[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zamora

Re: Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 00:08

officieel is zijn benaming dan Silver Smokey Black :)
Die kans is er wel met Janou := ik wil haar dit jaar nog door hem laten dekken, eind juli.. juni 2010 mooi veulentje van Sam :P Gypsy en strx Molly worden nog door Rick gedekt haha :=

@Goldenflower: jij krijgt toch les van Temba? Ook op Segull?
Sam is tegen de 1.50m altijd afwachten tot hij er is. Hij is/wordt 5 dit jaar geloof ik.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 00:54

Hoe kom je dan aan zijn roepnaam Sam? :roll:

Dus jouw Sam gaat dit jaar alleen een paard dekken en pas volgende jaar gaat hij beginnen met dekken? Hij heeft wel een mooie maat. Niet te klein, maar ook niet te groot.

Ja, ik krijg les op Segull. :D Ik had nooit verwacht dat lastig zou zijn op een vijfganger met een voorkeursgang draf. Soms voel ik me net een beginner die pas op paardrijden zit ipv die al vanaf 8e rijd. :o Hadden/hebben jullie dat weleens op gangenpaarden??

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 08:26

Die wil ik dan wel graag eens irl zien, Sam. :j

hihi is dat zo moeilijk Goldenflower ? (heb nog nooit een vijfganger gereden, alleen vierganger)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 09:27

Goldenflower schreef:
Soms voel ik me net een beginner die pas op paardrijden zit ipv die al vanaf 8e rijd. :o Hadden/hebben jullie dat weleens op gangenpaarden??

Yep, hier nog een beginnend gangenpaardruiter op een onervaren paard wat nog alles door elkaar gooit :P. Is echt een hele leuke combi :o

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 09:35

Goedemorgen bokkers! ;) Iedereen weer lekker aan het werk? Hahaha

@Goldenflower: Haha dat lijkt me er idd heel grappig uitzien, maar t'is zeker nog een jong paard (dat ie gangen door elkaar gooit?) Ik heb alleen nog maar op töltende dravers gereden, jammer genoeg niet op een ander gangenpaard :S

Maar ik ga zeker nog wel die ijslanders uitproberen die bij mij om de hoek staan :D Alleen zal dat ook wel weer anders zitten :P

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:01

Ik moet het nog uitzoeken. Heb al wel een keer op Gypsy en Molly in het bos lekker rustig gereden. En kleine stukjes tölt. Maar is voor mij ook echt uitzoeken wanneer ze nou goed tölt. Een paar stukjes heb ik heeeeerlijk gezeten, maar veel ook niet haha.
Ga als het goed is straks bij Frida in de bak lessen als ie klaar :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:16

Segull is zeker geen jong paard en je tolt er zo mee weg. Heb hem ook weleens gereden. Daarnaast wordt hij niet gereden als 5 ganger dus snap je punt niet?

En hij heeft de roepnaam Sam omdat hij zo heet? Hoezo die smiley erachter?

@Jokari: als hij er is ben je welkom hoor :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:19

Krijg je een bak Frida ? Nou dan kom ik Sam wel eens bezoeken als die bak af is en ik een lesje op Janou krijg. :j :j O:) (hoezo opdringerig := )
Maak ik in ruil mooie fotootjes voor je. :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:21

Temba gaat de lessen verzorgen dus daar kan ik niks van zeggen maar je bent welkom hoor om te kijken en te lessen. Maar gewoon Janou uit proberen in de bak mag altijd hoor ;)
En ja we hebben een gedeelte wat we gaan omtoveren tot bak, liggen nog hoop takken die binnenkort weggehaald worden en dan de boel egaliseren :D

edit: we kunnen nog wel mooie foto`s gebruiken tegen die tijd dussuh misschien kan ik wel wat regelen met Temba hahahaha
Laatst bijgewerkt door Zamora op 13-03-09 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:22

Misschien verward ze jouw vorige antwoord frida. "officieel is zijn benaming dan Silver Smokey Black"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:23

Goldenflower schreef:
Hoe kom je dan aan zijn roepnaam Sam? :roll:

Dus jouw Sam gaat dit jaar alleen een paard dekken en pas volgende jaar gaat hij beginnen met dekken? Hij heeft wel een mooie maat. Niet te klein, maar ook niet te groot.

Ja, ik krijg les op Segull. :D Ik had nooit verwacht dat lastig zou zijn op een vijfganger met een voorkeursgang draf. Soms voel ik me net een beginner die pas op paardrijden zit ipv die al vanaf 8e rijd. :o Hadden/hebben jullie dat weleens op gangenpaarden??

Misschien omdat ie sam HEET? :roll:

Sorry kom even binnenvallen! (vriendin van frida en liset :)) )
Maarre sam is echt moooooi kan niet wachten tot Zamora hem thuis heeft!! daar gaan mooie veulens uit komen!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:24

moet ze beter lezen want ik reageer op de vraag welke kleur hij is van Jokari :+ Hij heet zoals ook in mijn profiel staat Sam`s Dusty Shadow en zijn kleur is officieel Silver Smokey Black :+
Zo moeilijk is dat toch niet haha :D

edit: Sam heeft al 3 prachtige nakomelingen van nu 2 jaar, Cremello, Buckskin en een Chocolate :D

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:25

I :+: Buckskin

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:29

Zal ze straks even uplaoden en plaatsen, als ik die zie kan ik echt niet wachten op zijn veulens :D

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:34

@ Zamora: Owww wat een gave kleurenpartij hebben die veulens, elke keer een andere kleur hahaha! :))
Ik had gister even met een vriendin overlegt (zij is dierenarts) en die gaat van de week even bij Royen langs om te kijken of ze ooit een veulen kan krijgen en hoeveel risico's eraan vastzitten en in hoeverre de navelbreuk nog kan veranderen.
Ik hoop dat het kan := Gelukkig duurt dat nog een paar jaartjes want ik ben er zelf nog niet klaar voor haha eerst maar eens Royen opvoeden (mijn eerste paardje vandaar)

Maar dan kom ik zeker nog een keer langs om die mooie hengst te zien ;) En misschien heb je tegen die tijd nog wel meer mooie hengsten staan? :P

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:41

Fijn dat je gaat kijken hoe en wat betreft die navelbreuk, hoop echt voor je dat het allemaal meevalt joh :D

Je bent altijd welkom ;) en ja wie weet tegen die tijd, hengstenhouderij ipv fokkerij hahaha

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:41

Alleen als ze allemaal zo lief zijn als Silver :D :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:46

ja idd! Silver gaat echt nooit weg :P Als ik ze niet beide kan houden op 1 plek kan ik ze altijd nog uitlenen ofzo naar andere fokkers :P

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:50

Naar mij, ohnee ik ga bij jou staan.

We hebben naast ons huis nog een grasstukje.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:51

hahahaha :P op t balkon in de flat O:)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:53

Kan ook makkelijk joh! 1x in de maand een hijskraan huren om hem naar beneden te halen voor een wandelingetje :P

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:55

Tijdelijk uitlenen naar mij dus ;) haha.. Silver doet het super.. wordt al iets meer man dan toen die net bij me kwam. ;).. Hij is erg lief en wordt nu sinds gister of eergister ook geaccepteerd door mijn merrie Nös :D altijd leuk om te zien!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:02

Heb je al wat meer foto`s?? O:) Is het goed dat ik morgen hem weer even komen knuffelen?? :P Mis hem zo en wil graag zien hoe hij er nu uit ziet :D :D

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:05

Royen schreef:
eerst maar eens Royen opvoeden (mijn eerste paardje vandaar)

Hey, nog iemand met als eerste paard een gangenpaard!
Mijn paardje (fokker zamora) (rocky X töltende draver) is ook mijn eerste paardje.

Hoe bevalt het 'moederschap' ;)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:06

Maar Lily is speciaal, zo mooi en lief en en hahaha :D sorry ben erg trots op haar :o :=