Raisa gaan kijken, daarboven niet. Ik ben ook niet speciaal op zoek naar een merrie, ik kan me voorstellen dat merries duurder zijn dan ruinen.
Ik heb gister een mailtje gestuurd wat de vraagprijs van zowel Isold als Raisa is. Ik heb nog niks ontvangen.
Wel hartstikke tof dat jullie de bedragen neerzetten die jullie betaald hebben!

Gaska hebben ze die ijslander van 3000 ook echt van hun zelf gekocht?
Misschien was het een ijslander die weer door een nieuwe eigenaar werd verkocht?
Laatst bijgewerkt door imaudy op 09-05-06 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:06

Snoevie schreef:
Isold is wel een geweldig paardje hoor,heel erg lief

Vertel eens wat meer over haar?

jonur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 08:15

@imaudy, isold is een schimmel 5 ganger merrie van ik dacht nu 4/5 jaar. Haar moeder is silfra en de vader weet ik zo snel even niet. Ze is vrij lateraal maar de tölt is goed te rijden en zit heerlijk. Ze is wat aan de kleine kant(vind ik) maar heeft een leuk koppie en fijne gangen.

imaudy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:05

jonur schreef:
@imaudy, isold is een schimmel 5 ganger merrie van ik dacht nu 4/5 jaar. Haar moeder is silfra en de vader weet ik zo snel even niet. Ze is vrij lateraal maar de tölt is goed te rijden en zit heerlijk. Ze is wat aan de kleine kant(vind ik) maar heeft een leuk koppie en fijne gangen.

Dux is de vader geloof ik.
Isold en Raisa spreken me zeker aan. Een laterale tölt vind ik niet zo erg.
Maar eens afwachten wat ze moeten kosten, ik vrees dat ze ook al gauw naar de 6.000 euro gaan. Ik zag dat de boerderij te koop staat. Ik heb eens gekeken wat die moet kosten en dat lijkt me ook een flinke prijs. Ze zullen wel doorgaan tot de boerderij verkocht is en aangezien dat wel een tijdje kan duren hebben ze ook geen haast om de paarden te verkopen.
Misschien moet ik daar gewoon eens zo´n dagtocht meedoen en dan vragen of ik op Raisa of Isold kan. Dan krijg ik een beter beeld van een paard dan dat ik 20 minuten in de bak hobbel

gaska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:07

imaudy schreef:
Misschien was het een ijslander die weer door een nieuwe eigenaar werd verkocht?

Dat was een IJslander ruin die koste iets in de 3000 geloof ik en kwam daar weg Maarja idd merries zijn wel wat duurder want daar kan je ook mee fokken en met ruinen niet!

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 18:12

Ze willen geen ruinen, volgens mij gaan alle ruinen zo weg, de merrie's krijgen eerst nog wat veulens

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 19:49

LauraMc schreef:
ansjuwhla schreef:
De paarden van de besmanninck hoeve zijn wel vrij duur, denk dat je al gauw 4 á 5000 betaalt. Mijn paard was 7000. Maar dan heb je wel wat; goedgekeurde hengsten als vader, mooie merries als moeder

Haha die goedgekeurde hengsten als vader zegt niks over de prijs hoor! Mijn paard heeft ook een goed gekeurde vader en moeders vader is ook goedgekeurd. V.Yngri MV.Ljoslubbi leuke afstamming dus maar lang niet zo duur! En die van mij heeft ook een mooie merrie als moeder duss dat zegt niks En hij loopt ook nog super leuk in de recreatie klasses... Ik vind 7000 euro nog al wat voor een recreatie paard of is het een sportpaard?

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 19:55

gaska schreef:
imaudy schreef:

Dat was een IJslander ruin die koste iets in de 3000 geloof ik en kwam daar weg Maarja idd merries zijn wel wat duurder want daar kan je ook mee fokken en met ruinen niet!

Die ruin die jij bedoelt (zusje van me) die koste maar 1500. Vroeger van JS geweest, toen aan iemand anders verkocht en die verkocht hem weer via de bes *volgen jullie me nog?*

gaska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:50

Oo ik had het dus verkeerd

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:04

Glossi, Refur Kandia staat voor 6.000 euro te koop. Dat is dan weer een hele redelijke prijs.

Raisa is verkocht zag ik op hun website. Ik heb nog steeds geen mail terug van hun. Ergens heb ik het idee dat ik die ook niet meer krijg.
Ik zal ze toch wel te duur vinden...en ik heb toch liever een ruin

Wel apart dat die ruin die via hun opnieuw verkocht was wel zo goedkoop was

gaska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:09

imaudy schreef:
Glossi, Refur Kandia staat voor 6.000 euro te koop. Dat is dan weer een hele redelijke prijs.

Raisa is verkocht zag ik op hun website. Ik heb nog steeds geen mail terug van hun. Ergens heb ik het idee dat ik die ook niet meer krijg.

Haha iedereen zegt hier Raisa maar het is Reisa
Maar idd ik denk ook dat wij de paarden te duur vinden!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:15

gaska schreef:
imaudy schreef:

Haha iedereen zegt hier Raisa maar het is Reisa
Maar idd ik denk ook dat wij de paarden te duur vinden!

Haha ja ik zag op hun website inderdaad Reisa staan. Dat viel me al op. Raisa is een naam die je vaker hoort, vandaar dat iedereen Raisa zegt.

gaska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:17

imaudy schreef:
Haha ja ik zag op hun website inderdaad Reisa staan. Dat viel me al op. Raisa is een naam die je vaker hoort, vandaar dat iedereen Raisa zegt.

Ja Maar je spreekt beide hetzelfde uit!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:22

gaska schreef:
imaudy schreef:

Ja Maar je spreekt beide hetzelfde uit!

Ze hebben daar wel leuke namen voor ijslanders. Dat is natuurlijk wel een groot voordeel als je eentje van hun koopt

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 07:46

imaudy schreef:

imaudy schreef:

Ze hebben daar wel leuke namen voor ijslanders. Dat is natuurlijk wel een groot voordeel als je eentje van hun koopt

Nou ja, ze hebben er nu een veulen rondlopen en die heet Uschkubuschka (ofzo?) betekend assepoester..

@ Glossie, mijn paard was denk ik vooral zo duur omdat het een goede fokmerrie is. Zit een beetje tussen het 'oude' en het 'nieuwe' model in, kan je allerlei verschillende veulens van krijgen en verder, het is een merrie met een onzettend leuk karakter en ze wil graag voor je werken!

jonur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 08:44

Hmm ben erg benieuwd wie reisa gekocht heeft en framfeur alle bij trouwens erg leuke paardjes!! Hahha ja er loopt inderaad een veulen na ja is nu 1 jaar die assepoester heet en er lopen nog een paar rond met grappig namen.

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 13:34

Is framfeur ook al verkocht ? Dat was/is me lievelings paard Volgens mij was die ruin van 1500 € Jarl, als dat zo is dan is hij nu van klunsmuts op bokt.

gaska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:06

Tifa schreef:
Volgens mij was die ruin van 1500 € Jarl, als dat zo is dan is hij nu van klunsmuts op bokt.

Ja klopt

jonur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:29

@Tifa ja ik vermoed wel dat dat jarl geweest moet zijn, want zo goedkoop zijn de paardjes daar nooit.

imaudy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:57

jonur schreef:
@Tifa ja ik vermoed wel dat dat jarl geweest moet zijn, want zo goedkoop zijn de paardjes daar nooit.

Ook voor een ouder paardje is 1.500 euro goedkoop. Hij heeft vast gerrit in de mesthoop geduwd ofzo
Ik ga denk ik niet meer bij de BH kijken voor een paard, ze negeren mijn mailtje gewoon .
Gaska, gaan jullie nog kijken? Het is vlakbij jullie toch? Alleen als jullie er een leuk paard weten te vinden ga ik nog even kijken denk ik.

gaska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:55

jonur schreef:

Ja dat was Jarl ook die bedoelde ik ook Alleen dacht ik dat hij in de 3000 koste maar het was dus 1500 zei mijn zus

Imaudy, Wij gaan er mischien nog wel kijken... Ik ga ook even mailen

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 18:02

@ Imaudy en Gaska, volgens mij lezen ze hun mailtjes wel, maar ze hebben denk ik geen tijd om terug te mailen. Misschien lezen ze ook wel niet, maar ze bedoelen het echt niet verkeerd. Ik denk dat je beter kunt bellen

gaska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:09

Tifa schreef:
@ Imaudy en Gaska, volgens mij lezen ze hun mailtjes wel, maar ze hebben denk ik geen tijd om terug te mailen. Misschien lezen ze ook wel niet, maar ze bedoelen het echt niet verkeerd. Ik denk dat je beter kunt bellen

Ik mail wel en kijk wel of ik iets terug krijg ja of nee Anders laat ik mijn vader wel bellen